Strona 2 z 3

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 19 mar 2018, 9:57
autor: Umbur
Watomierz wyświetla:
1. Volt
2. Ampery
3. Temperaturę
4. Zasięg
5. Procent naładowania
6. Prędkość
7. Zegar
8. Watt
...i jeszcze kilka dodatkowych parametrów wynikających z powyższych.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 19 mar 2018, 10:14
autor: Mitar
Mam instrukcję do V5, tam wszystko powinno być.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 19 mar 2018, 10:20
autor: EV-Maniak
Dzięki. No to dobry ten watomierz Michała. Po ile chodzą?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 19 mar 2018, 10:21
autor: Mitar
Z tego co wiem ,Michal na razie ich nie sprzedaje ale poszukaj tu na forum, ktoś pisał że można je kupić od jednego z forumowiczów.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 19 mar 2018, 11:41
autor: elektrotonus
pasterbajk sprzedaje watomierze Michała. http://pasterbajk.pl/

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 20 mar 2018, 10:32
autor: EV-Maniak
Nie wiecie kiedy Michał wznowi produkcję swoich watomierzy? Jest już u nas na forum?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 21 mar 2018, 10:50
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
Wyjaśnij mi proszę, ale tak łopatologicznie, bo wiesz, że zielony jestem: po co Ci watomierz skoro na ekranie telefonu są też wyświetlane parametry. Czy nie lepiej kupić drugi telefon z androidem? Bo właśnie kurcze już zgłupiałem :?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 21 mar 2018, 10:52
autor: Iceman
Może nie zawsze ma telefon przy sobie.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 21 mar 2018, 10:56
autor: EV-Maniak
Ice pisze:
21 mar 2018, 10:52
Może nie zawsze ma telefon przy sobie.
No właśnie. I może lepiej kupić drugi telefon używany z adroidem?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 21 mar 2018, 11:02
autor: Mitar
U mnie telefon i apka barmala + moja jest tylko do testów. Jak wszystko sobie poustawiam, sprawdzę jakie wartości są optymalne to potem będę tego używał sporadycznie.
W codziennym użytkowaniu jedyne na co zwracam uwagę to V i % baterii na watomierzu.
Na GT1500 też bardzo przydawała mi się kontrola i alarm przy wysokiej temp silnika bo wiedziałem kiedy odpuścić.
Przy X2 jedyne czego trzeba pilnować to temp sterownika i tyle bo sterownik ogarnie silnik.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 26 mar 2018, 11:10
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
I co? Odebrałeś już akumulator po gwarancji? Kiedy wznowisz testy?
Kurczę, znów mam mętlik w głowie, bo mi podpowiadają niektórzy bym zrobił aku na 20S/8P, że ładowarkę już bym miał do Falcona, a i o BMS z blutufem łatwiej ( wcale nie są takie drogie na Aliexpresss )
Jakby u Ciebie testy wyszły pomyślenie, to też bym zrobił jak Ty - na 20S
A myślałeś by sterownik dać na zewnątrz z radiatorem i wentylatorem hermetycznym?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 26 mar 2018, 17:51
autor: Mitar
Akumulator już do mnie wraca , pewnie w środę albo czwartek, więc na 90% w weekend śmigam :)

Jeśli planujesz mieć docelowo ten rower i falcona to faktycznie lepiej mieć te same napięcie.
Jedyne o czym musisz pamiętać że przy 8P trzeba mięć mocne ogniwa, minimum 10A a najlepiej 20A

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 28 mar 2018, 12:30
autor: EV-Maniak
Czyli jakie byś proponował ogniwa do 20S? Które są zajebiszcze?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 28 mar 2018, 12:36
autor: TomaS
Henio nie zadawaj tych samych pytań w kilku tematach bo to niektórych może irytować i znowu na Ciebie najadą ;)

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 28 mar 2018, 14:54
autor: Iceman
henio pisze:
28 mar 2018, 12:30
Czyli jakie byś proponował ogniwa do 20S? Które są zajebiszcze?
Henio, jeżeli mają być ogniwa min. 20A to wybór raczej nie jest ogromny. Możesz np. wybrać SONY VTC4 -30A i 2000mAh, ale aku nie będzie zbyt pojemny przy 8P. Możesz iść w SONY VCT6 - 20A i 3000mAh, może LG Chem 18650 HG2 - 20A i 3000mAh, może Samsung INR18650-25R5 - 20A i 2500mAh
Jeżeli będziesz chciał ogniwa do 10A to np. Sanyo NCR18650GA -3450mAh, LG Chem 18650 MJ1 3500mAh.

Jednak dla aku 20S8P

20S = 20x3,7 = 74V
8P x 3Ah = 24Ah
Wh = 74 x 24 = ~1776 Wh
8P x 2Ah =16Ah
Wh = 74 x 16 = ~1184 Wh
8P x 2,5Ah =20Ah
Wh = 74 x 20 = ~1480 Wh
8P x 3,5Ah =28Ah
Wh = 74 x 28 = ~2072 Wh


Zatem moim zdaniem jak już akumulator 20S8P to szukałbym ogniw 3500mAh i 10A. Jeżeli nie zamierzasz brać więcej z akumulatora niż 40A (barmal x2) to taki układ powinien być ok. Choć zawsze lepiej jak byś zwiększył ilość ogniw w połączeniu równoległym.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 28 mar 2018, 15:12
autor: elektrotonus
Henio, musisz sobie odpowiedzieć na dwa zajebiście ważne pytania ;-)

1. Jaką chcesz osiągnąć prędkość maksymalna podczas jazdy rowerem ?

2. Ile A chcesz pakować w silnik - tzn jakie ma mieć przyspieszenie ?

Ad1: Zakładając np 50 km/h dobrze, by rower mógł przy maksymalnie naładowanej baterii jechać powiedzmy 55-60 km/h. Chodzi o to byś miał zapas, zaś prędkość przejazdowa max była o 10-15 % niższa od max możliwej.

Ad2.: Zależy jakie są możliwości sterownika oraz pakietu baterii. Sterowniki Barmala z tego coś słyszałem potrafi się grzać wewnątrz skrzynki, wiec przy takich napięciach i mocach lepiej by był poza nią, swobodnie owiewany przez powietrze.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 16:01
autor: Mitar
Projekt oficjalnie ukończony :)

Obrazek

Obrazek



Zostało jeszcze kupić nóżkę, założyć lepsze zabezpieczenia osi i zmienić przedni błotnik bo ten przy większym ugięciu szoruje o koło.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 19:13
autor: elektrotonus
Mitar pisze:
02 kwie 2018, 16:01
Projekt oficjalnie ukończony :)
Zostało jeszcze kupić nóżkę, założyć lepsze zabezpieczenia osi i zmienić przedni błotnik bo ten przy większym ugięciu szoruje o koło.
Hej Mitar, fajna maszyna. Skończona idealnie na sezon.


Nóżkę to ciężko dobrać do fulla. Możesz podsumować ile km/h wyciąga ? Co do obcierania błotnika, winowajcą jest chyba amortyzator o małym skoku ( 80 mm ?) Rama jest olbrzymia, fajnie, że schowałeś graty do skrzynki w całości. Ta stacyjka z woltomierzem to przeróbka czy gotowy propdukt z aliexpress ?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 19:48
autor: TOFT
Te błotniki to byś oba wymienił na pełne. Ten tylny to przecież nawet atrapa nie jest. No sorry ale...:) Tam nie pół blotnika. Będziesz miał rowek mokry od przodu zamiast od tyłu i tyle:).
Poza tym fajny:). Pozdrawiam:)

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 20:04
autor: Mitar
60km/h wyciąga bez problemu, natomiast udało mi się jechać max 67km/h na pełnej baterii.

Winowajcą jest na pewno amor ale sam w sobie błotnik jest nieprzemyślany.
Zamówiłem już na przód podobny jak mam z tyłu : http://allegro.pl/zefal-blotnik-przod-t ... 09600.html

Tą stacyjkę można kupić w 3 wersjach na ali.
1 wersja z manetką w rączce (tą miałem w poprzedniej konstrukcji ale uciąłem rączkę)
2 wersja z manetką kciukową (tą mam ale nie polecam bo ciężko chodzi)
3 wersja bez manetki (tą mam zamontowaną) https://www.aliexpress.com/item/Electri ... 90847.html

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 20:43
autor: elektrotonus
https://pl.aliexpress.com/item/Electric ... 90847.html
Dostawa niemożliwa do Poland

Jeden komentarz z Polski jest, coś zmienili zasady wysyłek ?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 20:50
autor: Mitar
A jeszcze 2 miesiące temu zamawiałem i dało radę :) , zreszta cena jest inna bo oryginalnie to kosztowało jakieś 14$
To powinno być chyba to samo (1 model): https://www.aliexpress.com/item/12-120v ... 05592.html

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 21:05
autor: elektrotonus
Stacyjka działa ok ? Masz wielką ramę, ile masz wzrostu ?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 21:16
autor: TOFT
Mitar, daj pełne błotniki. Do widelcow etz montuje się to na trytytkach zaciskowych dostępnych np w Leroy. Koszt typu 70 groszy za sztukę. efekt niebo lepszy.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 02 kwie 2018, 22:17
autor: Mitar
elektrotonus pisze:
02 kwie 2018, 21:05
Stacyjka działa ok ? Masz wielką ramę, ile masz wzrostu ?
Jak komuś nie przeszkadza rozmiar to polecam. Ja mam 187 także rama w sam raz ale siodełko mam na samym dole.
TOFT pisze:
02 kwie 2018, 21:16
Mitar, daj pełne błotniki. Do widelcow etz montuje się to na trytytkach zaciskowych dostępnych np w Leroy. Koszt typu 70 groszy za sztukę. efekt niebo lepszy.
Ten mam już zamówiony , jak się nie sprawdzi to pomyślę nad pełnymi.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 03 kwie 2018, 8:57
autor: EV-Maniak
Gratuluję ukończonej konstrukcji! A jak tam sterownik, nie grzeje się przy ciśnięciu? Jaki masz zasięg przy 8P?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 03 kwie 2018, 9:10
autor: Mitar
O dziwo się nie grzeje tak bardzo, ale zawczasu dołożyłem radiator do obudowy, możesz zobaczyć w temacie o sterowniku barmala jak to wygląda bo tam opisałem i dałem fotki.

Mam 7P ,zasięgu jeszcze nie sprawdzałem ale 100km przy spokojnej jeździe powinno dać radę. Będzie teraz pogoda to sprawdzę zasięg w "praniu" :)

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 03 kwie 2018, 22:18
autor: Sietas
Czyli rozumiem, że jesteś zadowolony z silnika - mnie ciekawi jak on będzie latać na 50A w górę

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 04 kwie 2018, 8:03
autor: Mitar
Na mojej konfiguracji sprawdza się bardzo dobrze, nie mam już problemów z grzaniem.
Nie wiem tylko czy to zasługa samego silnika czy innego sterownika bo moce idą podobne.

Wczoraj jechałem trasą z pracy do domu (~8km) było ciepło i grzałem praktycznie cały czas na max manetki dochodząc na prostych 64km/h, pod górki też ile fabryka dała, przy 3400W w peaku.

Max sterownika to 61 (45 obudowa) i 112C silnik, przy czym obudowa w dotyku letnia.

Na 9c w podobnych warunkach po przyjeździe silnik miał 145C obudowa gorąca.

W lato te wartości pewnie trochę jeszcze wzrosną.

Jak ktos chce jeździć na nim więcej jak 50A to raczej na mniejszych napięciach bo na 20S może już nie wydalać.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 15:28
autor: EV-Maniak
I jak tam w te ostatnie wiosenne upały spisuje się Barmal X-2? Wszystko gra z temperaturą? Jaka była największa w środku sterownika?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 15:52
autor: Mitar
Temperatura zewnętrzna niewiele zmieniła, sterownik utrzymuje się w granicach 40-60C.
W weekend w górach udało mi się go zagrzać do 70C ale był to podjazd pod Górę Żar więc miał prawo :) zresztą silnik też dostał swoje.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 15:56
autor: EV-Maniak
To ile on temperatury wytrzymuje, tak by nie przesadzić i nie spalić? Pewnie to też zależy od czasu.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 16:03
autor: Mitar
Wytrzyma do 110C do odcięcia zabezpieczeniem w sterowniku ale rozsądnie jest nie przekraczać tych 60C.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 16:53
autor: EV-Maniak
Sorry, że Ci zawracam znów gitarę, ale jakie masz ostatnie ustawienia Barmala, coś zmieniałeś? Ile amper?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 19:17
autor: Mitar
42A

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 11 kwie 2018, 19:26
autor: EV-Maniak
Mitar pisze:
11 kwie 2018, 19:17
42A
No to ładnie wśrubowane :)
Tylko uważaj na siebie, by Cię fantazja ułańska na drodze nie poniosła.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 13 kwie 2018, 9:00
autor: Mitar
Wczoraj pomagałem znajomemu zdiagnozować problem z rowerem.
Okazało się że rower nagle złapał czkawki, silnik drga nie kręci się.
Pierwsza myśl hale lub fazy a może przegrzanie?
Rozbieramy sterownik mierzymy zwarcie na fazach... jest ,mamy cię! jedna faza nie styka.
Sprawdzamy przewód , nigdzie nie ma przetarcia no to rozbieramy silnik.
W środku wszystko ok. Wracamy do tego co mieliśmy w sumie zrobić na początku , jeden mierzy zwarcie drugi "maca" przewody (no homo) ;)
Bingo! w jednym miejscu przy lekkim wygięcuu przewodu raz styka raz nie.
Wybebeszamy osłonkę a tam... złamany lut :shock:

Spoiler:


Prawdopodobnie przyczyną była nóżka która podczas rozstawiania lekko ciągnęła przewód i w końcu ten minimalnie krótszy nie wytrzymał naprężenia.
Ale przy okazji zlutowaliśmy odpowiednie pole w GT1500 i kumpel prócz sprawnego roweru cieszy się teraz hamowaniem regeneracyjnym :)

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 13 kwie 2018, 9:49
autor: elektrotonus
Mitar pisze:
13 kwie 2018, 9:00
... kumpel prócz sprawnego roweru cieszy się teraz hamowaniem regeneracyjnym :)

Solidne torque army ma, by się długo nim mógł nacieszyc ;-) ?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 13 kwie 2018, 10:40
autor: Mitar
Od początku już miał. Może nie pancerne ale dadzą radę

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 18 kwie 2018, 12:43
autor: EV-Maniak
@Mitar,
Powiedz proszę co masz podłączone pod przycisk wielofunkcyjny na kierownicy? Bo chyba też muszę mieć taki, no i stacyjkę. Czy stacyjka już nie potrzebna jak jest przycisk i stanowi tylko dodatek?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 18 kwie 2018, 13:26
autor: Mitar
w zasadzie u mnie przycisk wielofunkcyjny ma rolę tempomatu a drugi przycisk zmienia profile , ten 3 pozycyjny nic nie robi , można by zastosować tylko taki z 2 przyciskami ale akurat taki miałem.

Stacyjkę wole zamiast guzika bo zawsze to jakieś małe zabezpieczenie i jakoś tak lepiej się czuję jak wyciągam kluczyk :D

W przeciętnym scenariuszu na jednym przycisku się robi odpalanie roweru a na drugim tempomat, przycisk 3 pozycyjny jest dobry do sterowników takich np jak GT1500 gdzie masz 3 pozycje ograniczenia prędkości.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 18 kwie 2018, 13:41
autor: EV-Maniak
Kapuję. Dzięki. Robię tak jak Ty :)

Co to dokładnie za model tego przycisku na kierownicę, czy go można znaleźć na Aliexpress?
A stacyjka identyczna jak Twoja z niebieskim, nie czerwonym wyświetlaczem też tam jest?

Kurczę szukałem, ale nie ma pewności czy to te produkty...

W ogóle na tym ali mam trudność w znalezieniu...

Wpisuje jakoś frazę i lipa :(

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 18 kwie 2018, 13:50
autor: Mitar
Przyciski kupiłem te: https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... 78124.html
Na nexunie masz też spory wybór przycisków na kierownice tylko na razie chyba jest przerwa techniczna.

Stacyjke kupiłem taką: https://www.aliexpress.com/item/Electri ... 90847.html
Tylko z tego linka nie da się już kupić i jest podana inna cena bo oryginalnie dałem 12$
Poszukaj może po słowach kluczach z tej aukcji, najlepiej jakby nie miała manetki bo te z manetką mają ją do kitu.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 18 kwie 2018, 13:54
autor: EV-Maniak
Dzięki. Tak, tak bez manetki, bo już z resztą mam.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 31 maja 2018, 12:34
autor: stanley
Superowy...kolorowy

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 27 cze 2018, 15:02
autor: EV-Maniak
@ Mitar,

Jak tam maszyna? Dobrze się spisuje?
Bo mnie straszą, że do mojego aku 20S/8P na ogniwach sony vtc 6 QS motor o nawoju 5T może nie pasować...

Ratuj!

---edit-----
Sietas już mi wszystko wyjaśnił.
Będę miał ten sam silnik co Ty - 6T, a nie 4,5T wówczas będzie idealnie, bo do 4,5T trzeba dać 50-60A i 16S, a ja mam aku 20S i Barmala, czyli 40A

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 27 cze 2018, 17:08
autor: Mitar
Ja jestem zadowolony, taka konfiguracja sprawdza się bardzo dobrze.

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 27 cze 2018, 17:11
autor: EV-Maniak
I to chciałem usłyszeć. Dzięki. Na bank biorę 6T.
A na Barmalu coś eksperymentowałeś z amperami? Czy 43A to idealnie?
Jak tam gniazdo do ładowarki? nie grzeje się?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 22 gru 2018, 18:21
autor: EV-Maniak
@ Mitar,
Jaki jest wg. Ciebie najlepszy bocznik i konektor do watomierza Michala? Bo widze, ze w swojej konstrukcji tez musiales dac bocznik? Dobrze sie spisuje?

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

: 23 gru 2018, 10:33
autor: Mitar
Jaki kupisz taki będzie dobry, byle byś znał jego parametry.
Natomiast nie musisz kupować możesz użyć tego z sterownika X2