Strona 13 z 42

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 20:12
autor: maciek72
W wersji 14S są 2 czujniki temperatury a przynajmniej ja taki mam.
Ładowanie i rozładowanie polutowałem do C- bmsa.Ma on na płytce P- ale tak jak jest na schemacie na stronie sprzedswcy pominołem je.

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 20:36
autor: MateuszSz
No teraz patrzę że są 2 czujniki i wspólny mosfet -c . Odłączenie czujników temperatury spowoduje że bms też nie pozwoli na ładowanie i rozładowanie bo będzie miał złe wartości.

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 20:48
autor: maciek72

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 20:53
autor: maciek72
jak widzisz podładował do 51% i znowu stoi
Czujniki działają ,gdzie sie je włącza ,wyłącza?

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 20:57
autor: MateuszSz
Dużo błędów.
W "balance setings"
Ustaw tam
start voltage 4.0V i
windows 50mv .

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:01
autor: maciek72
Usyawiłem 4000mV i 50mV
WRITE
OK

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:06
autor: maciek72
NTC1,2, 3.... To czujniki temperatury?

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:07
autor: MateuszSz
Base setings:
CellOVP 4210mv release 4100 mv
celluvp 2800mv release 3000
packovp 59000mv release 58100mv

advanced protection tam zmieć
Hard Cellovp na 4250mv
hard celluvp 2600mV

Capacity setting

cycle capacity zmień na 35000mah

Nie są to znaczące ustawienia ,większy błąd był w balance setting .
w Funkcions możesz zaznaczyć led_en i led_num.

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:09
autor: MateuszSz
Tak ntc1 i ntc 2 to twoje czujniki . Ja mam wersje gdzie mam jeszcze ntc3 i ntc4 .
Podejrzewam że jak by szwankował ten czujnik to w tej zakładce się go wyłącza .
Ja jeden z 4 czujników dałem na sterownik więc mam podgląd z aplikacji na temperaturę sterownika :)

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:11
autor: MateuszSz
Strasznie duży balance ustawiłeś i podejrzewam że bms się bardzo grzał i czujnik temperatury na bmsie wyłączał mosfet ładowania. Poprostu zadziałało Ci zabezpieczenie . Wygląda że wszystko jest już okay ,napisz czy ładowarka ładuje :)

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:13
autor: MateuszSz
Jak musisz iść na nockę to dziś temat olej ,jutro posprawdzasz ,nie zostawiaj sobie ładowarki włączonej jak Cie nie będzie . Pierwsze Ładowanie musi być zawsze kontrolowane .

Re: Projekt henia

: 05 lip 2018, 21:55
autor: maciek72
Ustawiłem jak pisałeś ale nie ruszyła.Odłączyłem i wroce jutro.Dzieki i dobranoc.

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 9:15
autor: Gregorr
User manual_Page_8.jpeg
A nie powinno być ustawione tylko balansowanie podczas ładowania. Mam baterię tuż po zlutowaniu więc próbowałem z podpiętym usb i ładowarką przy zmianie sposobu balansowania zawsze ładowarka się włączała ale ikonki od balansowania pokazywały tylko się gdy był włączony odpowiedni tryb.

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 9:53
autor: MateuszSz
Charge balance to balansowanie podczas ladowania a statistic to balansowanie tylko po prcesie naladowaniu do pelna . Wedlug mnie warto miec wlaczone oby dwa tryby. Jesli kolega tego nie odpali to polecam rozebrac oslone bmsa i zagladnac do srodka czy nie ma tam jakiegos uszkodzenia , syfu jak w moim przypadku :)

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 17:01
autor: maciek72
Cześć Panowie,ale pospałem.5 min temu odpaliłem ładowarke ,bms na Mateusza ustawieniach-chodzi:)Poczekamy teraz jak długo.tylko kurcze bms ma już 57 stopni

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 17:15
autor: elektrotonus
Panowie, dziwi mnie, że dyskusja dot BMS i innych komponentów nie będących na wyposażeniu roweru Henia toczy się w tym temacie. To powoduje bałagan na forum i utrudnia nowym użytkownikom odszukanie właściwego rozwiązania. Na starym forum był niezły bigos - tu zaczyna się tez powoli robić misz masz ;-(

Troszkę ten temat zmierza do wątku Projekt Henia - tak na prawdę o wszystkim i o niczym byle się rozwijał ;-(

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 17:24
autor: maciek72
Ok,rozumiem.Jednak taki bms Henio ma i porady i ustawienia mogą sie przydać.Można by to przenieść chyba do innego tematu ale jak i kto może to zrobić to niewiem.Mógłbym z Mateuszem popisać na pw ale tak bym tylko ja na tym skorzystał a tak może Heniowi też sie przyda.

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 17:37
autor: Kajman
moderator powinien to wydzielić jako osobny temat

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 19:09
autor: EV-Maniak
Mi to nie przeszkadza, ale faktycznie jeszcze więcej ludzi by skorzystało jakby powstał oddzielny temat. Można przenieść od któregoś tam postu. Niech się stanie wolą większości :)
elektrotonus pisze:
06 lip 2018, 17:15
Troszkę ten temat zmierza do wątku Projekt Henia - tak na prawdę o wszystkim i o niczym byle się rozwijał ;-(
Wątek nie musi się rozwijać. Jak ktoś chce to można go nawet zamknąć, mi to wisi. Maszynę i tak skończę. Najwyżej będę męczył pytaniami w różnych tematach ;)
Elektortonus ma rację - o prządek trzeba dbać.

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 21:21
autor: MateuszSz
Ehh ja popieram trochę zdanie kolegow że niby spam niepotrzebny ale litości.. :P
Ten temat 'henia' jest wyjątkiem od zasady , są tu 64 strony , kto tak dużo pisał ?
Moja rozmowa z kolegą o bms to pôłtorej strony i co my tu spam zrobili ? :lol:
Ten temat już 59 stron temu skończył się na odpowiednich rozmowach o jego maszynie.
Nie sądze zeby temat projekt henia zrobił bigos na calym forum.
Tu poruszamy cały czas temat o częściach które projekt Henia posiada.
Sam autor zezwolił na rozmowę o jego częściach .

Przesadzacie .

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 21:54
autor: Kajman
myślę, że elektronusowi chodzi nie o to że tyle gadacie, tylko że wiedza o ustawianiu BMS nie będzie łatwa do odszukania dla potomnych :)

Re: Projekt henia

: 06 lip 2018, 23:38
autor: elektrotonus
Kajman - dokładnie to mam na myśli. Fajnie z Heniem pisać ale czasem warto założyć dedykowany post na konkretny temat.

Re: Projekt henia

: 07 lip 2018, 0:01
autor: tatar
Dedykowany post,na konkretny temat będzie doputy,dopuki henio tam nie wpadnie.A w razie draki,to mu oczywiście wisi.

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 10:00
autor: maciek72
A Panowie czy napięcie o 0.4 niższe od nominalnego czyli 58.4 a nie 58.8 może mieć jakiś wpływ na prawidłową prace wyżej opisywanego bms'a?

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 10:20
autor: tas
Mam pytanie, czy po 65 stronach Henio w końcu ma swoją maszynę?

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 10:48
autor: ap0f1s
Czekaj aż zacznie wszystko wkładać do skrzynki i podłączac "elektryke". Myślę że 100 stron będzie i rower jeździ.

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 12:26
autor: TomaS
tas pisze:
13 lip 2018, 10:20
Mam pytanie, czy po 65 stronach Henio w końcu ma swoją maszynę?
Jak by trochę zwiększyć ilość postów na jednej stronie to i stron by było mniej :lol:

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 13:38
autor: Inc0
henio idzie na rekord najdłuższa historia elektryfikacji roweru w historii nowożytnej XD

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 14:46
autor: elektrotonus
Już nawet przekroczył ilość postów w temacie historii niejakiego bujaviatora.

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... &start=540

Re: Projekt henia

: 13 lip 2018, 21:17
autor: EV-Maniak
tas pisze:
13 lip 2018, 10:20
Mam pytanie, czy po 65 stronach Henio w końcu ma swoją maszynę?
No kurczę, przecież wciąż czekam na silnik...
Brakuje mi tylko kilku komponentów do aku i ładowarki, a tak to już bym miał wszystko.
Ale nie bać nic, jeszcze Was pomęczę z kabelkologią :)
Jedne Gościu na forum mi obiecał. Mam tylko fotki dawać dokładne i mi pomoże - dobry człowiek, tak jak z resztą całe forum ;)
Dziękuję Wszystkim za pomoc i wyrozumiałość :roll:

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 9:45
autor: EV-Maniak
Mam takie pytanie:

Jak będę podłączał BMS, czy nie lepiej od razu wypuścić z minusów drugie kable do ewentualnego wyrównywania cel?
Chłopaki w innym temacie, sugerują, że odpinanie i przypinanie złącza BMS w praktyce może uszkodzić BMSa i często się tak zdarza!
No to jak wyprowadzę drugie kable od minusów to chyba będzie dobrze? Tylko je zabezpieczę i ładnie opiszę.
Jeszcze nic nie podpinam, bo na lutownicę zbieram :(

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 9:52
autor: maciek72
A równanie z podpiętym bms nie zaszkodzi mu?

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:00
autor: Yasiu77
Całe złącze bym zdublował. Czyli jak masz 18s? To wypuszczasz 19 kabelków z dodatkowym łączem z bmsa. Osobiście bym to olał ale zostawił sobie dostęp by w razie problemu wypiąć. Ja nawalilem tak pianki ze nie wiem czy wyjme ale liczę ze diody bmsa nie klamią.
Przecież nie będziesz mierzyć miernikiem kontrolnie skoro masz bms z bt i podgląd w napięcia.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:02
autor: EV-Maniak
maciek72 pisze:
20 lip 2018, 9:52
A równanie z podpiętym bms nie zaszkodzi mu?
No właśnie nie wiem? Nie znam się. A Ty myślisz, że może zaszkodzić?

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:05
autor: maciek72
Nie wiem , pytam.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:08
autor: EV-Maniak
Yasiu77 pisze:
20 lip 2018, 10:00
Całe złącze bym zdublował. Czyli jak masz 18s? To wypuszczasz 19 kabelków z dodatkowym łączem z bmsa. (...)
Nie bardzo rozumiem. Jak z BMSa? Mam 20S. Czyli nie dodatkowe kabelki od minusów cel, tylko z BMSa? Jakoś złodziejkę zastosować?

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:09
autor: Kajman
wyprowadzasz drugie złącze serwisowe po prostu.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:10
autor: noisuee
Do akumulatora przyłączasz dwa takie same zestawy przewodów z wtyczkami do BMS. Jedną wtyczkę podłaczasz do BMS, druga zostaje jako serwisowa.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:11
autor: WojtekErnest
Złacze serwisowe jest do :
- prostej okresowej kontroli napięć każdego segmentu, możliwe w czasie ładowania jak i rozładowania pakietu
- korekty indywidualnego segmentu czyli BEZ PODLACZONEJ LADOWARKI PAKIETU, podnosimy w razie koniecznosci napięcie JEDNEGO segmentu np do poziomu 4,17V.
To robimy wtedy gdy zauwazymy ze ladowanie/balansowanie trwa (za) długo. Najczęsciej powodem jest duzy rozjazd, tzn są segmenty z niskim > 50 mV napięciem w stosunku do pozostałych. Lub odwrotnie ładowanie jest przerywane "za szybko" tzn pakiet jest (jako całość) niedoładowany a BMS wyłacza ładowanie bo jeden z nich (najczęsciej najsłabszy, osiaga chwilowo 4,25 V. Własnie wtedy NIE ROZBEBESZAJAC pakiet wchodzimy na złącze serwisowe i ... wszystko jasne.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 10:40
autor: EV-Maniak
Bardzo Wam dziękuję za łopatologiczne wytłumaczenie. :)

Myślę by zrobić takie serwisowe łącze na 20S z połączonych 20-tu elektrycznych kostek. Dwa rzędy po 10. Można wówczas dać grubsze kable i jest miejsce do opisania ( cieniutko markerem ).
Dobrze myślę? A Wy jakie macie złącza serwisowe? Tak jak kolega noisuee, czy inaczej?
noisuee pisze:
20 lip 2018, 10:10
Do akumulatora przyłączasz dwa takie same zestawy przewodów z wtyczkami do BMS. Jedną wtyczkę podłaczasz do BMS, druga zostaje jako serwisowa.
Na kostkach wydaje się wygodniejsze ( łatwiej podpiąć ) a grubszy kabel jest chyba lepszy bo ampery wytrzyma jakby trzeba było podładować.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 11:38
autor: WojtekErnest
Jeśli masz 20S to kpl to 21 stykow

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 13:27
autor: MateuszSz
Ale kombinujesz . Podłącz normalnie bmsa jak każdy z nas to zrobił przy swojej pierwszej konstrukcji . Przekombinujesz se to i dopiero spalisz bms-a.
Po co serwisowe łącze w bmsie z bluetooth ? Przecież wchodzisz w aplikację i wszystko masz czarne na białym. Nigdy nie będziesz się wpinał miernikiem w złącza jak masz aplikacje do tego. Nie jestem za tą kostką ,coś się kiedyś wypnie i będzie problem. ;)
Podłączaj to wszystko jak najszybciej bo im więcej zwlekasz to jest gorzej bo czytasz ehh i kombinujesz.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 13:38
autor: maciek72
Święte słowa.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 15:43
autor: djmarcin56
Szerze to sobie daruj to narazie, kończ projekt i zacznij jeździć bo ci się sezon letni skończy niedługo.
Bateria jak będzie dobrze zrobiona to przez 2 lata powinien być spokój a jak ci się rozjazd zrobi to bedziesz go pilnował a jak będzie większy to sobie dorównasz ręcznie ładując tą jedną cele tylko, zrób sobie zdjęcia i opisz która cela jest gdzie ponumeruj od minusa i będziesz więdział gdzie ewentualnie kawałek rozebrać tego w co ubierzesz baterie.
Cały czas czekasz na silnik?

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 16:13
autor: EV-Maniak
Czekam na silnik, to i tak nie przyspieszę projektu i wolnym czasem czytam forum. Myślałem, że takie wyjście serwisowe jest dobre, bo można bezpiecznie doładować celę. No bo pisali, że odpinanie i przypinanie wejścia BMS jest niebezpieczne i można go uszkodzić. Dla mnie to żaden problem porobić jak należy, nawet jakby to miało dłużej potrwać. Chcę mieć dopracowane wszystko, tak jak niektórzy mają, bym potem czegoś nie żałował, że nie zrobiłem. Sezon trwa dla mnie cały rok. Jeżdżę nawet w zimie. Tak więc nie ulegam presji. Ale bardzo Wam wszystkim dziękuję za rady i wskazówki.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 16:56
autor: ap0f1s
Znowu bez przesady z tym odpinaniem zlacz od bms. Jak będziesz to robił normalnie nic się nie stanie. Przecież na początku nie musisz nic odpinać jak aku jest dobrze zrobione.

Re: Projekt henia

: 20 lip 2018, 18:52
autor: MateuszSz
Nic się nie martw o doładowywanie cel ,skoro jeździsz cały rok i będziesz często ładował baterię to bms wszystko wybalansuje na bieżąco z palce w ...Taki zabieg doładowywania celi ma tylko miejsce jak ktoś wyłączy rower we wrześniu i w kwietniu następnego roku odpali rower po zimie.
Wtedy wyciąga się wtyczki z bms-a ,śrubokrętem małym podważasz kabelek w tyczce jeden i drugi i doładowujesz cele.
Tak jak ap0fis wspomniał prawdopodobnie nigdy tego nie zrobisz bo rowerem za rok będzie jeździł już ktoś inny a Ty będziesz się głowił nad baterią w swoim "falconie" ;)
Wszystkie drogi e bajkerów kończą się na falcon must have.

Re: Projekt henia

: 06 sie 2018, 13:43
autor: EV-Maniak
Pytanie do znawców:
Czy mojego BMS'a ( 20S z xiaoxiang ) można ustawić przez PC na tryb balansowania do 4,1V ?

Re: Projekt henia

: 06 sie 2018, 23:32
autor: Sietas
Oczywiście I nie tylko z kompa, przez bt również ale musisz zmienić jednocześnie napięcie ładowarki

Re: Projekt henia

: 08 sie 2018, 10:40
autor: EV-Maniak
Dzięki Sietas,
A czy tą ładowarkę od Tasa można ustawić tak by było dobrze?
https://nexun.pl/shop/ladowarki/257-200 ... ia-20s_84v

Rozumiem, że trzeba by było ją zaprogramować na 82V a nie 84, tak by każde ogniwo dostawało max 4,1V. Mój aku to 20S/8P, czyli 20 x 4,1 V = 82. Dobrze myślę?