[PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Czyli świadczy to tylko o jednym;są wyjątki od reguły.Sprawdzenie zachowania się sterownika w podobnym przypadku warto zrobić przed montażem,co polecam :)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: mr_x »

Ja nawet zrobiłem inne doświadczenie. Podłączyłem zasilacz regulowany do wejścia sterownika w miejsce manetki i zmieniałem napięcie od 0V do +5V. Między +4V a +5V silnik obracał się z pełną mocą, analogicznie jak przy odciętej masie manetki.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Również zrobiłem doświadczenie.Podczas pracy silnika, przeciąłem przewód masowy manetki-sterownik GT 1500,i silnik zatrzymał się.Sensacji nie było :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Inc0 »

tatar pisze:
27 gru 2018, 18:13
Również zrobiłem doświadczenie.Podczas pracy silnika, przeciąłem przewód masowy manetki-sterownik GT 1500,i silnik zatrzymał się.Sensacji nie było :D
o! dobrze wiedziec że tak ma GT1500 co nie zmienia faktu że oba heble maja odciecie zapodane w tajczynie :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Inc0 pisze:
27 gru 2018, 19:59
tatar pisze:
27 gru 2018, 18:13
Również zrobiłem doświadczenie.Podczas pracy silnika, przeciąłem przewód masowy manetki-sterownik GT 1500,i silnik zatrzymał się.Sensacji nie było :D
o! dobrze wiedziec że tak ma GT1500 co nie zmienia faktu że oba heble maja odciecie zapodane w tajczynie :P
Model GT1500 specjalnie chciałem przetestować na tę okoliczność z racji popularności tego sterownika.Z tego co wiem, były jednak różne jego wersje,więc ostrożnie z ostateczną ocena.Lepiej upewnić się samemu,jednak nie ma jak klamki z odcięciem.Błogostan gwarantowany :D
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Grafffik wróć do tematu czujników odcięcia przy klamkach,Jazda w trudnym terenie jednak wymaga pełnego bezpieczeństwa.Jest założony temat o czujnikach,może skorzystać z tych czołowych?
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

zamówiłem sobie kontaktrony walcowe. przyjdą to będe montował.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Zastanawia mnie jednak mały niuans odnośnie działania kontaktronów.Podobno przy wibracjach,wstrząsach potrafią rozłączać.W przypadku klamek,nie powinno to być tak bardzo istotne,ale warto mieć ten szczegół na uwadze,bo nie jest to 100% bezpieczeństwa ;)
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Mariusz_p »

Mam kontrakton w obecnym rowerku. Na razie odcinal tylko 2-3 razy jak lecialem 45km/h pod bardzo ostry wiatr :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 2019, 0:30 przez Mariusz_p, łącznie zmieniany 1 raz.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

tatar pisze:
31 gru 2018, 19:35
Zastanawia mnie jednak mały niuans odnośnie działania kontaktronów.Podobno przy wibracjach,wstrząsach potrafią rozłączać.W przypadku klamek,nie powinno to być tak bardzo istotne,ale warto mieć ten szczegół na uwadze,bo nie jest to 100% bezpieczeństwa ;)
pierwsze 10min w lesie i trasa enduro odpowie na wszelkie wątpliwości
Mariusz_p pisze:
31 gru 2018, 19:53
Mam kontaktom w obecnym rowerku. Na razie odcinal tylko 2-3 razy lak lecialem 45km/h pod bardzo ostry wiatr :)
piłeś - nie pisz. proszę. ja wiem, że Sylwester, że trzeba :D ale musiałem przeczytać 2x żeby zrozumieć :mrgreen: Twoje zdrowie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Mariusz_p »

Ady tam :) poprawione. Trochę ja, trochę slownik. To było po jednym drinku ;) teraz już po 4 :p
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Nowy Rok przywitany na ebajku. 9 rano nad Wisłą to lekki krajobraz jak po bitwie. ulice puste, można było śmigać środkiem cały czas :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Nowy Rok rozpoczynam z całkowitym przebiegiem 1800km na ebajku. zobaczymy ile kilometrów ten rok przyniesie

Obrazek

trasa na Nowy Rok

Obrazek

Pod samym domem miałem epicką glebę.. tylko zdjęcia robić. skakałem sobie ze schodów. takie małe, może z metr wysokości wszystko miało. no i jakoś mi przednie koło uciekło przy podbiciu no i wyleciałem ze schodów zamiast w górę to w bok. nie wiem do tej pory czy było prostu ślisko- styczeń, czy coś źle wymierzyłem jak układałem się do skokou... jak gruchnełem... tylko poczułem jak kaskiem wale o beton.. efekty.. zbite kolano, zdarty łokiec, zbite udo i chyba tyle. rower oczywiście cały :D grip jeden tylko mocno zdarty no i kask jakby go ktoś pilnikiem potraktował. Gdyby nie kask typu fullface to by mnie wlasnie karetka dzo szpitala wiozła takiego dzięcioła wyje*ałem.. eh..
foty obrażeń wrzucę za kilka dni jak kolorytu nabiorą :D no ale jak to się mówi - nie myli się tylko ten kto nic nie robi 8-)
Ostatnio zmieniony 01 sty 2019, 11:42 przez grafffik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Inc0 »

grafffik lepiej zdradź gdzie była tak lipna impreza sylwestrowa że masz siły rano jeszcze na e-bike sie wczołgać :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

to był sylwester z Tomb Raiderem

[youtube][/youtube]
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: ximad »

Bardzo fajne te czerwone akcenty w rowerze, obrecze, gripy i mostek, podoba mi sie. Rower pod elektryfikacje byl juz Twoj czy kupowales? jestem ciekawy ceny samego roweru.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Mariusz_p »

Każdy miał swoją epicka glebę:)
Ja w zeszłym roku, w lutym, na 4h przed zabawą karnawalową zbyt szybko wszedłem w rondo, a na wyjściu jak by było mało dałem jeszcze gazu, straciłem panowanie nad maszyna i w efekcie przerysowalem twarzą po asfalcie :)
Se wyobraź jaki był gnoj w domu jak wróciłem :D
Od tego czasu bez kasku nie wychodzę z domu!
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

ximad pisze:
01 sty 2019, 13:30
Bardzo fajne te czerwone akcenty w rowerze, obrecze, gripy i mostek, podoba mi sie. Rower pod elektryfikacje byl juz Twoj czy kupowales? jestem ciekawy ceny samego roweru.
Nie no rowerek został złożony od podstaw w kilka dni. Wpierw pokupywałem części co wiedziałem że będą pasować a ich nie mam, część dokupiłem w sklepach i po znajomych, a część wygrzebałem z garażu z pajęczyn. Jest to że tak powiem - to moja platforma testowa. Testuje na nim odporność zestawu do elektryfikacji na "niekorzyste warunki stwarzane przez użytkownika". Nie jest i nie będzie to mój docelowy rower elektryczny ze względu na to, że przy moim stylu jazdy szybko go połamie. docelowo osprzęt będzie szedł do roweru żony, w momencie kiedy ja już się przesiąde na kolejny. (watoza) a rama z osprzętem najpewniej pójdzie na sprzedaż ;)

w każdym razie specyfikacja i cena zbudowania tego sprzętu wyglądają następująco:
  • 15 letnia Rama i damper foxa 450zl za cały komplet. kupiłem na jakiejś grupie na facebooku
  • mostek kierownica i amortyzor wyciągnięty ze starych rowerów w garażu,
  • łożyska steru - nowe 20zł
  • Koła nowe: (obręcz 100zl, szprychy 135zl, dętka 50, opona 60zl) x 2szt,
  • siodełko stare odrapane z garazu już się pruje
  • sztyca nowa 350mm - 17zl, allegro
  • Obejma sztycy kupiona na bazarze - 5zl.
  • pedały nowe 50zl - jeden już złamany (życie no..)
  • naped uzywany: (korba, support, przerzutka) 10 letnie ale sprawne - 100zl
  • wolnobieg DNP 11-28T - nowy, kupiony u nas na forum - 150zl z wysyłką,
  • Nowy łańcuch KMC w wersji OEM - 35zl
  • heble - tarcze 203mm uzywane ale proste - dostałem za darmo,
  • hamulce Magura MT5 - 900zl kpl przód + tył z poprzedniego roweru..
  • adaptery hamulców 50zł kpl
  • linka przerzutki - dostałem za darmo
  • pancerz przerzutki - 8zł
  • Gripy były w zestawie do elektryfikacji
chyba tyle
Ostatnio zmieniony 01 sty 2019, 21:12 przez grafffik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Mariusz_p »

Tak jeszcze patrzę - kontroluj ten bidon zamontowany odwrotnie. Sądzę, że konstruktor raczej nie przewidywał montażu odwrotnego. Jak jest zamontowany normalnie ciężar opiera się na podstawie. Przy montażu odwrotnym trzymają tylko zatrzaski i blokada. Miałem sytuację, że tak zamontowany bidon wypiął się z szyny i mało nie wylądował na asfalcie przy 35km/h
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

wytrzymał dzisiejszego dzięcioła ze schodów także jestem pod wrażeniem. jak przepatrzysz poprzednie posty w temacie to zobaczysz jaki niedługo los czeka bidon w tym rowerze.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

wprowadziliśmy dziś z tatar'em lekką modyfikację układu hamulcowego :x

Obrazek
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Goliath »

zeeltom pisze:
05 sty 2019, 16:06
Wycięliście tarczę??
... a na co mu ona, tosz to wariat /w pozytywnym tego słowa znaczeniu :D / baz zahamowań :lol:... co lubi nogami hamować :lol:
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Czas się wziąć a wiązkę i ogarnąć to by miało ręce i nogi. Wszystkie przewody od sterownika wymienione na LgY. Fazowe 4mm2, pozostałe 19 przewodów na 1mm2. Zbędne przewody typu ogranicznik do 600W i wyjscie na przetwornice - usunięte

Wszystkie przewody dobrane kolorami jak w oryginale

Obrazek

sterownik przed montażem

Obrazek
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Wszystko ładnie i profi,ale zastanawiam się ;to gdzie w rowerze znajduje się ten sterownik,że aż tak trzeba przedłużać? ;)
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

sterownik znajduje się pod siodełkiem.
przy ostatnim dzięciole rower jednak ucierpiał bardziej niż myślałem :(
zauważyłem mały wyciek z pod dżwigni. wczoraj jak wsiadłem na małe 20km.. no niestety.. :( hebel się skończył po 5km.. i cały mokry.. dzisiaj rozebrałem i okazało się że obudowa zbiorniczka jest popękana.cały bok wręcz wyrwany, który się trzymał na 2 hakach z 4evh... Nowej obudowy nie idzie dokupić także dupa, trzeba całą dźwignię z klamką :shock: no ale skoro tak, to zamówiłem już model MT5E z odcięciem silnika.. 4stówki poszły w .... :| zamówiłem w sklepiku forumowym sklepebike.pl. Dostępność za 10dni, także do tego czasu, czeka mnie spokojna jazda z przednim hamulcem... :|

Obrazek

a no i wczoraj zdążyłem już pogiąć przednią obręcz :D nie wiem jak. te zamarźnięte hopy w lesie mają ten czynnik demolujący ebajka jednak...
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Inc0 »

grafffik pisze:
16 sty 2019, 18:20
... Nowej obudowy nie idzie dokupić także dupa, trzeba całą dźwignię z klamką :shock: no ale skoro tak, to zamówiłem już model MT5E z odcięciem silnika.. 4stówki poszły w .... :|
...to dobrze wydane 4 setki ;)
P.S to proste w niskich temperaturach obręcz aluminiowa skurczyła sie bardziej niz stalowe szprychy powstał wiec pewien luz i koło stało sie bardziej podatne na takie sytuacje , dodatkowo zamarznieta na kamień ziemia gorzej amortyzuje uderzenia koła a sama obręcz jest mniej elastyczna w takich waruneczkach..suma sumarum koło do centracji masz
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Jeżeli masz jeżdzić tylko z hamulcem przód,a kolo jest trochę ..ruszone'',oddał bym jak najszybciej do centrowania,aby nie pogłębiać bardziej zniszczeń.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

nasze forumowe sklepiki działają pięknie. Po 2 dniach klamka już u mnie

Obrazek

no i przyszła obudowa. fota na szybko mikrofalówką. sory za jakość

Obrazek
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

Trzymam kciuki za Twój projekt :)

Ale masz fajną klamkę - od razu z czujnikiem - wypas.

A skrzyneczka zapewne od naszego kolegi Elektro-Bikesa

Bardzo ładne zdjęcia robisz ;)
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

to tylko mikrofala, byś zobaczył jakie zdjęcia pralka robi :D

klamkę Magura MT5E zamówiłem tu

Obrazek

a obudowę tu

Obrazek
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

No fota naprawdę słaba ;). Czy ta klamka otwiera czy zamyka obwód? To jest do hamowania silnikiem tak ?
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

zamyka. to jest klamka do odłączania silnika.
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

Hmm To jak to masz podpięte ? ZWierasz jakiś sygnał z kontrolera do masy ? Zielony w tym jestem ale wydawało mi się że wiekszość tam podpina hamulec ? hmm
Skrzynka świetnie wykonana jedynie te blachy trochę psują robotę .
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

A ja wiem co to jest pralka, albo mikrofala? Zdjęcia robisz jak z żurnala ;)
Szkoda, że te klamki takie drogie, no ale od razu z czujnikami magura, a sam czujnik to już wydatek, także w sumie się opłaca.
granada pisze:
18 sty 2019, 14:39
(...) Skrzynka świetnie wykonana jedynie te blachy trochę psują robotę .
Ale one dobrze dociskają pokrywę. Można je ostatecznie pomalować farbą pod kolor lub obkleić taśmą imitująca karbon ;)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 14:53 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

granada pisze:
18 sty 2019, 14:39
Hmm To jak to masz podpięte ? ZWierasz jakiś sygnał z kontrolera do masy ? Zielony w tym jestem ale wydawało mi się że wiekszość tam podpina hamulec ?
Przede wszystkim nie mam regena. Wyświetlacz SW900 który posiadam nie obsługuje tej funkcji. Klamka ma wbudowany zwykły kontaktron w stanie NO, który działa w momencie naciśnięcia klamki, odcinając pracę silnika
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

przeprowadziłem jeszcze raz pomiar ilości ogniw w skrzynce. Zakładam, że sterownik na zewnątrz i 48V. Wyszło miejsca na 144szt, co daje pakiet 13S11P.

Obrazek

Ogólnie skrzynka ma szerokość 12.5cm, jedno ogniwo 6.5cm. Licząc preszpan, taśmex itp można by założyć wszedłby do obudowy co najmniej jeden rząd ogniw na płasko na górę. teoretycznie nawet 2, ale kable przewody itp. W każdym razie taki jeden rządek - dużym luzem przy krawędziach do dodatkowe 34 ogniwa co by już dało męski pakiet 13S14P

ułożenie o jakie mi chodzi - przykład. więcej ogniw po szafkach nie miałem więc ułożyłem na razie tylko tyle

Obrazek

Budowe pakietu planuje na ogniwach Sanyo GA. Przygotowałem symulację ułożenia ogniw w pakiecie

po stronie plusa

Obrazek

oraz po stronie minusa

Obrazek

wymodelowałem zarówno ogniwa jak i cały pakiet w 3D

Obrazek

Obrazek

Teraz zastanawiam się jakie wybrać połączenia dla pakietu 13S11P, jak ktoś ma jakieś propozycje i chce coś naszkicować w wolnej chwili niech nie krępuje się. Chciałbym przeprowadzić symulację przepływów prądu oraz rozkładu temperatur poszczególnych ustawień. może udało by się wyciągnąć jakieś wnioski z tego :D no ale wpierw trzeba rozpisać sekcje. także zapraszam.

13S14P wyglądałby mniej więcej tak

Obrazek

wersja ekstremalna - mieszcząca się chyba tylko w teorii - 13S17P. ale :D okaże się :D bo w tym przypadku trzeba będzie już mocno kombinować z BMS'em ;)

Obrazek
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: mr_x »

Czemu masz plusy i minusy nienaprzemiennie wg połączeń S? Tak też się da, ale trzeba będzie ciągnąć połączenie grubym przewodem przez akumulator.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: ximad »

Jak sie laczy te ogniwa ktore sa jeden na drugim plus do minusa, tylko sie je dociska? czy tam cos miedzy nie sie wklada? Bo lutowac czy zgrzewac tego nie ma jak?
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Goliath »

ximad pisze:
19 sty 2019, 11:56
Jak sie laczy te ogniwa ktore sa jeden na drugim plus do minusa, tylko sie je dociska? czy tam cos miedzy nie sie wklada? Bo lutowac czy zgrzewac tego nie ma jak?
zgrzewasz... jak stoi jedna sekcja obok drugiej ;) a później składasz zginając blaszki między ogniwami tak by zgrzany biegun "+" dotykał do bieguna "-" :D

@Marek - na szybko łączyłem ogniwa w sekcje by wyszedł aku 13S11P... i okazuje się że masz o 1 ogniwo za dużo :D
Załączniki
aku_Marek13S11P.jpg
aku_Marek13S11P.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Lubi coś na zapas mieć :)
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: leszcz »

Lepiej mieć "-" bliżej bms (krótszy kabel) czy bez róznicy? Elektrony lecą z "-" więc tak pomyślałem sobie...
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

mr_x pisze:
19 sty 2019, 11:29
Czemu masz plusy i minusy nienaprzemiennie wg połączeń S? Tak też się da, ale trzeba będzie ciągnąć połączenie grubym przewodem przez akumulator.
ximad pisze:
19 sty 2019, 11:56
Jak sie laczy te ogniwa ktore sa jeden na drugim plus do minusa, tylko sie je dociska? czy tam cos miedzy nie sie wklada? Bo lutowac czy zgrzewac tego nie ma jak?
panowie :) to tylko wizualizacja. jak będzie ustalony układ to je poobracam :lol:
Goliath pisze:
19 sty 2019, 12:28

@Marek - na szybko łączyłem ogniwa w sekcje by wyszedł aku 13S11P... i okazuje się że masz o 1 ogniwo za dużo :D
taak.pisałem o tym wyżej. jest 144 a potrzebne 143. ten 1 jest za dużo w wizualizacji by było nim można na spokojnie operować

tymczasem aktualne zdjęcie moich hobbystycznych środków transportu :x zaktualizowałem również opis w pierwszym poście na początku tematu :mrgreen:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2019, 14:08 przez grafffik, łącznie zmieniany 1 raz.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: wwojciech »

Ja dałem 4 ogniwa więcej 2s2p które używam do lampek. Odpadły dodatkowe przetwornice a zasilanie jest niezależne od głównego aku.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

wwojciech pisze:
19 sty 2019, 14:00
Ja dałem 4 ogniwa więcej 2s2p które używam do lampek. Odpadły dodatkowe przetwornice a zasilanie jest niezależne od głównego aku.
spoko pomysł. ja wlasnie cały czas taki pakiet woże na kierownicy i mnie denerwuje
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

hej jakie ogniwa będziesz stosował ? model
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Sanyo GA NCR18650GA 3500mAh
planuje max obciążenie 3.2A na ogniwo. Stawiam na zasięg. Do zabawy będę budował co innego

karta katalogowa i specyfikacja

Obrazek
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

U mnie myślę ze sie uda upchać 6 lub 7p wiec chyba też wezmę takie powyżej 3000. Sanyo to dobra marka ? Pewna osoba z milicza polecała mi tylko ogniwa panasonic hmm. Ja tam jestem zielony w doborze ogniw :D.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Umbur »

granada pisze:
24 sty 2019, 1:15
U mnie myślę ze sie uda upchać 6 lub 7p wiec chyba też wezmę takie powyżej 3000. Sanyo to dobra marka ? Pewna osoba z milicza polecała mi tylko ogniwa panasonic hmm. Ja tam jestem zielony w doborze ogniw :D.
Nie ma złotej zasady, która firma jest lepsza. Raczej zależy to od symbolu ogniwa, a nie firmy. Sam jeżdże na Sanyo NCR18650BL.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Każde ogniwo ma swoją charakterystykę. Są ogniwa wysoko prądowe , są też wysoko pojemnościowe. Każdy w swojej konstrukcji stawia na coś innego. ja stawiam na duży zasięg z małym obciążeniem dlatego idę w Sanyo. Na chwilę obecną posiadam te ogniwa w swojej obecnej baterii. Ładuje ją codziennie, czasami nawet po 2 razy i bateria dalej trzyma napięcie i pojemność. Jestem zadowolony z pracy tych ogniw, dlatego też w kolejnej baterii również skorzystam z tego samego modelu.
ODPOWIEDZ