Bardzo spodobały mi sie te mocowania co masz nimi przymocowaną skrzynkę do górnej rury ramy. Za nic nie moge ich znaleść :/Kurcze, ja te mocowania od koszyków na bidony odkręciłem od rowerów stacjonarnych "Life Fitess" , a te drugie są od mocowania po zamknięciu rowerowym ( te na trytkę ). Nie wiem gdzie je można w necie znaleźć. Może szukaj pod hasłem "mocowanie typu OMEGA", też będzie dobre. W ostateczności możesz zrobić takie uchwyty z płaskownika aluminiowego, też będzie git i ładnie.
Projekt henia
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:29
Re: Projekt henia
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 lut 2018, 13:19
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Re: Projekt henia
Czy mógłbyś napisać ile Ci poszło żywicy na tą skrzynkę i ile dałeś warstw maty ?
Dawałeś wszystkie warstwy na raz czy czekałeś aż wyschnie ?
Dawałeś wszystkie warstwy na raz czy czekałeś aż wyschnie ?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
To jest dokładnie, to zamknięcie ( fotka poniżej ). Niedrogie, ale porządne. Jak nie masz to kup sobie, a trytki będziesz miał do skrzynki. Dodatkowo od zewnątrz użyłem podkładki dekarskiej ( z gumą ) i zamocowałem tak, by jedna trytka była od lewej a druga od prawej strony ( jak spojrzeć z góry na nie ) wówczas jest jeszcze stabilniej, bo punkty trzymając idą po ukosie.Maju pisze: ↑28 lut 2018, 11:02Bardzo spodobały mi sie te mocowania co masz nimi przymocowaną skrzynkę do górnej rury ramy. Za nic nie moge ich znaleść :/Kurcze, ja te mocowania od koszyków na bidony odkręciłem od rowerów stacjonarnych "Life Fitess" , a te drugie są od mocowania po zamknięciu rowerowym ( te na trytkę ). Nie wiem gdzie je można w necie znaleźć. Może szukaj pod hasłem "mocowanie typu OMEGA", też będzie dobre. W ostateczności możesz zrobić takie uchwyty z płaskownika aluminiowego, też będzie git i ładnie.
link do allegro: http://allegro.pl/tonyon-zapiecie-rower ... ml#thumb/5
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Żywicy kupiłem za dużo, bo myślałem, że jej idzie nie wiadomo ile. Kupiłem dwa zestawy 333 g utwardzacza i 666 g żywicy i mi poszło tylko 3/4 jednego. Wszystko kupiłem u jednego sprzedawcy: pędzle, miarkę, rękawiczki ( weź przynajmniej 10 par ) nawet kupił czarny pigment, wałek ( koniecznie ).
Nie dawałem maty, tylko TKANINĘ. Sugeruję byś zrobił tak samo. Trochę gorzej się kładzie, ale wytrzymalsza powstaje struktura. Dałem od 5 do 7 warstw, zależy w którym miejscu. Tak jakoś wyszło. Wszystkie warstwy dawałem na raz. Trzeba przy tym zachować odpowiednie tempo. Jest trochę stresu. Wszystko się lepi. Potrzebny do tego jest też wałek i strecz folia do kanapek by na końcu wszystko zwinąć i ścisnąć. Wałkiem fajnie się wałkuje warstwę, lepiej niż pędzlem. Pędzel tylko do nakładania żywicy. Co tam jeszcze... ? Tkaninę dałem 150. Wszystko trzeba robić w cieple i po zrobieniu szybko na kaloryfer albo inne źródło ciepła. Benzyna zmywa epoksy. Robiłem na taborecie roboczym, takim do wywalenia. Tylko lewa - prawa, lewa-prawa przekładałem, aż zużyłem całe 2 m2 tkaniny.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Bardzo proszę Fachowców Forumowych o pomoc. Wyliczyłem, na podstawie ostatniego filmiku Tasa, dokładnie ile wejdzie mi ogniew - 166. Trochę mało zważywszy na watowicę
Jaki proponujecie dla mojej konstrukcji AKUMULATOR? Ile ma mieć "S" i ile "P" - od czego to zależy? Silnik chcę dać o ten: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 o nawoju 5 lub 6 T. Sterownik mam X-2 Barmal. Koła 26 cali. Ważę około 90 kg. Co tam jeszcze? Polne, leśne drogi, szutr, ale i asfalt, niekiedy ścułka leśna - jeśli chodzi o trakt. Fotka kształtu akumulatora poniżej. Proszę pomóżcie i wyjaśnijcie łopatologicznie od czego zależą te "S" i "P" ?
Jaki proponujecie dla mojej konstrukcji AKUMULATOR? Ile ma mieć "S" i ile "P" - od czego to zależy? Silnik chcę dać o ten: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 o nawoju 5 lub 6 T. Sterownik mam X-2 Barmal. Koła 26 cali. Ważę około 90 kg. Co tam jeszcze? Polne, leśne drogi, szutr, ale i asfalt, niekiedy ścułka leśna - jeśli chodzi o trakt. Fotka kształtu akumulatora poniżej. Proszę pomóżcie i wyjaśnijcie łopatologicznie od czego zależą te "S" i "P" ?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Szuka, szuka. Nawet wcześniej to znalazł, tylko z racji, że zielony jestem, to nie ufa swojemu zrozumieniu i nie chcę popełnić jakiegoś błędu lub zrobić nieprofesjonalnie. Wam ufamTomaS pisze: ↑28 lut 2018, 14:01Henio nie szuka
http://ebike.nexun.pl/liion-jak-zbudowac-akumulator/
Już się biorę do lektury po raz piąty
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Jak myślicie który będzie lepszy? 16S 10P, czy 18S 9P? Bo ja myślę, że chyba 18S 9P...
---edit---
Albo 20S 8P. Falcony mają na 20S = 74 V. To będzie chyba najlepsze lekarstwo na watowicę
---edit---
Albo 20S 8P. Falcony mają na 20S = 74 V. To będzie chyba najlepsze lekarstwo na watowicę
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Kurcze, gdzieś mi umknął wzór na zasięg...
Przy dajmy na to Sanyo 3500mAh i 8 P jaki będzie zasięg?
----edit----
Coś takiego znalazłem, ale gdzieś widziałem u Tasa...
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html#
Przy dajmy na to Sanyo 3500mAh i 8 P jaki będzie zasięg?
----edit----
Coś takiego znalazłem, ale gdzieś widziałem u Tasa...
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html#
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Tak, tak w dobrych warunkach, czyli 25 km/h, na płaskim, bez wiatru itp. Czyli wychodzi 160 km zasięg. Kurczę, myślałem, że im więcej "P" tym zasięg większy, bo ogólnie amperogodzin w całym akumulatorze więcej. Dajmy na to:
ogniwo Sanyo 3500 mAh x 8 P = 28 Ah
ogniwo Sanyo 3500 mAh x 10 P = 35 Ah
To ja już nie wiem jak liczyć. Z tego kalkulatora co dałem parę postów wyżej, to mi w ogóle wychodzi kosmos, jakieś 350 km
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Czyli reasumując: do mojej konstrukcji będzie dobry 20S/8P ??? Lepszego nie skonfiguruję? Dla przypomnienia: sterownik Barmala x-2, silnik QS 1000W 5T lub 6T. Czy może coś popalę? Wybrałbym 20S bo Tas zawsze powtarzał, że im więcej Voltów tym lepiej. Oczywiście wiąże się to z BMSem na 20S i ładowarką odpowiednią. No ale ma być najlepiej jak tylko można do danej konstrukcji.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 965
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Zależy do czego. Generalnie więcej P = lepiej bo masz mniejsze obciążenie na ogniwo i aku dłużej pożyje. Jeśli chcesz zasięgu to też więcej P = lepiej bo będziesz miał mniejszy v-max więc siła rzeczy mniejsze zużycie
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Henio jeśli chodzi o zasięg to liczy się Wh a nie samo Ah czyli napięcie nominalne w woltach (czyli S) razy Ah - amperogodziny (czyli P) . Samo P nie powie wszystkiego o pojemności baterii. Byl wielki temat na starym forum o tym. Może przeproś się jeszcze z nim i poczytaj tam dłużej, pisać nie musisz
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 19:06 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Czyli co? Może zejść na 18S/9P? Jedno "P" poprawi sprawę? Zasięg wychodzi i tak nie najgorszy 160 km ( jeśli dobrze policzyłem ) Ale voltarz mi spadnie z 74V na 66 V. Ale jak mówisz, że to poprawi żywotność...
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Masz barmal x2 to trzeba przyjąć że 50A bedziesz brał z baterii żeby rower szedł.
Twój wybór jakie chcesz mieć ogniwa:
(mniejsza prędkość lub brać szybszy silnik ale wtedy przyspieszenie spadnie bo ilości A nie możesz już zwiększać)
(większa prędkość z wolnego silnka przy zachowaniu dobrego przyspieszenia, ale tu trzeba uważać na temperatury i zabezpieczenie termiczne to podstawa)
Twój wybór jakie chcesz mieć ogniwa:
(mniejsza prędkość lub brać szybszy silnik ale wtedy przyspieszenie spadnie bo ilości A nie możesz już zwiększać)
(większa prędkość z wolnego silnka przy zachowaniu dobrego przyspieszenia, ale tu trzeba uważać na temperatury i zabezpieczenie termiczne to podstawa)
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
TomaS , jeździłeś na X2 przy 50A?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Projekt henia
Tak dla przypomnienia... X2-ka jest skoncypowana na 2,5kW!
Nie, że potem... ale ja nic nie robiłem
Nie, że potem... ale ja nic nie robiłem
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 965
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Musisz sam wybrać czy chcesz szybszy rower czy większy zasięg i dużej pracującą (mniej obciążoną) baterię. Jedynie co mogę doradzić to nie idź w wynalazki typu 18s tylko sprawdzone 20s albo 16s - łatwiej o ładowarki, bms itp.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Dopadł nas
Barmal , a tak z ciekawości, jak będzie się pilnować temperatury to co się może stać? coś konkretnego się uszkadza od przewatowania czy po prostu skraca się żywotność?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Projekt henia
Ze wzlędu ma stosunkowo małą masę termiczną będzie się mocno grzać. Nie tylko tranzystory ale też i kondensatory. Skutkiem czego spada żywotność. Schowanie sterownika do skrzynki potęguje dodatkowo cały proces
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Oczywiście barmal ma rację. Ja katowałem x2 ze świadomością jak to może się skończyć Do takich prądów już na spokojnie lepiej wchodzić w x4.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Dzięki Wszystkim za podpowiedzi. Czyli trzeba wybrać 16S/10P albo sterownik wymienić na X-4. A ile on kosztuje?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Z ostatnich podpowiedzi wynika, że w swojej konstrukcji mogę poprzestać na sterowniku X-2 Barmala i akumulatorze skonfigurowanym 20S/8P. Bo:
1. nie zawsze idzie te 500 W więcej ponad normę sterownika. Nawet można powiedzieć, że rzadko.
2. jak będzie się faktycznie grzał, można na sterowniku ująć amperaż - dajmy na to z 40 na 35 A
3. wstawić na pytkę sterownika radiator z wentylatorem od PC tak by się załączał już przy 40 stopniach.
4. zrobić wlot i wylot powietrza do skrzynki ( zabezpieczony oczywiście przed wodą i kurzem )
5. dać sterownik na zewnątrz w oddzielnej skrzyneczce z wlotem powietrza jak w Falconach.
Nie bardzo chcę rezygnować z 20S, bo E-bajki lubią duży woltaż, szczególnie jak watowica bije po bercie
1. nie zawsze idzie te 500 W więcej ponad normę sterownika. Nawet można powiedzieć, że rzadko.
2. jak będzie się faktycznie grzał, można na sterowniku ująć amperaż - dajmy na to z 40 na 35 A
3. wstawić na pytkę sterownika radiator z wentylatorem od PC tak by się załączał już przy 40 stopniach.
4. zrobić wlot i wylot powietrza do skrzynki ( zabezpieczony oczywiście przed wodą i kurzem )
5. dać sterownik na zewnątrz w oddzielnej skrzyneczce z wlotem powietrza jak w Falconach.
Nie bardzo chcę rezygnować z 20S, bo E-bajki lubią duży woltaż, szczególnie jak watowica bije po bercie
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Projekt henia
Ad.4 Większość skrzynkę robi maksymalnie szczelną. Nawet Falcony są robione na szczelno, choć są ze stali (grzeją się od słońca) i dostają powyżej 80A w palnik.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
No i znowu mam mętlik w głowie, bo jednak Barmal mi podpowiada, by dać 16S/10P, że ogniwa nie będą tak obciążone jak przy 20S/8P, że będę miał większą pojemność...
Ciekawe jak wyjdą testy u Mitara? Mamy podobną konstrukcję. Mitar ma QS 6T, aku 20S/8P i sterowniki taki sam jak ja - Barmal X-2, nawet rowery podobne mamy.
Ciekawe jak wyjdą testy u Mitara? Mamy podobną konstrukcję. Mitar ma QS 6T, aku 20S/8P i sterowniki taki sam jak ja - Barmal X-2, nawet rowery podobne mamy.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Henio, rozsadek zawsze podpowiada 16S.
Nieumiejętne używanie 20S w najlepszym przypadku przegrzeje silnik.
Aku też dłużej pożyje bo będzie traktowany mniejszym obciążeniem.
Nieumiejętne używanie 20S w najlepszym przypadku przegrzeje silnik.
Aku też dłużej pożyje bo będzie traktowany mniejszym obciążeniem.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Dzięki Mitar. Dzisiaj mi się śnił Sabvaton, że jakoś udało mi się go tanio kupić
Watowica nie odpuszcza. Ale chyba jednak skłonię się ku 16S.
Watowica nie odpuszcza. Ale chyba jednak skłonię się ku 16S.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Projekt henia
Czekaj jak zrobisz rower i będzie ci się śnił bajk na custom ramie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Mam pytanie:
Czy silnik który planuję dać do konstrukcji http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 duży stawia opór, gdy pracuje na sucho?
Wiadomo, ma swoją masę, ale czy ciężko nim obracać, gdy jeszcze nie ma akumulatora?
Planuję go zamontować i czekając na akumulator już se jeździć. Dam radę, czy to pracuje jak dynamo i się z nim zarżnę? Pal licho te 10 kg dodatkowej masy.
Czy silnik który planuję dać do konstrukcji http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=178 duży stawia opór, gdy pracuje na sucho?
Wiadomo, ma swoją masę, ale czy ciężko nim obracać, gdy jeszcze nie ma akumulatora?
Planuję go zamontować i czekając na akumulator już se jeździć. Dam radę, czy to pracuje jak dynamo i się z nim zarżnę? Pal licho te 10 kg dodatkowej masy.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Projekt henia
Jest trochę ciężej ale da się jechać.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Oj to chyba będę z nim jeździł na sucho. Przetestuję na spokojnie, czy się wszystko trzyma, czy blokada obrotu osi dobra i takie tam. Z manetką i innymi gratami tak dla radości
A właśnie, prócz manetki, co jeszcze potrzeba? Watomierz? Czy na telefonie będzie wszystko widać i telefon wystarczy? No i ten przełącznik na kierownicę. Po co on właściwie? Nie wystarczyłby zwykły "hebel" ? Może głupie pytanie. Jeździł będę głównie po płaskim i wątpię czy hamowanie regeneracyjne ( regen ) będzie mi w ogóle potrzebne, a ten przełącznik to do hamowanie regeneracyjnego pewnie?
Klamki z odcięciem są konieczne? Bo mam bardzo teraz fajne i nie chcę z nich rezygnować.
A właśnie, prócz manetki, co jeszcze potrzeba? Watomierz? Czy na telefonie będzie wszystko widać i telefon wystarczy? No i ten przełącznik na kierownicę. Po co on właściwie? Nie wystarczyłby zwykły "hebel" ? Może głupie pytanie. Jeździł będę głównie po płaskim i wątpię czy hamowanie regeneracyjne ( regen ) będzie mi w ogóle potrzebne, a ten przełącznik to do hamowanie regeneracyjnego pewnie?
Klamki z odcięciem są konieczne? Bo mam bardzo teraz fajne i nie chcę z nich rezygnować.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Projekt henia
Wszystko zależy jaki masz sterownik. Z reguły stosuję się przycisk na kierownicę, aby móc włączać rower (przycisk on-off). Jeżeli sterownik posiada funkcję 3 speed podłączyć właśnie 3 zaprogramowane prędkości. A trzecie chwilowo zwierny na tempomat.
Co do regena zależy jakie hamulce posiadasz. Przy hydraulicznych możesz użyć sprawdzonych Czujnik ciśnienia oleju MAGURA. Działają fajnie.
Jeżeli nie masz jeszcze hamulców możesz kupić klamki od razu z czujnikiem, który ma wyprowadzone dwa kable, które wystraczy połączyć z sterownikiem.
Jak chcesz używać regena musisz posiadać dobrą blokadę osi silnika. Własnie w czasie hamowania regeneracyjnego ośka i uchwyt ramy najbardziej są narożne przy ewentualnym luzie.
Co do regena zależy jakie hamulce posiadasz. Przy hydraulicznych możesz użyć sprawdzonych Czujnik ciśnienia oleju MAGURA. Działają fajnie.
Jeżeli nie masz jeszcze hamulców możesz kupić klamki od razu z czujnikiem, który ma wyprowadzone dwa kable, które wystraczy połączyć z sterownikiem.
Jak chcesz używać regena musisz posiadać dobrą blokadę osi silnika. Własnie w czasie hamowania regeneracyjnego ośka i uchwyt ramy najbardziej są narożne przy ewentualnym luzie.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
@ ap0f1s,
Dzięki za podpowiedzi.
Mam sterownik Barmal X-2. Hamulce hydrauliczne Shimano XT.
A dobre rozwiązanie, to gdy kciuk z manetki puszczam, to wówczas włącza się regen? Raczej nie mam górek. To może niech sobie rower pędzi po zdjęciu kciuka z manetki?
Dzięki za podpowiedzi.
Mam sterownik Barmal X-2. Hamulce hydrauliczne Shimano XT.
A dobre rozwiązanie, to gdy kciuk z manetki puszczam, to wówczas włącza się regen? Raczej nie mam górek. To może niech sobie rower pędzi po zdjęciu kciuka z manetki?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 20:37 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Projekt henia
Dla mnie takie rozwiązanie się nie sprawdza. Jak już ma regen działać niech to będzie przez naciśnięcie klamek hamulcowych.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Czyli generalnie regen dobry przede wszystkim w górzystym terenie podczas zjazdu. Tak?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Projekt henia
Nie. Regen jest dobry przy każdym hamowaniu. Skraca drogę hamowania i oszczędza okładziny.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 965
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Regen jest dobry zawsze, klocki oszczędzasz Edit - o jednocześnie pisaliśmy
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Dzięki,
Czyli jakby manetka zawiodła, dajmy na to, tak jak u jednego kolegi, że mu sprężyna pękła w manetce i poszedł gaz do dechy, to regen też pomoże? Odetnie moc i zamieni silnik w prądnicę w momencie naciśnięcia klamek? Macie regen w klamce, czy jak tylko zdejmiecie kciuk z manetki, to Wam się załącza, czyli jest w manetce w położeniu zero?
Czyli jakby manetka zawiodła, dajmy na to, tak jak u jednego kolegi, że mu sprężyna pękła w manetce i poszedł gaz do dechy, to regen też pomoże? Odetnie moc i zamieni silnik w prądnicę w momencie naciśnięcia klamek? Macie regen w klamce, czy jak tylko zdejmiecie kciuk z manetki, to Wam się załącza, czyli jest w manetce w położeniu zero?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Projekt henia
Tak to ma działać. Jak naciśniesz na hamulec ma odłączyć zasilanie na silnik i załączyć regen.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt henia
Regen to fajna rzecz, niemal można jeździć bez użycia hamulców jak się odpowiednio wcześniej naciśnie lekko dźwignię by aktywować jego działanie. Czym większa prędkość tym bardziej czuć hamowanie - przynajmniej w blokowym GT 500. Jednak zwracam uwagę, że w każdym ebiku z silnikiem powyżej 250W musi być klamka odłączająca silnik podczas hamowania. Nawet w przekładniowych silnikach, gdzie z racji obecność^sprzęgła regen nie działa.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Projekt henia
Ja dodam tylko, że jak manetka się popsuje lub zatnie i macie regen to napewno pomoże i jest obowiązkowy aby ogarnąć takie sytuacje ale mała uwaga dla wszystkich...działa dopóki, dopóty wciśnięta jest klamka hamulcowa i jak tylko ją puścimy to rower na nowe będzie pędził! do momentu usuniecia awarii
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt henia
Dlatego też warto oba hamulce podłączyć do czujników.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt henia
I mieć w dostępnym w czasie jazdy miejsciu, albo bezpiecznik albo glowny wylacznik zasilania np przez przekaźnik lub stycznik.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...