Kona Stinky nie TURBO :)
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Kona Stinky nie TURBO :)
Mialem przedstawić swoją konstrukcje jak ją skończe całkowicie. Ale nie mogę jej skończyć,bo skrzynka się nie może zbudować. Do budowy skrzynki wybrałem POLIWĘGLAN (jezuu dlaczeegooo) i nie mogę teraz tego pokleić/złożyć.
Dla potomnych - poliwęglan super sprawa lecz jezeli macie już jakiekolwiek doświadczenie z formowaniem i klejeniem tego ustrojstwa.
Ja nie miałem. Tera mam - troche, bo już sie skrzynka moze niedlugo skonczy.
Do klejenia używać tylko dedykowanych klejów. Zadne mamuty i inne wurthy!
Acrifix 116 lub 190(ileś) albo CC 10-10 od ATASZEK (drogi ale podobno odrywa materiał klejony a sam klej trzyma)
Formowanie po wstępnym podgrzaniu opalarką elektryczną i dobrym przymocowaniu np. w imadle.
Cięcie wyżynarką z drobnymi zębami, żeby nie szarpało materiałem.
Doświadczony wyginacz/klejacz zbuduje skrzynkę w 2-3godziny zapewne.
Plusem poliwęglanu jest jego wytrzymałość- tego się nie da zniszczyć! Poważnie. Możesz walić młotkiem ile chcesz. Powygina się i tyle.
Minusem sztywność. A raczej jej brak. Ale jeśli się wezmie to w formę skrzynki to jest ok.
Dobra a tera przedstawie konstrukcje:
Rama Kona Stinky rozmiar chyba L.
Amortyzator Marzocchi 380 CR
Damper x-fusion Vector
Korba Deore Hollowtech II
Przerzutka tył Shimano Sora (do szosy, lecz jedyna która ma krótki wózek SS i wspołrpracuje z 8 rzędów - działa dobrze)
Zębatka przód 38 Zębów Narrow - Wide (bez niej łańcuch cały czas spadał) - niby zębatka miała być do 7-12 rzędów ale na łańcuchu 8 rzędów nic nie dawała, dopiero jak założyłem łancuch do 9 rzędów zaczęła trzymać łańcuch. Łańcuch 9 rzędowy dobrze współpracuje z napędem 8 rzędów.
Wolnobieg 8 rzędówDNP 11-32
Obręcze dartmoor Fortress - szerokie 25mm wew. średnica
Opony Schwalbe Magic Mary 2.35 wersja bike park (jedna waży 1,4 kg)
hamulce shimano SLX
Tera elektryka:
Silnik RH2809
Sterownik sinus 30A
Manetka kciukowa
Bateria 16s6p LG MJ1
Watomierz dziś dotarł od MICHAŁA
Prędkość maksymalna 47 km/h
Zasięg maksymalny nie zmierzony. Kilka razy zrobiłem około 25-30 km po lesie ze wspomaganiem, jazda po wzniesieniach i piachu. Zostawało 59-61 voltów na baterii.
Jaką polecacie stacyjkę aby była dyskretna ?
Edit:
Stacyjkę kupiłem w sklepie elektronicznym za 20zł taką malutką.
Zasięg około 100km przy 25km/h ze wspomaganiem.
Aktualne zdjęcie ze skonczoną skrzynką lecz ze sztywnym wahaczem.
Dla potomnych - poliwęglan super sprawa lecz jezeli macie już jakiekolwiek doświadczenie z formowaniem i klejeniem tego ustrojstwa.
Ja nie miałem. Tera mam - troche, bo już sie skrzynka moze niedlugo skonczy.
Do klejenia używać tylko dedykowanych klejów. Zadne mamuty i inne wurthy!
Acrifix 116 lub 190(ileś) albo CC 10-10 od ATASZEK (drogi ale podobno odrywa materiał klejony a sam klej trzyma)
Formowanie po wstępnym podgrzaniu opalarką elektryczną i dobrym przymocowaniu np. w imadle.
Cięcie wyżynarką z drobnymi zębami, żeby nie szarpało materiałem.
Doświadczony wyginacz/klejacz zbuduje skrzynkę w 2-3godziny zapewne.
Plusem poliwęglanu jest jego wytrzymałość- tego się nie da zniszczyć! Poważnie. Możesz walić młotkiem ile chcesz. Powygina się i tyle.
Minusem sztywność. A raczej jej brak. Ale jeśli się wezmie to w formę skrzynki to jest ok.
Dobra a tera przedstawie konstrukcje:
Rama Kona Stinky rozmiar chyba L.
Amortyzator Marzocchi 380 CR
Damper x-fusion Vector
Korba Deore Hollowtech II
Przerzutka tył Shimano Sora (do szosy, lecz jedyna która ma krótki wózek SS i wspołrpracuje z 8 rzędów - działa dobrze)
Zębatka przód 38 Zębów Narrow - Wide (bez niej łańcuch cały czas spadał) - niby zębatka miała być do 7-12 rzędów ale na łańcuchu 8 rzędów nic nie dawała, dopiero jak założyłem łancuch do 9 rzędów zaczęła trzymać łańcuch. Łańcuch 9 rzędowy dobrze współpracuje z napędem 8 rzędów.
Wolnobieg 8 rzędówDNP 11-32
Obręcze dartmoor Fortress - szerokie 25mm wew. średnica
Opony Schwalbe Magic Mary 2.35 wersja bike park (jedna waży 1,4 kg)
hamulce shimano SLX
Tera elektryka:
Silnik RH2809
Sterownik sinus 30A
Manetka kciukowa
Bateria 16s6p LG MJ1
Watomierz dziś dotarł od MICHAŁA
Prędkość maksymalna 47 km/h
Zasięg maksymalny nie zmierzony. Kilka razy zrobiłem około 25-30 km po lesie ze wspomaganiem, jazda po wzniesieniach i piachu. Zostawało 59-61 voltów na baterii.
Jaką polecacie stacyjkę aby była dyskretna ?
Edit:
Stacyjkę kupiłem w sklepie elektronicznym za 20zł taką malutką.
Zasięg około 100km przy 25km/h ze wspomaganiem.
Aktualne zdjęcie ze skonczoną skrzynką lecz ze sztywnym wahaczem.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2018, 21:06 przez scuda, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Nasz 200 mm skoku ? Dużo kosztował ten amor ? Fajnie to wygląda. Jak ze skręcaniem roweru, ma długi rozstaw osi ? Jest w miarę zwrotny ? Kulik udany ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 930
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Elektronus stinky ma inną geometrię, tzn. pod amory 180mm i 200mm ma zapas, wchodzi spoko
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Mozesz u siebie wyregulowac geometrię mostkiem tzn. dać np. ujemny wznios . Skręca dobrze podczas jazdy. W garazu jest gorzej i podczas zawracania w ciasnych miejscach. Amor kupisz na amerykanskim Ebayu za 420 $ nowka. Puszka się będzie otwierała od lewej strony. A kulig się udał poza tym, że zabezpieczenie termiczne silnika zadziałało ale dopiero jak ciągnąłem ich po asfalcie
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Podrzuć kilka fotek z bliska skrzynki, jak wyglada już po złożeniu całości i pomalowaniu.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Tak, teraz jest midem i jest najlepszym typem roweru jak dla mnie, mam jeszcze customa 5kw w hubie i jednak wole kone z midem.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
dasz jakie foto ? info jak wyglądał montaż , na co się trzeba przygotować , jak się spisuje napęd ?
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Fotki jakieś znajdę na czasie to podam, montaż raczej na spokojnie, wszystko pasi, tylko bardzo mało miejsca zostaje między tylnym wahaczem a silnikiem i trzeba silnik maksymalnie do przodu przesunąć i zostaje tylko 2-3mm luzu. Ale jak coś to można dać krótszy damper się oddali wahacz od suportu.
Napęd wbrew wszystkiemu co krąży po internecie i po forum, że niby mid psuje napęd łańcuchowy to dla mnie jest mitem. Śmigam na lancuchu 11 rzędowym i robie 1500km na jednym łańcuchy i razem z łańcuchem wymieniam najmniejszą zębatkę w kasecie 11z. Za drugim czy trzecim razem musiałem też wymienić zębatke 13z. Przy następnym razie pewnie już nie będzie przyjmowało na wiekszych trybach ale to i tak wyjdzie w sumie z 8000km na kasecie więc nie ma tragedii. W analogu robi się podobne przebiegi na napędzie łancuchowym.
Napęd wbrew wszystkiemu co krąży po internecie i po forum, że niby mid psuje napęd łańcuchowy to dla mnie jest mitem. Śmigam na lancuchu 11 rzędowym i robie 1500km na jednym łańcuchy i razem z łańcuchem wymieniam najmniejszą zębatkę w kasecie 11z. Za drugim czy trzecim razem musiałem też wymienić zębatke 13z. Przy następnym razie pewnie już nie będzie przyjmowało na wiekszych trybach ale to i tak wyjdzie w sumie z 8000km na kasecie więc nie ma tragedii. W analogu robi się podobne przebiegi na napędzie łancuchowym.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Cześć, czy mógłbyś podać długość rury podsiodłowej? Szukam jakiegoś solidnego rowerka typu dh/enduro ale większość ram na rynku to rozmiary s lub m. I z ciekawości ile dałeś za jaki stan?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
czyli wychodzi że na 8000km zjadł ci mid 4-5 łańcuchów 5-6 koronek + kasetę 11rz..i jak to sie ma doscuda pisze: ↑02 lis 2019, 21:49Śmigam na lancuchu 11 rzędowym i robie 1500km na jednym łańcuchy i razem z łańcuchem wymieniam najmniejszą zębatkę w kasecie 11z. Za drugim czy trzecim razem musiałem też wymienić zębatke 13z. Przy następnym razie pewnie już nie będzie przyjmowało na wiekszych trybach ale to i tak wyjdzie w sumie z 8000km na kasecie więc nie ma tragedii.
ja tu widzę sprzeczność w tych dwóch fragmentach jednej wypowiedzi
no nie wiem hm.. moj analog a właściwie napęd jego ma przebieg 7650km( 4 sezony głownie po lasach i piachach) na dzień dzisiejszy i ciągle na tym samym łańcuchu hg55 wiec dolna półka i kasecie 10rz( przymiar 0,5% nie wpada) wnioski niech każdy sobie wyciągnie sam.
Ale zostawmy to bardziej inetersujace jest obiecane foto skrzynki z poliweglanu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Nie ma co gadać, musi zużywać napęd skoro nim przenosi moc . Za to rower waży 25kg Max , można go na miękko wozić na bagażniku hakowym oraz Max prąd jaki znosi bateria to ... 25a ? Wnioski nasuwają się same .
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
dokładnie zalety midów są nie podważalne wady tez
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Zapomniałem o pracy zawiasa ...którą to cecha eliminuje mocnego huba w przedbiegu
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Inc0 pisze: ↑09 lis 2019, 15:34czyli wychodzi że na 8000km zjadł ci mid 4-5 łańcuchów 5-6 koronek + kasetę 11rz..i jak to sie ma doscuda pisze: ↑02 lis 2019, 21:49Śmigam na lancuchu 11 rzędowym i robie 1500km na jednym łańcuchy i razem z łańcuchem wymieniam najmniejszą zębatkę w kasecie 11z. Za drugim czy trzecim razem musiałem też wymienić zębatke 13z. Przy następnym razie pewnie już nie będzie przyjmowało na wiekszych trybach ale to i tak wyjdzie w sumie z 8000km na kasecie więc nie ma tragedii.ja tu widzę sprzeczność w tych dwóch fragmentach jednej wypowiedziscuda pisze: ↑02 lis 2019, 21:494-5 lancuchy i koronki do tego plus kaseta to mniej wiecej tyle co 2 wolnobiegi dnp, ktore zjadlbym 2 przy takiej samej eksploatacji z hubem. Wiec jak dla mnie praktycznie roznica zadna
....
Napęd wbrew wszystkiemu co krąży po internecie i po forum, że niby mid psuje napęd łańcuchowy to dla mnie jest mitem.no nie wiem hm.. moj analog a właściwie napęd jego ma przebieg 7650km( 4 sezony głownie po lasach i piachach) na dzień dzisiejszy i ciągle na tym samym łańcuchu hg55 wiec dolna półka i kasecie 10rz( przymiar 0,5% nie wpada) wnioski niech każdy sobie wyciągnie sam.
Ale zostawmy to bardziej inetersujace jest obiecane foto skrzynki z poliweglanu
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
4-5 lancuchy i koronki do tego plus kaseta to mniej wiecej tyle co 2 wolnobiegi dnp, ktore zjadlbym 2 przy takiej samej eksploatacji z hubem. Wiec jak dla mnie praktycznie roznica zadnaInc0 pisze: ↑09 lis 2019, 15:34czyli wychodzi że na 8000km zjadł ci mid 4-5 łańcuchów 5-6 koronek + kasetę 11rz..i jak to sie ma doscuda pisze: ↑02 lis 2019, 21:49Śmigam na lancuchu 11 rzędowym i robie 1500km na jednym łańcuchy i razem z łańcuchem wymieniam najmniejszą zębatkę w kasecie 11z. Za drugim czy trzecim razem musiałem też wymienić zębatke 13z. Przy następnym razie pewnie już nie będzie przyjmowało na wiekszych trybach ale to i tak wyjdzie w sumie z 8000km na kasecie więc nie ma tragedii.ja tu widzę sprzeczność w tych dwóch fragmentach jednej wypowiedzino nie wiem hm.. moj analog a właściwie napęd jego ma przebieg 7650km( 4 sezony głownie po lasach i piachach) na dzień dzisiejszy i ciągle na tym samym łańcuchu hg55 wiec dolna półka i kasecie 10rz( przymiar 0,5% nie wpada) wnioski niech każdy sobie wyciągnie sam.
Ale zostawmy to bardziej inetersujace jest obiecane foto skrzynki z poliweglanu
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
niewiem jak ty nogami dwa wolnobiegi dajesz rady zajechać szybciej niz midem jedna kasete respect dla powera w kopytach ;P ale to tez oznacza że na midzie nie pedałujesz wcale mniejsza z tym jakkolwiek to dziwne jest lud jest ciekawy skrzynki z poliwęglanu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
W wolnobiegu nie zmienisz niestety samej koronki 11z wiec jak zaczyna przeskakiwac to wywalasz caly wolnobieg ot cała tajemnica A co tam ciekawego w tej skrzynce z poliweglanu jest ? Hehe bede przez zime przerabial baterie to moze zrobie jakies zdjecia.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Ja tam jestem ciekaw montażu silnika , czy poszło gładko czy trzeba było kombinować
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
no tak jesli wliczyc w czas zycia jednego napedu w midzie przebiegi potrzebne do wykończenia 5-6 koronek i 4-5 łańcuchów to nie dziwne że wolnobieg wczesniej pada..trzeba było zainwestowac w wersje z..kasetą:P
a mnie jednak bardziej ciekawi jak ta skrzynka wyszła że wzgledu na materiał który znam z autopsji ( a raczej jego niesamowiatą wytrzymałośc pasek 20mmx8mm x 600mm mozna złozyc jak agrafke i nie peknie chyba że go w miejscu zgiecia młotkiem czule i intensywnie popiescic )
a mnie jednak bardziej ciekawi jak ta skrzynka wyszła że wzgledu na materiał który znam z autopsji ( a raczej jego niesamowiatą wytrzymałośc pasek 20mmx8mm x 600mm mozna złozyc jak agrafke i nie peknie chyba że go w miejscu zgiecia młotkiem czule i intensywnie popiescic )
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Co do napędu to mając ponad 120kg... bez silnika łańcuch do napędu 10rzędowego po 800km... ma 0.7 naciągnięcia... a po 2 łańcuchach kaseta nie przyjmuje nowego łańcucha...
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
pxl666 napisałem wczesniej coś o montażu. Raczej nie pamietam zeby jakies problemy z montażem były, choć obawiałem się wadzenia obudowy dużej zębatki o wahacz ale jakoś na milimetry spasowało.scuda pisze: ↑02 lis 2019, 21:49Fotki jakieś znajdę na czasie to podam, montaż raczej na spokojnie, wszystko pasi, tylko bardzo mało miejsca zostaje między tylnym wahaczem a silnikiem i trzeba silnik maksymalnie do przodu przesunąć i zostaje tylko 2-3mm luzu. Ale jak coś to można dać krótszy damper się oddali wahacz od suportu.
Napęd wbrew wszystkiemu co krąży po internecie i po forum, że niby mid psuje napęd łańcuchowy to dla mnie jest mitem. Śmigam na lancuchu 11 rzędowym i robie 1500km na jednym łańcuchy i razem z łańcuchem wymieniam najmniejszą zębatkę w kasecie 11z. Za drugim czy trzecim razem musiałem też wymienić zębatke 13z. Przy następnym razie pewnie już nie będzie przyjmowało na wiekszych trybach ale to i tak wyjdzie w sumie z 8000km na kasecie więc nie ma tragedii. W analogu robi się podobne przebiegi na napędzie łancuchowym.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Czyli wychodzi na to, że Inco waży z 50kg, bo robi 7600km na jednym łanuchu Jak poczytałem po forach rowerowych to własnie sporo ludzi pisało o przebiagach rzędu 1500-2000km na jednym łancuchu, więc uważam, że ja jeźdząc midem nie odstaje od tego co ludzie podają na analogach.
Co do poliwęglanu, to tak jak piszesz Inco, jest materiał nie do zaj*bania. W tamtym sezonie, przerabiałem baterie z 16s na 14s i chciałem troszke zmniejszyć skrzynkę, bo wadził damper przy pełnym ugięciu. Po prostu trzeba było dać nowe boczki, a że w lokalnym sklepie były szyby do drzwi z plexi to wziąłem, bo myślałem ze materiał podobny. Okazało się że plexi to papier w porównaniu do poliwęglanu. Po wyjezdzie w góry została mi dziura w bocznej pokrywie od kamienia, bo plexi jest kruche. Teraz zamówie poliwęglan i zrobie od nowa te boczki.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Kona Stinky nie TURBO :)
Inc0 bardzo chcieć ważyć 50kg niestety rzeczywistość jest nieco inna choć dość daleko jej do 120kg ale Inco zainwestował w przyzwoite podzespoły smaruje i czyści regularnie to i długo jeździ oraz posiadł podstawowe umiejętności z zakresu zmiany przełożeń w rowerze (nie zapina blatu nr 3 z zebatka nr1 w kasecie ani na odwrót oraz robi to przy odpowiedniej kadencji przy zmniejszonym "momencie obrotowym") ale to sie tyczy analoga . Nieco inaczej ma sie rzecz w Inco trajce bo jeździ to to głównie po asfaltach ,łańcuch w 80% długości biegnie w osłonie z rurki teklanowej wiec piach i błoto ma ograniczony dostep do łańcucha co ofc nie przeszkadza w regularnym smarowaniu i czyszczeniu...niekoniecznie w tej kolejności , zjawisko złej lini łańcucha na skrajnych zebatkach w trajce nie wystepuje dając ich użytkownikom całkowicie dzika swobodę i dowolność parowania blatów korby z zębatkami w kasecie często po "zamidowaniu" "górala" ( wtedy przechodzimy z automatu zazwyczaj z napedu np z 3x10 na 1x10 co odbiera mozliwość prawidłowego utrzymania lini łańcucha przez parowanie odpowiednich zebatek z przodu z odpowiednimi zebatkami z tyłu )linie łańcucha mówiac kolokwialnie trafia szlag i właśnie tragiczna linia łańcucha w połączeniu z dużą mocai momentem obrotowym silnika to główna przyczyna zarzynania napędów
azmadan brawo z takimi osiagnieciami mozesz aspirować do wpisu w ksiedze rekordów guinesa bo albo nie wiesz co to smar , albo nie wiesz jak go używac ,albo nie umiesz prawidłowo zmieniać przełożeń , albo nigdy nie czyścisz napedu... albo raczej to wszystko razem daje ci to "osiagniecie"
azmadan brawo z takimi osiagnieciami mozesz aspirować do wpisu w ksiedze rekordów guinesa bo albo nie wiesz co to smar , albo nie wiesz jak go używac ,albo nie umiesz prawidłowo zmieniać przełożeń , albo nigdy nie czyścisz napedu... albo raczej to wszystko razem daje ci to "osiagniecie"
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.