Projekt henia

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

TomaS pisze:
28 lut 2018, 15:34
Taki sam jak przy 16s10p. Licz km/na ogniwo w dobrych warunkach
Tak, tak w dobrych warunkach, czyli 25 km/h, na płaskim, bez wiatru itp. Czyli wychodzi 160 km zasięg. Kurczę, myślałem, że im więcej "P" tym zasięg większy, bo ogólnie amperogodzin w całym akumulatorze więcej. Dajmy na to:

ogniwo Sanyo 3500 mAh x 8 P = 28 Ah
ogniwo Sanyo 3500 mAh x 10 P = 35 Ah

To ja już nie wiem jak liczyć. Z tego kalkulatora co dałem parę postów wyżej, to mi w ogóle wychodzi kosmos, jakieś 350 km :?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Czyli reasumując: do mojej konstrukcji będzie dobry 20S/8P ??? Lepszego nie skonfiguruję? Dla przypomnienia: sterownik Barmala x-2, silnik QS 1000W 5T lub 6T. Czy może coś popalę? Wybrałbym 20S bo Tas zawsze powtarzał, że im więcej Voltów tym lepiej. Oczywiście wiąże się to z BMSem na 20S i ładowarką odpowiednią. No ale ma być najlepiej jak tylko można do danej konstrukcji.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 965
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Yin »

Zależy do czego. Generalnie więcej P = lepiej bo masz mniejsze obciążenie na ogniwo i aku dłużej pożyje. Jeśli chcesz zasięgu to też więcej P = lepiej bo będziesz miał mniejszy v-max więc siła rzeczy mniejsze zużycie :)
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS »

Henio jeśli chodzi o zasięg to liczy się Wh a nie samo Ah czyli napięcie nominalne w woltach (czyli S) razy Ah - amperogodziny (czyli P) . Samo P nie powie wszystkiego o pojemności baterii. Byl wielki temat na starym forum o tym. Może przeproś się jeszcze z nim i poczytaj tam dłużej, pisać nie musisz 😉
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 19:06 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Yin pisze:
28 lut 2018, 18:52
Zależy do czego. Generalnie więcej P = lepiej bo masz mniejsze obciążenie na ogniwo i aku dłużej pożyje. Jeśli chcesz zasięgu to też więcej P = lepiej bo będziesz miał mniejszy v-max więc siła rzeczy mniejsze zużycie :)
Czyli co? Może zejść na 18S/9P? Jedno "P" poprawi sprawę? Zasięg wychodzi i tak nie najgorszy 160 km ( jeśli dobrze policzyłem ) Ale voltarz mi spadnie z 74V na 66 V. Ale jak mówisz, że to poprawi żywotność...
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

TomaS pisze:
28 lut 2018, 19:04
Henio jeśli chodzi o zasięg to liczy się Wh czyli napięcie nominalne (S) razy amperogodziny (P) . Samo P nie powie wszystkiego o pojemności baterii. Byl wielki temat na starym forum o tym. Może przeproś się jeszcze z nim i poczytaj tam dłużej, pisać nie musisz 😉
Ufam Ci. Jakbyś zrobił na moim miejscu? 20S/8P czy 18S/9P ?
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS »

A jakie to ogniwa? Ile mają obciążalnosc?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

TomaS pisze:
28 lut 2018, 19:08
A jakie to ogniwa? Ile mają obciążalnosc?
Jak polecisz takie dam :)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS »

Masz barmal x2 to trzeba przyjąć że 50A bedziesz brał z baterii żeby rower szedł.
Twój wybór jakie chcesz mieć ogniwa:
    Jak ogniwa mają mieć 3500mAh (większy zasięg) i max obciążenie 10A to idź w 16s10p
    (mniejsza prędkość lub brać szybszy silnik ale wtedy przyspieszenie spadnie bo ilości A nie możesz już zwiększać)
      Jak ogniwa mogą mieć ~3000mAh (mniejszy zasięg) i max obciążenie 20-30A to idź w 20s8p
      (większa prędkość z wolnego silnka przy zachowaniu dobrego przyspieszenia, ale tu trzeba uważać na temperatury i zabezpieczenie termiczne to podstawa)
      :D
      Jeżdżę na:
      1. :SAMURAI BANSHE
      2. :CARRERA BANSHE
      Awatar użytkownika
      Mitar
      Forumowicz
      Posty: 679
      Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
      Lokalizacja: Gliwice

      Re: Projekt henia

      Post autor: Mitar »

      TomaS , jeździłeś na X2 przy 50A?
      Awatar użytkownika
      TomaS
      Forumowicz
      Posty: 932
      Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
      Lokalizacja: Trójmiasto

      Re: Projekt henia

      Post autor: TomaS »

      Tak bez problemów tylko cześć obodowy sterownika miałem poza skrzynką.
      Jeżdżę na:
      1. :SAMURAI BANSHE
      2. :CARRERA BANSHE
      Awatar użytkownika
      barmal
      Forumowicz
      Posty: 365
      Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

      Re: Projekt henia

      Post autor: barmal »

      Tak dla przypomnienia... X2-ka jest skoncypowana na 2,5kW!
      Nie, że potem... ale ja nic nie robiłem :-)
      Awatar użytkownika
      Yin
      Forumowicz
      Posty: 965
      Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
      Lokalizacja: Katowice
      Kontakt:

      Re: Projekt henia

      Post autor: Yin »

      henio pisze:
      28 lut 2018, 19:04
      Czyli co? Może zejść na 18S/9P? Jedno "P" poprawi sprawę?
      Musisz sam wybrać czy chcesz szybszy rower czy większy zasięg i dużej pracującą (mniej obciążoną) baterię. Jedynie co mogę doradzić to nie idź w wynalazki typu 18s tylko sprawdzone 20s albo 16s - łatwiej o ładowarki, bms itp.
      Album rowerów poziomych i nietypowych:
      pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
      pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
      http://forum.poziome.pl
      Awatar użytkownika
      Mitar
      Forumowicz
      Posty: 679
      Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
      Lokalizacja: Gliwice

      Re: Projekt henia

      Post autor: Mitar »

      barmal pisze:
      01 mar 2018, 17:42
      Tak dla przypomnienia... X2-ka jest skoncypowana na 2,5kW!
      Nie, że potem... ale ja nic nie robiłem :-)
      Dopadł nas :P

      Barmal , a tak z ciekawości, jak będzie się pilnować temperatury to co się może stać? coś konkretnego się uszkadza od przewatowania czy po prostu skraca się żywotność?
      Awatar użytkownika
      barmal
      Forumowicz
      Posty: 365
      Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

      Re: Projekt henia

      Post autor: barmal »

      Ze wzlędu ma stosunkowo małą masę termiczną będzie się mocno grzać. Nie tylko tranzystory ale też i kondensatory. Skutkiem czego spada żywotność. Schowanie sterownika do skrzynki potęguje dodatkowo cały proces :-)
      Awatar użytkownika
      TomaS
      Forumowicz
      Posty: 932
      Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
      Lokalizacja: Trójmiasto

      Re: Projekt henia

      Post autor: TomaS »

      Oczywiście barmal ma rację. Ja katowałem x2 ze świadomością jak to może się skończyć :) Do takich prądów już na spokojnie lepiej wchodzić w x4.
      Jeżdżę na:
      1. :SAMURAI BANSHE
      2. :CARRERA BANSHE
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Dzięki Wszystkim za podpowiedzi. Czyli trzeba wybrać 16S/10P albo sterownik wymienić na X-4. A ile on kosztuje?
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Z ostatnich podpowiedzi wynika, że w swojej konstrukcji mogę poprzestać na sterowniku X-2 Barmala i akumulatorze skonfigurowanym 20S/8P. Bo:

      1. nie zawsze idzie te 500 W więcej ponad normę sterownika. Nawet można powiedzieć, że rzadko.
      2. jak będzie się faktycznie grzał, można na sterowniku ująć amperaż - dajmy na to z 40 na 35 A
      3. wstawić na pytkę sterownika radiator z wentylatorem od PC tak by się załączał już przy 40 stopniach.
      4. zrobić wlot i wylot powietrza do skrzynki ( zabezpieczony oczywiście przed wodą i kurzem )
      5. dać sterownik na zewnątrz w oddzielnej skrzyneczce z wlotem powietrza jak w Falconach.

      Nie bardzo chcę rezygnować z 20S, bo E-bajki lubią duży woltaż, szczególnie jak watowica bije po bercie :)
      Awatar użytkownika
      Umbur
      Moderator
      Posty: 1346
      Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
      Lokalizacja: Bielsko-Biała

      Re: Projekt henia

      Post autor: Umbur »

      Ad.4 Większość skrzynkę robi maksymalnie szczelną. Nawet Falcony są robione na szczelno, choć są ze stali (grzeją się od słońca) i dostają powyżej 80A w palnik.
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      No i znowu mam mętlik w głowie, bo jednak Barmal mi podpowiada, by dać 16S/10P, że ogniwa nie będą tak obciążone jak przy 20S/8P, że będę miał większą pojemność...
      Ciekawe jak wyjdą testy u Mitara? Mamy podobną konstrukcję. Mitar ma QS 6T, aku 20S/8P i sterowniki taki sam jak ja - Barmal X-2, nawet rowery podobne mamy.
      Awatar użytkownika
      Mitar
      Forumowicz
      Posty: 679
      Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
      Lokalizacja: Gliwice

      Re: Projekt henia

      Post autor: Mitar »

      Henio, rozsadek zawsze podpowiada 16S.
      Nieumiejętne używanie 20S w najlepszym przypadku przegrzeje silnik.
      Aku też dłużej pożyje bo będzie traktowany mniejszym obciążeniem.
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Dzięki Mitar. Dzisiaj mi się śnił Sabvaton, że jakoś udało mi się go tanio kupić :)
      Watowica nie odpuszcza. Ale chyba jednak skłonię się ku 16S.
      ap0f1s
      Forumowicz
      Posty: 558
      Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
      Lokalizacja: Kęty

      Re: Projekt henia

      Post autor: ap0f1s »

      Czekaj jak zrobisz rower i będzie ci się śnił bajk na custom ramie.
      Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
      Kontakt 513388355
      Kilka moich konstrukcji
      viewtopic.php?f=30&t=399
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Mam pytanie:

      Czy silnik który planuję dać do konstrukcji http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 duży stawia opór, gdy pracuje na sucho?

      Wiadomo, ma swoją masę, ale czy ciężko nim obracać, gdy jeszcze nie ma akumulatora?
      Planuję go zamontować i czekając na akumulator już se jeździć. Dam radę, czy to pracuje jak dynamo i się z nim zarżnę? Pal licho te 10 kg dodatkowej masy.
      Awatar użytkownika
      Mitar
      Forumowicz
      Posty: 679
      Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
      Lokalizacja: Gliwice

      Re: Projekt henia

      Post autor: Mitar »

      Jest trochę ciężej ale da się jechać.
      Awatar użytkownika
      TomaS
      Forumowicz
      Posty: 932
      Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
      Lokalizacja: Trójmiasto

      Re: Projekt henia

      Post autor: TomaS »

      Da się jechać ciężko ale się da po płaskim, mała górka i leżysz, znaczy stoisz :D
      Jeżdżę na:
      1. :SAMURAI BANSHE
      2. :CARRERA BANSHE
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Oj to chyba będę z nim jeździł na sucho. Przetestuję na spokojnie, czy się wszystko trzyma, czy blokada obrotu osi dobra i takie tam. Z manetką i innymi gratami tak dla radości :)

      A właśnie, prócz manetki, co jeszcze potrzeba? Watomierz? Czy na telefonie będzie wszystko widać i telefon wystarczy? No i ten przełącznik na kierownicę. Po co on właściwie? Nie wystarczyłby zwykły "hebel" ? Może głupie pytanie. Jeździł będę głównie po płaskim i wątpię czy hamowanie regeneracyjne ( regen ) będzie mi w ogóle potrzebne, a ten przełącznik to do hamowanie regeneracyjnego pewnie?

      Klamki z odcięciem są konieczne? Bo mam bardzo teraz fajne i nie chcę z nich rezygnować.
      ap0f1s
      Forumowicz
      Posty: 558
      Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
      Lokalizacja: Kęty

      Re: Projekt henia

      Post autor: ap0f1s »

      Wszystko zależy jaki masz sterownik. Z reguły stosuję się przycisk na kierownicę, aby móc włączać rower (przycisk on-off). Jeżeli sterownik posiada funkcję 3 speed podłączyć właśnie 3 zaprogramowane prędkości. A trzecie chwilowo zwierny na tempomat.

      Co do regena zależy jakie hamulce posiadasz. Przy hydraulicznych możesz użyć sprawdzonych Czujnik ciśnienia oleju MAGURA. Działają fajnie.
      Jeżeli nie masz jeszcze hamulców możesz kupić klamki od razu z czujnikiem, który ma wyprowadzone dwa kable, które wystraczy połączyć z sterownikiem.
      Jak chcesz używać regena musisz posiadać dobrą blokadę osi silnika. Własnie w czasie hamowania regeneracyjnego ośka i uchwyt ramy najbardziej są narożne przy ewentualnym luzie.
      Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
      Kontakt 513388355
      Kilka moich konstrukcji
      viewtopic.php?f=30&t=399
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      @ ap0f1s,
      Dzięki za podpowiedzi.

      Mam sterownik Barmal X-2. Hamulce hydrauliczne Shimano XT.
      A dobre rozwiązanie, to gdy kciuk z manetki puszczam, to wówczas włącza się regen? Raczej nie mam górek. To może niech sobie rower pędzi po zdjęciu kciuka z manetki?
      Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 20:37 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
      Rugos
      Forumowicz
      Posty: 421
      Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

      Re: Projekt henia

      Post autor: Rugos »

      Ja mam to wyłączone.
      ap0f1s
      Forumowicz
      Posty: 558
      Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
      Lokalizacja: Kęty

      Re: Projekt henia

      Post autor: ap0f1s »

      Dla mnie takie rozwiązanie się nie sprawdza. Jak już ma regen działać niech to będzie przez naciśnięcie klamek hamulcowych.
      Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
      Kontakt 513388355
      Kilka moich konstrukcji
      viewtopic.php?f=30&t=399
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Czyli generalnie regen dobry przede wszystkim w górzystym terenie podczas zjazdu. Tak?
      Awatar użytkownika
      Umbur
      Moderator
      Posty: 1346
      Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
      Lokalizacja: Bielsko-Biała

      Re: Projekt henia

      Post autor: Umbur »

      henio pisze:
      07 mar 2018, 20:39
      Czyli generalnie regen dobry przede wszystkim w górzystym terenie podczas zjazdu. Tak?
      Nie. Regen jest dobry przy każdym hamowaniu. Skraca drogę hamowania i oszczędza okładziny.
      Awatar użytkownika
      Yin
      Forumowicz
      Posty: 965
      Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
      Lokalizacja: Katowice
      Kontakt:

      Re: Projekt henia

      Post autor: Yin »

      Regen jest dobry zawsze, klocki oszczędzasz :) Edit - o jednocześnie pisaliśmy :)
      Album rowerów poziomych i nietypowych:
      pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
      pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
      http://forum.poziome.pl
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Dzięki,
      Czyli jakby manetka zawiodła, dajmy na to, tak jak u jednego kolegi, że mu sprężyna pękła w manetce i poszedł gaz do dechy, to regen też pomoże? Odetnie moc i zamieni silnik w prądnicę w momencie naciśnięcia klamek? Macie regen w klamce, czy jak tylko zdejmiecie kciuk z manetki, to Wam się załącza, czyli jest w manetce w położeniu zero?
      Awatar użytkownika
      Umbur
      Moderator
      Posty: 1346
      Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
      Lokalizacja: Bielsko-Biała

      Re: Projekt henia

      Post autor: Umbur »

      Tak to ma działać. Jak naciśniesz na hamulec ma odłączyć zasilanie na silnik i załączyć regen.
      Awatar użytkownika
      elektrotonus
      Forumowicz
      Posty: 1259
      Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
      Lokalizacja: Warszawa

      Re: Projekt henia

      Post autor: elektrotonus »

      Regen to fajna rzecz, niemal można jeździć bez użycia hamulców jak się odpowiednio wcześniej naciśnie lekko dźwignię by aktywować jego działanie. Czym większa prędkość tym bardziej czuć hamowanie - przynajmniej w blokowym GT 500. Jednak zwracam uwagę, że w każdym ebiku z silnikiem powyżej 250W musi być klamka odłączająca silnik podczas hamowania. Nawet w przekładniowych silnikach, gdzie z racji obecność^sprzęgła regen nie działa.
      - Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
      - Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
      - Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
      djmarcin56
      Forumowicz
      Posty: 256
      Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
      Lokalizacja: Bydgoszcz

      Re: Projekt henia

      Post autor: djmarcin56 »

      Ja dodam tylko, że jak manetka się popsuje lub zatnie i macie regen to napewno pomoże i jest obowiązkowy aby ogarnąć takie sytuacje ale mała uwaga dla wszystkich...działa dopóki, dopóty wciśnięta jest klamka hamulcowa i jak tylko ją puścimy to rower na nowe będzie pędził! do momentu usuniecia awarii :)
      Awatar użytkownika
      elektrotonus
      Forumowicz
      Posty: 1259
      Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
      Lokalizacja: Warszawa

      Re: Projekt henia

      Post autor: elektrotonus »

      Dlatego też warto oba hamulce podłączyć do czujników.
      - Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
      - Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
      - Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
      Awatar użytkownika
      WojtekErnest
      Forumowicz
      Posty: 3337
      Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
      Lokalizacja: Warszawa

      Re: Projekt henia

      Post autor: WojtekErnest »

      I mieć w dostępnym w czasie jazdy miejsciu, albo bezpiecznik albo glowny wylacznik zasilania np przez przekaźnik lub stycznik.
      Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
      djmarcin56
      Forumowicz
      Posty: 256
      Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
      Lokalizacja: Bydgoszcz

      Re: Projekt henia

      Post autor: djmarcin56 »

      Jak ktoś ma zestaw z lcd to tylko wyłącza przyciskiem z pilota i po problemie :)
      Awatar użytkownika
      WojtekErnest
      Forumowicz
      Posty: 3337
      Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
      Lokalizacja: Warszawa

      Re: Projekt henia

      Post autor: WojtekErnest »

      djmarcin56 pisze:
      09 mar 2018, 10:53
      Jak ktoś ma zestaw z lcd to tylko wyłącza przyciskiem z pilota i po problemie :)
      Szczególnie jak dochodzi do wypadku albo zwykłej awarii display LCD to naciskanie pilota nic nie daje..
      A rower gna lub się pali...
      Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
      Awatar użytkownika
      elektrotonus
      Forumowicz
      Posty: 1259
      Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
      Lokalizacja: Warszawa

      Re: Projekt henia

      Post autor: elektrotonus »

      Zatem tylko stacyjka z włożonym kluczykiem , czy jakiś dodatkowy guzik bezpieczeństwa gdyby nie wyłączyła sterownika ?
      - Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
      - Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
      - Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Dokładnie. Też szukam optymalnie bezpiecznego rozwiązania. W związku z tym:

      1. Jak się zachowuje hamowanie regeneracyjne w zimie? Nie ułatwia zblokowania koła i nie wpadamy łatwiej w poślizg jak jest szklanka? Wiem, wiem w zimie bez kolców się nie jeździ, ktoś powie. Ale generalnie jak jest? Ułatwia, czy utrudnia regen w zimie? Ciut większe hamowanie w zimie i leżymy - znam to z autopsji.

      2. Czy czujniki Magura od razu reagują nawet przy minimalnej zmianie ciśnienia? Bo rozumiem, że na luz, który jest w każdej klamce, nie reagują. Czy w związku z tym, przełącznik na klamce, tak skonstruowany by już reagował na luz, nie byłby lepszy od czujników Magura? Leciutko zamykam klamkę, że jeszcze szczeki się nawet nie zaczęły zamykać, a włącznik już zareagował i uruchomił regen.
      Awatar użytkownika
      tas
      Administrator
      Posty: 2995
      Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
      Lokalizacja: Żywiec
      Kontakt:

      Re: Projekt henia

      Post autor: tas »

      magura reaguje tak czule, że działa już w martwej strefie pracy klamki
      Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
      Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
      ----------------------
      Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
      atomek1000
      Forumowicz
      Posty: 30
      Rejestracja: 18 lut 2018, 21:59
      Lokalizacja: Warszawa

      Re: Projekt henia

      Post autor: atomek1000 »

      Regen przyblokuje koło ale zaraz puści, troche jak abs, bo jak koło sie nie obraca to nie ma z czego prądu generować ;)
      Wcześniej : Pomógł 48 razy, postów 1897. - wiadomo gdzie ...:-)
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Dzięki Wszystkim za podpowiedzi :)

      Pytanie:

      Czy jeden czujnik MAGURA wystarczy? Dał bym go do hamulca tylnego.
      Gdzie się go mocuje? Czy tuż za klamką można? Czy potrzebne są jakieś przejściówki, specjalistyczne narzędzia hydrauliczne typu zaciskarka? Czy amator sobie poradzi z montażem czujnika MAGURA? Jest gdzieś link do montażu, np. do kogoś na blogu?
      Awatar użytkownika
      Back
      Forumowicz
      Posty: 67
      Rejestracja: 18 lut 2018, 20:40
      Lokalizacja: CBR
      Kontakt:

      Re: Projekt henia

      Post autor: Back »

      Przyłączam się do pytania.
      Zastanawiam się czy nie lepiej jednak (w przypadku jednego) zastosować czujnik na przednią klamkę? Przedni generuje większą część „całkowitej” siły hamowania – więc może by go jednak wesprzeć hamowaniem dupy?
      henio pisze:
      12 mar 2018, 11:59
      Gdzie się go mocuje? Czy tuż za klamką można? Czy potrzebne są jakieś przejściówki, specjalistyczne narzędzia hydrauliczne typu zaciskarka? Czy amator sobie poradzi z montażem czujnika MAGURA? Jest gdzieś link do montażu, np. do kogoś na blogu?
      Wydaje mi się, że nie ma większego znaczenia co do miejsca montażu, ale mogę się mylić.
      Jeśli chodzi o sam montaż nie będzie problemu - gorzej z odpowietrzaniem (mowa o amatorach). Nie wspomnę już o tych ... odpowietrznikach EBT.
      Zagłębiam się w struktury, budowli z tektury.
      Awatar użytkownika
      EV-Maniak
      Forumowicz
      Posty: 3031
      Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
      Lokalizacja: Lublin

      Re: Projekt henia

      Post autor: EV-Maniak »

      Może i faktycznie lepiej pod przednią klamkę dać czujnik... Albo odżałować i dać jednak dwa czujniki. Myślałem by dać na tył, że podczas zjazdu z góry będę używał prawej klamki nie tylko do hamowania, ale przede wszystkim do używania REGENU, że tylko-tylko nacisnę i już mi ładnie ładuje i nie wiele zwalnia, nacisnę mocniej też zwalnia, ale nie tak ostro, jakby to miało miejsce w przednim hamulcu. Oj chyba trzeba dwa czujniki, to by było idealnie.
      Awatar użytkownika
      Umbur
      Moderator
      Posty: 1346
      Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
      Lokalizacja: Bielsko-Biała

      Re: Projekt henia

      Post autor: Umbur »

      Teoretycznie jeden czujnik wystarczy i niby też bez znaczenia na którą klamkę. Ja wolę jednak hamować bardziej tyłem niż przodem i dlatego podpiąłbym czujnik na tył. Leciałem już kiedyś przez kierownicę i respekt pozostał. :)
      U siebie i tak zawsze montowałem na oba. Tak na wszelki wypadek. ;)
      ODPOWIEDZ