Duży Full Canyon Nerve 6

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Temperatura zewnętrzna niewiele zmieniła, sterownik utrzymuje się w granicach 40-60C.
W weekend w górach udało mi się go zagrzać do 70C ale był to podjazd pod Górę Żar więc miał prawo :) zresztą silnik też dostał swoje.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

To ile on temperatury wytrzymuje, tak by nie przesadzić i nie spalić? Pewnie to też zależy od czasu.
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Wytrzyma do 110C do odcięcia zabezpieczeniem w sterowniku ale rozsądnie jest nie przekraczać tych 60C.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

Sorry, że Ci zawracam znów gitarę, ale jakie masz ostatnie ustawienia Barmala, coś zmieniałeś? Ile amper?
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

42A
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

Mitar pisze:
11 kwie 2018, 19:17
42A
No to ładnie wśrubowane :)
Tylko uważaj na siebie, by Cię fantazja ułańska na drodze nie poniosła.
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Wczoraj pomagałem znajomemu zdiagnozować problem z rowerem.
Okazało się że rower nagle złapał czkawki, silnik drga nie kręci się.
Pierwsza myśl hale lub fazy a może przegrzanie?
Rozbieramy sterownik mierzymy zwarcie na fazach... jest ,mamy cię! jedna faza nie styka.
Sprawdzamy przewód , nigdzie nie ma przetarcia no to rozbieramy silnik.
W środku wszystko ok. Wracamy do tego co mieliśmy w sumie zrobić na początku , jeden mierzy zwarcie drugi "maca" przewody (no homo) ;)
Bingo! w jednym miejscu przy lekkim wygięcuu przewodu raz styka raz nie.
Wybebeszamy osłonkę a tam... złamany lut :shock:

Spoiler:


Prawdopodobnie przyczyną była nóżka która podczas rozstawiania lekko ciągnęła przewód i w końcu ten minimalnie krótszy nie wytrzymał naprężenia.
Ale przy okazji zlutowaliśmy odpowiednie pole w GT1500 i kumpel prócz sprawnego roweru cieszy się teraz hamowaniem regeneracyjnym :)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: elektrotonus »

Mitar pisze:
13 kwie 2018, 9:00
... kumpel prócz sprawnego roweru cieszy się teraz hamowaniem regeneracyjnym :)

Solidne torque army ma, by się długo nim mógł nacieszyc ;-) ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Od początku już miał. Może nie pancerne ale dadzą radę
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

@Mitar,
Powiedz proszę co masz podłączone pod przycisk wielofunkcyjny na kierownicy? Bo chyba też muszę mieć taki, no i stacyjkę. Czy stacyjka już nie potrzebna jak jest przycisk i stanowi tylko dodatek?
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

w zasadzie u mnie przycisk wielofunkcyjny ma rolę tempomatu a drugi przycisk zmienia profile , ten 3 pozycyjny nic nie robi , można by zastosować tylko taki z 2 przyciskami ale akurat taki miałem.

Stacyjkę wole zamiast guzika bo zawsze to jakieś małe zabezpieczenie i jakoś tak lepiej się czuję jak wyciągam kluczyk :D

W przeciętnym scenariuszu na jednym przycisku się robi odpalanie roweru a na drugim tempomat, przycisk 3 pozycyjny jest dobry do sterowników takich np jak GT1500 gdzie masz 3 pozycje ograniczenia prędkości.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

Kapuję. Dzięki. Robię tak jak Ty :)

Co to dokładnie za model tego przycisku na kierownicę, czy go można znaleźć na Aliexpress?
A stacyjka identyczna jak Twoja z niebieskim, nie czerwonym wyświetlaczem też tam jest?

Kurczę szukałem, ale nie ma pewności czy to te produkty...

W ogóle na tym ali mam trudność w znalezieniu...

Wpisuje jakoś frazę i lipa :(
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Przyciski kupiłem te: https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... 78124.html
Na nexunie masz też spory wybór przycisków na kierownice tylko na razie chyba jest przerwa techniczna.

Stacyjke kupiłem taką: https://www.aliexpress.com/item/Electri ... 90847.html
Tylko z tego linka nie da się już kupić i jest podana inna cena bo oryginalnie dałem 12$
Poszukaj może po słowach kluczach z tej aukcji, najlepiej jakby nie miała manetki bo te z manetką mają ją do kitu.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

Dzięki. Tak, tak bez manetki, bo już z resztą mam.
stanley
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 kwie 2017, 22:10

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: stanley »

Superowy...kolorowy
:mrgreen: Stanley
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

@ Mitar,

Jak tam maszyna? Dobrze się spisuje?
Bo mnie straszą, że do mojego aku 20S/8P na ogniwach sony vtc 6 QS motor o nawoju 5T może nie pasować...

Ratuj!

---edit-----
Sietas już mi wszystko wyjaśnił.
Będę miał ten sam silnik co Ty - 6T, a nie 4,5T wówczas będzie idealnie, bo do 4,5T trzeba dać 50-60A i 16S, a ja mam aku 20S i Barmala, czyli 40A
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Ja jestem zadowolony, taka konfiguracja sprawdza się bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

I to chciałem usłyszeć. Dzięki. Na bank biorę 6T.
A na Barmalu coś eksperymentowałeś z amperami? Czy 43A to idealnie?
Jak tam gniazdo do ładowarki? nie grzeje się?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

@ Mitar,
Jaki jest wg. Ciebie najlepszy bocznik i konektor do watomierza Michala? Bo widze, ze w swojej konstrukcji tez musiales dac bocznik? Dobrze sie spisuje?
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Jaki kupisz taki będzie dobry, byle byś znał jego parametry.
Natomiast nie musisz kupować możesz użyć tego z sterownika X2
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

Mitar pisze:
23 gru 2018, 10:33
Jaki kupisz taki będzie dobry, byle byś znał jego parametry.
Natomiast nie musisz kupować możesz użyć tego z sterownika X2
Dzieki 😉
A ktory to jest kabelek od bocznika z X2 ? Jak oznaczony?
---edit----
wiesz moze gdzie do plytki w sensorze podpiac kabelek "K" ( kontaktron ) od watomierza Michala?
Załączniki
WP_20181223_08_44_28_Pro (2).jpg
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: TomaS »

Henio wszelkie pytania zadawaj po przeczytaniu instrukcji. Po co barmal ją pisał ? wszystko ładnie opisał jakie wejście od bocznika :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak »

3 razy czytalem instrukcje do Barmala. Wszystko pieknie opisane, ale nie wiedzialem, ze ten bocznik z X2 moge wykorzystac do watomierza. Myslalem, ze trzeba zalozyc na kablu wys. napiecia drugi bocznik. Dzieki. 😉
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: szkuba »

Mitar możesz się podzielić jakie masz ustawienia prądów fazy oraz aku ( z tego co czytałem wyżej prąd aku chyba 45A?)
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar »

Hm, nie zauważyłem tego pytania wcześniej, ale lepiej późno niż wcale ;)
Obecnie 42A aku /85A fazy, takie ustawienie u mnie działa optymalnie bez znacznego przegrzewania.
ODPOWIEDZ