lekki motocykl w stylu "Retro"
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
lekki motocykl w stylu "Retro"
Witam.
Jak pisałem w witalniku postanowiłem rozpocząć swoją przygodę z elektrykami. Ponieważ gustuje się w stylu "retro" to postanowiłem zbudować lekki motocykl w stylu "vintage", zacząłem od poszukiwań silnika i akumulatorów dla mojej wizji, padło na silnik firmy "golden motor" 3kW 48V, i akumulatory FeLiPo4 3,2V15Ah. Mając ten materiał zaczęli się pracy projektowe, po kilku miesiącach miałem na tapecie taki widok:
Budowa od podstaw ramy zajęła by mi dużo czasu, to poszedłem trochy na skróty w celu poznania bliżej i opanowania napędu elektrycznego, był zakupiony rower donor i bazując na nim stworzony nowy projekt:
sama jednostka akumulatorowo-napędowa
Zamontowano silnik i mocowanie akumulatorów:
Akumulatory jeszcze nie zakupione ale wykonano atrapy i umieszczono w ramie:
Ciąg dalszy nastąpi, w trakcie wykonywanie skrzynki pod sterownik.
Jak pisałem w witalniku postanowiłem rozpocząć swoją przygodę z elektrykami. Ponieważ gustuje się w stylu "retro" to postanowiłem zbudować lekki motocykl w stylu "vintage", zacząłem od poszukiwań silnika i akumulatorów dla mojej wizji, padło na silnik firmy "golden motor" 3kW 48V, i akumulatory FeLiPo4 3,2V15Ah. Mając ten materiał zaczęli się pracy projektowe, po kilku miesiącach miałem na tapecie taki widok:
Budowa od podstaw ramy zajęła by mi dużo czasu, to poszedłem trochy na skróty w celu poznania bliżej i opanowania napędu elektrycznego, był zakupiony rower donor i bazując na nim stworzony nowy projekt:
sama jednostka akumulatorowo-napędowa
Zamontowano silnik i mocowanie akumulatorów:
Akumulatory jeszcze nie zakupione ale wykonano atrapy i umieszczono w ramie:
Ciąg dalszy nastąpi, w trakcie wykonywanie skrzynki pod sterownik.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 17:51 przez marikmw, łącznie zmieniany 2 razy.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Niebanalny,ciekawy projekt.Nigdy bym nie podejrzewał,że z ,,niskopodwoziowej'' damki,można skonstruować takie cudo.Gratulacje za pomysł.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
...motocykl w stylu "vintage", wprawdzie fabryczny, wprawdzie brak zdjęć z rzeczywistych 'przejazdów, ale dla inspiracji
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- adam
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 mar 2018, 22:30
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Mniam. Takie coś to lubię.
Moim skromnym zdaniem to dwie uwagi. Niższy i dluższy, to raz. Zrezygnuj z żelazowych na rzecz li-ion, to dwa.
Moim skromnym zdaniem to dwie uwagi. Niższy i dluższy, to raz. Zrezygnuj z żelazowych na rzecz li-ion, to dwa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Co do dluzszego to w następnej edycji, a co do akumulatorów to pozostaną te, bo wpisują sie w moją koncepcje, niestety 18650 nie dalo sie ładnie wpisać w projekt. Projekt ma jak najbardziej oddawać kształt 100letnich motocykli z silnikiem V2.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
A pewnie do akcji specjalnych ma szybko dojechac, zastrzelic co trzeba i szybko odjechac np w kierunku helikoptera....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Witam,
w wolnych chwilach dłubię przy projekcie, jak pisałem jestem zupełnie "zielonym" w elektryce i proszę o porady i proszę "jajkami nie obrzucać" za banalne pytania , zaczniemy od połączenia ogniw akumulatora. Akumulatory mam takie:
Ze wzglądu na umieszczenie akumulatory będą w dwóch blokach, zastanawiam się jak ich połączyć?, schemat A czy B:
Mam również BMS taki jak na zdjęciu poniżej, mam nadzieje że będzie pasować i będzie obsługiwać zespól ogniw, jeżeli tak, to też proszę o poradę jak go podłączyć. Niestety żadnego schematu a ni opisu BMSa nie posiadam.
w wolnych chwilach dłubię przy projekcie, jak pisałem jestem zupełnie "zielonym" w elektryce i proszę o porady i proszę "jajkami nie obrzucać" za banalne pytania , zaczniemy od połączenia ogniw akumulatora. Akumulatory mam takie:
Ze wzglądu na umieszczenie akumulatory będą w dwóch blokach, zastanawiam się jak ich połączyć?, schemat A czy B:
Mam również BMS taki jak na zdjęciu poniżej, mam nadzieje że będzie pasować i będzie obsługiwać zespól ogniw, jeżeli tak, to też proszę o poradę jak go podłączyć. Niestety żadnego schematu a ni opisu BMSa nie posiadam.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019, 13:42 przez marikmw, łącznie zmieniany 8 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
fotek nie widac popraw linki lub udostepniaj foty jako publiczne
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Dziwne, w komputerze są obrazki, a na komórce juz tylko napis ,,obrazek". W jaki spodob wkladać obrazki z google dysku tak żeby ich bylo widać? Coś mi to nie idzie łatwo...
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Musisz je udostępnić u siebie na koncie, a potem skopiować link obrazka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Udostępniłem linki, i po kliknięciu chyba pokazuje obrazek, ale poglądu już niema.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Trzymaj się zasady i ogniwa najpierw łącz równolegle... a później poszczególne paczki "S" łącz w szereg "P" - czyli 16S2P
Proponuję wersje "C"
Mógłbyś zrobić więcej fotek Twojego BMS-a. Model... typ.
Musisz mieć BMS dla ogniw LiFePo4, np. taki https://pl.aliexpress.com/item/16S-25A- ... 36c1c98-25
chociaż nie wiem jaki prąd przewidujesz dla sterownika
Ogólna zasada podpinania BMS-a wygląda tak Kwestia czy potrzebujesz wspólnego czy osobnego portu dla ładowania i obciążenia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Dzięki za poradę, zaczynam tworzyć schemat elektryczny , co do BMS to jutro zrobię więcej zdjęć, ale podejrzewam ze jest dla LiFePo4 - bo go sugerował sprzedawca akumulatorów
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
o, znalazłem, to jest taki BMS:
https://www.i-tecc.de/shop/bmspcm/bms-l ... 6s-60a-48v
https://www.i-tecc.de/shop/bmspcm/bms-l ... 6s-60a-48v
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Bardzo fajny projekt Tez lubie retro.
Jesli moge cos podpowiedziec i nie jest jeszcze za późno, to zwieksz napiecie jesli silnik na to pozwala. 48 V to troche malo. Zasada jest taka, ze silnik lubi byc traktowany porządnym woltażem - im wyzszy tym lepiej dla mocy, sprawnosci i niutonometrow.
Jesli moge cos podpowiedziec i nie jest jeszcze za późno, to zwieksz napiecie jesli silnik na to pozwala. 48 V to troche malo. Zasada jest taka, ze silnik lubi byc traktowany porządnym woltażem - im wyzszy tym lepiej dla mocy, sprawnosci i niutonometrow.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Heniu zapomniałeś o najważniejszym ..tym lepiej dla użytkownikahenio pisze: ↑13 sty 2019, 16:17Bardzo fajny projekt Tez lubie retro.
Jesli moge cos podpowiedziec i nie jest jeszcze za późno, to zwieksz napiecie jesli silnik na to pozwala. 48 V to troche malo. Zasada jest taka, ze silnik lubi byc traktowany porządnym woltażem - im wyzszy tym lepiej dla mocy, sprawnosci i niutonometrow.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Witam,
Niestety zostanie 48V, mam już silnik i sterownik dedykowany na 48V.
Wydaje się że załapałem o co chodzi z tym BMS i bateria, powstał schemat połączenia:
mam nadzieję że nie namieszałem za dużo, teraz mam pytanie jak połączyć zespół akumulatora, sterownik i silnik. na dany moment chodzi o siłowe kable.
silnik taki:
a sterownik ten:
Niestety zostanie 48V, mam już silnik i sterownik dedykowany na 48V.
Wydaje się że załapałem o co chodzi z tym BMS i bateria, powstał schemat połączenia:
mam nadzieję że nie namieszałem za dużo, teraz mam pytanie jak połączyć zespół akumulatora, sterownik i silnik. na dany moment chodzi o siłowe kable.
silnik taki:
a sterownik ten:
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
... tak Ci się tylko wydaje
BMS ma za zadanie czuwać i chronić akumulator /poszczególne cele/ przed nadmiernym przeładowaniem jak i rozładowaniem oraz stara się podczas pełnego naładowania balansować cele tak by napięcia były na nich identyczne.
Wygląda na to, że Twój BMS ma wspólny port ładowania i port "obciążenia".
Schemat podłączenia poprawiłem. Zauważ że, port ładowania i obciążenia styka się w spólnym punkcie z dodatnim biegunem akumulatora, za to biegun ujemny akumulatora "przechodzi" przez BMS do tego samego punktu ładowania i obciążenia. W razie pełnego naładowania lub zbyt niskiego napięcia... BMS na przewodzie "ujemnym" rozłączy akumulator od portów.
Zasilanie :
"B-" - połącz z portem P - z BMS-a
"B+" przez bezpiecznik z dodatnim biegunem akumulatora.
Zachowaj większy przekrój przewodów.
Co do 3-ch przewodów fazowych... to tu nie ma jakiejś filozofii, jak sterownik nie będzie miał samo-nauki, to przewody fazowe trzeba będzie zamieniać między sobą aż do skutku
Przepraszam za bazgroły na rysunku.... nie bawię się programami graficznymi Chyba zaczaisz o co chodzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Bardzo dziękuje za pomóc w projektowaniu schematu elektrycznego. , małymi krokami idziemy do przodu. Czekam na zwolnienie środków przez księgową na zakup bateryjek
Tym czasem podłubałem trochę przy mechanice.
- Powstała skrzynka na sterownik:
Skrzynka została zamontowana na ramie, motorek dostał nowe mocniejsze kolka z tarczami, przymierzyłem nowe "stare" siedzisko i nowy "stary" przedni widelec:
Tym czasem podłubałem trochę przy mechanice.
- Powstała skrzynka na sterownik:
Skrzynka została zamontowana na ramie, motorek dostał nowe mocniejsze kolka z tarczami, przymierzyłem nowe "stare" siedzisko i nowy "stary" przedni widelec:
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Piękna obudowa i bardzo ładnie się komponuje
Widzę, że masz dobre zaplecze techniczne... lub dostęp do obrabiarki/frezarki CNC
Widzę, że masz dobre zaplecze techniczne... lub dostęp do obrabiarki/frezarki CNC
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
mam i zaplecze, i CNC
jak by coś trzeb było wystrugać z "amelinium" to pomogę, tylko może być problem z terminami.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Piękny E-Vehikuł... podobny do tego, tylko, bez amortyzowanego tyłu. Też lubię taki styl
Tak. Widać, że kolega ma zaplecze techniczne na wysokim poziomie, co nie uminiejsza absolutnie umiejętnościom manualnym i posiadanej wyobraźni.
Trzymam kciuki. Powodzenia
Tak. Widać, że kolega ma zaplecze techniczne na wysokim poziomie, co nie uminiejsza absolutnie umiejętnościom manualnym i posiadanej wyobraźni.
Trzymam kciuki. Powodzenia
- Załączniki
-
- ac3c0fb9458fd03482729ac60b07cd39.jpg (22.93 KiB) Przejrzano 2820 razy