Modernizacja fat bike e-bike

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: sannis »

Mam również e-fata, skrzynkę rozwiązałem w taki sposób:
Obrazek
Obrazek

Skrzynka jest lekka i wytrzymała poprzez odpowiednią technologię laminowania kompozytu epoksydowo-szklanego.
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Z pokorą przyjmuję sprawdzone porady doświadczonych kolegów. Jak widzę http://elektro-bikes.pl/gotowe-konstrukcje/ ekipa z Bielska już przerabiała faty. Dostarczę rower do nich. Niechaj zajmą się tym zawodowcy. Dzięki za życzliwość i szczere sugestie.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: wwojciech »

Sam zaplatales silnik?
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Nie, silnik zapleciony w serwisie rowerowym lokalnie, z tego co mi wiadomo użyli stożkowych nypli, konieczne było rozwiercanie otworów i 2 mm szprych.
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Mitar »

midi pisze:
13 maja 2018, 8:40
Silnik NC 9x7 ma fajny potencjał to że nie ciągnie Cię do małych szaleństw nie znaczy że jak zasmakujesz pełnej mocy tego silnika i konkretnej pojemności aku to Ci się nie zmieni. Powinieneś zrobić tak, sterownik dający 45A zasilanie 20S ...
NC 7x9 i 20S i 45A to nie jest dobry pomysł, znam to z autopsji :) Zbyt szybko się przegrzewa nawet na miejskich drogach już nie mówię o górach.
Dla tego silnika i 45A sterownika najbardziej optymalne jest 16S ,trzeba się wtedy postarać by go przegrzać.
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: midi »

Ja mam inne doświadczenie z tym silnikiem, tak właśnie jeżdżę 20S i 45A, super przyspiesza, max prędkość 60km/h, nigdy nie udało mi się go do 100*C doprowadzić , bardzo ekonomiczny silnik jednak ja jestem z Radomia a tu płasko raczej. Ten silnik jedzie ekonomicznie już od około 20km/h a w tej konfiguracji przyspiesza tak że często samochody zostają w tyle ten nawój jest właśnie zdecydowanie lepszy do podjazdów niż szybsze nawoje , napięcie odpowiada za prędkość max a prąd za moc jak masz 16s to prędkość max pewnie około 40km/h .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: tas »

też uważam 20s za błąd w połączeniu z silnikami wolnobieżnymi :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: xyz2a »

Pozdrawiam midi - rodzinne strony - czy piszecie o tych samych silnikach? 7x9 to nie jest 9x7 - to dwie odmienne konstrukcje.
Sam posiadam 7x9 16s - i przy ostrzejszej zabawie (dużo startów) można szybko ten silnik zagrzać przy 45A ale jeszcze nie przegrzać - przy 20s domniemam że trzeba się częściej pilnować.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: midi »

No to wychodzi że nie dokazuje zbytnio :? ostrożny widocznie jestem :roll:
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

sannis pisze:
13 maja 2018, 9:55
Mam również e-fata, skrzynkę rozwiązałem w taki sposób:
Obrazek
Obrazek

Skrzynka jest lekka i wytrzymała poprzez odpowiednią technologię laminowania kompozytu epoksydowo-szklanego.
Piękna konstrukcja, będzie inspiracją dla mojej skrzynki. Poproszę tylko kolegów z Bielska o wykonanie delikatnych skosów w kierunku ostrego trójkąta ramy.

Dostałem zgodę kolegi Marka aby wykorzystać jego zdjęcia jako wzór do wykonania podobnej w moim facie
http://bikel.pl/budowa-skrzynki-na-elektronike/
To jest dla mnie IDEAŁ, dla mnie najpiękniejsza skrzynka jaką widziałem
Obrazek
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: TomaS »

Tak pomysł ze ściętymi bokami skrzynki jest naprawdę świetny wizualnie. Zmniejsza optycznie skrzynkę i całość wygląda "fabrycznie".

tas pisze:
13 maja 2018, 22:05
też uważam 20s za błąd w połączeniu z silnikami wolnobieżnymi :)
Porównując:
1. 20s + 30A
2. 16s + 45A

20s + 30A będzie się mniej grzał bo mniejsza moc.
Jak zrobimy kombinację 20s + 45A to wtedy mamy piekarnik bo dajemy 3,7 kw na 1500 watowym ninecontinent.

Czy mówisz ogólnie że 20s z WOLNOBIEŻNYMI to błąd ? Jakieś nowe doświadczenia ?
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: tas »

Źle porównujesz
10x6 na 16s 45A
7x9 na 20s 45A
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: TomaS »

Chodziło o to:
tas pisze:
13 maja 2018, 22:05
też uważam 20s za błąd w połączeniu z silnikami wolnobieżnymi :)
Tas jak byś napisał: 20s to błąd w połączeniu z silnikami wolnobieżnymi przy sterowniku 45A.

Wtedy bym nie dopytywał o co chodzi ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: tas »

NIKT nie wybiera wolnobieżnego z powodu tego, że "o, wybiorę wolnobieżny bo dzięki temu mogę dać 2x słabszy sterownik"
No nikt.
Ludzie chcą mieć POWER na starcie z wolnobieżnego ale się okazuje, że to sie odbywa kosztem prędkości, a chcą mieć ciastko i zjeść ciastko i wpadają na pomysł 'to podniosę napięcie bo tak mówili na forum'
I później się grzeją i złe nie dobre i jeździ gorzej niż odpowiednik 10x6 na 16s bo przekombinowali. Ale to trzeba się chyba przekonać samodzielnie ;)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: TomaS »

Dokładnie. Trzeba pamiętać żeby zwiększać napięcie trzeba zmniejszać Ampery i na odwrót żeby bilans "mocowy" się zgadzał.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Mayloo4
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 04 lip 2018, 17:53

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Mayloo4 »

Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mam na Michał. Posiadam fatbike od 10-mcy ramę kupiłem tylko i wyłącznie pod przeróbkę na elektryka.
Mieszkam i pracuję w Norwegii aury zimowe dają się dość we znaki, a jazda na moim facie to czysta przyjemność po pustych i zaśnieżonych ścieżkach :D .
Ale, z powodu zamontowania silnika elektrycznego który zakupiłem z Chin musiałem zrezygnować z przerzutek, gdyż oś silnika jest centralnie i przerzucenie na wyższą zębatkę powoduje tarcie łańcucha o oponę.
Nie mam z tym kłopotu gdyż silnik i bateria spokojnie sobie radziły w takich warunkach, na najcięższej przerzutce.
Ale.
Przyszło lato zacząłem jeździć po lasach nad jeziora, typowa rekreacja, niestety bardzo strome górki są wstanie pokonać mój zestaw + nogi i pozostaje wypychanie pod najbardziej strome podjazdy, a chyba nie oto w tym chodzi.
Pytanie.
Jak przesunąć silnik na szprychach bardziej w stronę wolno-biegu aby opona zrobiła miejsce na łańcuch, lub czy jest jakieś przedłużenie gwintu na wolno-bieg.
Do tej pory nic nie mogłem znaleźć aż trafiłem tutaj, jak znajdę trochę wolnego to powrzucam fotki, serdecznie dziękuję za każą podpowiedź.
art
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: art »

Dlaczego taki silnik? Tak się zastanawiam, skoro fat ma tak szeroki rozkład widełek i tak mocne obręcze to można by się pokusić tam wstawić naprawdę potężny silnik i jeszcze by starczyło miejsca na kasetę. Nie ma na rynku np. MXUS 3k / 5k z dłuższą ośką albo czegoś podobnego? aż się prosi..
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Rugos »

Jest qs 14kW z chłodzeniem cieczą. On ma szeroki rozstaw :) ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: tatar »

Jest jeszcze RHR 205 3kW nominał.a także Bafang 750 przekładniowy.Oba mają oś pod fatbika.Dostępne są również dystanse pod wolnobieg .
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: sannis »

Zmień silnik. Kup albo mid-drive, albo Bafanga przekładniowego huba pod fatbike. Będzie pan zadowolony. Jeżdżę po górach na takim zestawie: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... ht=rosomak Jest lekki, zwinny i zaskakuje mnie co raz bardziej tym, co jest w stanie podjechać. No chyba, że chcesz mieć namiastkę motocykla wagową i prędkościową.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: EV-Maniak »

Weźcie mi tak szczerze powiedzcie czy te fat-biki faktycznie się nadają na elektryki?

Te opony nie pożerają voltów? Bo są różne zdania. No i brak amortyzacji zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie wiem czy opony na flakach ( bo sugerowane jest przez producentów małe cienienie ) mogą zrekompensować brak amortyzacji? No i budowa mocno wymuszająca rozwalanie kręgosłupa... No chyba że się da inny mostek i kierownicę od harleya.

Poważnie pytam, bo kiedyś rozważałem kwestię zrobienia elektryka na bazie fat-bika, ale sobie poczytałem zdania fachowców i mi jakoś przeszło.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: tatar »

Ja w swoim facie mam Bafanga 750W przekładniówkę i podobnie jak @sannis nie mam żadnych problemów z jazdą w terenie,a ze sterownika leci tylko 15A./aku 16s/ :D
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Yin »

henio pisze:
10 lip 2018, 9:37
Te opony nie pożerają voltów?
Mój fat zaraz po poziomce to obecnie jeden z ekonomiczniejszych ( przy odpowiedniej jeździe) rowerów. Opony które ciężko rozruszać nogami przy silniku dają niezauważalne straty a jak już się rozrusza koła od fata to się tooooczy jak czołg :)
henio pisze:
10 lip 2018, 9:37
No i brak amortyzacji zarówno z przodu jak i z tyłu.
Przecież są amorki pod faty, jak i ramy typu full. No i zawsze można zrobić samemu jak się ma zaplecze techniczne :)
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Po ponad miesięcznych weekendowych testach jestem pełen podziwu dla dopracowanej konstrukcji obudowy i akumulatora wykonanego przez Kolegów z http://elektro-bikes.pl/
Dystans po płaskim terenie 140 km i zapas na akumulatorze ok 20 %, po górzystym na trasie Krosno -Rzeszów przez zamek w Odrzykoniu i rezerwat Prządki i z powrotem 130 km pozostało 10%.
Obudowa estetyczna, wodoodporna, profesjonalnie zabezpieczona. Super stabilna. Polecam z pełnym przekonaniem.
Akumulator 13s11p 31Ah REWELACJA
silnik nine continent 7x9 i sterownik sinus

Dzięki za odradzenie montażu w bagażniku na sztycy. Podczas jazdy z amortyzowaną sztycą dokładnie poczułem jakie potrafią być wibracje bagażnika z ładunkiem tylko 2kg.
IMG_2564.jpg
IMG_2573-1.jpg
Ostatnio zmieniony 25 lip 2018, 19:39 przez andy101, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: elektrotonus »

Fajny zasięg, jakie masz ogniwa, że masz aż 31 Ah ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Parametry ogniwa
Wykonane i zgrzewane przez http://elektro-bikes.pl/akumulatory/
wykres.jpg
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: elektrotonus »

Z wykresu nie wynika jaki model ogniwa masz w środku.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Po szybkim wyjaśnieniu producenta akumulatora wszystko jasne:
"Wszystko w pojemności się zgadza, tylko tam jest nie 9 P tylko 11 P , stąd zdziwienie kolegów z forum jaki rodzaj ogniwa został zastosowany. Ogniwo INR 18650 29E Samsung. Pojemność 2850 mAh. razy 11 to w przybliżeniu daje 31,350 Ah. Mały i trwały potworek🙂Pozdrawiam Tomek."
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Goliath »

@andy101 - skrzynkę masz mocowaną tylko na 2 śruby "bidonowe' + opaska na rurę pod siodłową ?? :shock:
Aż się prosi by początek skrzynki /przy główce ramy/ usztywnić.
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Goliath pisze:
25 lip 2018, 20:08
@andy101 - skrzynkę masz mocowaną tylko na 2 śruby "bidonowe' + opaska na rurę pod siodłową ?? :shock:
Aż się prosi by początek skrzynki /przy główce ramy/ usztywnić.
Na razie podczas kilku wyjazdów ponad 100 km nie zauważyłem jakichkolwiek drgań lub niestabilności skrzynki. Przy prędkości max 40 km/h jaką osiąga ten silnik wszystko jest idealnie zamocowane. Jednak dla spokoju pomyślę nad profilaktycznym zabezpieczeniem. Dzięki za sugestie.
DSC04033a1024.jpg
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Po roku użytkowania silnika 7x9 Nine Continent pora na tuning. Właśnie dotarł do mnie profesjonalnie zapleciony w dostarczoną przeze mnie obręcz MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) TYŁ. Polecam każdemu usługę w Nexun.pl . Profesjonalne wykonanie i błyskawiczna wykonanie i przesyłka. Teraz czekam na blokadę obrotu osi na M14 i montaż.
Załączniki
zaplecione2.jpg
zaplecione.jpg
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: EV-Maniak »

Mam takie pytanie techniczne bo się nie znam na fatach:

Jaki model fatbike'a ( koniecznie fulla ) ma największą ramę?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: EV-Maniak »

Chyba nie ma większej ramy full do fat bike jak ta http://carverbikes.com/frames/trans-fat ... ike-frame/

I to jeszcze z lekkiego amelanium.

Zastanawiam się czy ktoś już przerobił fat-bike fulla ale tak jak Konę, czyli w dwa rzędy ogniw. Wydaje mi się, tak na oko, że nawet blisko 400 ogniw by weszło do takiej skrzynki i mama fajny, mocny rower na pograniczu moto ;)

Dobrze myślę?
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: granada »

Ale rowerek :) Wygląda super heh. To chyba na plażę wymyślony a kolega jeździ wszędzie ?
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Używam fata do jazdy turystycznej, przede wszystkim leśne ścieżki Beskidu Niskiego. Przy ciśnieniu w oponach ok 1,5 atm zachowuje się identycznie jak każdy rower górski. Dzięki szerokiej oponie bezproblemowo radzi sobie z miejskimi dziurami i zapadniętymi studzienkami. Po prostu wszechstronna maszyna do wszystkiego.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Umbur »

andy101 pisze:
26 lut 2019, 13:03
Używam fata do jazdy turystycznej, przede wszystkim leśne ścieżki Beskidu Niskiego. Przy ciśnieniu w oponach ok 1,5 atm zachowuje się identycznie jak każdy rower górski. Dzięki szerokiej oponie bezproblemowo radzi sobie z miejskimi dziurami i zapadniętymi studzienkami. Po prostu wszechstronna maszyna do wszystkiego.
Masz możliwość porównania "spalania" przy normalnym ciśnieniu i 1,5atm?
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Iceman »

andy101 pisze:
06 gru 2018, 8:35
Po roku użytkowania silnika 7x9 Nine Continent pora na tuning. Właśnie dotarł do mnie profesjonalnie zapleciony w dostarczoną przeze mnie obręcz MXUS V3 3K-TURBO 3000W 45H (16X4) TYŁ. Polecam każdemu usługę w Nexun.pl . Profesjonalne wykonanie i błyskawiczna wykonanie i przesyłka. Teraz czekam na blokadę obrotu osi na M14 i montaż.
Zmieniałeś może również akumulator, czy zostawiłeś 13S11p? Miałeś już okazję pojeździć z tym nowym silnikiem? Jakie wrażenia w porównaniu z NC 7x9? Jak ten Mxus sprawdza się na takim napięciu (13S, duża grupa osób jeździ jednak na 16S)?
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: andy101 »

Cały czas używam poprzedniego akumulatora 13s11p i na razie nie mam żadnego wyświetlacza oprócz woltomierza przy stacyjce. W przypadku napompowanych opon różnice na moim testowym dystansie ok 36 km z Krosna do skansenu Bóbrka i z powrotem oceniam na ok 1 volt różnicy. przy ciśnieniu 0,6 atm spadek napięcia wynosi z 53v do 50v na 36 km. W przypadku ciśnienia 1,5 atm z 53v na 51v. Trasa w większości po lekko zniszczonym asfalcie. Mxus w porównaniu do NC jest o wiele zrywniejszy przy tym samym napięciu. Dla mnie rewelacja. Sterownik to GT 1500, w NC miałem sinusa KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: Vegasnight9 »

Andy jak oceniasz komfort jazdy na facie? Te duże opony potrafią zastąpić amortyzator?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modernizacja fat bike e-bike

Post autor: tatar »

Amortyzatora nie zastąpią,ale pewna amortyzacja jest.Piszesz o ciśnieniu 0.6-1.5 atm. to dosyć niskie ciśnienie.Ja jeżdziłem na 2.5 Atm. i na ,,spalanie nie narzekałem.Czasem po mieście pompowałem nawet 3 atm. i spoko. ;)
ODPOWIEDZ