Projekt henia
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Ja mam taki jak henio chce, tylko 6T , leży i czeka na montaż, może w weekend będę się bawił.
I tak idą mrozy to nie mam co się śpieszyć.
Faktycznie trzeba piłować na 16mm a nie 14mm jak w 9C ale reszta w zasadzie jest podobna.
Torque trzeba zrobić ale z silnikiem dostarczane są też które można dać jako chwilowe , powinny wytrzymać bez katowania.
I tak idą mrozy to nie mam co się śpieszyć.
Faktycznie trzeba piłować na 16mm a nie 14mm jak w 9C ale reszta w zasadzie jest podobna.
Torque trzeba zrobić ale z silnikiem dostarczane są też które można dać jako chwilowe , powinny wytrzymać bez katowania.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Projekt henia
Te chwilowe torque to chyba nie jest dobre rozwiązanie bo zazwyczaj używa się ich do momentu aż coś się zacznie dziać a wtedy może okazać się, że roboty związanej z usunięciem szkód jest parokrotnie więcej.. Lepiej pomyśleć o tym już na początku projektu
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
One sa mocniejsze niż te uniwersalne co można w każdym sklepie kupić.
Ja u siebie zrobię 2 wycinane wodą ale na razie do testów ten wystarczy.
Ja u siebie zrobię 2 wycinane wodą ale na razie do testów ten wystarczy.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:29
Re: Projekt henia
Skrzyneczka elegancko wyszła mimo takiego kształtu super sobie poradziłeś. Mógłbyś napisać co to dokładnie za mocowania skrzynki do ramy, których użyłeś?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Jasne
W sumie skrzynka jest zamocowana w 6 punktach. Dwa otwory po bidonie, dwa mocowania mega-trytka od zamknięcia rowerowego i dwa mocowania po bidonach od rowerów stacjonarnych. Fotki poniżej:
- Załączniki
-
- migawka_007_120.jpg (56.31 KiB) Przejrzano 15992 razy
-
- migawka_006_860.jpg (66.28 KiB) Przejrzano 15992 razy
-
- migawka_002_142.jpg (55.22 KiB) Przejrzano 15992 razy
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Jeszcze parę fotek dla idących podobną drogą, bo niektórzy proszą:
1. Fot: Zamknięcie bez nacinania uszczelki ( jeden z kontowniczków ucięty i nawiercony nowy otwór )
2. Fot: Forma pozytywna ( owinięta taśmą pakowną i strecz-folią spożywczą do kanapek jako rozdzielacz, a w newralgicznych punktach dana jeszcze taśma izolacyjna. Forma wykonana ze styroduru 10 cm, a w środek jeszcze poszła sklejka 15 mm, tak by w sumie wyszło 11,5 cm szerokości. Pojemnik wyszedł prawie 12 cm i bardzo dobrze. Mieści się między korbami i nie przeszkadza. Nie mogłem nigdzie dostać syroduru 12 cm dlatego bawiłem się ze sklejką.
3. Fot: Szablon z tektury ( odrysowany na leżącym rowerze, który położyłem na tapczanie, tak by koła były poza krawędzią tapczanu a tektura równo przylegała do ramy. Odrysowałem równo z ramą, a następnie go pomniejszyłem o 3 mm po całym obwodzie i przypasowywałem by ewentualnie skorygować wymiar. Tak by docelowy pojemnik wszedł w ramę możliwe jak najciaśniej.
1. Fot: Zamknięcie bez nacinania uszczelki ( jeden z kontowniczków ucięty i nawiercony nowy otwór )
2. Fot: Forma pozytywna ( owinięta taśmą pakowną i strecz-folią spożywczą do kanapek jako rozdzielacz, a w newralgicznych punktach dana jeszcze taśma izolacyjna. Forma wykonana ze styroduru 10 cm, a w środek jeszcze poszła sklejka 15 mm, tak by w sumie wyszło 11,5 cm szerokości. Pojemnik wyszedł prawie 12 cm i bardzo dobrze. Mieści się między korbami i nie przeszkadza. Nie mogłem nigdzie dostać syroduru 12 cm dlatego bawiłem się ze sklejką.
3. Fot: Szablon z tektury ( odrysowany na leżącym rowerze, który położyłem na tapczanie, tak by koła były poza krawędzią tapczanu a tektura równo przylegała do ramy. Odrysowałem równo z ramą, a następnie go pomniejszyłem o 3 mm po całym obwodzie i przypasowywałem by ewentualnie skorygować wymiar. Tak by docelowy pojemnik wszedł w ramę możliwe jak najciaśniej.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:29
Re: Projekt henia
Heniu,
Mógłbyś podrzucic linka z tymi mocowaniami? bo kurde nie moge ich wogóle znalesc :/
Mógłbyś podrzucic linka z tymi mocowaniami? bo kurde nie moge ich wogóle znalesc :/
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Kurcze, ja te mocowania od koszyków na bidony odkręciłem od rowerów stacjonarnych "Life Fitess" , a te drugie są od mocowania po zamknięciu rowerowym ( te na trytkę ). Nie wiem gdzie je można w necie znaleźć. Może szukaj pod hasłem "mocowanie typu OMEGA", też będzie dobre. W ostateczności możesz zrobić takie uchwyty z płaskownika aluminiowego, też będzie git i ładnie.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Skrzynka w środku nie ma ani jednej wystającej, nawet minimalnie śruby. Wszystkie mocowania od środka są na płasko i dodatkowo zabezpieczone grubą warstwą silikonu. Dobrze jest tak zrobić, by się prewencyjnie ustrzec uszkodzenia akumulatora. Pianka nie zawsze spełnia swoją rolę, gdy dajmy na to ogniwo niefortunnie pod wpływem wstrzasów oprze się o wystający łeb śruby. W takim wypadku może nawet dojść do pożaru akumulatora. Poniżej fotki "dydaktyczne":
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:29
Re: Projekt henia
Bardzo spodobały mi sie te mocowania co masz nimi przymocowaną skrzynkę do górnej rury ramy. Za nic nie moge ich znaleść :/Kurcze, ja te mocowania od koszyków na bidony odkręciłem od rowerów stacjonarnych "Life Fitess" , a te drugie są od mocowania po zamknięciu rowerowym ( te na trytkę ). Nie wiem gdzie je można w necie znaleźć. Może szukaj pod hasłem "mocowanie typu OMEGA", też będzie dobre. W ostateczności możesz zrobić takie uchwyty z płaskownika aluminiowego, też będzie git i ładnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 lut 2018, 13:19
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Re: Projekt henia
Czy mógłbyś napisać ile Ci poszło żywicy na tą skrzynkę i ile dałeś warstw maty ?
Dawałeś wszystkie warstwy na raz czy czekałeś aż wyschnie ?
Dawałeś wszystkie warstwy na raz czy czekałeś aż wyschnie ?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
To jest dokładnie, to zamknięcie ( fotka poniżej ). Niedrogie, ale porządne. Jak nie masz to kup sobie, a trytki będziesz miał do skrzynki. Dodatkowo od zewnątrz użyłem podkładki dekarskiej ( z gumą ) i zamocowałem tak, by jedna trytka była od lewej a druga od prawej strony ( jak spojrzeć z góry na nie ) wówczas jest jeszcze stabilniej, bo punkty trzymając idą po ukosie.Maju pisze: ↑28 lut 2018, 11:02Bardzo spodobały mi sie te mocowania co masz nimi przymocowaną skrzynkę do górnej rury ramy. Za nic nie moge ich znaleść :/Kurcze, ja te mocowania od koszyków na bidony odkręciłem od rowerów stacjonarnych "Life Fitess" , a te drugie są od mocowania po zamknięciu rowerowym ( te na trytkę ). Nie wiem gdzie je można w necie znaleźć. Może szukaj pod hasłem "mocowanie typu OMEGA", też będzie dobre. W ostateczności możesz zrobić takie uchwyty z płaskownika aluminiowego, też będzie git i ładnie.
link do allegro: http://allegro.pl/tonyon-zapiecie-rower ... ml#thumb/5
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Żywicy kupiłem za dużo, bo myślałem, że jej idzie nie wiadomo ile. Kupiłem dwa zestawy 333 g utwardzacza i 666 g żywicy i mi poszło tylko 3/4 jednego. Wszystko kupiłem u jednego sprzedawcy: pędzle, miarkę, rękawiczki ( weź przynajmniej 10 par ) nawet kupił czarny pigment, wałek ( koniecznie ).
Nie dawałem maty, tylko TKANINĘ. Sugeruję byś zrobił tak samo. Trochę gorzej się kładzie, ale wytrzymalsza powstaje struktura. Dałem od 5 do 7 warstw, zależy w którym miejscu. Tak jakoś wyszło. Wszystkie warstwy dawałem na raz. Trzeba przy tym zachować odpowiednie tempo. Jest trochę stresu. Wszystko się lepi. Potrzebny do tego jest też wałek i strecz folia do kanapek by na końcu wszystko zwinąć i ścisnąć. Wałkiem fajnie się wałkuje warstwę, lepiej niż pędzlem. Pędzel tylko do nakładania żywicy. Co tam jeszcze... ? Tkaninę dałem 150. Wszystko trzeba robić w cieple i po zrobieniu szybko na kaloryfer albo inne źródło ciepła. Benzyna zmywa epoksy. Robiłem na taborecie roboczym, takim do wywalenia. Tylko lewa - prawa, lewa-prawa przekładałem, aż zużyłem całe 2 m2 tkaniny.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Bardzo proszę Fachowców Forumowych o pomoc. Wyliczyłem, na podstawie ostatniego filmiku Tasa, dokładnie ile wejdzie mi ogniew - 166. Trochę mało zważywszy na watowicę
Jaki proponujecie dla mojej konstrukcji AKUMULATOR? Ile ma mieć "S" i ile "P" - od czego to zależy? Silnik chcę dać o ten: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 o nawoju 5 lub 6 T. Sterownik mam X-2 Barmal. Koła 26 cali. Ważę około 90 kg. Co tam jeszcze? Polne, leśne drogi, szutr, ale i asfalt, niekiedy ścułka leśna - jeśli chodzi o trakt. Fotka kształtu akumulatora poniżej. Proszę pomóżcie i wyjaśnijcie łopatologicznie od czego zależą te "S" i "P" ?
Jaki proponujecie dla mojej konstrukcji AKUMULATOR? Ile ma mieć "S" i ile "P" - od czego to zależy? Silnik chcę dać o ten: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 o nawoju 5 lub 6 T. Sterownik mam X-2 Barmal. Koła 26 cali. Ważę około 90 kg. Co tam jeszcze? Polne, leśne drogi, szutr, ale i asfalt, niekiedy ścułka leśna - jeśli chodzi o trakt. Fotka kształtu akumulatora poniżej. Proszę pomóżcie i wyjaśnijcie łopatologicznie od czego zależą te "S" i "P" ?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Szuka, szuka. Nawet wcześniej to znalazł, tylko z racji, że zielony jestem, to nie ufa swojemu zrozumieniu i nie chcę popełnić jakiegoś błędu lub zrobić nieprofesjonalnie. Wam ufamTomaS pisze: ↑28 lut 2018, 14:01Henio nie szuka
http://ebike.nexun.pl/liion-jak-zbudowac-akumulator/
Już się biorę do lektury po raz piąty
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Jak myślicie który będzie lepszy? 16S 10P, czy 18S 9P? Bo ja myślę, że chyba 18S 9P...
---edit---
Albo 20S 8P. Falcony mają na 20S = 74 V. To będzie chyba najlepsze lekarstwo na watowicę
---edit---
Albo 20S 8P. Falcony mają na 20S = 74 V. To będzie chyba najlepsze lekarstwo na watowicę
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Kurcze, gdzieś mi umknął wzór na zasięg...
Przy dajmy na to Sanyo 3500mAh i 8 P jaki będzie zasięg?
----edit----
Coś takiego znalazłem, ale gdzieś widziałem u Tasa...
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html#
Przy dajmy na to Sanyo 3500mAh i 8 P jaki będzie zasięg?
----edit----
Coś takiego znalazłem, ale gdzieś widziałem u Tasa...
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html#
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Tak, tak w dobrych warunkach, czyli 25 km/h, na płaskim, bez wiatru itp. Czyli wychodzi 160 km zasięg. Kurczę, myślałem, że im więcej "P" tym zasięg większy, bo ogólnie amperogodzin w całym akumulatorze więcej. Dajmy na to:
ogniwo Sanyo 3500 mAh x 8 P = 28 Ah
ogniwo Sanyo 3500 mAh x 10 P = 35 Ah
To ja już nie wiem jak liczyć. Z tego kalkulatora co dałem parę postów wyżej, to mi w ogóle wychodzi kosmos, jakieś 350 km
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Czyli reasumując: do mojej konstrukcji będzie dobry 20S/8P ??? Lepszego nie skonfiguruję? Dla przypomnienia: sterownik Barmala x-2, silnik QS 1000W 5T lub 6T. Czy może coś popalę? Wybrałbym 20S bo Tas zawsze powtarzał, że im więcej Voltów tym lepiej. Oczywiście wiąże się to z BMSem na 20S i ładowarką odpowiednią. No ale ma być najlepiej jak tylko można do danej konstrukcji.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Zależy do czego. Generalnie więcej P = lepiej bo masz mniejsze obciążenie na ogniwo i aku dłużej pożyje. Jeśli chcesz zasięgu to też więcej P = lepiej bo będziesz miał mniejszy v-max więc siła rzeczy mniejsze zużycie
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Henio jeśli chodzi o zasięg to liczy się Wh a nie samo Ah czyli napięcie nominalne w woltach (czyli S) razy Ah - amperogodziny (czyli P) . Samo P nie powie wszystkiego o pojemności baterii. Byl wielki temat na starym forum o tym. Może przeproś się jeszcze z nim i poczytaj tam dłużej, pisać nie musisz
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 19:06 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Czyli co? Może zejść na 18S/9P? Jedno "P" poprawi sprawę? Zasięg wychodzi i tak nie najgorszy 160 km ( jeśli dobrze policzyłem ) Ale voltarz mi spadnie z 74V na 66 V. Ale jak mówisz, że to poprawi żywotność...
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Masz barmal x2 to trzeba przyjąć że 50A bedziesz brał z baterii żeby rower szedł.
Twój wybór jakie chcesz mieć ogniwa:
(mniejsza prędkość lub brać szybszy silnik ale wtedy przyspieszenie spadnie bo ilości A nie możesz już zwiększać)
(większa prędkość z wolnego silnka przy zachowaniu dobrego przyspieszenia, ale tu trzeba uważać na temperatury i zabezpieczenie termiczne to podstawa)
Twój wybór jakie chcesz mieć ogniwa:
(mniejsza prędkość lub brać szybszy silnik ale wtedy przyspieszenie spadnie bo ilości A nie możesz już zwiększać)
(większa prędkość z wolnego silnka przy zachowaniu dobrego przyspieszenia, ale tu trzeba uważać na temperatury i zabezpieczenie termiczne to podstawa)
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
TomaS , jeździłeś na X2 przy 50A?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Projekt henia
Tak dla przypomnienia... X2-ka jest skoncypowana na 2,5kW!
Nie, że potem... ale ja nic nie robiłem
Nie, że potem... ale ja nic nie robiłem
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Musisz sam wybrać czy chcesz szybszy rower czy większy zasięg i dużej pracującą (mniej obciążoną) baterię. Jedynie co mogę doradzić to nie idź w wynalazki typu 18s tylko sprawdzone 20s albo 16s - łatwiej o ładowarki, bms itp.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Dopadł nas
Barmal , a tak z ciekawości, jak będzie się pilnować temperatury to co się może stać? coś konkretnego się uszkadza od przewatowania czy po prostu skraca się żywotność?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Projekt henia
Ze wzlędu ma stosunkowo małą masę termiczną będzie się mocno grzać. Nie tylko tranzystory ale też i kondensatory. Skutkiem czego spada żywotność. Schowanie sterownika do skrzynki potęguje dodatkowo cały proces
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Oczywiście barmal ma rację. Ja katowałem x2 ze świadomością jak to może się skończyć Do takich prądów już na spokojnie lepiej wchodzić w x4.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Dzięki Wszystkim za podpowiedzi. Czyli trzeba wybrać 16S/10P albo sterownik wymienić na X-4. A ile on kosztuje?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Z ostatnich podpowiedzi wynika, że w swojej konstrukcji mogę poprzestać na sterowniku X-2 Barmala i akumulatorze skonfigurowanym 20S/8P. Bo:
1. nie zawsze idzie te 500 W więcej ponad normę sterownika. Nawet można powiedzieć, że rzadko.
2. jak będzie się faktycznie grzał, można na sterowniku ująć amperaż - dajmy na to z 40 na 35 A
3. wstawić na pytkę sterownika radiator z wentylatorem od PC tak by się załączał już przy 40 stopniach.
4. zrobić wlot i wylot powietrza do skrzynki ( zabezpieczony oczywiście przed wodą i kurzem )
5. dać sterownik na zewnątrz w oddzielnej skrzyneczce z wlotem powietrza jak w Falconach.
Nie bardzo chcę rezygnować z 20S, bo E-bajki lubią duży woltaż, szczególnie jak watowica bije po bercie
1. nie zawsze idzie te 500 W więcej ponad normę sterownika. Nawet można powiedzieć, że rzadko.
2. jak będzie się faktycznie grzał, można na sterowniku ująć amperaż - dajmy na to z 40 na 35 A
3. wstawić na pytkę sterownika radiator z wentylatorem od PC tak by się załączał już przy 40 stopniach.
4. zrobić wlot i wylot powietrza do skrzynki ( zabezpieczony oczywiście przed wodą i kurzem )
5. dać sterownik na zewnątrz w oddzielnej skrzyneczce z wlotem powietrza jak w Falconach.
Nie bardzo chcę rezygnować z 20S, bo E-bajki lubią duży woltaż, szczególnie jak watowica bije po bercie
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Projekt henia
Ad.4 Większość skrzynkę robi maksymalnie szczelną. Nawet Falcony są robione na szczelno, choć są ze stali (grzeją się od słońca) i dostają powyżej 80A w palnik.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
No i znowu mam mętlik w głowie, bo jednak Barmal mi podpowiada, by dać 16S/10P, że ogniwa nie będą tak obciążone jak przy 20S/8P, że będę miał większą pojemność...
Ciekawe jak wyjdą testy u Mitara? Mamy podobną konstrukcję. Mitar ma QS 6T, aku 20S/8P i sterowniki taki sam jak ja - Barmal X-2, nawet rowery podobne mamy.
Ciekawe jak wyjdą testy u Mitara? Mamy podobną konstrukcję. Mitar ma QS 6T, aku 20S/8P i sterowniki taki sam jak ja - Barmal X-2, nawet rowery podobne mamy.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Henio, rozsadek zawsze podpowiada 16S.
Nieumiejętne używanie 20S w najlepszym przypadku przegrzeje silnik.
Aku też dłużej pożyje bo będzie traktowany mniejszym obciążeniem.
Nieumiejętne używanie 20S w najlepszym przypadku przegrzeje silnik.
Aku też dłużej pożyje bo będzie traktowany mniejszym obciążeniem.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Dzięki Mitar. Dzisiaj mi się śnił Sabvaton, że jakoś udało mi się go tanio kupić
Watowica nie odpuszcza. Ale chyba jednak skłonię się ku 16S.
Watowica nie odpuszcza. Ale chyba jednak skłonię się ku 16S.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Projekt henia
Czekaj jak zrobisz rower i będzie ci się śnił bajk na custom ramie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Mam pytanie:
Czy silnik który planuję dać do konstrukcji http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 duży stawia opór, gdy pracuje na sucho?
Wiadomo, ma swoją masę, ale czy ciężko nim obracać, gdy jeszcze nie ma akumulatora?
Planuję go zamontować i czekając na akumulator już se jeździć. Dam radę, czy to pracuje jak dynamo i się z nim zarżnę? Pal licho te 10 kg dodatkowej masy.
Czy silnik który planuję dać do konstrukcji http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 duży stawia opór, gdy pracuje na sucho?
Wiadomo, ma swoją masę, ale czy ciężko nim obracać, gdy jeszcze nie ma akumulatora?
Planuję go zamontować i czekając na akumulator już se jeździć. Dam radę, czy to pracuje jak dynamo i się z nim zarżnę? Pal licho te 10 kg dodatkowej masy.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Jest trochę ciężej ale da się jechać.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Oj to chyba będę z nim jeździł na sucho. Przetestuję na spokojnie, czy się wszystko trzyma, czy blokada obrotu osi dobra i takie tam. Z manetką i innymi gratami tak dla radości
A właśnie, prócz manetki, co jeszcze potrzeba? Watomierz? Czy na telefonie będzie wszystko widać i telefon wystarczy? No i ten przełącznik na kierownicę. Po co on właściwie? Nie wystarczyłby zwykły "hebel" ? Może głupie pytanie. Jeździł będę głównie po płaskim i wątpię czy hamowanie regeneracyjne ( regen ) będzie mi w ogóle potrzebne, a ten przełącznik to do hamowanie regeneracyjnego pewnie?
Klamki z odcięciem są konieczne? Bo mam bardzo teraz fajne i nie chcę z nich rezygnować.
A właśnie, prócz manetki, co jeszcze potrzeba? Watomierz? Czy na telefonie będzie wszystko widać i telefon wystarczy? No i ten przełącznik na kierownicę. Po co on właściwie? Nie wystarczyłby zwykły "hebel" ? Może głupie pytanie. Jeździł będę głównie po płaskim i wątpię czy hamowanie regeneracyjne ( regen ) będzie mi w ogóle potrzebne, a ten przełącznik to do hamowanie regeneracyjnego pewnie?
Klamki z odcięciem są konieczne? Bo mam bardzo teraz fajne i nie chcę z nich rezygnować.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Projekt henia
Wszystko zależy jaki masz sterownik. Z reguły stosuję się przycisk na kierownicę, aby móc włączać rower (przycisk on-off). Jeżeli sterownik posiada funkcję 3 speed podłączyć właśnie 3 zaprogramowane prędkości. A trzecie chwilowo zwierny na tempomat.
Co do regena zależy jakie hamulce posiadasz. Przy hydraulicznych możesz użyć sprawdzonych Czujnik ciśnienia oleju MAGURA. Działają fajnie.
Jeżeli nie masz jeszcze hamulców możesz kupić klamki od razu z czujnikiem, który ma wyprowadzone dwa kable, które wystraczy połączyć z sterownikiem.
Jak chcesz używać regena musisz posiadać dobrą blokadę osi silnika. Własnie w czasie hamowania regeneracyjnego ośka i uchwyt ramy najbardziej są narożne przy ewentualnym luzie.
Co do regena zależy jakie hamulce posiadasz. Przy hydraulicznych możesz użyć sprawdzonych Czujnik ciśnienia oleju MAGURA. Działają fajnie.
Jeżeli nie masz jeszcze hamulców możesz kupić klamki od razu z czujnikiem, który ma wyprowadzone dwa kable, które wystraczy połączyć z sterownikiem.
Jak chcesz używać regena musisz posiadać dobrą blokadę osi silnika. Własnie w czasie hamowania regeneracyjnego ośka i uchwyt ramy najbardziej są narożne przy ewentualnym luzie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
@ ap0f1s,
Dzięki za podpowiedzi.
Mam sterownik Barmal X-2. Hamulce hydrauliczne Shimano XT.
A dobre rozwiązanie, to gdy kciuk z manetki puszczam, to wówczas włącza się regen? Raczej nie mam górek. To może niech sobie rower pędzi po zdjęciu kciuka z manetki?
Dzięki za podpowiedzi.
Mam sterownik Barmal X-2. Hamulce hydrauliczne Shimano XT.
A dobre rozwiązanie, to gdy kciuk z manetki puszczam, to wówczas włącza się regen? Raczej nie mam górek. To może niech sobie rower pędzi po zdjęciu kciuka z manetki?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 20:37 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27