Strona 2 z 3

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 17 mar 2018, 9:40
autor: zasik
Witajcie, właśnie przyszła do mnie identyczna rama i przymierzam się do elektryfikacji. Mam jedno pytanie bo trochę mi szkoda nowej zabawki... 😉 Czy konieczne jest frezowanie pilnikiem haka czy wystarczy solidny torque arm?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 17 mar 2018, 10:12
autor: elektrotonus
Musisz sprawdzić ile wchodzi oś jak głęboko. Też masz 18 cali ? Ile zapłaciłeś ? Jakieś foto ;-)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 18 mar 2018, 10:26
autor: zasik
Nie mam w tej chwili możliwości zrobienia foto, ale jest to wersja Primo z 2005 roku (taka żółciutka 😊), praktycznie w fabrycznej konfiguracji. Założę pewnie wątek za jakiś czas. O kosztach wolę nie mówić bo jeszcze żona to przeczyta, ale nie była to okazja cenowa 😉 Kupiłem ją w UK. Rozmiar 20" (bardzo rzadki), ale z damperem dhx 5.0, który zabiera więcej miejsca. Jeszcze waham się czy go nie sprzedać i nie zrobić downgrade do jakiegoś mniejszego typu Vanilla, ale kusi mnie aby zostawić i spróbować się zmieścić.

Silnik planuję 9c 10x6 kaseta - jeszcze go nie zamówiłem, dlatego nie mam jak przymierzyć. Jestem ciekaw czy koledzy z popularnym Stinky zawsze frezowali haki przy podobnych konfiguracjach. Pewnie niepotrzebnie się tym przejmuję 😉

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 18 mar 2018, 10:37
autor: elektrotonus
Z tego co wiem, to do stinky wystarczy solidny torque arm orzymocowany do plaskiej powierzchni haka. Masz fuksa trafic stinky 20 cali to rzadkość. Ja np będę chyba musiał obcinać mocowanie pancerzy linek pod rurą poziomą by uzyskać 5 mm dla skrzynki więcej. Muszę wcisnąć 160 ogniw i gniazdo ładowania. Na stacyjkę już może zabraknąć miejsca.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 1:56
autor: elektrotonus
Dziś udało mi się testowo postawić Konę na koła. Obręcze docelowo będą niebieskie albo fioletowe. Rama 18 cali, amortyzator Marzocchi Drop Off 4 150 mm. Mam za silną sprężynę w damperze, więc całość leniwie się ugina pod moja wagą. Nie miałem wcześniej do czynienia z taką rama DH/FR

Okazało się, że jak wsiadam to muszę się palcami podpierać, zaś obracając pedałami nie ma praktycznie możliwości by w pełni wyprostować kolano. Chyba te ramy tak mają, że się pedałuję cały czas na zgiętych kolanach. Muszę jeszcze zmienić tę sprężynę na odpowiednią ( jakie macie parametry w swoich fullach ? ) oraz złożyć koło przednie na sztywną oś 20 mm.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 8:02
autor: TomaS
A czemu chcesz prostować kolana? Chcesz mieć kontuzje kolan? Te opony to zdecydowanie za cienkie 😉

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 8:15
autor: tatar
TomaS pisze:
01 kwie 2018, 8:02
A czemu chcesz prostować kolana?
Sztyca siodła nie ma regulacji?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 8:28
autor: TomaS
W żadnym rowerze nie powinno się ustawiać siodła / dobierać ramy w ten sposób żeby prostować w pełni kolano. Wielokrotne prostowanie i zginanie kolana doprowadzi do poważnej kontuzji lub mocnego ich zużycia. Mam naoczny przykład w gronie znajomych. Teraz jest zero sportu. Polecam dobre poradniki w internecie jak ustawiać siodło

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 8:32
autor: tatar
Cytując klasyka/Henio/-ja pierniczę!

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 8:43
autor: tatar
A tak na marginesie.Podstawą prawidłowej pozycji na rowerze była,jest i będzie wielkość ramy,regulacja w pionie i poziomie siodła oraz dobór mostka kierownicy z uwzględnieniem jego wysokości i kąta pochylenia pochylenia.Powyższe parametry mogą być różne w zależności od preferencji użytkownika i rodzaju roweru oraz sposobu jego użytkowania.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 9:05
autor: tatar
tatar pisze:
01 kwie 2018, 8:43
A tak na marginesie.Podstawą prawidłowej pozycji na rowerze była,jest i będzie wielkość ramy,regulacja w pionie i poziomie siodła oraz dobór mostka kierownicy z uwzględnieniem jego wysokości i kąta pochylenia.Powyższe parametry mogą być różne w zależności od preferencji użytkownika i rodzaju roweru oraz sposobu jego użytkowania.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 9:10
autor: TomaS
Rama juz jest dobrana i jest ok. Została kwestia wysokości siodła żeby było zdrowo i jak mowisz długość/kat wspornika kiery i kiere jak kto lubi mieć pozycję leżącą czy siedzącą 😉

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 11:46
autor: elektrotonus
Dziękuję za zainteresowanie ;-) To przymiarka wersja testowa na pożyczonych kołach z innego roweru. Docelowo koła będą inne, opony planuje 2.35 , sztycę kupiłem 400 mm i muszę skrócić o 5 cm, gdyż wchodzi ciasno do końca i już mniej nie można jej bardziej wsunąć.

Jakiej mocy macie sprężynę dobraną, moje zawieszenie słabo się ugina. Siedząc na siodełku opieram się palcami stóp o podłoże. Zawsze tak miałem ustawione siodełko, że akurat podczas jazdy przy pedale na dole mialem prawie wyprostowane kolano - zgięte do ok 10 stopni. Tak mi pasowało, bardziej mogłem pracować mięśniami tylnej grupy uda oprócz czworogłowego uda z przodu. Jednak to była jazda po mieście, rekreacyjna. Zaś jazda rowerem downhill/freeride jak kona rządzi się jak widać innymi prawami. Na ten moment uważam, że 18 cali jest dla mnie odpowiednia, mam 180 cm wzrostu. Przy 19-20 cali bym się żle czuł.Jeszcze zauważyłem , że budowa amortyzatora oraz jego wysokość powoduje, że jak rower stoi w miejscu koło ma tendencję do samoskręcania się w prawo lub w lewo, jakby coś przeważało.

Co ciekawe mam drugą konę ale model dawg matic 20 cali, i tam jakoś tamta rama 20 cali mi bardziej odpowiada. Mogę sobie ustawić siodełko tak jak pasuje.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 12:05
autor: tatar
Przyjąłem to tak;siedzisz,jest ok.-masz regulację/wys. siodła/,zatrzymujesz się-za wysoka rama.Czyli wniosek prosty; za duża rama/stąd wysokość/Obniżyć możesz nie sprężyną/twardość/,a krótszym damperem,Kupujecie duże ramy ze względu na trójkąt/duża skrzynka na aku/,a to niesie ze sobą określone niedogodności.To samo widzę w amorze przód-niżej,krótszy skok.Pytanie;co będzie z korbami? Też krócej?np. ze 175 na 170mm?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 12:23
autor: tatar
świąteczny żart;...a nie możesz, kużwa,jeżdzić w szpilkach?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 12:48
autor: elektrotonus
??? ;-)

tatar - > Rama jest chyba ok 18 cali na zawodnika 180 cm wzrostu ?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 13:38
autor: tatar
Fakt.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 01 kwie 2018, 14:05
autor: tatar
Sorry.Nie wszystek tekst przyswoiłem.Święta.Pozostaje zmienić sposób podczas zatrzymywania-zaślizgiwać się z siodła,albo w miarę skrócić damper.Twardość sprężyny- działa tylko w czasie jazdy.Koło przód samo skręca na postoju ze względu na kąt główki ramy względem podłoża-im dłuższe lagi amortyzatora tym bardziej tak się będzie działo/nie wiem jaki jest tym drugim modelu/Mój wniosek;zmień widelec na taki o mniejszym skoku/niższy/ i będziesz miał rozwiązanie problemu z postojem.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 08 kwie 2018, 14:11
autor: Filip
To i j a się pochwalę :) Zakupiony w Irlandii. Za dwa dni u mnie.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 08 kwie 2018, 14:13
autor: Filip
Zestaw który planuję zakupić od QS

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 08 kwie 2018, 14:15
autor: elektrotonus
Jaki rozmiar ramy? Jakiego koloru masz szprychy?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 08 kwie 2018, 14:43
autor: Filip
18" przód srebrne, a tył czarne (felga DTSWISS 420sl)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 1:13
autor: elektrotonus
Planuje jednak wymianę 4 łożysk w konie. Oznaczenia 608-LLB oraz 600-ILB

608 LLB

http://www.wychbearings.co.uk/608-LLB-Enduro.html

Brand: Enduro
Measurement Unit: Metric
Inside Diameter: 8.00mm
Outside Diameter: 22.00mm
Width: 7.00mm
Seals or Shields: Rubber Seals
Clearance: Standard

600 ILB

????

Nie znalazłem informacji. Może ktoś coś wie ? Obawiam się, że bez wymontowania łożyska i wizyty w specjalistycznym sklepie nie obejdzie się ;-(


Film:


Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 7:55
autor: tatar
Najprostsze rozwiązanie/przerabiane/demontaż i Jaktorowska

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 12:55
autor: Sietas
Filip
Ten kls to trochę mało dla tego silnika. 50A w fazy rated jest niedużym wynikiem nawet jak dla silników 500w. Z kolei jeżeli będziesz używać boosta aby osiągać 120A w fazy to spalisz sterownik prędzej czy później

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:23
autor: Paweł
Właśnie wymieniam łożyska w Stinky, komplet za około 100zł, według mnie nie warto przepłacać za te Enduro, u nas kupisz SKF-y o podobnej jakości.
Najciężej idzie z tymi nad suportem, mogę podesłać Ci zdjęcie customowego ściągacza, imadło nie dało rady.

W stinky są takie:
2x 608 RS
2x 6001 RS
4x 6902 RS

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:25
autor: TomaS
Wszelkie info na temat wymiany łożysk mile widziane (też mam taką ramę) więc wstawiaj foto ściągacza :)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:31
autor: elektrotonus
Będzie mi to robił zaprzyjaźniony ekspert ale poproszę o fotorelacje :)

Znalazłem taki film w sieci:


Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:40
autor: Paweł
Pręt M10 + 2 podkładki M8 rozwiercone tak, aby ciasno weszły.
Nasadka 27mm oraz 2 nakrętki M10, pomiędzy nasadkę a nakrętkę trzeba dać jakąś grubą blachę, tutaj jakieś płaskowniki po 2,5mm a i tak się wygięły.
Nasadkę zapieramy o ramę, tak aby kołnierz jak największą częścią się opierał i kręcimy nakrętką po prawej.
Jak jedno łożysko wypadnie to rozkręcamy i wyjmujemy bo w nasadce nie ma miejsca na wszystkie łożyska+dystans pomiędzy nimi.
Ciasno siedzi, nie bać się tylko kręcić :-) Trzeba wypchnąć na raz 4 łożyska.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:40
autor: Paweł
środek bez łożysk, po środku jest dystans

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:43
autor: elektrotonus
Ja nawet nie zdołałem odkręcić tego środka ;-( Różniej jak be wepchnąłeś do środka ?
Masz sposób na łożyska wahaczy/mostów ? Wklejałaś je później w rame ?

Dzięki za namiary na łożyska.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:48
autor: Paweł
Bo tego środka się według mnie nie odkręca, u mnie normalnie było to wciśnięte na łożyska.
Najpierw musiałem wycisnąć ten środek, dopiero potem łożyska.
Polecam popsikać solidnie wd40 dzień przed.

Jeszcze czekam aż rama wróci z lakierowania, mogę zrobić fotorelację z montażu.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:50
autor: elektrotonus
Mile widziana, gdyż to popularne ramy w ebajkach ;-)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 13:57
autor: TomaS
Poza mont. łożysk poprosimy też zdjęcia lakierowania. Gdzie dawałeś do malowania i jaka technologia ?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 14:31
autor: Paweł
Jasne, porobię fotki. Z racji swojego wieku była już trochę poobijana i zdecydowałem się na odświeżenie. Ściąganie starej farby metoda piaskowania, a lakierowana bedzie proszkowo. Firma nazywa się kermode. http://lakiernia-kermode.pl

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 14:39
autor: TomaS
Nie bałeś się piaskowania na aluminium ? Zabezpieczałeś do piaskowania i malowania gwinty/gniazda sam ?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 14:46
autor: Paweł
Czytałem, że ktoś bez doświadczenia może narobić szkód, ale chłopaki zrobili już wiele ram rowerowych. Sporo osób z łodzi zna i poleca tą firmę.
Taką jak moja też już przerabiali. Gwinty i otwory na łożyska i tuleje zabezpieczą sami.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 15:57
autor: elektrotonus
Łożyska z opisu kolegi są w Warszawie dostępne od ręki. Małe koszt ok 12-15 zł szt te duże wąskie do głównej treści osi ok 20 zl szt. Pytanie czy to są takie same jak w coiler.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 16:23
autor: tatar
[quote=Paweł post_id=9288 time=1523273012 user_id=358]
Właśnie wymieniam łożyska w Stinky, komplet za około 100zł, według mnie nie warto przepłacać za te Enduro, u nas kupisz SKF-y o podobnej jakości.

Tatar-jak wyżej/po raz kolejny/

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 09 kwie 2018, 20:35
autor: Paweł
Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz :)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 10 kwie 2018, 11:34
autor: elektrotonus
Hehe troszkę jak z kandydatka na żonę :)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 18 kwie 2018, 2:41
autor: elektrotonus
Kupiłem odpowiednie łożyska. Tylko do wahaczy, te wewnątrz osi nie mają luzów więc zostają na miejscu.

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 18 kwie 2018, 7:32
autor: tatar
Nówki sztuki nie śmigane :)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 18 kwie 2018, 7:33
autor: TomaS
Dzięki za info, zostanie dla potomnych

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 18 kwie 2018, 7:47
autor: Paweł
Napiszę dziś instrukcje wymiany, zdjęcia już mam

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 20 kwie 2018, 23:22
autor: elektrotonus
Paweł - czekamy ;-)

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 22 kwie 2018, 0:37
autor: Paweł

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 06 wrz 2018, 23:45
autor: elektrotonus
Moja kona jeszcze nie gotowa, z ktoś ją już sprzedaje ;-)

https://www.olx.pl/oferta/ebike-kona-co ... wxrzj.html


Identyczna rama, chyba identyczny amor, i chyba taki jak ja planuje silnik. Skrzynka chyba od chłopaków z okolic Żywca ?

Fajnie spojrzeć jak może moja kona wyglądać kiedyś ;-) Troszkę mały zasięg na 16S7P ;-(

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 07 wrz 2018, 0:01
autor: Yasiu77
Chłopaki z elektrobikes z Bielska musieli maczać palce w tej skrzynce :) Zasięg nie za duży i powinien być chyba większy?

Re: Kona Coiler Blue Star - elektryczny full

: 08 wrz 2018, 16:07
autor: Paweł
to kona Filipa, jest tutaj na forum :)