Merida XC mission Eite i swiss drive

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

pokombinowałem z fazami i halami
dalej to samo nic mi sie innego nie udalo ustawić poza gorszym. Na dysk wrzuciłem nowy filmik na którym widać jak to funkcjonuje. Watomierz nie działa. Może musze zmienić jakiś układ hali w sterowniku bo teraz wypadają co 120stopni. Jak je wklejałem liczyłem aby było między nimi dokladnie tyle samo biegunów. Sam już nie wiem. Mam nadzieję że jakoś się to uda rozwiązac i nie będe musiał zmieniać silnika

Raczej nie od wyważenia, od wyważenia tez są jednak te drgania to typowe wibracje co się rozchodzą po całym rowerze. wystepują głównie do 20km/h
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

Zresetowalem jeszcze raz sterownik ustawiłem potem wszystko z instrukcją oraz parametr C2 ustawiłem na dwójkę. Wymeczylem kolejność przewodów na wszystkie możliwe sposoby i mam wkoncu złoty środek. Silnik pracuje cicho, żadnych wibracji nie ma odczuwalnych jeździ teraz super. Zabrałem go odrazu na okoliczny podjazd około 2km po trawie i ze wspomaganiem na sam szczyt. Temperatura 90 stopni. Silnik oraz 35sterownik(zrobiłem sobie przełącznik i dwa termistory) na prostej jadąc z 25 mam pobor prądu jakieś niecałe 300W (watomierz i temperatura nie działała bo był zły parametr odpowiedzialny za komunikację) pora wkoncu porzadnie przetestować rower. Obecnie zmiana parametry C2 nic nie wnosi. Na jaka wartość go ustawić ?
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

Ja nie zmieniałem parametru C2 i mam: "the default value is 0"
(ale ja mam silnik 9C 7x9)
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

dziś porządne testy. Temperatura 12 stopni zachęcająca nie była ale i tak udało się zrobić 40km. To jest coś pieknego, jazda non stop praktycznie na pelnej manetce i okoliczne podjazd szlaki oczywiście ze wspomaganiem. Na największym podjeździe który pokonałem silnik osiągnął 121stopni jednak była to naprawdę ostra jazda. Średnio ma 70stopni około. Głównie jeżdzę na pasie co jest w sumie bardzo wygodne, 2 poziom i średni pobór mocy okolo 230W . Po 40km LCD pokazał że bateria pusta jednak rower wciąż jechał a woltomierz pokazywał 46V i wciąż dość fajnie przyspieszał. Musze chyba ustawić coś innego w parametrze P5 Tylko jak to najlepiej zrobić ? Ogólnie to nie wiem dlaczego ale parametr C2 musze miec ustawiony na 2, inaczej silnik rozpedza sie i odcina zasilanie. Nie wiem dlaczego tak jest, może ten silnik tak po prostu ma. W każdym razie puki co jestem bardzo zadowolony, jazda jest niesamowita. Sprzedaje mojego full crossa i skladam e-krosa :D
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

:)
Szerokości.
Jeśli chodzi o parametry, ja prawie niczego nie zmieniałem w stosunku do default-owych.
Tylko P1 żeby licznik poprawnie pokazywał i C8-wyświetlanie temperatury.
Trochę też pobawiłem się C5 (prąd maksymalny) - ma to bardzo korzystny wpływ na zasięg, podczas dłuższych wycieczek.
Jeśli chodzi o wyświetlanie poziomu baterii, przez jakiś czas miałem dodatkowo podłączony watomierz TK-15.
Na LCD3 pierwszy segment gasł ok. 75% baterii, a drugi ok. 50%, więc u mnie jest w miarę OK (bateria 13S).
Jeszcze jedno: u mnie jest taki 'bug', że prędkość jest wyświetlana tylko gdy odkręcona jest manetka - to tak żebyś się nie dziwił, jeśli jeszcze tego nie poprawili. Ma to też wpływ na wyświetlany przebieg, gdy manetka jest na 0, przebieg nie jest dodawany.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

u mnie działa z pasem też prędkość, pobawię sie ustawieniami. Fajnie by bylo gdyby ktos wytlumaczyl o co chodzi z tym parametrem C2, bo u mnie jest dosc wazny
-pd-
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 14 sie 2018, 14:26

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: -pd- »

Czym załatwiłeś sprawę wibracji ? czy twoj sterownik ma jakiś tryb samouleczenia się ?
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: granada »

Mam ten sam problem i to z bionxem. U mnie też na prostej asfaltowej przy 30km/h pobiera 500-600W. Mam blokowca 25A i lcd3. Coś chyba te sterowniki średnio pasują do tych silników. U mnie nawet po podniesieu koła do góry silnik przy 50km/h ciągnie 500W. Silnik przegrzewa sie szybko jadąc nawet spokojnie. Ogolnie nie da sie jeździć.

Kolega odczytuje temp. na ekranie ? Jak tak to jak udało ci sie podłączyć termistor

Pd sterownik nie ma samonauki i trzeba zamieniać przewody fazowe i halle do skutku.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

Dokladnie, zmieniałem do skutku przewody dobra godzinę. Pewnie tu jest problem. Termistor dałem 10k chyba normlanie jeden biegun plus lub masa drugi do sterownika. Działa super
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: granada »

ja zmieniałem cały dzień i nic drga podobnie i grzeje się...
Nie przypomnisz sobie gdzei podpinałeś termistor ?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Zxc843 »

@granada a mi sie bionx praktycznie nie grzeje (lekko po długiej prostej na full manetce) ale ja jeżdze na 18A i mam samonaukę.
KRAKÓW
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: granada »

U mnie sie gotuje nawet na 12A. Silniki mamy identyczne praktycznie, a jest problem przez ten sterownik u mnie...
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Zxc843 »

Nie wiadomo, musze jakos sprawdzic vmax u mnie i sie okarze czy mam "lepszy" silnik
KRAKÓW
ODPOWIEDZ