[PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Goliath »

zeeltom pisze:
05 sty 2019, 16:06
Wycięliście tarczę??
... a na co mu ona, tosz to wariat /w pozytywnym tego słowa znaczeniu :D / baz zahamowań :lol:... co lubi nogami hamować :lol:
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Czas się wziąć a wiązkę i ogarnąć to by miało ręce i nogi. Wszystkie przewody od sterownika wymienione na LgY. Fazowe 4mm2, pozostałe 19 przewodów na 1mm2. Zbędne przewody typu ogranicznik do 600W i wyjscie na przetwornice - usunięte

Wszystkie przewody dobrane kolorami jak w oryginale

Obrazek

sterownik przed montażem

Obrazek
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Wszystko ładnie i profi,ale zastanawiam się ;to gdzie w rowerze znajduje się ten sterownik,że aż tak trzeba przedłużać? ;)
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

sterownik znajduje się pod siodełkiem.
przy ostatnim dzięciole rower jednak ucierpiał bardziej niż myślałem :(
zauważyłem mały wyciek z pod dżwigni. wczoraj jak wsiadłem na małe 20km.. no niestety.. :( hebel się skończył po 5km.. i cały mokry.. dzisiaj rozebrałem i okazało się że obudowa zbiorniczka jest popękana.cały bok wręcz wyrwany, który się trzymał na 2 hakach z 4evh... Nowej obudowy nie idzie dokupić także dupa, trzeba całą dźwignię z klamką :shock: no ale skoro tak, to zamówiłem już model MT5E z odcięciem silnika.. 4stówki poszły w .... :| zamówiłem w sklepiku forumowym sklepebike.pl. Dostępność za 10dni, także do tego czasu, czeka mnie spokojna jazda z przednim hamulcem... :|

Obrazek

a no i wczoraj zdążyłem już pogiąć przednią obręcz :D nie wiem jak. te zamarźnięte hopy w lesie mają ten czynnik demolujący ebajka jednak...
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Inc0 »

grafffik pisze:
16 sty 2019, 18:20
... Nowej obudowy nie idzie dokupić także dupa, trzeba całą dźwignię z klamką :shock: no ale skoro tak, to zamówiłem już model MT5E z odcięciem silnika.. 4stówki poszły w .... :|
...to dobrze wydane 4 setki ;)
P.S to proste w niskich temperaturach obręcz aluminiowa skurczyła sie bardziej niz stalowe szprychy powstał wiec pewien luz i koło stało sie bardziej podatne na takie sytuacje , dodatkowo zamarznieta na kamień ziemia gorzej amortyzuje uderzenia koła a sama obręcz jest mniej elastyczna w takich waruneczkach..suma sumarum koło do centracji masz
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Jeżeli masz jeżdzić tylko z hamulcem przód,a kolo jest trochę ..ruszone'',oddał bym jak najszybciej do centrowania,aby nie pogłębiać bardziej zniszczeń.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

nasze forumowe sklepiki działają pięknie. Po 2 dniach klamka już u mnie

Obrazek

no i przyszła obudowa. fota na szybko mikrofalówką. sory za jakość

Obrazek
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

Trzymam kciuki za Twój projekt :)

Ale masz fajną klamkę - od razu z czujnikiem - wypas.

A skrzyneczka zapewne od naszego kolegi Elektro-Bikesa

Bardzo ładne zdjęcia robisz ;)
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

to tylko mikrofala, byś zobaczył jakie zdjęcia pralka robi :D

klamkę Magura MT5E zamówiłem tu

Obrazek

a obudowę tu

Obrazek
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

No fota naprawdę słaba ;). Czy ta klamka otwiera czy zamyka obwód? To jest do hamowania silnikiem tak ?
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

zamyka. to jest klamka do odłączania silnika.
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

Hmm To jak to masz podpięte ? ZWierasz jakiś sygnał z kontrolera do masy ? Zielony w tym jestem ale wydawało mi się że wiekszość tam podpina hamulec ? hmm
Skrzynka świetnie wykonana jedynie te blachy trochę psują robotę .
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

A ja wiem co to jest pralka, albo mikrofala? Zdjęcia robisz jak z żurnala ;)
Szkoda, że te klamki takie drogie, no ale od razu z czujnikami magura, a sam czujnik to już wydatek, także w sumie się opłaca.
granada pisze:
18 sty 2019, 14:39
(...) Skrzynka świetnie wykonana jedynie te blachy trochę psują robotę .
Ale one dobrze dociskają pokrywę. Można je ostatecznie pomalować farbą pod kolor lub obkleić taśmą imitująca karbon ;)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 14:53 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

granada pisze:
18 sty 2019, 14:39
Hmm To jak to masz podpięte ? ZWierasz jakiś sygnał z kontrolera do masy ? Zielony w tym jestem ale wydawało mi się że wiekszość tam podpina hamulec ?
Przede wszystkim nie mam regena. Wyświetlacz SW900 który posiadam nie obsługuje tej funkcji. Klamka ma wbudowany zwykły kontaktron w stanie NO, który działa w momencie naciśnięcia klamki, odcinając pracę silnika
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

przeprowadziłem jeszcze raz pomiar ilości ogniw w skrzynce. Zakładam, że sterownik na zewnątrz i 48V. Wyszło miejsca na 144szt, co daje pakiet 13S11P.

Obrazek

Ogólnie skrzynka ma szerokość 12.5cm, jedno ogniwo 6.5cm. Licząc preszpan, taśmex itp można by założyć wszedłby do obudowy co najmniej jeden rząd ogniw na płasko na górę. teoretycznie nawet 2, ale kable przewody itp. W każdym razie taki jeden rządek - dużym luzem przy krawędziach do dodatkowe 34 ogniwa co by już dało męski pakiet 13S14P

ułożenie o jakie mi chodzi - przykład. więcej ogniw po szafkach nie miałem więc ułożyłem na razie tylko tyle

Obrazek

Budowe pakietu planuje na ogniwach Sanyo GA. Przygotowałem symulację ułożenia ogniw w pakiecie

po stronie plusa

Obrazek

oraz po stronie minusa

Obrazek

wymodelowałem zarówno ogniwa jak i cały pakiet w 3D

Obrazek

Obrazek

Teraz zastanawiam się jakie wybrać połączenia dla pakietu 13S11P, jak ktoś ma jakieś propozycje i chce coś naszkicować w wolnej chwili niech nie krępuje się. Chciałbym przeprowadzić symulację przepływów prądu oraz rozkładu temperatur poszczególnych ustawień. może udało by się wyciągnąć jakieś wnioski z tego :D no ale wpierw trzeba rozpisać sekcje. także zapraszam.

13S14P wyglądałby mniej więcej tak

Obrazek

wersja ekstremalna - mieszcząca się chyba tylko w teorii - 13S17P. ale :D okaże się :D bo w tym przypadku trzeba będzie już mocno kombinować z BMS'em ;)

Obrazek
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: mr_x »

Czemu masz plusy i minusy nienaprzemiennie wg połączeń S? Tak też się da, ale trzeba będzie ciągnąć połączenie grubym przewodem przez akumulator.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: ximad »

Jak sie laczy te ogniwa ktore sa jeden na drugim plus do minusa, tylko sie je dociska? czy tam cos miedzy nie sie wklada? Bo lutowac czy zgrzewac tego nie ma jak?
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Goliath »

ximad pisze:
19 sty 2019, 11:56
Jak sie laczy te ogniwa ktore sa jeden na drugim plus do minusa, tylko sie je dociska? czy tam cos miedzy nie sie wklada? Bo lutowac czy zgrzewac tego nie ma jak?
zgrzewasz... jak stoi jedna sekcja obok drugiej ;) a później składasz zginając blaszki między ogniwami tak by zgrzany biegun "+" dotykał do bieguna "-" :D

@Marek - na szybko łączyłem ogniwa w sekcje by wyszedł aku 13S11P... i okazuje się że masz o 1 ogniwo za dużo :D
Załączniki
aku_Marek13S11P.jpg
aku_Marek13S11P.jpg
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Lubi coś na zapas mieć :)
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: leszcz »

Lepiej mieć "-" bliżej bms (krótszy kabel) czy bez róznicy? Elektrony lecą z "-" więc tak pomyślałem sobie...
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

mr_x pisze:
19 sty 2019, 11:29
Czemu masz plusy i minusy nienaprzemiennie wg połączeń S? Tak też się da, ale trzeba będzie ciągnąć połączenie grubym przewodem przez akumulator.
ximad pisze:
19 sty 2019, 11:56
Jak sie laczy te ogniwa ktore sa jeden na drugim plus do minusa, tylko sie je dociska? czy tam cos miedzy nie sie wklada? Bo lutowac czy zgrzewac tego nie ma jak?
panowie :) to tylko wizualizacja. jak będzie ustalony układ to je poobracam :lol:
Goliath pisze:
19 sty 2019, 12:28

@Marek - na szybko łączyłem ogniwa w sekcje by wyszedł aku 13S11P... i okazuje się że masz o 1 ogniwo za dużo :D
taak.pisałem o tym wyżej. jest 144 a potrzebne 143. ten 1 jest za dużo w wizualizacji by było nim można na spokojnie operować

tymczasem aktualne zdjęcie moich hobbystycznych środków transportu :x zaktualizowałem również opis w pierwszym poście na początku tematu :mrgreen:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2019, 14:08 przez grafffik, łącznie zmieniany 1 raz.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: wwojciech »

Ja dałem 4 ogniwa więcej 2s2p które używam do lampek. Odpadły dodatkowe przetwornice a zasilanie jest niezależne od głównego aku.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

wwojciech pisze:
19 sty 2019, 14:00
Ja dałem 4 ogniwa więcej 2s2p które używam do lampek. Odpadły dodatkowe przetwornice a zasilanie jest niezależne od głównego aku.
spoko pomysł. ja wlasnie cały czas taki pakiet woże na kierownicy i mnie denerwuje
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

hej jakie ogniwa będziesz stosował ? model
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Sanyo GA NCR18650GA 3500mAh
planuje max obciążenie 3.2A na ogniwo. Stawiam na zasięg. Do zabawy będę budował co innego

karta katalogowa i specyfikacja

Obrazek
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: granada »

U mnie myślę ze sie uda upchać 6 lub 7p wiec chyba też wezmę takie powyżej 3000. Sanyo to dobra marka ? Pewna osoba z milicza polecała mi tylko ogniwa panasonic hmm. Ja tam jestem zielony w doborze ogniw :D.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Umbur »

granada pisze:
24 sty 2019, 1:15
U mnie myślę ze sie uda upchać 6 lub 7p wiec chyba też wezmę takie powyżej 3000. Sanyo to dobra marka ? Pewna osoba z milicza polecała mi tylko ogniwa panasonic hmm. Ja tam jestem zielony w doborze ogniw :D.
Nie ma złotej zasady, która firma jest lepsza. Raczej zależy to od symbolu ogniwa, a nie firmy. Sam jeżdże na Sanyo NCR18650BL.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

Każde ogniwo ma swoją charakterystykę. Są ogniwa wysoko prądowe , są też wysoko pojemnościowe. Każdy w swojej konstrukcji stawia na coś innego. ja stawiam na duży zasięg z małym obciążeniem dlatego idę w Sanyo. Na chwilę obecną posiadam te ogniwa w swojej obecnej baterii. Ładuje ją codziennie, czasami nawet po 2 razy i bateria dalej trzyma napięcie i pojemność. Jestem zadowolony z pracy tych ogniw, dlatego też w kolejnej baterii również skorzystam z tego samego modelu.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

zima w mieście :lol: na szczęście liczyłem się z tym i amor przeznaczony na straty na wiosnę :lol:

Obrazek
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: TomaS »

Teraz daj na to jakiegoś boxxera albo marcoka za trzy koła :o
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: tatar »

Normalny efekt braku częstego smarowania goleni,szczególnie w niesprzyjających warunkach ;)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: TomaS »

No tak tylko "marcok" zabrania smarowania goleni czymkolwiek. One same się niby smarują i potem dochodzi do mieszania się oleju w goleni z różnymi specyfikami i konieczna jego wymiana. Jak do tego podejść i nie bać się jeździć zimą ?
P.S - Może wydzielić temat ?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: leszcz »

TomaS pisze:
07 lut 2019, 10:46
Jak do tego podejść i nie bać się jeździć zimą ?
Czyścić po zasyfieniu a nie na wiosnę :) To wyżej to jakaś ekstrema. Ważne żeby przed startem sprawdzić czy nie ma nic zaschniętego na lagach bo właśnie najmniejsze ale przyschnięte zabrudzenie wbija pod uszczelkę. Szczególnie te na krańcach ugięcia (na górze laga). Dobijasz i wszystko wdziera się do gąbki. Wiedza kosztuje :)

A tab BTW takim cudem ktoś CZĘSTO dojeżdża do mnie do roboty i nie narzeka :D:D:D:D Chyba objął strategię jak się rozsypie to kupię nowy i uparcie się jej trzyma :D:D
Obrazek
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

Ja lagi konserwuje Autolandem do opon. Sprawdzona metoda. Psikam tym tez lancuch. Zostawia ultra cienka warstwe sliska jak cholera, nie brudzi i nie przyciaga syfu. Procz tego lagi mam osloniete harmonijka gumowa, ale tylko od przodu by nie zaklucala pracy amora.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: TomaS »

henio amor typu sontour raidon czy coś w tym stylu można sobie smarować bo tak robie brunoxem w carrerze, dodatkowo lagi to goły chrom ale Marzocchi i RockShox mają często system smarowania olejowego oraz specjalistyczne anody na lagach i nie można ich niczym smarować bo szybko bedzie potrzebny serwis. Osłona taka harmonijka jak za starych lat to by było dobre. Tylko już nie do kupienia. Na dampery są jakieś neopremy i to jest ok.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

Harmonijke gumowa mam ze starej maski p/gas, ale od Simsona lub innego moto mozna dopasowac - kosztuja grosze, cos chyba 8zl.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

na spokojnie. to 15 letni amortyzator założony tylko na zimę. wiedziałem że tak skończy. Na lato jest inny. tego jeszcze wyszczyszczę, wystawie na olx za 80zł do negocjacji i za 50zł jeszcze komuś sprzedam. :x
W każdym razie. Aktualizacja prac nad baterią. dzisiejsze pomiary skrzynki na baterię za pomocą koszyków przyniosły radosną nowinę, że w pionie zamiast 143 ogniw - wchodzi 151 :o najbliższy tej ilości pakiet to 15S10P, który wyglądał by tak

Obrazek

Obrazek

Po włożeniu w skrzynkę jest jeszcze spoooro miejsca:

Obrazek

Co najmniej na 45 ogniw i BMS'a :x

Obrazek

a i jeszcze miejsca sporo...
Także do skrzynki będzie załadowane 195 ogniw czyli pakiet 15S 13P i BMS 35A, co łącznie daje przy nominalnych 54V 45.5 Ah i 2457 Wh(oczywiście na planowanych Sanyo GA a nie tych odpadach do trzymania koszyków ze zdjęć), czyli teoretycznie 3x większy zasięg niż mam na chwilę obecną przy różnice w wadze baterii ok 5kg... a że tyle schudłem w styczniu ... no to wychodzi na zero :x

Jakby kto się rozglądał za podobną konstrukcją to na lato planuje projekt już zakończyć i sprzedać. czy w całości czy na części - kwestia dogadania. Daje tylko znać za wczasu jakby ktoś myślał. Ceny poszczegółnych gratów są to odnalezienia kilka stron wcześniej także zakres cenowy mniej więcej idzie sobie przeliczyć już teraz jakby ktoś już miał ciśnienie. Sam rozwijam równolegle inny projekt, którego tu na razie nie opisuje i widzę, że na ten mam już co raz mniej czasu, więc dokończę, doszlifuje, przetestuje przez 2-3tys km i pozwolę nowemu nabywcy zwiedzać na nim świat ;)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Goliath »

grafffik pisze:
07 lut 2019, 23:29
...dzisiejsze pomiary skrzynki na baterię za pomocą koszyków przyniosły radosną nowinę, że w pionie zamiast 143 ogniw - wchodzi 151 :o najbliższy tej ilości pakiet to 15S10P...
...do skrzynki będzie załadowane 195 ogniw czyli pakiet 15S 13P i BMS 35A...
A czy Twój sterownik bez problemu łyknie 15S ??... przecież do tej pory śmigasz na bidonowym 13S ?? Przeskok do 14S to mały krok... ale przy 15S możesz mieć problem z regenem /choć pewnie nie odpaliłeś tej opcji/, ze wskazaniem napięcia na wyświetlaczu, i odcinaniem sterownika przy niskim poziomie baterii. Prędzej odetnie BMS :D Lepiej sprawdź w sterowniku kondensatory :shock: bo 15S x 4,2 V daje równo 63V... a wiesz że chinczyki nie dają zapasu :mrgreen:
Może zamiast 15S13P zrób 13S15P :D
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

polecicie jakieś DOBRE opony na lato na asfalt o grubości powyżej 2.2 ? cena max do 200zł/szt by nie zbankrutować
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: Rugos »

Ja jeździłem na kenda k-rad i trzymała dobrze na suchym. Po deszczu gorzej ale dało się jeździć.
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

ciekawa opna w bardzo fajnej cenie.DZIĘKI ZA INFO! nie znałem tego modelu!
KarolNI
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: KarolNI »

Maxxis hookworm 2.5
Maxxis holy roller
schwalbe crazy bob
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

KArol, byłem pewien że hookworm i crazybob wpadną w to zestawienie, nie sądziłem że tak szybko :x
sam również zwróciłem uwagę na te 2 opony. przy nich chętnie zwrócę uwagę na użytkowników ebajków o mocy powyżej 5000W - przede wszystkim co do przyczepności oraz PRZEBIEGU
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: sky »

Ja również polecam K-Rad. Poprzednie opony zjadałem po ok 1000km, te po 500 w mieszanych warunkach są lekko przytarte ;) W tej cenie polecam sprawdzić ;)
grafffik

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: grafffik »

jako że mój termometr wskazuje cały czas lato dziś sobie machnąłem 75km z przerwą na małe opalanie na plaży i kilka piwek u znajomych :D

Obrazek

Obrazek

jest to jeden z moich ulubionych odcinków w mazowieckim. od modlińskiej do nieporętu, można lecieć sobie spokojnie 40-50km/h taką ścieżką.. :x

Obrazek

w krzaczorach tylko wędkarze, cisza i spokój. w pewnym momencie miasto jednak robi nową ścieżkę czy deptak, cholera wie no i trzeba się ewakuwać przez bagno na ulice

Obrazek

ale dzień zaliczam do udanych :D :D :D
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: [PROJEKT] Szybki i lekki Ebike full MTB z dużym zasięgiem do jazdy po Warszawie i okolicznych lasach

Post autor: EV-Maniak »

Piękna wycieczka, piękne zdjęcia.
Niech żyje PASJA !
👍
ODPOWIEDZ