FALCON E-CROSS

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: ap0f1s »

Ogólnie to mam ponad 10kwh odzyskanie i jest to ogółem 3,9procent odzyskane energii z ogółu co przejechałem
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: TomaS »

Rodzinna wycieczka. Zahaczony plac zabaw żeby mały szkrab nogi rozprostował :)

P.S - Carrera banshee żonki dostała naklejke na boczek ale to już dawno tylko fotek nie aktualizowałem ;)

Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Frizz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: Frizz »

Jak to jest z przerzutkami w Falconach, widzę tu 2 blaty na korbie ale przerzutki coś nie dostrzegam. Z tyłu jedna zębatka? Stosuje się jakieś przełożenia w tego typu rowerach?
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: TomaS »

Z przodu nie potrzeba przerzutki. Jak trzeba mniejsze przełożenie (mi się jeszcze nie zdarzyło żebym potrzebował) to się zrzuca łańcuch niżej ręcznie. Z tyłu mam jedną zębatkę 14z, ale ludzie dają wolnobiegi pięcio-rzędowe i przy tym silniku to górna granica bo łapie się połowę gwintu nakrętki na ośce.
Ogólnie przy takich rowerach przerzutki i blaty wcale nie są potrzebne uwierz mi.
Jak skończy Ci się bateria i tak nie ujedziesz za daleko nawet na małym przełożeniu więc planujesz trasę tak żeby nie jeździć bez prądu.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
maxdw
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2018, 20:57
Lokalizacja: Twardogóra

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: maxdw »

Cześć wszystkim.
Buduję właśnie pierwszego falcona i widzę że Wasz przewiduje czujnik PAS. Jak zamontowaliście czujnik w falconie? Szukam inspiracji bo nie chcę aby był przerost formy nas treścią.
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: andy101 »

Tas na swoim blogu wyraźnie ostrzega
http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/

Wspomaganie PAS (podczas pedałowania) - nie używam w rowerze o takiej mocy można przez to zginąć
maxdw
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2018, 20:57
Lokalizacja: Twardogóra

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: maxdw »

Aż tak nierozsądny nie jestem aby używać PASa na pełnej mocy.

Jednak polskie przepisy stanowią jasno (mniej lub bardziej), że poruszając się po drodze publicznej pojazdem o napędzie elektrycznym należy zadbać o to, żeby silnik dawał maksymalną moc 250W i działał tylko wtedy gdy pedałujemy. Chcę to puścić przez ev computer - link na stronie - aby w dni powszednie móc tanio i zgodnie z prawem dojechać do pracy. Gdy droga pozwoli na użycie mocy powyżej 250W pas się odłączy a "pracą" silnika sterować będzie manetka.

PS. To tylko moja interpretacja przepisów i newsów z internetów, nie jestem prawnikiem i nie odpowiadam jeżeli ktoś weźmie to jako poradę prawną.

Sugestie?
Awatar użytkownika
andy101
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: andy101 »

Napiszę z mojego doświadczenia, już kilkukrotnie byłem zatrzymywany przez Policje i straż miejską. Zarówno w Krośnie jak i w Rzeszowie. Raz wzywałem karetkę do rannego rowerzysty i również byłem spisywany przez policję,luźno rozmawialiśmy, chcieli zapytać jak się jeździ na tak szerokich oponach.
DSC04033a.jpg
Mój silnik przy napięciu 48v nie pozwala na prędkość wyższą niż 40 km/h, nine continent rh2809 d 7x9. Zapytałem jak to jest z prawnym aspektem posiadania silników powyżej 250w. Odpowiedź była krótka: jeżeli jeździsz spokojnie po ścieżkach rowerowych, bez wariacji na jednym kole i paleniu gumy na asfalcie my nie interweniujemy. Nie wnikamy jaki silnik, nas interesuje tylko prędkość. Czyli można trafić na rozsądnych mundurowych.
Opinia prawna
memorandum.pdf
(283.45 KiB) Pobrany 107 razy
Wynika z niej że wystarczającym jest ustawienie w sterowniku kontrolera trybu ograniczenia mocy.
Definicja "uruchamiany za pomocą nacisku na pedały" jest bardzo ogólna i nie definiuje metody.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: WojtekErnest »

maxdw pisze:
05 sie 2018, 17:59

Jednak polskie przepisy stanowią jasno (mniej lub bardziej), że poruszając się po drodze publicznej pojazdem o napędzie elektrycznym należy zadbać o to, żeby silnik dawał maksymalną moc 250W i ...

Sugestie?
Nikt się nie da nabrać na to że pojazd typu Falcon jest rowerem dopuszczonym do jazdy po ścieżkach rowerowych.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
genjusz
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: genjusz »

Potwierdzam co kolega wyżej napisał. Sam miałem już trzy przygody z policją (dwie jadąc DDR) i za każdym razem byłem puszczany dalej. Oczywiście zawsze jechałem zgodnie z przepisami i bez szaleństw. Po krótkiej i miłej rozmowie oraz niezliczonych „och” i „ach” ze strony mundurowych dostawałem na dowidzenia „tylko jedź powoli i ostrożnie”. Także jeżeli jedziesz z głową i nie odpier@&€”asz to nic Ci nie grozi.
Natomiast problem i to ogromny pojawia sie w momencie spowodowania wypadku (i nie ważne że nie z Twojej winy), zawsze Ty bedziesz winny jeżeli coś się stanie.
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: TomaS »

Panowie nie pomyliły wam się tematy?
Tutaj na przykład można o tym pisać
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=1300
Admina proszę o przeniesienie 6 (nie licząc tego) ostatnich postów w odpowiednie do tego miejsce 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
misiekw
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 10 sie 2018, 7:52

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: misiekw »

Krosik marzenie
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: scuda »

Tomas uruchomiles juz PAS ? Gdzies widzialem ze mozna w ca3 sterowac ile pas ma podawac maks pradu w silnik. Ciekawie by bylo bo wtedy nie bylby tak niebezpieczny jak to Tas pisal na blogu. Ja chce miec pas nie ze wzgledu legalnosci tylko po prostu tak sie wygodnie jezdzi.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: Vegasnight9 »

Ja również nie wyobrażam sobie ebike'a bez PAS. To nieprawda że pas jest niebezpieczny. Jest bezpieczny. Chyba że masz upośledzony sterownik który wali od razu na koło 10kw przy dotknięciu pedału i nie ma żadnej możliwości aby to zmienić. W dzisiejszych czasach gdzie mamy programowalne wyświetlacze które umożliwiają ustawienie wszystkiego pod siebie, rezygnacja z PAS to rezygnacja z wygody. Mam sinus kt + lcd3 i manetka z pas idealnie się nawzajem uzupełniają.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: FALCON E-CROSS

Post autor: TomaS »

Wszystko jest podlaczone tylko magnesy do korby leżą sobie na półce i czekają nie wiem na co 😉 Jakoś olałem temat z lenistwa. Stara prawda się sprawdza, jak odrazu czegoś nie zrobisz, to już nie zrobisz 😉 Nie no zrobię pewnie bo ciekawi mnie jak to działa.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
ODPOWIEDZ