pierwszy falcon

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: pierwszy falcon

Post autor: ap0f1s »

To nie jest tak że masz źle, każdy sposób jest dobry jak działa. Jak to zabezpieczysz to będzie ok. W swoim też mam dużo kabli przy pokrywie, przy sabku w środku nie ma wyjścia jest ciasno.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

znasz może długość szprych? kupiłbym sobie w drodze z pracy
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Następne pytanie z serii pierwszy falcon... Jak połączyliście karbonowe boczki z metalowymi ramkami? Taśma dwustronna wystarczy?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Zależy jakie masz boczki. Jak na całej powierzchni, to nie trzeba ich łączyć. Jak są mniejsze, to skręć śrubami i dobrze uszczelnij.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Karbonowe "środki" są mniejsze niż ramki. Są otwory w ramce i w karbonie, jednak te w ramce wydawały mi się za małe żeby tam coś wkręcić, ale może po prostu gwint jest zamalowany.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: pierwszy falcon

Post autor: Sietas »

Można wklejać po zmatowieniu powierzchni
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Jak słabo zabezpieczysz, to będzie się lać woda przez nie do środka.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Silikon wystarczy?
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: pierwszy falcon

Post autor: Sietas »

No nie, silikon to się daje w momencie gdy przykręcisz te carbony

Tak jak mówi Umbur - to trzeba zrobić solidnie bo woda w skrzynce = korozja ogniw = wymiana sekcji po krótkim czasie
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

napiszcie jak to rozwiązaliście u siebie?
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

kolejne pytanie z serii... falcon jeszcze nie jeździ ale sobie go testuje z kołem w powietrzu i tak:
1. czasami sabvoton wywala mi błąd overcurrent gdy rozpędzę silnik dość mocno manetką i później zahamuje (mam podłączone 12V przez manetki do brake high), mam ustawiony prąd na e-brake 50A, DC current 60 A, rated phase current 120 A, max phase current 180A, proceted phase current 220A
2. czy e-brake powinien działać z kołem w powietrzu (chyba tak?) - bo wydaje mi się, że nie działa, wciskam lekko hamulec wiem na 100% ze pojawiło sie 12v na brake high ale koło zwalnia tak samo jakbym nie wciskał hamulca, mam włączoną funkcje e-brake, 50A, mam wyłączoną funkcje regen

Może problemy są ze sobą połączone?
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: pierwszy falcon

Post autor: Paweł »

Ustaw slide rechage speed na 1rpm
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Slide jest funkcją, która hamuje silnik po puszczeniu manetki. Całkiem ją wyłącz.
Włącz funkcję regen.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Moje ustawienia, na takich występuje błąd
Obrazek
1.Enable
2. 50 A
3. 3 speed switch
4.Disable
5.15%
6. Enable
7. 30A
8. Disable
9. 30A
10. 400 (myślałem, że odnosi się do 8, czyli hamowanie silnikiem po odpuszczeniu manetki)

Poczytałem i myślę, że problem u mnie też może wynikać z tego, że silnik kręcił mi się w drugą stronę po adaptacji/kalibracji
wiec zmieniłem kierunek w tej zakładce:
Obrazek
Motor direction (nie pamiętam teraz co było domyślnie ale zmieniłem na drugą wartość)
i czy może nie należało by teraz pokombinować z ustawieniami tutaj:
Obrazek
konkretnie z parametrami 5 i 6 - bo wyczytałem, że po zmianie kierunku w motor direction zmienia też się znaczenie tych wartości,
tzn. acceleration staje sie decaelarate
Ostatnio zmieniony 22 lut 2019, 15:29 przez greorg, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: pierwszy falcon

Post autor: Paweł »

U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym :P
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Paweł pisze:
22 lut 2019, 14:12
U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym :P
Pamiętam, ale to dopiero jak wszystko inne zawiedzie. :D
To jest właśnie to. Co Sabvoton, to ma inne upodobania. ;)
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Zrobię jak Umbur radzi jak nie pomoże będe walczył dalej.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: pierwszy falcon

Post autor: Sietas »

Paweł pisze:
22 lut 2019, 14:12
U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym :P
U Ciebie było trochę inaczej - w powietrzu koło hamowało ale z vmax do 95% obrotów i potem się kręciło normalnie - temu się wpadło że trzeba zmienić rpm'y w slide recharge

Pozostaje jeszcze kwestia poziomu naładowania aku i ustawienia overvoltage

Nie ustaw w żadnym wypadku tak żeby regen hamował od pełnego naładowania akumulatora
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Gdzie można uzależnić uruchamianie regenta od poziomu naładowania? Mam 20s
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Po zastosowaniu się do Umbura rad (włączyć 8 - regen. charge ) koło wyraźnie hamuje. Dzięki Umbur. Jednak wciąż mam problem z błędem overcurrent. Wywołuje go tak - rozpędzam koło w powietrzu na maksa i daje lekko po hamulcach - 0.5 sekundy koło zwalnia - działa regen - chyba widziałem, na wyświetlaczu BMSA, że ładuje baterię 8A, za chwilę przestaje działać - a aplikacji na androida widzę komunikat: system failure, overcurrent. Nie reaguje na manetkę. Wyłączenie i włączenie "stacyjki" naprawia problem. Oto zrzuty moich ostawień, tylko z apki bo nie miałem kompa pod ręką. Teraz testowałem na pełnej baterii, a wcześniej na wyładowanej do około 50% było to samo z tą różnicą że nie mi działał mi regen (przed włączeniem 8)
Screenshot_2019-02-26-17-19-08-159_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-57-372_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-52-671_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-39-129_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-31-875_com.mqcon.app.android.settingtool.png
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Throttle mid current u mnie jest 175, a rated mam 120, max phase current 180 może tu jest problem.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Nie testuj z kołem w powietrzu, bo to nic nie da i sterownik będzie wywalał błąd. Jak chcesz zrobić prawdziwy test, to musisz obciążyć silnik.
D... na siodełko i przejechać kilka okrążeń w terenie. ;)
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Tak zrobię, muszę do serwisu rowerowego pojechać żeby skrócić/odpowietrzyć/przeprowadzić w ramie przewody hamulcowe. Będzie pierwszy test, a później już więcej:-) mam połączony ten nieszczęsny bms LCD - wejście Hall z sabvoton wyjście Hall (dla wskazań prędkości) co według kolegów może być problematyczne. Nie daje mi to spokoju teraz.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Nie miałem w rękach tego BMSa. Nie masz tam możliwości podpięcia kontaktronu do pomiaru prędkości?
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Oryginalnie w tym BMS jest wejscie na hall. Jak zasymulowac halla za pomocą kontktronu? Daje na jeden styk kontaktronu 5V (?) drugi do wejscia w BMS, jak magnes jest blisko kontaktronu pojawia się 5V na wejsciu hall do wskaźnika prędkości - zlicza impuls, liczy prędkość - dobrze myśle?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Nie o to mi chodziło. Zastanawiałem się tylko czy ma może funkcję licznika rowerowego. Chińczyki co raz to większe bajery dokładają.
Co do zastąpienia halli przez kontaktron, to nie wiem czy mogłoby to działać. Ktoś musi być pierwszy. :)
Nie doczytałem z czym jest problem w podłączeniu halli do niego. Jeżeli zakłócenia, to można podpiąć drugi komplet.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Cytat z wątku SABVOTON awaria
radasss pisze:
24 lut 2019, 19:27
Ten BMS z LCD podłączony do niebieskiego przewodu Sabvotona w celu pomiaru prędkości na 100 % ROZPIERDALA Sabka, ale nie jakimiś przepięciami o których piszecie tylko tworzy się jakieś pasożytnicze sprzężenie zwrotne, BMS w jej wyniku gubi połączenie z LCD ( pojawia się komunikat "BMS connect"). W tym momencie BMS na chwilę odłącza Sabka, załącza ponownie, w logice Sabka powstają stany nieustalone, złe wysterowanie MOSFET'ów i Sabek ROZJEBANY.
Nie teoretyzuję tylko info z autopsji.
KrzysiekEV pisze:
24 lut 2019, 20:28
BMS wyłącza prąd na Sabka , mosfet na MINUSIE rozpięty ale PLUS nadal do sabka podpięty . I teraz tym kabelkiem do LCD zapiernicza lewa MASA bo jest przed tym mosfetem zasilanie LCD i BMS z akku i upala wejście w sabku. Ja przez to nie mogę w EV-Computer zrobić sterowania manetką bo dałem bocznik przed BMS żeby liczył regen/ładowanie. Jak by bms u mnie rozłączył to przez manetkę sterownik by żłopał zasilanie z głównego minusa przez mosfetem. Do puki bms nie rozłączy jest ok , a potem auto-destrukcja wszystkiego co po stracie głównej masy ma lewe zasilanie z / przed BMS.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Podaj nazwę i typ tego BMSa.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

To wygląda raczej tak jakby trzeba było podpiąć sygnał jednego z halli. Ale nie sprawdzałem tego, więc pewności nie mam.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

Ktoś w wątku o awarii Sabvotona napisał, że podłączył tam kontaktron jednak nie uzyskałem odpowiedzi jak to zrobił.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: pierwszy falcon

Post autor: radasss »

Przechwytywanie.PNG
Do pomiaru prędkości kontaktron montuje się do właściwego padu na płytce (czerwone jajo na obrazku powyżej) LCD i do masy. Masą jest minus instalacji po BMS'ie. Nic więcej nie podłączmy, żadnych oporników, napięć, itd., itp. Przewód między kontaktronem, a LCD może ale nie musi być ekranowany. Jeżeli na kole montujemy 1-en magnes to w ustawieniach programu trzeba podać N=1 i obwód koła w milimetrach.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2019, 18:40 przez radasss, łącznie zmieniany 1 raz.
warsztatmotocykli.pl
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

radasss pisze:
27 lut 2019, 18:22
Do pomiaru prędkości kontaktron montuje się do właściwego padu na płytce LCD i do masy. Nic więcej nie podłączmy, żadnych oporników, napięć, itd., itp. Przewód między kontaktronem, a LCD może ale nie musi być ekranowany. Jeżeli na kole montujemy 1-en magnes to w ustawieniach programu trzeba podać N=1 i obwód koła w milimetrach.
wielkie dzięki
Umbur pisze:
26 lut 2019, 21:49
Nie testuj z kołem w powietrzu, bo to nic nie da i sterownik będzie wywalał błąd. Jak chcesz zrobić prawdziwy test, to musisz obciążyć silnik.
D... na siodełko i przejechać kilka okrążeń w terenie. ;)
zrobiłem przejazd testowy błąd nie wystąpił, jednak zmieniłem mid throttle current na 100A, muszę popracować teraz nad ustawieniami sabvatona bo te, które są teraz, zapewniają osiągi tylko odrobinę lesze niz sinus kt 45 A (po lekkim tuningu) bateria lipo 12S i klon 9C z szybkim nawojem
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

greorg pisze:
27 lut 2019, 18:39
zrobiłem przejazd testowy błąd nie wystąpił, jednak zmieniłem mid throttle current na 100A, muszę popracować teraz nad ustawieniami sabvatona bo te, które są teraz, zapewniają osiągi tylko odrobinę lesze niz sinus kt 45 A (po lekkim tuningu) bateria lipo 12S i klon 9C z szybkim nawojem
Bo masz DC current ustawione na 30A z tego co widzę po screenach, więc zmiana całej reszty nic nie da. :)
DC current ustaw sobie na 80A-100A (nie wiem jakiego BMSa masz), a mid throttle current na 30A, co byś się na początku nie zabił. ;)
Jeżeli dasz mid throttle current na pełny prąd, to do połowy manetki będzie wyrywał, a pozostałe pół będzie już full.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

DC current mam tak ustawione, bo to pole w aplikacji na PC było opisane jako limiting current - rozumiałem to jako, prąd jaki będzie pobierał Sabvoton kiedy osiągnie któryś z progów ograniczających moc (temperatura, niskie napięcie). A w aplikacji na androida to jest Dc current, uznałem ze aplikacja na PC wie lepiej :) A Ty, Umbur oraz wskazania BMSa potwierdzacie, że jednak aplikacja bluetooth wie lepiej :) Na LCD Bms-a widziałem właśnie okolice 30A. W ogóle moje obecne ustawienia to są takie, żeby się zorientować czy wszystko dobrze złożone, znaleźć ewentualne błędy, przyzwyczajać się do maszyny.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Nie mam aplikacji BT do Sabvotona. Wywnioskowałem, że jest to DC limit Current z aplikacji na PC. To prąd jaki ciągnie sterownik z aku.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

No i po testach, DC limit current ustawione 60A, Mid throttle current dałem 80A. Inne ustawienia jak na screenach wyżej. Sinus 40A po tuningu zasilany 44V lipo już nie ma szans. W porównaniu sabvoton vs KT sinus, sabvoton na obecnym ustawieniu oddaje moc płynniej mimo tego, że ma jej dużo więcej. Może to wynikać z faktu iż w sinus KT występuje znana przypadłość - opóźniona reakcja na manetkę przyspieszenia, throttle lag. Natomiast w sabvotonie odpowiedz na manetkę jest natychmiastowa, bezpośrednia. Mały krokami dojdę jak Tas radzi dla Qs 3kW do 100A z baterii i 250A w fazy, chyba będzie ogień 😁
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Mid throttle current masz bez sensu. :)
Skoro z aku idzie 60A, to na manetce i tak nie będzie 80A, a ustawienie max do połowy manetki nie wykorzystuje całego jej zakresu. Ustaw sobie tam ze 30A.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: pierwszy falcon

Post autor: greorg »

A nie jest to przypadkiem prąd fazowy? A ten u mnie ustawiony: rated phase current 120A, max phase current 180A, protective phase current 240A.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Po tym pytaniu, przeglądałem ustawienia. Chyba są różne ustawienia w różnych wersjach oprogramowania. Możliwe, że w Twojej wersji tak będzie. Ale i tak zmniejszyłbym to do 30-40A. Wygodniej się jeździ jeżeli manetka nie jest tak czuła.
karlos44
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 04 wrz 2018, 14:05

Re: pierwszy falcon

Post autor: karlos44 »

trochę odkopię.. Gdzie kupię koszyki w jakich robił batkę greorg ? Wiem że w plaster miodu można, nawet wejdzie więcej ...Ale potrzebuję identycznych do baterii 20s16p. wchodzi idealnie w dwóch pietrach..i mam otwory w ramie powiercone w mocowania pod takie koszyki..
karlos44
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 04 wrz 2018, 14:05

Re: pierwszy falcon

Post autor: karlos44 »

Umbur... Tych co są w nexunie mam z 10 kg... Te co na zdjęciu są inne...na 7 koszykach prawie 1 cm dłuższe

https://zapodaj.net/616a59f5e618b.jpg.html
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Nie widzę zdjęcia. Mam w pracy blokadę na zapodaje, zalukaje i inne aje. ;)
Widzę tylko zdjęcia z Googla. Jeżeli chodzi o proste koszyki do Falcona, to też miałem z Nexuna.
karlos44
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 04 wrz 2018, 14:05

Re: pierwszy falcon

Post autor: karlos44 »

zdjęcie greorg widzisz bo jest w 8 poście tego tematu a zdjęcia koszyków z nexuna sam podałeś. widzisz ich różnicę. Ja na zdjęciu które możesz otworzyć np w telefonie pokazałem jak bardzo się różnią wielkością. ..I nikt nic nie wie?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pierwszy falcon

Post autor: Umbur »

Widać nikt nie zwrócił uwagi, bo wszyscy teraz robią na "plastrze miodu".
ODPOWIEDZ