Iksowóz
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Nie wytrzymałem i zamówiłem jeszcze szprychy i nyple do koła przedniego. Zaplotę je teraz, a wycentruję na rowerze, gdy będę mógł rower postawić do góry nogami.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:22 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Oto efekt mojej pracy:
Jakby ktoś pytał, dałem szprychy nierdzewne Sapim 2,3mm.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:24 przez mr_x, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
A oto korba, która znacznie ułatwi mi jazdę na rowerze. Dzięki wielkie Tatarowi.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:27 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Udało się i mam jedną z najważniejszych części.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:30 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
W przyszłym miesiącu planuję zakupić amortyzator i tu zaczynają się schody. Chciałbym dość dobry do 1000zł, na 1 i 1/8", z tłumieniem odbicia (za taką cenę to chyba standard), mile widziana manetka na kierownicę do blokady amortyzatora. Możliwość przykręcenia błotnika (otwór) obowiązkowa. Skok 100mm. Raczej powietrzna sprężyna. Oczywiście pod koło 26" i szerokość opony 2,2". Macie jakieś propozycje?
Re: Projekt Iksa
Suntour XCR RL-R. Miałem już 2 takie. Nie zawiedziesz się. Sprężyna powietrzna, fajna cena, blokada w kierownicy, regulacja naprężenia i szybkości odbicia. Występuje w wersjach 80/100/120mm. Sam zajechałem 100mm po 15 000km. (ale z mojej winy - po prostu nie dbałem), a na 120mm przejechałem ponad 5000km regularnie go czyszcząc po każdej jeździe i był jak nowy, po czym sprzedałem praktrycznie bez żadnej straty.
https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/
Opona 2.35 wchodzi na miękko, 2.5 do DH też by weszła. Mój klient też ma taki w swoim elektryku, bardzo dużo na nim skacze po leśnych hopach, korzeniach itp i sobie również chwali. Błotnik normalnie można zamontować, no chyba że dowalisz taki kapeć że nawet szpilka nie wejdzie.
https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/
Opona 2.35 wchodzi na miękko, 2.5 do DH też by weszła. Mój klient też ma taki w swoim elektryku, bardzo dużo na nim skacze po leśnych hopach, korzeniach itp i sobie również chwali. Błotnik normalnie można zamontować, no chyba że dowalisz taki kapeć że nawet szpilka nie wejdzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Kolejne części do roweru z Nexuna (sterownik sinus 30A, wyświetlacz, PAS, klamki hamulcowe, przyciski, blokady osi, BMS i koszyki na akumulatory - było za mało, wziąłem wszystkie).
Jeśli chodzi o akumulator, nie będę od razu go budować, choć mam go w planach. Wziąłem części do niego przy okazji i w swoim czasie dokupię resztę i zbuduję sam (a na razie będę używać akumulator, który już mam).
Kupiłem jeszcze izolatory ogniw, ale na zdjęciu ich nie ma, bo za dużo zajmowały miejsca w kadrze.Jeśli chodzi o akumulator, nie będę od razu go budować, choć mam go w planach. Wziąłem części do niego przy okazji i w swoim czasie dokupię resztę i zbuduję sam (a na razie będę używać akumulator, który już mam).
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:48 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Właśnie przyszła kolejna część - manetka "z wajchą".
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:50 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Kolejna porcja części do mojego nowego roweru. Są to:
- amortyzator SR SUNTOUR Raidon XC RL-R
- Chwyty ERGON GP1
- łańcuch SRAM PC-870
- zestaw linek i pancerzy hamulcowych i przerzutkowych JAGWIRE
- amortyzator SR SUNTOUR Raidon XC RL-R
- Chwyty ERGON GP1
- łańcuch SRAM PC-870
- zestaw linek i pancerzy hamulcowych i przerzutkowych JAGWIRE
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:52 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Mam kolejną część. Jest to kierownica M-WAVE o szerokości 620mm. Kupiłem ją kilka miesięcy temu do obecnego roweru, ale jej nie wykorzystałem (do obecnego roweru dałem też M-WAVE, ale giętą). Postanowiłem więc, że użyję ją w nowym rowerze (jest nowa, nieużywana).
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:53 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Kolejne części do roweru:
- manetka Shimano Acera SL-M360 (8-biegowa)
- przerzutka Shimano Acera RD-M360 (8-biegowa)
- podkładki dystansowe sterów (mam ich więcej, niż na zdjęciu)
- manetka Shimano Acera SL-M360 (8-biegowa)
- przerzutka Shimano Acera RD-M360 (8-biegowa)
- podkładki dystansowe sterów (mam ich więcej, niż na zdjęciu)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:55 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Nowa dostawa.
- torba w trójkąt ramy (jest to tymczasowe rozwiązanie, bo nie mam bagażnika, ani skrzynki)
- mostek regulowany 90mm KLS
- torba w trójkąt ramy (jest to tymczasowe rozwiązanie, bo nie mam bagażnika, ani skrzynki)
- mostek regulowany 90mm KLS
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:56 przez mr_x, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
A także (musiałem dać drugi post, nie wiem czemu w jednym dwa załączniki nie przeszły, bo jeden ciągle mi usuwało)
- osłona na ramę pod łańcuch (neoprenowa)
- napinacz łańcucha Cloud Twister Taco z adapterem do montażu pod suport
- stery Cloud F1
- osłona na ramę pod łańcuch (neoprenowa)
- napinacz łańcucha Cloud Twister Taco z adapterem do montażu pod suport
- stery Cloud F1
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:58 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Następna dostawa.
- 2 opony Schwalbe Smart Sam 26x2,1 z paskiem odblaskowym
- 4 dętki Schwalbe (2 na zapas)
- 2 opaski na obręcze Schwalbe
- pedały platformowe XLC PD-M12
- sztyca Ergotec 2, śr. 27,2mm, dł. 350mm
- 2 opony Schwalbe Smart Sam 26x2,1 z paskiem odblaskowym
- 4 dętki Schwalbe (2 na zapas)
- 2 opaski na obręcze Schwalbe
- pedały platformowe XLC PD-M12
- sztyca Ergotec 2, śr. 27,2mm, dł. 350mm
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 21:59 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Od początku wiedziałem, że taniej nie będzie i nie dlatego buduję go sam od zera. Chcę mieć satysfakcję, że sam coś zrobiłem, dopasuję w 100% pod siebie. Żaden gotowiec nie spełniłby moich specyficznych wymagań. A że lubię majsterkować, to mam też przyjemność z budowy. Gotowiec mi tego nie zapewni.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Czy do silników przekładniowych o mocy średniej 500W piłujecie haki? Niby po włożeniu silnika wygląda OK, ale mam wątpliwości, czy ta podkładka z uchem nie powinna głębiej wejść (ucho nieco wystaje z haka). Ja mam silnik MXUS MX01C. No i mam wątpliwości, jak mam zamontować te blokady obrotu osi z Nexuna (póki co nie mam innych i nie mam czym zrobić samemu, więc wolę takie blokady, niż żadne).
EDIT:
Dobra, lekko spiłowałem haki, tak jak tas na blogu pokazał. Oś wchodzi teraz nieco głębiej.
EDIT:
Dobra, lekko spiłowałem haki, tak jak tas na blogu pokazał. Oś wchodzi teraz nieco głębiej.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Wyszło mi, że aby napinacz i korba idealnie współgrały, potrzebny mi jest suport o długości osi 140mm (oczywiście BSA 68). Najdłuższy, jaki znalazłem, to 133mm. Macie jakiś pomysł, jak rozwiązać ten problem?
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1005
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Projekt Iksa
ja potrzebowałem 170mm niema takich wiec wziąłem dwa zwykłe jeden przeciąłem w połowie z drugiego wyciąłem "trochę" i dospawałem tyle by było ile trzeba
tle
tle
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt Iksa
Może rozwiązaniem było by kilka podkładek na miskę suportu,aby bardzie odsadzić os na zewnątrz takich jak te
https://allegro.pl/oferta/podkladka-dys ... 7309904286
https://allegro.pl/oferta/podkladka-dys ... 7309904286
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Nie mam niestety możliwości spawania.
Myślałem o podkładkach, tylko mam wątpliwość pewną. No bo nałożenie ich co prawda wysunie miskę od strony korby, ale wejdzie do środka bardziej ta po przeciwnej stronie. Nie wiem, na ile to wpłynie na kręcenie pedałami, bo będzie pewna asymetria między nogą lewą, a prawą. Jednak jeśli nie znajdę innego suportu, prawdopodobnie dodam te podkładki.tatar pisze: ↑13 mar 2019, 20:15Może rozwiązaniem było by kilka podkładek na miskę suportu,aby bardzie odsadzić os na zewnątrz takich jak te
https://allegro.pl/oferta/podkladka-dys ... 7309904286
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt Iksa
Tej asymetrii nie wyczuwa się wcale,a podkładki stosuje sie nawet w rowerach wyczynowych,gdzie precyzja jest b.ważna.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Zamówiłem suport 133mm i kilka tych podkładek. Zobaczymy, jak będzie, mam nadzieję, że uda się dopasować wszystko jak trzeba.
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: Projekt Iksa
z tą manetką miałem problem swego czasu. z gleborowym sterownikiem słabo współpracowała - tzn. potencjomentr nie miał pełnego wychyłu i nie dawała pełnej mocy. w twoim będzie ok
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Jest suport. Gdy już będą podkładki, to zamontuję razem z napinaczem.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 22:02 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Przyszły podkładki pod suport.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 22:03 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Rower prawie gotowy. W międzyczasie musiałem zmienić mostek, sztycę i kierownicę - moje kolana nie chciały współpracować z małą odległością siodełka od środka osi suportu oraz leżącej pozycji za kierownicą (niebawem pokażę zdjęcia). Mało byłem, bo noga dopiero można powiedzieć dochodzi do siebie po upadku sprzed prawie miesiąca.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt Iksa
Całe szczęście,że tą nogą nie montujesz roweru,a tym bardziej nie piszesz,bo dopiero byłby problem
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Z racji, że ostatnio miałem mało czasu, dopiero teraz pokażę wymienione części z powodów jak w moim ostatnim poście.
Rower już działa, kilka razy już nim jeździłem (mam zrobione w momencie pisania tego posta około 70km). Jeśli uda się, jutro zrobię zdjęcie i wrzucę. Do zrobienia zostało dołożenie błotników, bagażnika, oświetlenia i odblasków a w przyszłości skrzynki w trójkąt ramy i z czasem kolejnego akumulatora.
Wymienione części to:
- dłuższy mostek regulowany KLS 130mm
- szersza kierownica gięta Author
- sztyca z offsetem 50mm Ergotec
Dodatkowo kupiłem nowe siodełko Merida oraz stopkę Kross.
(Sorry, że zdjęcia w osobnych postach, nie chciały wejść za jednym razem)
Rower już działa, kilka razy już nim jeździłem (mam zrobione w momencie pisania tego posta około 70km). Jeśli uda się, jutro zrobię zdjęcie i wrzucę. Do zrobienia zostało dołożenie błotników, bagażnika, oświetlenia i odblasków a w przyszłości skrzynki w trójkąt ramy i z czasem kolejnego akumulatora.
Wymienione części to:
- dłuższy mostek regulowany KLS 130mm
- szersza kierownica gięta Author
- sztyca z offsetem 50mm Ergotec
Dodatkowo kupiłem nowe siodełko Merida oraz stopkę Kross.
(Sorry, że zdjęcia w osobnych postach, nie chciały wejść za jednym razem)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 22:06 przez mr_x, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Projekt Iksa
Przedstawiam zdjęcia roweru w obecnej formie. W zasadzie rower jest ukończony, a to, co zostało do zrobienia nie wpływa na fakt samej jazdy (do zrobienia błotniki, bagażnik, światła, w przyszłości skrzynka w trójkącie ramy oraz nowy - dodatkowy akumulator).
Sterownik sinus ustawiłem tak, aby dawał 15A i muszę przyznać, że mi to w zupełności wystarcza. Porównywałbym to do starego roweru z silnikiem bezprzekładniowym przy sterowniku prostokątnym z prądem 26A (taką różnicę dla mnie ma zmiana silnika na przekładniowy). Próbowałem też ustawić prąd 20 i 22A (więcej nie dawałem, aby nie uszkodzić przekładni) i przy 22A jest jak dla mnie aż zbyt zrywny, czuć, że przód próbuje się podnieść. Przy 22A wzrasta też poziom hałasu generowanego przez silnik (przy 15A jest dość cichy i słychać go mocniej przy prędkości maksymalnej). O ile dobrze ustawiłem sterownik, to przy akumulatorze 12S1P pokazuje mi Vmax = 38km/h, ale do codziennej jazdy mam ogranicznik na 25km/h (lubię się też zmęczyć, pedałując, silnik pomaga mi w jeździe, średnio przy kręceniu zauważyłem, że 100...150W mi wystarcza, tylko przy podjazdach używam więcej).
Co mi przeszkadza, to dość dziwne zachowanie sterownika. Po pierwsze słynne opóźnienie w manetce, u mnie też występuje. Druga rzecz, to pomiar prędkości. Chciałbym, aby pomiar odbywał się wyłącznie przez czujnik prędkości, a zauważyłem, że on jest brany pod uwagę tylko, gdy nie podaję prądu na silnik. Gdy silnik jest zasilany, prędkość brana jest z głównych halli. Widać to, bo prędkość mocno szaleje na LCD3 właśnie w momencie gdy dodaję gaz i gdy odpuszczam. Jest to dla mnie irytujące, bo przez to mam niedokładny dystans. Szukałem, czy da się zmienić, aby pomiar był brany tylko z czujnika prędkości w silniku (lub zewnętrzny na kole, to bez znaczenia akurat), ale nie znalazłem. Byłbym wdzięczny, jakby ktoś wiedział, czy można to zmienić.
Mimo pewnych upierdliwości sterownika, rower oceniam bardzo dobrze i jestem z niego bardzo zadowolony (spełnia moje oczekiwania, a to jest najważniejsze, jazda sprawia mnóstwo frajdy )
OK, to chyba tyle, poniżej zdjęcia.
Sterownik sinus ustawiłem tak, aby dawał 15A i muszę przyznać, że mi to w zupełności wystarcza. Porównywałbym to do starego roweru z silnikiem bezprzekładniowym przy sterowniku prostokątnym z prądem 26A (taką różnicę dla mnie ma zmiana silnika na przekładniowy). Próbowałem też ustawić prąd 20 i 22A (więcej nie dawałem, aby nie uszkodzić przekładni) i przy 22A jest jak dla mnie aż zbyt zrywny, czuć, że przód próbuje się podnieść. Przy 22A wzrasta też poziom hałasu generowanego przez silnik (przy 15A jest dość cichy i słychać go mocniej przy prędkości maksymalnej). O ile dobrze ustawiłem sterownik, to przy akumulatorze 12S1P pokazuje mi Vmax = 38km/h, ale do codziennej jazdy mam ogranicznik na 25km/h (lubię się też zmęczyć, pedałując, silnik pomaga mi w jeździe, średnio przy kręceniu zauważyłem, że 100...150W mi wystarcza, tylko przy podjazdach używam więcej).
Co mi przeszkadza, to dość dziwne zachowanie sterownika. Po pierwsze słynne opóźnienie w manetce, u mnie też występuje. Druga rzecz, to pomiar prędkości. Chciałbym, aby pomiar odbywał się wyłącznie przez czujnik prędkości, a zauważyłem, że on jest brany pod uwagę tylko, gdy nie podaję prądu na silnik. Gdy silnik jest zasilany, prędkość brana jest z głównych halli. Widać to, bo prędkość mocno szaleje na LCD3 właśnie w momencie gdy dodaję gaz i gdy odpuszczam. Jest to dla mnie irytujące, bo przez to mam niedokładny dystans. Szukałem, czy da się zmienić, aby pomiar był brany tylko z czujnika prędkości w silniku (lub zewnętrzny na kole, to bez znaczenia akurat), ale nie znalazłem. Byłbym wdzięczny, jakby ktoś wiedział, czy można to zmienić.
Mimo pewnych upierdliwości sterownika, rower oceniam bardzo dobrze i jestem z niego bardzo zadowolony (spełnia moje oczekiwania, a to jest najważniejsze, jazda sprawia mnóstwo frajdy )
OK, to chyba tyle, poniżej zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2019, 22:34 przez mr_x, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19