Witam,
Niestety zostanie 48V, mam już silnik i sterownik dedykowany na 48V.
Wydaje się że załapałem o co chodzi z tym BMS i bateria, powstał schemat połączenia:
mam nadzieję że nie namieszałem za dużo, teraz mam pytanie jak połączyć zespół akumulatora, sterownik i silnik. na dany moment chodzi o siłowe kable.
silnik taki:
a sterownik ten:
lekki motocykl w stylu "Retro"
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
... tak Ci się tylko wydaje
BMS ma za zadanie czuwać i chronić akumulator /poszczególne cele/ przed nadmiernym przeładowaniem jak i rozładowaniem oraz stara się podczas pełnego naładowania balansować cele tak by napięcia były na nich identyczne.
Wygląda na to, że Twój BMS ma wspólny port ładowania i port "obciążenia".
Schemat podłączenia poprawiłem. Zauważ że, port ładowania i obciążenia styka się w spólnym punkcie z dodatnim biegunem akumulatora, za to biegun ujemny akumulatora "przechodzi" przez BMS do tego samego punktu ładowania i obciążenia. W razie pełnego naładowania lub zbyt niskiego napięcia... BMS na przewodzie "ujemnym" rozłączy akumulator od portów.
Zasilanie :
"B-" - połącz z portem P - z BMS-a
"B+" przez bezpiecznik z dodatnim biegunem akumulatora.
Zachowaj większy przekrój przewodów.
Co do 3-ch przewodów fazowych... to tu nie ma jakiejś filozofii, jak sterownik nie będzie miał samo-nauki, to przewody fazowe trzeba będzie zamieniać między sobą aż do skutku
Przepraszam za bazgroły na rysunku.... nie bawię się programami graficznymi Chyba zaczaisz o co chodzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Bardzo dziękuje za pomóc w projektowaniu schematu elektrycznego. , małymi krokami idziemy do przodu. Czekam na zwolnienie środków przez księgową na zakup bateryjek
Tym czasem podłubałem trochę przy mechanice.
- Powstała skrzynka na sterownik:
Skrzynka została zamontowana na ramie, motorek dostał nowe mocniejsze kolka z tarczami, przymierzyłem nowe "stare" siedzisko i nowy "stary" przedni widelec:
Tym czasem podłubałem trochę przy mechanice.
- Powstała skrzynka na sterownik:
Skrzynka została zamontowana na ramie, motorek dostał nowe mocniejsze kolka z tarczami, przymierzyłem nowe "stare" siedzisko i nowy "stary" przedni widelec:
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Piękna obudowa i bardzo ładnie się komponuje
Widzę, że masz dobre zaplecze techniczne... lub dostęp do obrabiarki/frezarki CNC
Widzę, że masz dobre zaplecze techniczne... lub dostęp do obrabiarki/frezarki CNC
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 paź 2018, 10:12
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
mam i zaplecze, i CNC
jak by coś trzeb było wystrugać z "amelinium" to pomogę, tylko może być problem z terminami.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: lekki motocykl w stylu "Retro"
Piękny E-Vehikuł... podobny do tego, tylko, bez amortyzowanego tyłu. Też lubię taki styl
Tak. Widać, że kolega ma zaplecze techniczne na wysokim poziomie, co nie uminiejsza absolutnie umiejętnościom manualnym i posiadanej wyobraźni.
Trzymam kciuki. Powodzenia
Tak. Widać, że kolega ma zaplecze techniczne na wysokim poziomie, co nie uminiejsza absolutnie umiejętnościom manualnym i posiadanej wyobraźni.
Trzymam kciuki. Powodzenia
- Załączniki
-
- ac3c0fb9458fd03482729ac60b07cd39.jpg (22.93 KiB) Przejrzano 2818 razy