Pierwszy ebike -- EVSpark V2
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
To już lepiej kupować hamulce tektro. Nie trzeba odpowietrzać po wymianie kloców są lepiej wykonane i także mają wbudowane czujniki. Do tego wersje tektro hd730 4 tłoczki hamują dużo mocniej niz jakikolwiek Magura.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
jak wolisz, ścięcie nitów flexem to minuta roboty i tarczy nie ma
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
Zamawiam z chin tylko. Dzisiaj złożyłem zamówienie jednak czas oczekiwania to 50dni.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
Były 725 które ja zabrałem. hd730 są duzo lepsze.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
Tutaj masz jak wyglądają koło siebie. Różnice czuć duzą. Sam używam jeszcze z tarczami 220m magury i jest mega mocne hamowanie. Tak samo mam wrażenie, że nie trzeba wkładać tyle siły , aby zachamować w porówaniu z hd725. Zacisk jest dużo większy od 725. Mam nadzieje tylko, że tarcze magura 220mm dadzą rade i wytrzymają siłę hamowanie tektro hd730. Musze po testować w terenie. Shimano Ice Tech jest zbyt słabe i szybko ją wygina przy tym hamulcu. Jak dla mnie siła hamowania, wbudowane czujniki, serwis to najlepsze hamulce za tą cenę.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
https://photos.app.goo.gl/CcvNv1mKFyzpWeDs9
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
https://photos.app.goo.gl/CcvNv1mKFyzpWeDs9
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
znalazłem hamulce tektro tylko że one są NC, idzie to przerobić na NO?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
Sabvoton ma opcję regulacje hamowania przez manetkę gazu z czujnikiem halla, zastosowałem u siebie manetkę hamulca na kierownicy po lewej stronie ale bardzo rzadko korzystałem bo nie wygodnie i kwestia przyzwyczajenia.
Wpadłem na inny pomysł bardziej praktyczny zastosować hamowanie regenem silnika dwu stopniowe uruchomienie klamką, będzie potrzebne klamka z przełącznikiem NO i czujnik cisnienia.
Podłączenie klamki i czujnika ciśnienia przez potencjometr dla celu regulacji rezystancji i dokładnego regulacji siły regenu.
Zasada działania pierwszym etapie naciśnięcie delikatnie klamki uruchamia hamulce regenu silnika na pozomie ~50%, drugi etap mocniejsze naciśnięciu hamulca uruchamia 100% hamulców regenu przez wykrycia ciśnienia oleju przez czujnik.
Wpadłem na inny pomysł bardziej praktyczny zastosować hamowanie regenem silnika dwu stopniowe uruchomienie klamką, będzie potrzebne klamka z przełącznikiem NO i czujnik cisnienia.
Podłączenie klamki i czujnika ciśnienia przez potencjometr dla celu regulacji rezystancji i dokładnego regulacji siły regenu.
Zasada działania pierwszym etapie naciśnięcie delikatnie klamki uruchamia hamulce regenu silnika na pozomie ~50%, drugi etap mocniejsze naciśnięciu hamulca uruchamia 100% hamulców regenu przez wykrycia ciśnienia oleju przez czujnik.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2020, 17:07 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
Manetka ond markkar
HT408 o ile dobrze pamiętam.
Będzie do ebike albo na blat do testowania. Jakie to złącze?
----
HT408 o ile dobrze pamiętam.
Będzie do ebike albo na blat do testowania. Jakie to złącze?
----
ciekawy patent
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
pomoże ktoś i powie co to za wtyczka wyżej? e.w. na jaką wymienić? jakie stosujecie w ebikach? czy lutujecie?
---
czy do BMSa można zastosować wtyczki czy lepiej polutować na stałe? wolałbym wtyczki ze względu na to że najpierw chcę przetestować zestaw na blacie a potem składać.
przewiduje też rozbiórkę w celu ulepszania komponentów i być może zabawy z elektroniką tym ebiku.
---
2 fanty przyszły:
1. Kierownica KIE31 TRUVATIV HUSSEFELT COMP 700X40MM
2. Zacisk podsiodłowy DARTMOOR Loop QR 31,8mm
---
czy do BMSa można zastosować wtyczki czy lepiej polutować na stałe? wolałbym wtyczki ze względu na to że najpierw chcę przetestować zestaw na blacie a potem składać.
przewiduje też rozbiórkę w celu ulepszania komponentów i być może zabawy z elektroniką tym ebiku.
---
2 fanty przyszły:
1. Kierownica KIE31 TRUVATIV HUSSEFELT COMP 700X40MM
2. Zacisk podsiodłowy DARTMOOR Loop QR 31,8mm
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
Do BMA są wtyczki. Ja mam trójnik na każdy pakiet akumulatora osobno później łączy jedną wtyczką do BMA.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2
możesz podesłać zdjęcia?
trójnika na + i - tak? to ok.
a co z przewodami balansującymi? głównie o nich mowa -- chciałem przylutować do aku i potem wtyczka do BMS. da się tak? jaka wtyczka?
podaj proszę listę części jakie tam użyłeś -- jestem troche zielony w tym temacie.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Zdjęcia nie mam.
Wtyczki prądowe to XT150 XT90 XT60 zależy jaki kabel chcesz użyć i ilości kabli.
Wtyki balancera XH 5S, XH 6S, XH 7S kwestia ilość przewodów chcesz połączyć to robisz trójnik z nich na każdy pakiet akumulatorów.
Wtyczki prądowe to XT150 XT90 XT60 zależy jaki kabel chcesz użyć i ilości kabli.
Wtyki balancera XH 5S, XH 6S, XH 7S kwestia ilość przewodów chcesz połączyć to robisz trójnik z nich na każdy pakiet akumulatorów.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
witam ponownie,
ostatnio dowiedziałem się o "boczniku" -- służy do mierzenia prądu (A), tak?
wstawia się między BMS a sterownik?
jakie wy używacie? czy smart BMS ma w sobie pomiar prądu pobieranego i można go traktować jak bocznik? jeżeli nie to jaki polecacie zakupić?
ostatnio dowiedziałem się o "boczniku" -- służy do mierzenia prądu (A), tak?
wstawia się między BMS a sterownik?
jakie wy używacie? czy smart BMS ma w sobie pomiar prądu pobieranego i można go traktować jak bocznik? jeżeli nie to jaki polecacie zakupić?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Jak masz BMS z wyświetlaczem to juz wszytko ma i wyświetla prąd na LCD wiec po co następne urządzenia?
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Ja mam chromowany łancuch widać ze to coś ma łańcuch i pedały.
Ogólnie czy będziesz używać pedałów?
Ja tam ruszam nogami jak widzę niebieskich to przypomina mi się dopiero ze jeszcze mam tym czymś pedały
Ogólnie czy będziesz używać pedałów?
Ja tam ruszam nogami jak widzę niebieskich to przypomina mi się dopiero ze jeszcze mam tym czymś pedały
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
tak będę pedałował, w terenie będę naciskał całym ciężarem jak będzie trzeba ebikowi pomóc
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
narazie nie zakładam żeby sobie niepotrzebnie nie komplikować, w przyszłości to rozważę.
chce kupić smart BMS
sabka juz mam 150
chce kupić smart BMS
sabka juz mam 150
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
To będziesz musiał coś leprzego kupić jak będziesz naciskał całym ciężarem jak będzie trzeba ebikowi pomóc.
Podejrzewam ze nie będziesz miał funkcji pas, bo chyba twój sterownik nie ma wejścia na pas.
Podejrzewam ze nie będziesz miał funkcji pas, bo chyba twój sterownik nie ma wejścia na pas.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Bez przesady, przeciez mozna pedalowac z efektem na manetce, to jest najprostsze
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
mam plan wyprowadzić przewody BMS z aku a potem, jak dostanę smart BMS z nexuna za jakiś czas, to dolutuję do nich przewody od BMS.
najcieńszy kabel jaki mam to AWG 20, nada się?
najcieńszy kabel jaki mam to AWG 20, nada się?
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
26awg wystarczy. 20 awg to nawet za grube. Ale jak innych nie masz to po co kupować inne.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Obręcze 2 x 19''
Opony 2 x 3.0'', chińskie po ok. 100zł.
QS 205 v3 30x4T + hubsink
szprychy tył 3.4 przód nie pamiętam
Rama EV Spark V2
Opony 2 x 3.0'', chińskie po ok. 100zł.
QS 205 v3 30x4T + hubsink
szprychy tył 3.4 przód nie pamiętam
Rama EV Spark V2
Ostatnio zmieniony 25 maja 2020, 23:10 przez sta-szek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Budowa baterii -- etap 1/?
Ogniwa pozgrzewane elegancko przez gelbor
Przed pracą wszystkie sekcje pomierzone, równo 3,61V na każdej sekcji. Całość zabezpieczona grubym kaptonem.
Kable AWG 20 (nie mam cieńszych) do BMS wyprowadzam najpierw z baterii a potem będziemy dolutowywać przewody BMS -- jeszcze nie mam smart BMS a chciałem go wstawić. Przewody zabezpieczone termokurczem + na wierzch dam kapton.
Kapton ten grubszy z filmu viewtopic.php?f=10&t=5029&p=72958#p70985
Nie widziałem żeby ktoś montował czujniki temperatury do baterii więc też nie montuje.
Kolejne kroki to przylutowanie przewodów prądowych i ich odpowiednia izolacja. Następnie przymierzymy czy pakiet wchodzi do ramy. Całość zostanie obłożona laminatem 0.7mm i obklejona taśmą duck-tape. Na wierzch może dam termokurcz dla wyglądu.
Ogniwa pozgrzewane elegancko przez gelbor
Przed pracą wszystkie sekcje pomierzone, równo 3,61V na każdej sekcji. Całość zabezpieczona grubym kaptonem.
Kable AWG 20 (nie mam cieńszych) do BMS wyprowadzam najpierw z baterii a potem będziemy dolutowywać przewody BMS -- jeszcze nie mam smart BMS a chciałem go wstawić. Przewody zabezpieczone termokurczem + na wierzch dam kapton.
Kapton ten grubszy z filmu viewtopic.php?f=10&t=5029&p=72958#p70985
Nie widziałem żeby ktoś montował czujniki temperatury do baterii więc też nie montuje.
Kolejne kroki to przylutowanie przewodów prądowych i ich odpowiednia izolacja. Następnie przymierzymy czy pakiet wchodzi do ramy. Całość zostanie obłożona laminatem 0.7mm i obklejona taśmą duck-tape. Na wierzch może dam termokurcz dla wyglądu.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2020, 18:16 przez sta-szek, łącznie zmieniany 2 razy.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Juz pozawijales kaptonem a gdzie masz przewody miedy pietrami wypuszczone?
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
To jest pierwsza warstwa kaptonu izoluje cały moduł przed prądem i przetarciami.
Na to daje przewody, termokurcz na przewody a na końu pozawijam kaptonem jeszcze raz (tylko te miejsca gdzie przewody) , oczywiście mając na uwadze żeby nie zajęło to dużo miejsca.
Te przewody BMS też lutowałem już po zawinięciu kaptonem.
Na to daje przewody, termokurcz na przewody a na końu pozawijam kaptonem jeszcze raz (tylko te miejsca gdzie przewody) , oczywiście mając na uwadze żeby nie zajęło to dużo miejsca.
Te przewody BMS też lutowałem już po zawinięciu kaptonem.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
No to troche slabo jak tylko jakis termokurcz, obuduj to preszpanem, szklem epoksydowym albo jakims laminatem, jak to wrzucisz do srodka i skrecisz to musi byc obudowane, inaczej nie bedzie bezpieczne przy jakimkolwiek upadku/stluczce.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
jak zrobić instalację główny plus i minus na aku?
Z aku mam wyjścia 3x MT60, AWG12, z każdego końca i zastanawiam się jak to rozgryźć -- w BMS mam 2 wejścia na B- więc mogę 2 wtyczki MT60 na AWG 10 i pod BMS, ale zostanie 3 kabel.
to samo z plusem. jak to połączyć? jak z 3xMT60 zrobię 1xMT60/XT90 to stracę możliwości instalacji (ze 180A do 90A) chociaż wiadomo że i tak nie będzie brane więcej z aku niż te 80-100A
Z aku mam wyjścia 3x MT60, AWG12, z każdego końca i zastanawiam się jak to rozgryźć -- w BMS mam 2 wejścia na B- więc mogę 2 wtyczki MT60 na AWG 10 i pod BMS, ale zostanie 3 kabel.
to samo z plusem. jak to połączyć? jak z 3xMT60 zrobię 1xMT60/XT90 to stracę możliwości instalacji (ze 180A do 90A) chociaż wiadomo że i tak nie będzie brane więcej z aku niż te 80-100A
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
witam,
zamontowałem amortyzator ale bieżnia łożyska nie chce ześć do końca w dół. przez co górna półka amortyzatora nie wchodzi w całości.
co zrobić? nabić na hama ? czy obniżyć dolną półkę tak aby góra weszła i nie przejmować się że nie dochodzi?
PS to siedzi tak całą noc z pakietem w środku i nie docisnęło się samoczynnie
zamontowałem amortyzator ale bieżnia łożyska nie chce ześć do końca w dół. przez co górna półka amortyzatora nie wchodzi w całości.
co zrobić? nabić na hama ? czy obniżyć dolną półkę tak aby góra weszła i nie przejmować się że nie dochodzi?
PS to siedzi tak całą noc z pakietem w środku i nie docisnęło się samoczynnie
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Sprawdź czy łożysko idzie założyć na amortyzator bez ramy?
A nie masz na odwrót kołnierze łożyska założone góry z dołem?
Sprawdź średnicę rurki i kołnierza łożyska i ewentualnie minimalne szlifowanie?
A nie masz na odwrót kołnierze łożyska założone góry z dołem?
Sprawdź średnicę rurki i kołnierza łożyska i ewentualnie minimalne szlifowanie?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Jesli to stery neco z zestawu z rama, a amor DNM to znajdz rurke srednicy nieznacznie wiekszej niz 1 i 1/8 cala wewnatrz, mlotek i do dziela. Ja nabijalem rura od odkurzacza, zlamala sie przy tym ale nabilem do konca, tak jak masz co chwila beda luzy. Tam trzeba konkretnej sily a nie ramy z akumulatorem
- michaS
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
a nie powinno tam jeszcze być bierzni łożyska ?sta-szek pisze: ↑26 cze 2020, 19:06witam,
zamontowałem amortyzator ale bieżnia łożyska nie chce ześć do końca w dół. przez co górna półka amortyzatora nie wchodzi w całości.
co zrobić? nabić na hama ? czy obniżyć dolną półkę tak aby góra weszła i nie przejmować się że nie dochodzi?
PS to siedzi tak całą noc z pakietem w środku i nie docisnęło się samoczynnie
lul nie przeczytałem dokładnie , nabij bierznie gumowym młotkiem a jak nie masz to szmatą owiń zwykły
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Może być problem z rurką sterów.
Są trzy rodzaje lub nawet cztery rurek sterów i różnią się wymiarami na dolnej części sterów.
I raczej nie masz tradycyjnie prostej rurki tylko na dole inny wiekrzy wymiar i nie chce do końca wejść łożysko z powodu innej średnicy.
Są trzy rodzaje lub nawet cztery rurek sterów i różnią się wymiarami na dolnej części sterów.
I raczej nie masz tradycyjnie prostej rurki tylko na dole inny wiekrzy wymiar i nie chce do końca wejść łożysko z powodu innej średnicy.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Nie rozumie na taper by nie weszło tak dalego ale polecasz dobić młotkiem żeby weszło.
A skąd wiesz ze to standardowy amortyzator?
Pod tą nazwą modelem są różne wersję średnicy na stary zależności co sie kupiło.
Pytanie raczej do właściciela czy kupił z rurką na stery gdzie średnica jest na dole i jak u góry taka sama, czy na dole jest większa średnica rurki?
Ostatnio był amortyzator DNM 8 na allegro z opisem:
Rura sterowa: 28.6mm (1.13 cal) 1-1/8 ”do 1.5” (Taper)
Więc są amortyzatory które dolne łożysko nie pasuje łożysko 1-1/8
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Przy taperze zatrzymaloby sie w miejscu gdzie rura zaczyna sie rozszerzac, i wiem, bo mialem z tym do czynienia. Bieznia lozyska wchodzi ciasno i to normalne, ze trzeba je nabic, chyba, ze kupisz te z naciętą bieznią.Dede pisze: ↑27 cze 2020, 1:10Nie rozumie na taper by nie weszło tak dalego ale polecasz dobić młotkiem żeby weszło.
A skąd wiesz ze to standardowy amortyzator?
Pod tą nazwą modelem są różne wersję średnicy na stary zależności co sie kupiło.
Pytanie raczej do właściciela czy kupił z rurką na stery gdzie średnica jest na dole i jak u góry taka sama, czy na dole jest większa średnica rurki?
Ostatnio był amortyzator DNM 8 na allegro z opisem:
Rura sterowa: 28.6mm (1.13 cal) 1-1/8 ”do 1.5” (Taper)
Więc są amortyzatory które dolne łożysko nie pasuje łożysko 1-1/8
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
dzieki wielkie za odpowiedzi!
później będę próbował i dam znać.
TODO
1.
później będę próbował i dam znać.
tak, stery z zestawu z ramą, amortyzator kupiony od forumowicza - DNM USD 8S (https://www.marema.eu/) nie pamiętam nicku.AST034 pisze: ↑26 cze 2020, 20:49Jesli to stery neco z zestawu z rama, a amor DNM to znajdz rurke srednicy nieznacznie wiekszej niz 1 i 1/8 cala wewnatrz, mlotek i do dziela. Ja nabijalem rura od odkurzacza, zlamala sie przy tym ale nabilem do konca, tak jak masz co chwila beda luzy. Tam trzeba konkretnej sily a nie ramy z akumulatorem
tapera nie mam bo faktycznie weszło prawie do końca, ale być może że to jest ten "czwarty rodzaj" amorka i się tylko delikatnie rozszerza (celowo?) żeby mocniej trzymało?
TODO
1.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Stery mam chyba identyczne jak zna zdjęciu. łożyskowe.
miski już były nabite (zintegrowane?) w główce ramy.
może ktoś dla pewności opisać dokładnie jak to ma być złożone po kolei? może gdzieś popełniłem błąd.
miski już były nabite (zintegrowane?) w główce ramy.
może ktoś dla pewności opisać dokładnie jak to ma być złożone po kolei? może gdzieś popełniłem błąd.
- michaS
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Polecam łożysko maszynowe zamiast łożysk z kołnierzem otwartych.
Stery rowerowe klasyczne łożyska z kołnierzem otwarte
Stery bezgwintowe klasyczne
Stery rowerowe półzintegrowane
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
Polecam dobre łozyska maszynowe, miałem stery za 60 i 80 zł na maszynach, w jakosci lozysk byla przepaść.
KRAKÓW
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2
dzięki za podpowiedzi.
zamontowałem stery maszynowe, stare miski łatwo wyszły.
faktycznie rura od odkurzarza daje rade
rura sterowa faktycznie rozszerza się tak z 1-2cm przed końcem o 1 mm
tylko górna półka amortyzatora nie weszła cała i zastanawaim się czy opuścić dolną półkę o 5-10mm.
dodatkowo znalazłem taką część i nie wiem do czego ona jest:
zamontowałem stery maszynowe, stare miski łatwo wyszły.
faktycznie rura od odkurzarza daje rade
rura sterowa faktycznie rozszerza się tak z 1-2cm przed końcem o 1 mm
tylko górna półka amortyzatora nie weszła cała i zastanawaim się czy opuścić dolną półkę o 5-10mm.
dodatkowo znalazłem taką część i nie wiem do czego ona jest:
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA