Strona 2 z 3
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 19 mar 2018, 9:57
autor: Umbur
Watomierz wyświetla:
1. Volt
2. Ampery
3. Temperaturę
4. Zasięg
5. Procent naładowania
6. Prędkość
7. Zegar
8. Watt
...i jeszcze kilka dodatkowych parametrów wynikających z powyższych.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 19 mar 2018, 10:14
autor: Mitar
Mam instrukcję do V5, tam wszystko powinno być.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 19 mar 2018, 10:20
autor: EV-Maniak
Dzięki. No to dobry ten watomierz Michała. Po ile chodzą?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 19 mar 2018, 10:21
autor: Mitar
Z tego co wiem ,Michal na razie ich nie sprzedaje ale poszukaj tu na forum, ktoś pisał że można je kupić od jednego z forumowiczów.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 19 mar 2018, 11:41
autor: elektrotonus
pasterbajk sprzedaje watomierze Michała.
http://pasterbajk.pl/
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 20 mar 2018, 10:32
autor: EV-Maniak
Nie wiecie kiedy Michał wznowi produkcję swoich watomierzy? Jest już u nas na forum?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 21 mar 2018, 10:50
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
Wyjaśnij mi proszę, ale tak łopatologicznie, bo wiesz, że zielony jestem: po co Ci watomierz skoro na ekranie telefonu są też wyświetlane parametry. Czy nie lepiej kupić drugi telefon z androidem? Bo właśnie kurcze już zgłupiałem
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 21 mar 2018, 10:52
autor: Iceman
Może nie zawsze ma telefon przy sobie.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 21 mar 2018, 10:56
autor: EV-Maniak
Ice pisze: ↑21 mar 2018, 10:52
Może nie zawsze ma telefon przy sobie.
No właśnie. I może lepiej kupić drugi telefon używany z adroidem?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 21 mar 2018, 11:02
autor: Mitar
U mnie telefon i apka barmala + moja jest tylko do testów. Jak wszystko sobie poustawiam, sprawdzę jakie wartości są optymalne to potem będę tego używał sporadycznie.
W codziennym użytkowaniu jedyne na co zwracam uwagę to V i % baterii na watomierzu.
Na GT1500 też bardzo przydawała mi się kontrola i alarm przy wysokiej temp silnika bo wiedziałem kiedy odpuścić.
Przy X2 jedyne czego trzeba pilnować to temp sterownika i tyle bo sterownik ogarnie silnik.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 26 mar 2018, 11:10
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
I co? Odebrałeś już akumulator po gwarancji? Kiedy wznowisz testy?
Kurczę, znów mam mętlik w głowie, bo mi podpowiadają niektórzy bym zrobił aku na 20S/8P, że ładowarkę już bym miał do Falcona, a i o BMS z blutufem łatwiej ( wcale nie są takie drogie na Aliexpresss )
Jakby u Ciebie testy wyszły pomyślenie, to też bym zrobił jak Ty - na 20S
A myślałeś by sterownik dać na zewnątrz z radiatorem i wentylatorem hermetycznym?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 26 mar 2018, 17:51
autor: Mitar
Akumulator już do mnie wraca , pewnie w środę albo czwartek, więc na 90% w weekend śmigam
Jeśli planujesz mieć docelowo ten rower i falcona to faktycznie lepiej mieć te same napięcie.
Jedyne o czym musisz pamiętać że przy 8P trzeba mięć mocne ogniwa, minimum 10A a najlepiej 20A
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 28 mar 2018, 12:30
autor: EV-Maniak
Czyli jakie byś proponował ogniwa do 20S? Które są zajebiszcze?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 28 mar 2018, 12:36
autor: TomaS
Henio nie zadawaj tych samych pytań w kilku tematach bo to niektórych może irytować i znowu na Ciebie najadą
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 28 mar 2018, 14:54
autor: Iceman
henio pisze: ↑28 mar 2018, 12:30
Czyli jakie byś proponował ogniwa do 20S? Które są zajebiszcze?
Henio, jeżeli mają być ogniwa min. 20A to wybór raczej nie jest ogromny. Możesz np. wybrać SONY VTC4 -30A i 2000mAh, ale aku nie będzie zbyt pojemny przy 8P. Możesz iść w SONY VCT6 - 20A i 3000mAh, może LG Chem 18650 HG2 - 20A i 3000mAh, może Samsung INR18650-25R5 - 20A i 2500mAh
Jeżeli będziesz chciał ogniwa do 10A to np. Sanyo NCR18650GA -3450mAh, LG Chem 18650 MJ1 3500mAh.
Jednak dla aku 20S8P
20S = 20x3,7 = 74V
8P x 3Ah = 24Ah
Wh = 74 x 24 = ~1776 Wh
8P x 2Ah =16Ah
Wh = 74 x 16 = ~1184 Wh
8P x 2,5Ah =20Ah
Wh = 74 x 20 = ~1480 Wh
8P x 3,5Ah =28Ah
Wh = 74 x 28 = ~2072 Wh
Zatem moim zdaniem jak już akumulator 20S8P to szukałbym ogniw 3500mAh i 10A. Jeżeli nie zamierzasz brać więcej z akumulatora niż 40A (barmal x2) to taki układ powinien być ok. Choć zawsze lepiej jak byś zwiększył ilość ogniw w połączeniu równoległym.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 28 mar 2018, 15:12
autor: elektrotonus
Henio, musisz sobie odpowiedzieć na dwa zajebiście ważne pytania
1. Jaką chcesz osiągnąć prędkość maksymalna podczas jazdy rowerem ?
2. Ile A chcesz pakować w silnik - tzn jakie ma mieć przyspieszenie ?
Ad1: Zakładając np 50 km/h dobrze, by rower mógł przy maksymalnie naładowanej baterii jechać powiedzmy 55-60 km/h. Chodzi o to byś miał zapas, zaś prędkość przejazdowa max była o 10-15 % niższa od max możliwej.
Ad2.: Zależy jakie są możliwości sterownika oraz pakietu baterii. Sterowniki Barmala z tego coś słyszałem potrafi się grzać wewnątrz skrzynki, wiec przy takich napięciach i mocach lepiej by był poza nią, swobodnie owiewany przez powietrze.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 16:01
autor: Mitar
Projekt oficjalnie ukończony
Zostało jeszcze kupić nóżkę, założyć lepsze zabezpieczenia osi i zmienić przedni błotnik bo ten przy większym ugięciu szoruje o koło.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 19:13
autor: elektrotonus
Mitar pisze: ↑02 kwie 2018, 16:01
Projekt oficjalnie ukończony
Zostało jeszcze kupić nóżkę, założyć lepsze zabezpieczenia osi i zmienić przedni błotnik bo ten przy większym ugięciu szoruje o koło.
Hej Mitar, fajna maszyna. Skończona idealnie na sezon.
Nóżkę to ciężko dobrać do fulla. Możesz podsumować ile km/h wyciąga ? Co do obcierania błotnika, winowajcą jest chyba amortyzator o małym skoku ( 80 mm ?) Rama jest olbrzymia, fajnie, że schowałeś graty do skrzynki w całości. Ta stacyjka z woltomierzem to przeróbka czy gotowy propdukt z aliexpress ?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 19:48
autor: TOFT
Te błotniki to byś oba wymienił na pełne. Ten tylny to przecież nawet atrapa nie jest. No sorry ale...
Tam nie pół blotnika. Będziesz miał rowek mokry od przodu zamiast od tyłu i tyle:).
Poza tym fajny:). Pozdrawiam:)
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 20:04
autor: Mitar
60km/h wyciąga bez problemu, natomiast udało mi się jechać max 67km/h na pełnej baterii.
Winowajcą jest na pewno amor ale sam w sobie błotnik jest nieprzemyślany.
Zamówiłem już na przód podobny jak mam z tyłu :
http://allegro.pl/zefal-blotnik-przod-t ... 09600.html
Tą stacyjkę można kupić w 3 wersjach na ali.
1 wersja z manetką w rączce (tą miałem w poprzedniej konstrukcji ale uciąłem rączkę)
2 wersja z manetką kciukową (tą mam ale nie polecam bo ciężko chodzi)
3 wersja bez manetki (tą mam zamontowaną)
https://www.aliexpress.com/item/Electri ... 90847.html
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 20:43
autor: elektrotonus
https://pl.aliexpress.com/item/Electric ... 90847.html
Dostawa
niemożliwa do Poland
Jeden komentarz z Polski jest, coś zmienili zasady wysyłek ?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 20:50
autor: Mitar
A jeszcze 2 miesiące temu zamawiałem i dało radę
, zreszta cena jest inna bo oryginalnie to kosztowało jakieś 14$
To powinno być chyba to samo (1 model):
https://www.aliexpress.com/item/12-120v ... 05592.html
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 21:05
autor: elektrotonus
Stacyjka działa ok ? Masz wielką ramę, ile masz wzrostu ?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 21:16
autor: TOFT
Mitar, daj pełne błotniki. Do widelcow etz montuje się to na trytytkach zaciskowych dostępnych np w Leroy. Koszt typu 70 groszy za sztukę. efekt niebo lepszy.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 02 kwie 2018, 22:17
autor: Mitar
elektrotonus pisze: ↑02 kwie 2018, 21:05
Stacyjka działa ok ? Masz wielką ramę, ile masz wzrostu ?
Jak komuś nie przeszkadza rozmiar to polecam. Ja mam 187 także rama w sam raz ale siodełko mam na samym dole.
TOFT pisze: ↑02 kwie 2018, 21:16
Mitar, daj pełne błotniki. Do widelcow etz montuje się to na trytytkach zaciskowych dostępnych np w Leroy. Koszt typu 70 groszy za sztukę. efekt niebo lepszy.
Ten mam już zamówiony , jak się nie sprawdzi to pomyślę nad pełnymi.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 03 kwie 2018, 8:57
autor: EV-Maniak
Gratuluję ukończonej konstrukcji! A jak tam sterownik, nie grzeje się przy ciśnięciu? Jaki masz zasięg przy 8P?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 03 kwie 2018, 9:10
autor: Mitar
O dziwo się nie grzeje tak bardzo, ale zawczasu dołożyłem radiator do obudowy, możesz zobaczyć w temacie o sterowniku barmala jak to wygląda bo tam opisałem i dałem fotki.
Mam 7P ,zasięgu jeszcze nie sprawdzałem ale 100km przy spokojnej jeździe powinno dać radę. Będzie teraz pogoda to sprawdzę zasięg w "praniu"
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 03 kwie 2018, 22:18
autor: Sietas
Czyli rozumiem, że jesteś zadowolony z silnika - mnie ciekawi jak on będzie latać na 50A w górę
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 04 kwie 2018, 8:03
autor: Mitar
Na mojej konfiguracji sprawdza się bardzo dobrze, nie mam już problemów z grzaniem.
Nie wiem tylko czy to zasługa samego silnika czy innego sterownika bo moce idą podobne.
Wczoraj jechałem trasą z pracy do domu (~8km) było ciepło i grzałem praktycznie cały czas na max manetki dochodząc na prostych 64km/h, pod górki też ile fabryka dała, przy 3400W w peaku.
Max sterownika to 61 (45 obudowa) i 112C silnik, przy czym obudowa w dotyku letnia.
Na 9c w podobnych warunkach po przyjeździe silnik miał 145C obudowa gorąca.
W lato te wartości pewnie trochę jeszcze wzrosną.
Jak ktos chce jeździć na nim więcej jak 50A to raczej na mniejszych napięciach bo na 20S może już nie wydalać.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 15:28
autor: EV-Maniak
I jak tam w te ostatnie wiosenne upały spisuje się Barmal X-2? Wszystko gra z temperaturą? Jaka była największa w środku sterownika?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 15:52
autor: Mitar
Temperatura zewnętrzna niewiele zmieniła, sterownik utrzymuje się w granicach 40-60C.
W weekend w górach udało mi się go zagrzać do 70C ale był to podjazd pod Górę Żar więc miał prawo
zresztą silnik też dostał swoje.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 15:56
autor: EV-Maniak
To ile on temperatury wytrzymuje, tak by nie przesadzić i nie spalić? Pewnie to też zależy od czasu.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 16:03
autor: Mitar
Wytrzyma do 110C do odcięcia zabezpieczeniem w sterowniku ale rozsądnie jest nie przekraczać tych 60C.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 16:53
autor: EV-Maniak
Sorry, że Ci zawracam znów gitarę, ale jakie masz ostatnie ustawienia Barmala, coś zmieniałeś? Ile amper?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 19:17
autor: Mitar
42A
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 11 kwie 2018, 19:26
autor: EV-Maniak
Mitar pisze: ↑11 kwie 2018, 19:17
42A
No to ładnie wśrubowane
Tylko uważaj na siebie, by Cię fantazja ułańska na drodze nie poniosła.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 13 kwie 2018, 9:00
autor: Mitar
Wczoraj pomagałem znajomemu zdiagnozować problem z rowerem.
Okazało się że rower nagle złapał czkawki, silnik drga nie kręci się.
Pierwsza myśl hale lub fazy a może przegrzanie?
Rozbieramy sterownik mierzymy zwarcie na fazach... jest ,mamy cię! jedna faza nie styka.
Sprawdzamy przewód , nigdzie nie ma przetarcia no to rozbieramy silnik.
W środku wszystko ok. Wracamy do tego co mieliśmy w sumie zrobić na początku , jeden mierzy zwarcie drugi "maca" przewody (no homo)
Bingo! w jednym miejscu przy lekkim wygięcuu przewodu raz styka raz nie.
Wybebeszamy osłonkę a tam... złamany lut
Spoiler:
Prawdopodobnie przyczyną była nóżka która podczas rozstawiania lekko ciągnęła przewód i w końcu ten minimalnie krótszy nie wytrzymał naprężenia.
Ale przy okazji zlutowaliśmy odpowiednie pole w GT1500 i kumpel prócz sprawnego roweru cieszy się teraz hamowaniem regeneracyjnym
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 13 kwie 2018, 9:49
autor: elektrotonus
Mitar pisze: ↑13 kwie 2018, 9:00
... kumpel prócz sprawnego roweru cieszy się teraz hamowaniem regeneracyjnym
Solidne torque army ma, by się długo nim mógł nacieszyc
?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 13 kwie 2018, 10:40
autor: Mitar
Od początku już miał. Może nie pancerne ale dadzą radę
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 18 kwie 2018, 12:43
autor: EV-Maniak
@Mitar,
Powiedz proszę co masz podłączone pod przycisk wielofunkcyjny na kierownicy? Bo chyba też muszę mieć taki, no i stacyjkę. Czy stacyjka już nie potrzebna jak jest przycisk i stanowi tylko dodatek?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 18 kwie 2018, 13:26
autor: Mitar
w zasadzie u mnie przycisk wielofunkcyjny ma rolę tempomatu a drugi przycisk zmienia profile , ten 3 pozycyjny nic nie robi , można by zastosować tylko taki z 2 przyciskami ale akurat taki miałem.
Stacyjkę wole zamiast guzika bo zawsze to jakieś małe zabezpieczenie i jakoś tak lepiej się czuję jak wyciągam kluczyk
W przeciętnym scenariuszu na jednym przycisku się robi odpalanie roweru a na drugim tempomat, przycisk 3 pozycyjny jest dobry do sterowników takich np jak GT1500 gdzie masz 3 pozycje ograniczenia prędkości.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 18 kwie 2018, 13:41
autor: EV-Maniak
Kapuję. Dzięki. Robię tak jak Ty
Co to dokładnie za model tego przycisku na kierownicę, czy go można znaleźć na Aliexpress?
A stacyjka identyczna jak Twoja z niebieskim, nie czerwonym wyświetlaczem też tam jest?
Kurczę szukałem, ale nie ma pewności czy to te produkty...
W ogóle na tym ali mam trudność w znalezieniu...
Wpisuje jakoś frazę i lipa
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 18 kwie 2018, 13:50
autor: Mitar
Przyciski kupiłem te:
https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... 78124.html
Na nexunie masz też spory wybór przycisków na kierownice tylko na razie chyba jest przerwa techniczna.
Stacyjke kupiłem taką:
https://www.aliexpress.com/item/Electri ... 90847.html
Tylko z tego linka nie da się już kupić i jest podana inna cena bo oryginalnie dałem 12$
Poszukaj może po słowach kluczach z tej aukcji, najlepiej jakby nie miała manetki bo te z manetką mają ją do kitu.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 18 kwie 2018, 13:54
autor: EV-Maniak
Dzięki. Tak, tak bez manetki, bo już z resztą mam.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 31 maja 2018, 12:34
autor: stanley
Superowy...kolorowy
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 27 cze 2018, 15:02
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
Jak tam maszyna? Dobrze się spisuje?
Bo mnie straszą, że do mojego aku 20S/8P na ogniwach sony vtc 6 QS motor o nawoju 5T może nie pasować...
Ratuj!
---edit-----
Sietas już mi wszystko wyjaśnił.
Będę miał ten sam silnik co Ty - 6T, a nie 4,5T wówczas będzie idealnie, bo do 4,5T trzeba dać 50-60A i 16S, a ja mam aku 20S i Barmala, czyli 40A
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 27 cze 2018, 17:08
autor: Mitar
Ja jestem zadowolony, taka konfiguracja sprawdza się bardzo dobrze.
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 27 cze 2018, 17:11
autor: EV-Maniak
I to chciałem usłyszeć. Dzięki. Na bank biorę 6T.
A na Barmalu coś eksperymentowałeś z amperami? Czy 43A to idealnie?
Jak tam gniazdo do ładowarki? nie grzeje się?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 22 gru 2018, 18:21
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
Jaki jest wg. Ciebie najlepszy bocznik i konektor do watomierza Michala? Bo widze, ze w swojej konstrukcji tez musiales dac bocznik? Dobrze sie spisuje?
Re: Duży Full Canyon Nerve 6
: 23 gru 2018, 10:33
autor: Mitar
Jaki kupisz taki będzie dobry, byle byś znał jego parametry.
Natomiast nie musisz kupować możesz użyć tego z sterownika X2