FALCON E-CROSS
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
FALCON E-CROSS
Nowe forum, nowa zmiana na sezon 2018 Dawny Poison Atom przemianowany na Falcon E-CORSS wraz ze zmianą grafiki mojego autorstwa. Konfiguracja:
QS 24X5 + zębatka 16T.
Sabvoton 72150 + moduł BT
20S14P - Sanyo GA
BMS 150A
Cycle Analyst v3 + przycisk 3 power i PAS (nie montowałem jeszcze magnesów)
Obręcze Double Track (tył szprychy 3,2mm z podkładkami pod nyple)
Hamulce przód zee, tył slx, tarcze 203mm.
Opony 26x3.0 Chao Yang
Amortyzacja: przód 888 RC3, Tył Roch Shox Vivid
QS 24X5 + zębatka 16T.
Sabvoton 72150 + moduł BT
20S14P - Sanyo GA
BMS 150A
Cycle Analyst v3 + przycisk 3 power i PAS (nie montowałem jeszcze magnesów)
Obręcze Double Track (tył szprychy 3,2mm z podkładkami pod nyple)
Hamulce przód zee, tył slx, tarcze 203mm.
Opony 26x3.0 Chao Yang
Amortyzacja: przód 888 RC3, Tył Roch Shox Vivid
Ostatnio zmieniony 07 sty 2019, 15:38 przez TomaS, łącznie zmieniany 4 razy.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forumowicz
- Posty: 557
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: FALCON E-CROSS
Nie pękają ci szprychy na tylnej obręczy rowerowej? Na konstrukcji co wypożyczam ludkom muszę zmienić na moto, zresztą brat co waży 55kg też miał z tym problemu, więc wylądowała moto "felga" na tył.
Już tyle razy musiałem w terenie klepać obręcz, że powiedziałem dość.
Już tyle razy musiałem w terenie klepać obręcz, że powiedziałem dość.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Nie, narazie nic nie pęka, zaplot jest pancerny na szprychach moto. W przerwie zimowej dawałem do dociągania tylko. Bardziej obawiałem się o wyrywanie nypli z obręczy ale duże podkładki pod nyple robią robotę Przy dokręcaniu nypli wygięły się fajnie w kształt obręczy. Powiedziałem sobie że jak tylko chociaż jeden raz coś pęknie to odrazu idę w obręcz moto ale 21. Dam znać jak coś strzeli.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: FALCON E-CROSS
No ładny sprzęcik. Jak tak patrzę na te wasze Falcony, to już mnie chęć nachodzi, żeby rozpocząć budowę, ale czasu brak no i chwilowo inne wydatki.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: FALCON E-CROSS
Ja jak bym miał kasiorkę, to już bym dawno składał Falconika dużej mocy i bym miał 3 pary opon: zimowe z kolcami, krosowe i szosowe jak do ścigacza - o małym oporze toczenia i bym szalał cały rok wszędzie
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 23:26
- Lokalizacja: wawa
Re: FALCON E-CROSS
Sanyo daja rade przy 150A i tylko 14P - chyba dostaja mocno w d.. SAG chyba konkretny sie robi przy odkreceniu manetki do oporu
BUDOWA AKUMULATORÓW
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
BMS jest na 150A a nie prąd jazdy.
Mam ustawione trzy tryby mocy na przełączniku w CAv3
1. 250W - 25km/h
2. 70A
3. 100A
i 80% czasu jeżdżę na trybie 2.
A swoją drogą u nas nie ma wzniesień gdzie podjeżdżasz 1000m w górę przez 30min. więc nawet jak ustawię tryb 3 to i tak co jakiś przy rozpędzaniu tylko mi tyle bierze
Mam ustawione trzy tryby mocy na przełączniku w CAv3
1. 250W - 25km/h
2. 70A
3. 100A
i 80% czasu jeżdżę na trybie 2.
A swoją drogą u nas nie ma wzniesień gdzie podjeżdżasz 1000m w górę przez 30min. więc nawet jak ustawię tryb 3 to i tak co jakiś przy rozpędzaniu tylko mi tyle bierze
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: FALCON E-CROSS
Ładna maszyna, wygląda jak fabryka.
Nie spada Ci łańcuch na wertepach? Też aktualnie nie mam nic na przodzie i jest dramat, co chwila muszę poprawiać
Nie spada Ci łańcuch na wertepach? Też aktualnie nie mam nic na przodzie i jest dramat, co chwila muszę poprawiać
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Narazie spadł mi tylko raz Jak sprawa się powtórzy zamontuje prowadnicę patentu kolegi Umbur (prowadnica już jest kupiona na czarną godzinę)
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 23:26
- Lokalizacja: wawa
Re: FALCON E-CROSS
a przy ustawieniu 100A jaki masz sag?
BUDOWA AKUMULATORÓW
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
-
- Forumowicz
- Posty: 557
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: FALCON E-CROSS
Jakiś czysty ten falcon, aż za czysty. Musisz go więcej razy wyprowadzić na spacer do lasu, żeby nabrał dojrzałości.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 23:26
- Lokalizacja: wawa
Re: FALCON E-CROSS
Czysty bo kolega zapewne dba o niego. Ale to jest jak z nowym samochodem, dbasz do pierwszej ryski
BUDOWA AKUMULATORÓW
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Sag przy 100A jakieś 8-9V.
Nie no ja nie czekam az skorupa brudu sama odpadnie od roweru tak jak powinno się robić
Nie no ja nie czekam az skorupa brudu sama odpadnie od roweru tak jak powinno się robić
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 23:26
- Lokalizacja: wawa
Re: FALCON E-CROSS
a jak zasieg na tym pakiecie przy normalnej jezdzie?
BUDOWA AKUMULATORÓW
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Powiem Ci że jeszcze nie wyładowałem do końca
Jak robię 100km ze średnią prędkością 27km/h teren różny (z górki, pod górkę, lasy, szutry, asfalt z wiatrem i pod wiatr) to zostaje mi 74V, spalanie wychodzi 18,5Wh/km czyli poszło jakieś 1800Wh, czyli jeszcze raz tyle w tych warunkach był zrobił pewnie. Jadąc te 25km/h ze wspomaganiem, w stałych warunkach drogowych i pogodowych pewnie z 280km bo się udało ale takie dystanse to już nie na moje plecy, tyłek i nadgarstki
Jak robię 100km ze średnią prędkością 27km/h teren różny (z górki, pod górkę, lasy, szutry, asfalt z wiatrem i pod wiatr) to zostaje mi 74V, spalanie wychodzi 18,5Wh/km czyli poszło jakieś 1800Wh, czyli jeszcze raz tyle w tych warunkach był zrobił pewnie. Jadąc te 25km/h ze wspomaganiem, w stałych warunkach drogowych i pogodowych pewnie z 280km bo się udało ale takie dystanse to już nie na moje plecy, tyłek i nadgarstki
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 23:26
- Lokalizacja: wawa
Re: FALCON E-CROSS
e to ladnie. Ja bym w zyciu takich zasiegow nie zrobil. u mnie kciuk na manetce dziala w systemie 0 1. albo nic albo full
BUDOWA AKUMULATORÓW
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
ZGRZEWANIE PAKIETÓW
E-BIKEi KARIWA USZYTE NA MIARĘ :)
-
- Forumowicz
- Posty: 557
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: FALCON E-CROSS
Nie mam akurat ile Wh/km mam przez cały dystans co zrobiłem na falconie, ale mam na przestrzeni 4000km także wielkiej różnicy nie będzie. Wychodzi 23wh/km z czego połowa to jazda po górach.
Nawet odzysk dość duży 4,2 procent i 4,5 kWh odzyskane.
Nawet odzysk dość duży 4,2 procent i 4,5 kWh odzyskane.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forumowicz
- Posty: 557
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: FALCON E-CROSS
Ogólnie to mam ponad 10kwh odzyskanie i jest to ogółem 3,9procent odzyskane energii z ogółu co przejechałem
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Rodzinna wycieczka. Zahaczony plac zabaw żeby mały szkrab nogi rozprostował
P.S - Carrera banshee żonki dostała naklejke na boczek ale to już dawno tylko fotek nie aktualizowałem
P.S - Carrera banshee żonki dostała naklejke na boczek ale to już dawno tylko fotek nie aktualizowałem
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 maja 2018, 20:29
- Lokalizacja: Wrocław
Re: FALCON E-CROSS
Jak to jest z przerzutkami w Falconach, widzę tu 2 blaty na korbie ale przerzutki coś nie dostrzegam. Z tyłu jedna zębatka? Stosuje się jakieś przełożenia w tego typu rowerach?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Z przodu nie potrzeba przerzutki. Jak trzeba mniejsze przełożenie (mi się jeszcze nie zdarzyło żebym potrzebował) to się zrzuca łańcuch niżej ręcznie. Z tyłu mam jedną zębatkę 14z, ale ludzie dają wolnobiegi pięcio-rzędowe i przy tym silniku to górna granica bo łapie się połowę gwintu nakrętki na ośce.
Ogólnie przy takich rowerach przerzutki i blaty wcale nie są potrzebne uwierz mi.
Jak skończy Ci się bateria i tak nie ujedziesz za daleko nawet na małym przełożeniu więc planujesz trasę tak żeby nie jeździć bez prądu.
Ogólnie przy takich rowerach przerzutki i blaty wcale nie są potrzebne uwierz mi.
Jak skończy Ci się bateria i tak nie ujedziesz za daleko nawet na małym przełożeniu więc planujesz trasę tak żeby nie jeździć bez prądu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lip 2018, 20:57
- Lokalizacja: Twardogóra
Re: FALCON E-CROSS
Cześć wszystkim.
Buduję właśnie pierwszego falcona i widzę że Wasz przewiduje czujnik PAS. Jak zamontowaliście czujnik w falconie? Szukam inspiracji bo nie chcę aby był przerost formy nas treścią.
Buduję właśnie pierwszego falcona i widzę że Wasz przewiduje czujnik PAS. Jak zamontowaliście czujnik w falconie? Szukam inspiracji bo nie chcę aby był przerost formy nas treścią.
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: FALCON E-CROSS
Tas na swoim blogu wyraźnie ostrzega
http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
Wspomaganie PAS (podczas pedałowania) - nie używam w rowerze o takiej mocy można przez to zginąć
http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
Wspomaganie PAS (podczas pedałowania) - nie używam w rowerze o takiej mocy można przez to zginąć
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lip 2018, 20:57
- Lokalizacja: Twardogóra
Re: FALCON E-CROSS
Aż tak nierozsądny nie jestem aby używać PASa na pełnej mocy.
Jednak polskie przepisy stanowią jasno (mniej lub bardziej), że poruszając się po drodze publicznej pojazdem o napędzie elektrycznym należy zadbać o to, żeby silnik dawał maksymalną moc 250W i działał tylko wtedy gdy pedałujemy. Chcę to puścić przez ev computer - link na stronie - aby w dni powszednie móc tanio i zgodnie z prawem dojechać do pracy. Gdy droga pozwoli na użycie mocy powyżej 250W pas się odłączy a "pracą" silnika sterować będzie manetka.
PS. To tylko moja interpretacja przepisów i newsów z internetów, nie jestem prawnikiem i nie odpowiadam jeżeli ktoś weźmie to jako poradę prawną.
Sugestie?
Jednak polskie przepisy stanowią jasno (mniej lub bardziej), że poruszając się po drodze publicznej pojazdem o napędzie elektrycznym należy zadbać o to, żeby silnik dawał maksymalną moc 250W i działał tylko wtedy gdy pedałujemy. Chcę to puścić przez ev computer - link na stronie - aby w dni powszednie móc tanio i zgodnie z prawem dojechać do pracy. Gdy droga pozwoli na użycie mocy powyżej 250W pas się odłączy a "pracą" silnika sterować będzie manetka.
PS. To tylko moja interpretacja przepisów i newsów z internetów, nie jestem prawnikiem i nie odpowiadam jeżeli ktoś weźmie to jako poradę prawną.
Sugestie?
- andy101
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
- Lokalizacja: Krosno
Re: FALCON E-CROSS
Napiszę z mojego doświadczenia, już kilkukrotnie byłem zatrzymywany przez Policje i straż miejską. Zarówno w Krośnie jak i w Rzeszowie. Raz wzywałem karetkę do rannego rowerzysty i również byłem spisywany przez policję,luźno rozmawialiśmy, chcieli zapytać jak się jeździ na tak szerokich oponach.
Opinia prawna Wynika z niej że wystarczającym jest ustawienie w sterowniku kontrolera trybu ograniczenia mocy.
Definicja "uruchamiany za pomocą nacisku na pedały" jest bardzo ogólna i nie definiuje metody.
Mój silnik przy napięciu 48v nie pozwala na prędkość wyższą niż 40 km/h, nine continent rh2809 d 7x9. Zapytałem jak to jest z prawnym aspektem posiadania silników powyżej 250w. Odpowiedź była krótka: jeżeli jeździsz spokojnie po ścieżkach rowerowych, bez wariacji na jednym kole i paleniu gumy na asfalcie my nie interweniujemy. Nie wnikamy jaki silnik, nas interesuje tylko prędkość. Czyli można trafić na rozsądnych mundurowych.Opinia prawna Wynika z niej że wystarczającym jest ustawienie w sterowniku kontrolera trybu ograniczenia mocy.
Definicja "uruchamiany za pomocą nacisku na pedały" jest bardzo ogólna i nie definiuje metody.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: FALCON E-CROSS
Nikt się nie da nabrać na to że pojazd typu Falcon jest rowerem dopuszczonym do jazdy po ścieżkach rowerowych.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- genjusz
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23
Re: FALCON E-CROSS
Potwierdzam co kolega wyżej napisał. Sam miałem już trzy przygody z policją (dwie jadąc DDR) i za każdym razem byłem puszczany dalej. Oczywiście zawsze jechałem zgodnie z przepisami i bez szaleństw. Po krótkiej i miłej rozmowie oraz niezliczonych „och” i „ach” ze strony mundurowych dostawałem na dowidzenia „tylko jedź powoli i ostrożnie”. Także jeżeli jedziesz z głową i nie odpier@&€”asz to nic Ci nie grozi.
Natomiast problem i to ogromny pojawia sie w momencie spowodowania wypadku (i nie ważne że nie z Twojej winy), zawsze Ty bedziesz winny jeżeli coś się stanie.
Natomiast problem i to ogromny pojawia sie w momencie spowodowania wypadku (i nie ważne że nie z Twojej winy), zawsze Ty bedziesz winny jeżeli coś się stanie.
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Panowie nie pomyliły wam się tematy?
Tutaj na przykład można o tym pisać
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=1300
Admina proszę o przeniesienie 6 (nie licząc tego) ostatnich postów w odpowiednie do tego miejsce
Tutaj na przykład można o tym pisać
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=1300
Admina proszę o przeniesienie 6 (nie licząc tego) ostatnich postów w odpowiednie do tego miejsce
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 sie 2018, 7:52
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: FALCON E-CROSS
Tomas uruchomiles juz PAS ? Gdzies widzialem ze mozna w ca3 sterowac ile pas ma podawac maks pradu w silnik. Ciekawie by bylo bo wtedy nie bylby tak niebezpieczny jak to Tas pisal na blogu. Ja chce miec pas nie ze wzgledu legalnosci tylko po prostu tak sie wygodnie jezdzi.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: FALCON E-CROSS
Ja również nie wyobrażam sobie ebike'a bez PAS. To nieprawda że pas jest niebezpieczny. Jest bezpieczny. Chyba że masz upośledzony sterownik który wali od razu na koło 10kw przy dotknięciu pedału i nie ma żadnej możliwości aby to zmienić. W dzisiejszych czasach gdzie mamy programowalne wyświetlacze które umożliwiają ustawienie wszystkiego pod siebie, rezygnacja z PAS to rezygnacja z wygody. Mam sinus kt + lcd3 i manetka z pas idealnie się nawzajem uzupełniają.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: FALCON E-CROSS
Wszystko jest podlaczone tylko magnesy do korby leżą sobie na półce i czekają nie wiem na co Jakoś olałem temat z lenistwa. Stara prawda się sprawdza, jak odrazu czegoś nie zrobisz, to już nie zrobisz Nie no zrobię pewnie bo ciekawi mnie jak to działa.