Henio nie kombinuj tylko rób jak przystało. Rób z materiałów sprawdzonych, które po czasie będą mieć takie same właściwościowi jak na początku. Jak kupisz taką rolkę kaptonu to starczy na cały rower. A jak chcesz taniej to zamów z china tam kosztuję dużo mniej. https://pl.aliexpress.com/item/3PCS-Hig ... 5c0fnrp5iY
gdzie ty tu widziałeś taniej ten kapton?
abc-rc.pl ma lepszą cene na miejscu i nie ma o się zastanawiać i tym bardziej tyle czekać jak by tam było góra 5zł oszczędności
Jak ty kupujesz sztukę to kupuj na miejscu. Ja biorę od razu dużo ilość i do tego inne produkty to wtedy mam taki kapton za połowę ceny co w polsce. Aukcje była pierwsze lepsza są inne aukcje typu 2dolary za rolkę. Zresztą każdy robi jak chce.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji viewtopic.php?f=30&t=399
Na blogu Tasa, zauważyłem w schemacie połączenia, że BMS nie jest podpięty do MINUSA, a do zmostkowania?
Czyli kabelków do BMS nie podpinamy do minusów? Bo myślałem, że tak się robi.
Zobaczcie na schemat:
Na blogu Tasa, zauważyłem w schemacie połączenia, że BMS nie jest podpięty do MINUSA, a do zmostkowania?
Czyli kabelków do BMS nie podpinamy do minusów?
...
Bo tak po prostu ładniej wygląda schemat.
Jaka jest różnica, czy podłączasz się do + czy do - między sekcjami, skoro wcześniej porobiłeś łączenia szeregowe?
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 11:15 przez Dzjohnyj, łącznie zmieniany 2 razy.
Na blogu Tasa, zauważyłem w schemacie połączenia, że BMS nie jest podpięty do MINUSA, a do zmostkowania?
Czyli kabelków do BMS nie podpinamy do minusów?
...
Bo tak po prostu ładniej wygląda schemat.
Jaka jest różnica, czy podłączasz się do + czy do - , skoro wcześniej porobiłeś łączenia szeregowe?
No to już całkowicie zgłupiałem... Czyli BMSa można podłączyć do plusów w łączeniach szeregowych? Czyli jeden gancegal czy blaszki wypuszczę z minusów czy z plusów i dam do tego BMS?
Istna sieczka mózgu...
Ale w takim przypadku plus jednej sekcji jest minusem drugiej, są one POŁĄCZONE. Jakie ma znaczenie czy podepniesz się pod wyprowadzenie przy plusie lub minusie?
Ale w takim przypadku plus jednej sekcji jest minusem drugiej, są one POŁĄCZONE. Jakie ma znaczenie czy podepniesz się pod wyprowadzenie przy plusie lub minusie?
No bo tyle razy było wałkowane, że BMSa podłączamy zawsze do minusów...
Ja nawet specjalnie wypuściłem długie, z pierwszej warstwy taśmy niklowej łącza z minusów...
Bo tak jest. BMS działa na minusie; zaczynasz od minusa, ale jak już połączysz poszczególne sekcje to plus jednej staje się minusem drugiej. To czy podłączysz do przewodu 1 nie zmieni działania układu w porównaniu do podłączenia do przewodu 2.
Ale w takim przypadku plus jednej sekcji jest minusem drugiej, są one POŁĄCZONE. Jakie ma znaczenie czy podepniesz się pod wyprowadzenie przy plusie lub minusie?
No bo tyle razy było wałkowane, że BMSa podłączamy zawsze do minusów...
Ja nawet specjalnie wypuściłem długie, z pierwszej warstwy taśmy niklowej łącza z minusów...
No to właśnie do nich podłącz kabelki od BMSa, potem sprawdź napięcia cel na wtyczce tak jak Tas na blogu/YT pokazał. Będzie Pan zadowolony
No to już całkowicie zgłupiałem... Czyli BMSa można podłączyć do plusów w łączeniach szeregowych? Czyli jeden gancegal czy blaszki wypuszczę z minusów czy z plusów i dam do tego BMS?
Istna sieczka mózgu...
Z powodów 'montażowych' wolimy łączyć do minusów, bo odczep do BMS to dodatkowy kabelek, który w razie otarcia izolacji ,nagrzania itp dotknie duzej powierzchni minusa czyli nic się nie stanie. Gdy jest dopięty do plusa wtedy uszkodzenie kabelka moze zewrzeć plus z (kolejnym) minusem.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
No to już całkowicie zgłupiałem... Czyli BMSa można podłączyć do plusów w łączeniach szeregowych? Czyli jeden gancegal czy blaszki wypuszczę z minusów czy z plusów i dam do tego BMS?
Istna sieczka mózgu...
Z powodów 'montażowych' wolimy łączyć do minusów, bo odczep do BMS to dodatkowy kabelek, który w razie otarcia izolacji ,nagrzania itp dotknie duzej powierzchni minusa czyli nic się nie stanie. Gdy jest dopięty do plusa wtedy uszkodzenie kabelka moze zewrzeć plus z (kolejnym) minusem.
O! I to jest odpowiedź MISTRZA!
Dzięki, już kapuje
Błędne rozumowanie - nie podłączasz się do plusa czy minusa tylko zawsze do plusa i minusa następnej sekcji jednocześnie bo ta sama blacha (wyjątkiem jest pierwsza i ostatnia sekcja).
Silnika póki co też nie ma, ale luz - już płyną, choć mam wątpliwości czy on się nada pod taką baterie. Bardzo wątpliwe
Błędne rozumowanie - nie podłączasz się do plusa czy minusa tylko zawsze do plusa i minusa następnej sekcji jednocześnie bo ta sama blacha (wyjątkiem jest pierwsza i ostatnia sekcja).
Silnika póki co też nie ma, ale luz - już płyną, choć mam wątpliwości czy on się nada pod taką baterie. Bardzo wątpliwe
Nie no już kapuję z tym BMS-em. Dzięki
A czego miałby się nie nadać pod moją baterię? Weź mnie nie strasz? Pewnie żartujesz
Mitar ma podobną konstrukcję. Ten sam silnik QS, a "P" ma mniej i działa. O co chodzi?
Błędne rozumowanie - nie podłączasz się do plusa czy minusa tylko zawsze do plusa i minusa następnej sekcji jednocześnie bo ta sama blacha (wyjątkiem jest pierwsza i ostatnia sekcja).
Oczywiście, że w szeregu minusy z kolejnymi plusami są połączone, pisząc o stronie wskazywałem na praktyczniejsze podpinanie/lutowanie kabla który idzie WZDLUZ okładziny MINUSOWEJ, aby w razie przetarcia, zgniecenia dotknął MINUSA tego ogniwa.
Może ten rysunek to lepiej wyjasni. To ze minus i plus jest zwarty to oczywiste. Ale gdy prowadzisz kabel który 'zwisa' poza pola styków, czyli dalej idzie wzdłuż ogniw, to niech idzie wzdłuż minusa do którego jest przylutowany.
Czyli lepiej NIE łączyć do plusa, gdy ciag dalszy idzie w poblizu minusa tego samego ogniwa.
Nic więcej.
Załączniki
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 15:15 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Już wiem od Sietasa, o co chodzi z niekompatybilnością mojego aku i silnika.
Dla mnie lepszy będzie QS o nawoju 6T, a nie 4,5T bo mam 40A i 20S.
Do 4,5T najlepiej 50-60A i konfiguracja 16S
4.5T z ferro I hubsink'ami potrafił przyjąć na siebie 110A i nic mu się nie stało , oczywiście nie było żadnej różnicy w momencie obrotowym w stosunku do 60A
Ideałem byłby 14x5 lub 12x6 z 20s, ale to customowe nawinięcia których qs nie robi bo mają 13x5 I 11x6
Zgrzalem wszystko. Zostalo mi tylko zrobic na bogato glowny plus i minus, ale czekam na reszte niklu, no i miernikiem zmierzylem... i nie wiem czy dobrze? w sumie jakby bylo zle to by zwarcie bylo. Sam nie wiem. Miedzy glownym minusem i glownym plusem jest 62,4V. Dobrze? Czy cos nie bardzo. Srednia na ogniwach 3,45V Czyli razy 20S powinno byc wiecj... 69V ☹
-----edit-----
A moze cos zle mierze?
Glowny minus to pierwszy minus, a glowny plus to ostatni plus, tak ?
67 V !
Ale to jest pierwszy PLUS a nie minus. I łącze go z ostatnim, głównym plusem? Plus z plusem...
Nie rozumiem tej elektroniki, no ale jest 67 V.
Dobrze?
heniek chyba coś źle skumałeś.
głowny plus masz z prawej ostatni segment na pierwszym zdjęciu a główny minus z lewej strony bardziej w środku.
Wydaje mi się, że ty już cos dolutowałeś na drugim zdjeciu jakieś wyprowadzenia i to właśnie to do sekcji 2 i 19 czy mi się wydaje?
henio wynik z minusem masz gdy odwrotnie podłaczysz bieguny do miernika , dobrze masz wpięte kable w mierniku czarny do minusa ?albo odwrotnie przyłożysz przewody do biegunów baterii czyli np ujemny miernika do plusa bateryjki
@Inc0
Czyli to co zaznaczyłeś, a ja podpiąłem bolce miernika mam zrobić "na bogato"? I plus i minus? Tzn. dogrzać więcej niklu? Takie sztaby chcę zrobić. Ale generalnie wszystko dobrze zrobiłem? Bo BMS i sterownik mam po drugiej stronie co ten główny plus i minus. Ale już widzę miejsca gdzie będę mógł bezpiecznie przerzucić kable w kaptonie.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2018, 21:09 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciarki mi przeszły jak spojrzałem jak podłączyłeś kable do miernika .
Dolne gniazdko - COM - kabel czarny , do środkowego czerwony , do górnego nie podłączaj bo to Amperomierz i zrobisz sobie lampę błyskową z kabli-miernika.
Dlatego też ci pokazuje odwrotnie biegunowość , lubisz żyć na krawędzi heh ..
Kurcze, ja się po prostu nie znam. Dzięki. Ale dobrze zrobiłem aku? No niby nie wybuchł to chyba dobrze. No i wskazuje teraz wg. Twoich wytycznych na plusie 69,5 V
---edit---
właśnie coś jednak z czarnym bolcem od miernika się stało, bo się obluzował, ale już nareperowałem. Chyba się podtopił.
@Inc0
Czyli to co zaznaczyłeś, a ja podpiąłem bolce miernika mam zrobić "na bogato"? I plus i minus? Tzn. dogrzać więcej niklu? Takie sztaby chcę zrobić. Ale generalnie wszystko dobrze zrobiłem? Bo BMS i sterownik mam po drugiej stronie co ten główny plus i minus. Ale już widzę miejsca gdzie będę mógł bezpiecznie przerzucić kable w kaptonie.
Przekabacili Cie Henio,jednak kapton nie rurka z długopisa?
...i zrobisz sobie lampę błyskową
Dlatego też ci pokazuje odwrotnie biegunowość , lubisz żyć na krawędzi heh ..
Oj chyba będzie cud, jeśli ten pakiet będzie pracował w rowerze.
Mam obawy czy powinieneś dotykać się/podłączyać BMS, bo to grozi 'śmiercią lub kalectwem'.
Nie masz w swoim otoczeniu elektryka/elektronika który by Ci fizycznie towarzyszył w ciągu dalszym ? Bo Internet i nawet najlepsze porady to nie wszystko.
A granicę pożaru/zniszczenia łatwo przekroczyć.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Wybacz Henio ale musze .... to co napisaleś. Po prostu lepiej niech zrobi to ktoś kto po prostu ma pojęcie. Jestem nowym użytkownikiem i też chcę zrobić wszystko sam ale... bateria to jest olbrzymie niebezpieczestwo tym bardziej jak ktoś nie ma o tym pojęcia. A skoro masz problem z prawidłowym podłaczeniem miernika to było by lepiej dla samego Ciebie abyś dał dokończyć to aku komuś doświadczonemu. Szkoda twojego zdrowia i kasy. Podziwiam Cię za Twoje samozaparcie naprawde szczerze i Twój temat przeczytałem jako jeden z pierwszych ale z tym aku naprawde daj sobie sposób.
Proszę nie odbieraj tego jako napaść na Ciebie tylko jako obawę o Twoje zdrowie