Strona 15 z 42

Re: Projekt henia

: 22 paź 2018, 21:22
autor: Tooropek
verre pisze:
21 paź 2018, 19:30
wyglada podobnie do Sonelowskiego Cmm-10, który ja bym polecił, a cena? No cóż, Sonel za 200PLN /edit: na allegro za 150PLN teraz znalazłem/ a toto nieznane ale oba wystarczające do wykonania podstawowych pomiarów.
Ciekaw jestem na czym będzie polegał ten test
Test to będzie czysta praktyka ebajkowa. Pomiar rezystancji, napiecie, test ciągłosci obwodu itd. Ogólem postaram sie wykorzystac wszystkie możliwosci multimetru i opisac jego funkcje. Powiem szczerze, ze oglądając testy tego anenga 8009 nadaje się dosłownie wszedzie tj. do roweru, domu, samochodu i do majsterkowania. Ma spory zakres mierzenia i dokładność na poziomie conajmniej zadowalającym. Co tu dużo gadać... praktyka zweryfikuje...

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 11:01
autor: EV-Maniak
Witam Dobrych Ludzi po przerwie! :)
Powoli wracam do akcji. Zaczynam małymi kroczkami kompletować resztę gratów. Powiedzcie mi proszę, tych wtyk XT90-S Anti Spark będę potrzebował jedną sztukę czy dwie? Dwie pary czy jedną, bo wybiłem się z rytmu. Z góry bardzo serdecznie dziękuję za podpowiedź. Linka gdzie kupić już mam. Nie wklejem, bo będzie tak jak kiedyś - za chwile mi ktoś wykupi :(

---edit---
XT90-S Anti Spark daję tylko między baterią a sterownikiem czy jeszcze gdzieś?

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 11:55
autor: Mitar
Henio wraca do boju!, dobra wiadomość :)

Anti Spark przydaje się tylko jak coś często połączasz o dużej różnicy potencjałów.
Ja tam jeżdżę bez AS bo praktycznie nic nie grzebię. Ale tu niech ci poradzą ci co używają gdzie i co.

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 12:25
autor: EV-Maniak
Niektórzy mówią, że podczas nawet pierwszego podpinania warto mieć Anty Spark, bo można uszkodzić sterownik. Nie wiem ile w tym prawdy, ale różnica jest tylko 6 zł więc wezmę AS. Tylko nie wiem czy brać jedną, czy dwie pary, bo może silnik też się podłącza na AS? Czy nie? Czy bezpośrednio do płytki sterownika?
Na nic tak się wybić z rytmu. Człowiek zapomina te istotne szczegóły... :(

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 12:36
autor: djmarcin56
Tylko do baterii nigdzie więcej nie potrzebujesz.
Na co czekasz teraz co potrzebujesz szukasz jeszcze? :)

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 12:45
autor: EV-Maniak
Potrzebuje jeszcze trochę gratów, ale zaczynam od podstawowych i już mam upatrzone: lutownica, kapton, preszpan, kable, cyna... by skończyć akumulator. Jest już zgrzany i trzyma dobrze napięcie. ABS mam i to z androidem. Potem zamawiam silnik u Petra z Czech przez Sietasa. Sietas mi zaszprychuje i porobi w nim co należy by było dobrze ;)

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 13:11
autor: EV-Maniak
A i jeszcze u naszego Tasa kupię szprychy, obręcz, ładowarkę i gniazdo ładowarki... i chyba to już wszystko będzie :)

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 13:12
autor: Yasiu77
Grubo. Ja mam tylko zwykłe hamulce bez ABS i to jeszcze z andkiem :lol: nie wylutowuj kabli z plyty sterownika tylko do fabrycznych kikutów się przylutuj. Kup termokurczki. Podobny bms mi przyplynął więc pomęczymy przy montażu się wspólnie :)

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 14:43
autor: EV-Maniak

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 15:15
autor: EV-Maniak
Kable za podpowiedzią mistrzów z forum już kliknięte, o takie, na bogato - 2 m czerwonego i 2 m czarnego:
https://allegro.pl/przewod-silikonowy-6 ... 60439.html
https://allegro.pl/przewod-silikonowy-6 ... 59165.html
oraz złącze, też już kliknięte, o to:
https://allegro.pl/konektor-zlacze-xt90 ... 58017.html

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 15:23
autor: Dudus2002
Polecam w przyszłości zrobić moda lutownicy, tak jak Tas opisał na Blogu. Grot rozgrzewa się w 5-10 sekund i lutuje się dużo lepiej.
http://ebike.nexun.pl/przerobka-stacji-lutowniczej/

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 16:04
autor: EV-Maniak
Spoko, ale to już trzeba być troszkę wtajemniczonym omnibusem. Na razie henio jest początkujący ;)

Właśnie kliknąłem kolejnego grata - PRESZPAN 1mm:
https://allegro.pl/preszpan-elektrotech ... ippingInfo

Gruby, pewni będę go ciął wyrzynarką, ale za to będzie porządnie zabezpieczał.

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 18:26
autor: Dudus2002
Czemu wszystko kupujesz w Polsce ? Na Banggood aliexpress czy ebay jest wszystko dużo tańsze ;)

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 18:54
autor: EV-Maniak
Część rzeczy kupiłem na Aliexpress, oczywiście, ale te graty co wyżej, to już kupuję w kraju, bo też są w dobrej cenie i od ręki.

Re: Projekt henia

: 21 lis 2018, 20:22
autor: EV-Maniak
Jeszcze dzisiaj kupiłem taśmę kaptonową 60 mm i na razi dość zakupów. Za jakiś czas kupię w sklepie u Tasa ładowarkę i gniazdo.
Jak tylko wszystko przyjdzie porobię dokładne fotki akumulatora i BMSa i poproszę was o pomoc jak to wszystko polutować.

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 8:30
autor: EV-Maniak
wlasnie projektuje ulokowanie poszczegolnych elementow w skrzynce, powiedzcie mi prosze, czy ta przetwornica ze sklepu Tasa da rade przetworzyc 82 V ?bo jest napisane w opisie, ze 90 to max, czy nie bedzie nadto przesilona i grzac sie moze ? a moze wyzsza proponujecie, co ma np. gorny zakres 120V ?

drugie pytanie: czy sterownik Barmal X2 koniecznie musi sie kisic w obudowie, czy moze byc otwarty bez tego profila, by sobie oddychal?

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 10:51
autor: Inc0
henio ta obudowa aluminiowa sterownika to radiator zdejmując ja nie pomagasz oddawać ciepło wrecz przeciwnie dodatkowo narazasz sie na zwarcie i pożar

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 11:59
autor: EV-Maniak
Dzieki za odpowiedz. A zle zrobie jak pare otworow w obudowie ponawiercam? Oczywiscie od strony elektroniki nie plytki radiacyjnej. Ta dam na paste teromoprzewodzca do profila. Dam tez dodatkowe radiatory od strony malych scianek. Dobrze zrobie?

----edit----
a tak wogole, to jak mocuje sie sterownik? plytka radiacyjna do, czy od akumulatra? wiadomo zrobie dystans, ale chce wybrac najlepiej. Elektronika ma byc zwrocona do aku, czy spod plytki z ta blacha?

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 12:08
autor: GiantTrance3KW
Henio jak tam prace idą, kiedy przewidujesz odpał maszynki :lol:
Po tak rekordowo długim temacie pora już najwyższa, pewnie nie tylko ja Ci tego życzę :D abyś już upalał gumki w swoim wymarzonym ebajku ;)
Pozdro

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 13:13
autor: mr_x
Henio, niczego nie nawiercaj w sterowniku, nie ma takiej potrzeby i to w niczym nie pomoże.

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 13:19
autor: EV-Maniak
Spoko. A ktora strona go dac? Plytka radiacyjna do, czy od akumulatora?
Dzieki Giant za dobre slowo 🙂

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 14:34
autor: elektrotonus
Henio, miło, że znów nadajesz;-)

Sterownik najlepiej dokręcić do skrzynki, można wykorzystać np śruby od mocowania bidonu lub inne rozwiązanie. Najlepiej by nie dotykał bezpośrednio baterii. Ja bym jak najdalej od pakietu dał grzejący się sterownik. JUż nie pamiętam twego rozkładu skrzynki. Przypomnij lub zrób foto - zawsze ktoś podpowie ;-)

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 14:48
autor: EV-Maniak
Jak ulozyc w skrzynce to juz wiem. Chodzi mi czy sterownik ma byc plytka radiacyjna do baterii czy od? Barmal ma taka blache gruba w spodzie i czy ta blacha ma byc od strony pokrywy, czy baterii? Odstep oczywiscie zachowam, sterownik nie bedzie dotykal baterii.
Dzieki za wsparcie🙂

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 15:14
autor: Yasiu77
Ta część sterownika do której są przykręcone fety najbardziej się grzeje więc dałbym tak by była dalej od baterii.

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 15:44
autor: EV-Maniak
Dzieki. Tez tak wlasnie myslalem.
A ta przetwornica na 12 V, co jest u Tasa w sklepie, dobra bedzie na 82 V? Bo w opisie jest, ze max do 90 V, czy nawet 84V. Nie bardzo rozumiem ten opis. Nie chce, zeby bylo na styk. To moze wziac do 120V?

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 17:43
autor: EV-Maniak
Znamionowo do 72 V... a maksymalnie do 90. Ja bede mial 4,1 x 20p = 82V max, bo tak ustawiam. Fajna ta przetwornica u Tasa, taka mala, ale powiedzcie ludziska czy nie jest za niski prog? Albo jaka proponujecie?

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 17:57
autor: mr_x
4,1? Co masz za BMS i ładowarkę, że do 4,1V ładuje i balansuje?

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 18:15
autor: Inc0
henio tak długo buduje rower że chce sobie to odbic ładujac ogniwa do 80% by wydłuzyc kilkukrotnie jego żywotność ..zgadza sie henio?

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 18:27
autor: EV-Maniak
Tak jest🙂
Takie sa obecnie trendy, by ladowac ogniwa do 4,1 V 😉

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 18:54
autor: mr_x
Jak chcesz ograniczać sobie pojemność, to Twoja sprawa. Ja nie widzę w tym realnej korzyści.

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 20:07
autor: EV-Maniak
No zywotnosc aku sie zwieksza, taka jest korzysc. A ze przejade 10 km mniej, to mi nie przeszkadza.

Re: Projekt henia

: 25 lis 2018, 22:43
autor: Yasiu77
Dobra jest ta przetwornica do Twojego ebajka. 81v masz a przetwornica jest na 90v max więc ok a nawet nie wiem czy nie więcej o kilka V. Trzeba by rozkręcić i popatrzeć. Mała to ona nie jest a raczej typowa. Arecki miał mniejszą o niby podobnych parametrach ale za to o większej cenie :)

Re: Projekt henia

: 26 lis 2018, 19:17
autor: djmarcin56
Henio a jak zamierzasz niby ładować te ogniwa do 4,1v? Jak napięcie nie dojdzie wyżej pod samą granice to balansowanie się wogole nie zacznie, ogólnie to co kombinunesz to gra nie warta świeczki, zanim radykalnie się zmniejszy pojemność twojej baterii to już już zmienisz albo cały rower i wogole nie ma sensu sobie głowy zawracać.

Re: Projekt henia

: 26 lis 2018, 19:25
autor: Sietas
Jeżeli ma bms z bt to progi balansowania można ustawić dowolne

Re: Projekt henia

: 26 lis 2018, 19:42
autor: EV-Maniak
ladowarke ustawiam na 82V, i BMSa na 4,1 i mam baterie o wykresie zuzywalnosci constans🙂, a nie rownia pochyla😎

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 9:52
autor: EV-Maniak
Właśnie przysłali mi lutownicę... pięknie rozwalona... :roll:

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 9:56
autor: EV-Maniak
Napisałem im:

Lutownica przyszła niestety uszkodzona. Fotki w załączniku. Proszę przysłać kuriera w celu wysłania jej do państwa i proszę przysłać mi NIEUSZKODZONĄ. Dostałem w zestawie gratis trzy groty, cynę i uchwyt do układów scalonych. Wysyłam wszystko z powrotem, jednak proszę nie zapomnieć by mi to odesłać, bo za to zapłaciłem. Znając życie ktoś zapomni teraz wsadzić gratisy. To nie jest wina kuriera, paczka nie nosiła śladów uszkodzenia, opakowanie fabryczne również nie było uszkodzone. Lutownica ewidentnie została uszkodzona w magazynie, podczas pakowania - proszę spojrzeć na wierzchnią część obudowy lutownicy, ma na sobie białe ślady od uderzenia. 
Liczę szybko na nową lutownicę. Miło by było dostać jakoś rekompensatę. Jak to nie problem dajcie mi proszę więcej cyny, jakieś duże opakowanie. Oczywiście paragon zostawiam dla siebie, bo to jest dowód zakupu. Kopię macie na kasie fiskalnej. Na karcie gwarancyjnej jest pieczątka o treści: " SPRAWDZONO - PRZETESTOWANO PAKOWACZ 3 " No to ładnie sprawdził... 

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 11:09
autor: EV-Maniak
Zrobiłem dokładne fotki akumulatora przód i tył oraz BMSa. Proszę was o pomoc jak to podpiąć? Jak tylko mi prześlą nową lutownicę natychmiast lutuję.

fot 1 ( akumulator od strony pokrywy )

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 11:11
autor: EV-Maniak
fot 2 ( akumulator od drugiej strony ) Tu jest główny PLUS i MINUS - przerzucę je na drugą stronę.

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 11:14
autor: EV-Maniak
BMS - kabelki ładnie rozłożone by opisać heniowi jak sołtys krowie na rowie który kabelek do której blaszki w aku przylutować ? :roll:

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 11:16
autor: EV-Maniak
A tu fotka w zbliżeniu, jaki BMS ma heniu :)
Jest tu jeszcze przyłącze "C" "P" i "B" - nie wiem co do czego :roll:

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 16:40
autor: EV-Maniak
Oglądam po raz kolejny filmik Tasa jak podłączyć BMSa i już widzę, że nie kupiłem wszystkiego, jeszcze jedno złącze potrzebuję XT, przecież między gniazdem ładowarki jeszcze jedno idzie. Może nie koniecznie antyspark, ale potrzeba złącza. A pytałem się, to mówiliście, że jedno wystarczy - między baterią, a sterownikiem. Czyli jak? Na stałe przylutować kable do gniazda, czy dać na XT, jak potem wyciągnę czy włożę baterię?

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 17:01
autor: Rugos
Zależy jak często będziesz baterie wyjmował. Raczej nie zdaży ci się to zbyt często więc nie ma sensu dawać złącza.

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 17:09
autor: EV-Maniak
No dobra. Też moim zdaniem lepiej jest, jak złączy jest mniej, a wszystko na luty, ale jak to technicznie wykonać?

---edit---
Ale między aku a sterownikiem dać XT AntySpark? Czy też nie potrzeba, jak się aku nie wyciąga?

---edit2---
Ważne pytanie:
Czy przewody BMSa nie powinny być jednakowej długości? Można je owszem skrócić, gdy są za długie, ale chyba na jedną długość. Nie dojdzie do rozbieżności sygnałów poszczególnych sekcji, gdy kable są rożnej długości?

---edit 3---
Kolejne ważne pytanie:
Czy musowo zakrywać BMSa taśmą? Po co? Przecież on lubi się grzać nie może być na wierzchu aku odsłonięty?

Proszę odpowiedzcie mi, bo mi zaraz głowa eksploduje :roll:

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 18:03
autor: Rugos
Jak chcesz możesz dać złączkę, ja w żadnym z moich ebajków nie dawałem i jakoś dalej nie widzę potrzeby dawania.


Przewody od BMSa mogą być różnej długości.


BMS może być na wierzchu, byle by nie stykał się do niczego pod napięciem.

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 18:05
autor: EV-Maniak
Dzięki Rugos,
A między aku i sterownikiem też nie dajesz złącza XT Anty Spark?

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 18:06
autor: Rugos
Nie, lutuje kable na stałe.

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 18:07
autor: EV-Maniak
I nie iskrzą? Jaka kolejność lutowania?

---edit----
Jest sens taki hebel dawać?
https://nexun.pl/shop/pl/elementy-elekt ... start.html

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 18:36
autor: Rugos
Przeskakuje iskra ale szybko lutuje i jest git, kolejność nie ma znaczenia, BMS pełni funkcję bezpiecznika.

Re: Projekt henia

: 28 lis 2018, 18:40
autor: EV-Maniak
Rugos, widzę, że Ty też tu jesteś obczajony. Dzięki :)

To co? Pomoże ktoś heniowi podpiąć tego BMSa? Jak to nie problem, to rozrysujcie mi proszę na fotkach co podesłałem ( str. 75 )

http://pojazdyelektryczne.org/download/ ... &mode=view

http://pojazdyelektryczne.org/download/ ... &mode=view

http://pojazdyelektryczne.org/download/ ... &mode=view

http://pojazdyelektryczne.org/download/ ... &mode=view