Kona COILER 3K turbo

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

No właśnie wiem ale Glebor nic nie pisze o tych komputerkach,natomiast coś o wyświetlaczu tft.Widziałem takie sabki na ali z wyświetlaczem ale tam też nic takiego nie ma w opisie tzn o PAS.Dlatego spytałem,może Glebor wie coś więcej?
MACIEK
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: tatar »

Z tego co pamiętam jest 5-cio stopniowy PAS.Jak działa trzeba by zapytać tych,którzy montowali np.Cyklonebike
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Sietas »

Na żadnym sabku z tft nie działał PAS i występował tylko w wersji 60A
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Masz pewne info? Bo chińczyk za 2 tygodnie uszykuje mi próbkę na sabku 72060? W każdym razie wersja 60A + tft+pas+manetka+tempomat+regen+pomiar temperatury na termistorze 20kOhm. Kazałem im dać 2x6 przewodów sygnałowych i wykorzystać 2 białe kable do czujnika temp, żeby nie było wspólnej masy, bo ktoś gadał, że się coś pali/psuje jak mają wspólną masę...

I ma to działać jest wstępnie zaprogramowane. Jednak montować będę to dopiero w marcu +/- jak będzie cieplej.
Zastanawiam się, czy gdybym chciał kapeć szeroki na 2,8 cala bo to max do coilera/stinky czy nie lepiej brać obręcz moto, bo jest w jednej cenie, co jakaś firmówka 26". Odpowiednikiem 26" na kapciu moto jest 21 czy 24"?

Jak się znajdzie ktoś chętny na forum, żeby przetestować taki zestaw z sabkiem to nawet, gdybym mial go sprzedać poniżej kosztów zakupu u producenta, to chętnie bym udostępnił. Zestaw pełny zaszprychowany z obręczą moto będzie kosztował ok 2200-2400zł, pełne info dostanę przed wysyłką co do kosztów dostawy bo kazałem im wkleić czujnik tak jak ja chce i czekam teraz na ostateczną odp.

Zestaw nie jest super tani, 380USD kosztuje zestaw, 90USD kosztuje dostawa +~108USD podatek wliczony w cenę (tj 23% vatu i 3% cła) jak zadeklaruje dostawę z podatkiem wliczonym, to nie wzywają do urzędów i nie leży to 2 tygodnie w celnym do wyjaśnienia tylko kurier od razu przywozi do chałupy ;) i w kilka dni jest pod drzwiami. I tak te ciężkie zestawy nie przejdą bez podatków...

Obrazek

Maćku jak skończę remont który potrwa ok. miesiąca jeszcze, akurat zrobi się cieplej skompletuje graty i zabieram się za przeróbkę, akurat odłożę sobie trochę kasy na zabawę, bo teraz trochę brakuje na nowe zabawki :|
Przysłali fakturę i oczywiście prosiłem o real foto a wysłali przykładowe, ale miał być pas w zestawie. Muszę dalej negocjować...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Sietas »

Miałem do czynienia z trzema sztukami sabków 60A z PAS i nigdzie nie działał. Nie wiem skąd to było, może u Ciebie będzie śmigać.

Pytanie czy wiesz jak chodzi taki zestaw na normalnym sabvotonie tzn czy będziesz w stanie wyczuć że ma soft-start czy nie?

I dlaczego pomiar temp na termistorze 20kohm? Jeżeli już chcesz takie zestawy robić to lepiej na jakiś unormalizowanych czujnikach temperatury jak ntc10k czy kty 83. Miałoby to wtedy jakąś uniwersalność tak to silniki/sterowniki będą zamienne wyłącznie w tej danej grupie
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Sietaz dzięki za info, nie wyczuję soft startu bo nie jeździłem na sabku 72080 jeszcze, aczkolwiek domyślam się, że w mojej konie pod wagą kolarza 65kg to napęd 4,3KW będzie robił niesamowitą robotę...
Ponieważ robię w konie korbę 48z i dnp na tył, sprubuję zdjąć tryb 13z i zrobić 6rz na 15 i skok od razu na 11z, chciałbym właśnie z pasem jeździć, jak jest 5 trybów regulacji poziomu mocy.
do termika wystarczy zmienić soft na inną rezystanję termistora, postaram się ogarnąć wersję 10k.

Chciałbym mieć mocny zestaw możliwie jak najlepiej zabezpieczony przed przegrzaniem/spaleniem silnika, bo wiem, że sporo mxusów 3K poleciało na sabku 80A, jak się leci w terenie, to i tak kilka ostrzejszych odcinków piachu, czy błota i zaraz trzeba odpuszczać gazu, dla tego zdecydowałem się na wersję 60A, która i tak jest ponad nominał silnika i żaden producent nie ogarnie nic mocniejszego. Jak się kompletuje samemu to za każdy grat się płąci dodatkowo za wysyłkę i robi się sporo drożej... myślę, że minimum 600zł albo i więcej.

Co będzie dalej, czas pokaże bo na razie nie mam gotówki, więc czekam do marca to na pewno coś wpadnie.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Sietas »

Z praktyki powiem, że osoba która nie jeździła na sabku z mxusem 3K I tak jest zachwycona jazdą z soft startem. Z kolei osoba która już trochę objeździła będzie się zastanawiać gdzie jest moment obrotowy

Najlepsze zabezpieczenie przeciw spaleniu to wyłącznik termiczny i żaden czujnik temperatury tego nie zastąpi. Widziałem już wydymione mxusy 5k na zabezpieczeniu z sabka. W bikeu Pawła do którego Twój będzie bardzo podobny spalił się mxus 3k nadzorowany przez sabvotona
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Cóż troszkę się pozmieniały moje plany:
- coiler będzie na sinusie 48V45A i silniku 35H o rozstawie 135mm :)
20190322_131413.jpg
Właśnie przyszły mi 2 takie sterowniczki ale są kurde duże :P


No i przyszedł programator, aby wgrać na nie soft FOCa :)
Bo sinusy czasami chodzą jak kwadrat, poniżej prędkości którą ma silnik aktualnie.



Coiler jest za słaba na taką masę 2 półka + 3k. Między stinky jest duża różnica w masie. Ponadto jak się ma takiego potwora, to rower się przestaje dobrze prowadzić w szybkich zakrętach... Dla tego zadecydowałem o pakiecie ok 120 ogniw VTC6 + FOC + motor 35H. Wszystkie graty leżą jużna półce i zaczynam montować w przyszłym tygodniu ;)
Załączniki
20190322_131913.jpg
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

do zlotu na pewno zrobię dawg i coilera. Stinky zostaje na kolejny sezon do skończenia jako gruby projekt :P
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

glebor pisze:
06 sty 2019, 23:28
Masz pewne info? Bo chińczyk za 2 tygodnie uszykuje mi próbkę na sabku 72060? W każdym razie wersja 60A + tft+pas+manetka+tempomat+regen+pomiar temperatury na termistorze 20kOhm. Kazałem im dać 2x6 przewodów sygnałowych i wykorzystać 2 białe kable do czujnika temp, żeby nie było wspólnej masy, bo ktoś gadał, że się coś pali/psuje jak mają wspólną masę...

I ma to działać jest wstępnie zaprogramowane. Jednak montować będę to dopiero w marcu +/- jak będzie cieplej.
Zastanawiam się, czy gdybym chciał kapeć szeroki na 2,8 cala bo to max do coilera/stinky czy nie lepiej brać obręcz moto, bo jest w jednej cenie, co jakaś firmówka 26". Odpowiednikiem 26" na kapciu moto jest 21 czy 24"?

Jak się znajdzie ktoś chętny na forum, żeby przetestować taki zestaw z sabkiem to nawet, gdybym mial go sprzedać poniżej kosztów zakupu u producenta, to chętnie bym udostępnił. Zestaw pełny zaszprychowany z obręczą moto będzie kosztował ok 2200-2400zł, pełne info dostanę przed wysyłką co do kosztów dostawy bo kazałem im wkleić czujnik tak jak ja chce i czekam teraz na ostateczną odp.

Zestaw nie jest super tani, 380USD kosztuje zestaw, 90USD kosztuje dostawa +~108USD podatek wliczony w cenę (tj 23% vatu i 3% cła) jak zadeklaruje dostawę z podatkiem wliczonym, to nie wzywają do urzędów i nie leży to 2 tygodnie w celnym do wyjaśnienia tylko kurier od razu przywozi do chałupy ;) i w kilka dni jest pod drzwiami. I tak te ciężkie zestawy nie przejdą bez podatków...

Obrazek

Maćku jak skończę remont który potrwa ok. miesiąca jeszcze, akurat zrobi się cieplej skompletuje graty i zabieram się za przeróbkę, akurat odłożę sobie trochę kasy na zabawę, bo teraz trochę brakuje na nowe zabawki :|
Przysłali fakturę i oczywiście prosiłem o real foto a wysłali przykładowe, ale miał być pas w zestawie. Muszę dalej negocjować...
Cześć. A co w powyższych sprawach?
MACIEK
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Po sezonie planuje stroic ramy od grafika. Jak będzie info że są gotowe to będą zestawy 3k 5k I 12k na odpowiedniku qd273 80h.

Puki co załatwiłem s1700 I S2500. Skupiam się na typowych rowerach. Jak dołożę na mocniejsze to się pojawią :)
Teraz ogarniam soft foca do kt 45a48v
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

Hmm,ciekawi mnie co by w tym sofcie poprawić.?
Gdybyż on (kt) był w stanie wykożystać w pełni możliwości 3k turbo (V,A) był bym w domu.
MACIEK
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Zmorą wersji KT 72V jest to, że podobno się palą te sterowniki, tak słyszałem. Nie miałem, nie potwierdzam, nie drążę tematu...

Ogólnie sinus robi modulację impulsu PWM i seria SVPRCL... Jest dalej na podobnych gratach co ZWSRL, coś tam jest zmienione i dodany pomiar prądu, przełączenia faz dzieli się na wiele przełączeń, co skutecznie gwarantuje wyższą temperaturę sterownika (sprawdzałem) na prostej kwadrat jest wyraźnie chłodniejszy a wiele przełączeń skutecznie skraca bezawaryjność mosfetów i prowadzi do zwarcia... Więc ogólnie sinusy są wg mnie gorsze, ale wyciszają silniki i zapewniają bardziej płynny start.

Obrazek

Chyba, że jestem w błędzie, to mnie poprawcie. Regulacja kwadratu + wytłumienie mocnym kondensatorem i jakoś to działa :D :P

Sabvotony też mają swoje niedociągnięcia. Na szczęście KT zrezygnował ze sterowników 40A 12 mosfet, bo by się szybko upalały. Wersja 72V 60A podobno nie wytrzymuje napięcia. Im wyższe napięcie, tym przy rozruchu idzie większa moc na mosfety. Prądy fazowe można zaprogramować. Na szczęście wersje 45A mają już porządne mosfety, zajrzę niebawem do środka ale minimum jest 18 mos z tego co widzę :)

Widziałem sterowniki KT w różnych konfiguracjach na 120A włącznie. Jednak producent wyraźnie zaznaczał, żeby KT brać max do 60V. Od 72V nie spisują się zbyt dobrze. Dostałem takie info od producenta moich silniczków. Także cos jest na rzeczy. W przyszłości jak pozwolą mi finanse i zacznę uzbrajać ramy to zestawy mocniejsze na pewno będą. Na razie tylko same zestawy do cywilnych rowerów. Na mocy 2500W muszę zakończyć zabawę, bo silniki 3K sa już znacznie szersze ijest duży problem z montażem... poza tym 150Nm ukręca wahacze nawet w konie stinky po czasie. Każda rama strzeli, jedna szybciej druga wolniej... Z zestawami 1500W nominał i 2500 chwilowej nie powinno być takich problemów...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
ODPOWIEDZ