Mocny MID na bazie Falcona v2
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Mocny MID na bazie Falcona v2
Ok, wracam do działania.
Aktualnie mam to co na zdjęciach.
Śruby nie są docelowe, służą tylko do przymiarek.
Plan na najbliższy czas: linia łańcucha i prowadnica łańcucha.
Montaż hamulców rozwiązałem tak jak to robią moto ludki z czech, zrobiłem tarczę z tarczy do ciecia, w moto się sprawdza to u mnie też powinno
Na razie z problemów jakie mam to wymyślić jakiś kumaty system, że jak mi zerwie łańcuch to nie zrobi mi w skrzynce demolki z akusem będącym zaraz obok silnika i raczej tymczasowość wolnobiegu z magmy, jak mi się rozsypie to dam ten amerykański "heavy duty"
Aktualnie mam to co na zdjęciach.
Śruby nie są docelowe, służą tylko do przymiarek.
Plan na najbliższy czas: linia łańcucha i prowadnica łańcucha.
Montaż hamulców rozwiązałem tak jak to robią moto ludki z czech, zrobiłem tarczę z tarczy do ciecia, w moto się sprawdza to u mnie też powinno
Na razie z problemów jakie mam to wymyślić jakiś kumaty system, że jak mi zerwie łańcuch to nie zrobi mi w skrzynce demolki z akusem będącym zaraz obok silnika i raczej tymczasowość wolnobiegu z magmy, jak mi się rozsypie to dam ten amerykański "heavy duty"
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Osłonę łańcucha wyobrażam sobie jako kawałek odpowiednio wygiętego stalowego płaskownika o kilkumilimetrowej grubości (i szerokości jaka wynika z odległości płyty montażowej silnika do "boczku" skrzynki), z 4-5 dospawanymi wspornikami z otworami.
Te otwory byłyby wykorzystane do wkręcenia krótkich śrub M6 mocujących ową osłonę do nagwintowanych otworów w płycie montażowej silnika.
Bardziej prosto chyba się nie da, a i wytrzymałe by to było - zerwany łańcuch nie miałby szans narobić bajzlu.
W bardziej rozbudowanej wersji można płaskownik "przykryć" własną osłoną z przyspawanej blachy stalowej 1,5-2mm, może być perforowana dla redukcji masy - wtedy będzie pełna autonomiczna osłona - w razie zerwania łańcucha nie pokaleczy i nie powygina on od środka (delikatnej zazwyczaj) bocznej osłony skrzynki akumulatorowej.
PS: Ale mi się to podoba... przede wszystkim sama idea mida jak i projekt/wykonanie
Te otwory byłyby wykorzystane do wkręcenia krótkich śrub M6 mocujących ową osłonę do nagwintowanych otworów w płycie montażowej silnika.
Bardziej prosto chyba się nie da, a i wytrzymałe by to było - zerwany łańcuch nie miałby szans narobić bajzlu.
W bardziej rozbudowanej wersji można płaskownik "przykryć" własną osłoną z przyspawanej blachy stalowej 1,5-2mm, może być perforowana dla redukcji masy - wtedy będzie pełna autonomiczna osłona - w razie zerwania łańcucha nie pokaleczy i nie powygina on od środka (delikatnej zazwyczaj) bocznej osłony skrzynki akumulatorowej.
PS: Ale mi się to podoba... przede wszystkim sama idea mida jak i projekt/wykonanie
- Buby22
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 19 lut 2018, 6:31
- Lokalizacja: Cz-Dz
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Kolega dobrze radzi. A co do blachy okrywającej to wszystko to ja bym ją zrobił obowiązkowo bo ewentualna konserwacja łańcucha nie będzie bryzgać po całym pojemniku na akumulator.....
www.ebikesczechowice.pl
tel. 665467107
tel. 665467107
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
no własnie bedzie trzeba zrobić coś na wzór kasety na ten łańcuch uszczelnianej deklem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
OK, pełna racja - nie pomyślałem o smarze na łańcuchu, więc oczywiście perforacja "pokrywy" wykluczona.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Kurcze... jaki fajny patent z tarczą hamulcową od gumówki. Było nie mówić, że to od Czechów ściągnięte, sam wymyśliłeś było powiedzieć i to teraz jest już nasze POLSKIE ( żartuję oczywiście )
Jaka jest przewaga MIDa od konstrukcji z silnikiem w tylnym kole prócz lepszego wyważenia? Bo to chyba jest mniej żywotne i dość uciążliwe w eksploatacji - awaryjne.
Jaka jest przewaga MIDa od konstrukcji z silnikiem w tylnym kole prócz lepszego wyważenia? Bo to chyba jest mniej żywotne i dość uciążliwe w eksploatacji - awaryjne.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Nie ma żadnej przewagi, a wręcz same wady
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
No to tym bardziej Cię podziwiam, że Ci się chce.
Żuć to w hmm* i rób BUGGY
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Należałoby chyba sobie zadać pytanie po co przekazywać napęd łańcuchem na korbę, a stamtąd na JEDEN bieg z tyłu??? W takim wydaniu sens jest faktycznie wątpliwy?
Rozumiem, ze tylko tak (zapewne) w tej ramie (przy takim umiejscowieniu motoru) da się poprowadzić łańcuch aby nie kolidował z elementami ramy.
Rozumiem, że są wątpliwości czy klasyczne części rowerowe wytrzymają dużą moc (10 kw???).
Rozumiem te wszystkie aspekty i wybikłe z nich kolejne uproszczenia bo obserwuję tę walkę od jakiegoś czasu.
Chyba warto przemyśleć jeszcze raz podstawowe założenia tego projektu? Bo potem faktycznie może wyjść rozczarowanie efektem.
Każda idea ma swoje ramy i granice plastyczności. Spróbuj zrobić huba do falkona na 50 kw. Pewnie będzie taki silnik. Ale jak tym się będdzie jeździć?
Pozdrawiam.
Rozumiem, ze tylko tak (zapewne) w tej ramie (przy takim umiejscowieniu motoru) da się poprowadzić łańcuch aby nie kolidował z elementami ramy.
Rozumiem, że są wątpliwości czy klasyczne części rowerowe wytrzymają dużą moc (10 kw???).
Rozumiem te wszystkie aspekty i wybikłe z nich kolejne uproszczenia bo obserwuję tę walkę od jakiegoś czasu.
Chyba warto przemyśleć jeszcze raz podstawowe założenia tego projektu? Bo potem faktycznie może wyjść rozczarowanie efektem.
Każda idea ma swoje ramy i granice plastyczności. Spróbuj zrobić huba do falkona na 50 kw. Pewnie będzie taki silnik. Ale jak tym się będdzie jeździć?
Pozdrawiam.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tas,
Nie buduj tego beznadziejnego MIDA
i natychmiast mi proszę odsprzedać ramę
Nie buduj tego beznadziejnego MIDA
i natychmiast mi proszę odsprzedać ramę
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Niech stanie do boju Falcon 5kW i LMX w wersji z pedalami o tej samej mocy.
LMX bez masła weźmie Falcona. Plus Falcona za brak przeniesienia napędu- więc parę zł zostaje co roku w kieszeni.
Ale trakcja, rozklad masy, przyspieszenie, mniejsze zużycie prądu(silnik pracuje w bardziej sprawnych zakresach) jest na plus dla LMXa.
Lepiej po dziurach będzie się toczyło lekkie koło, czy koło ważące 15kg?
Pomimo wielu zalet bezpośredniego napędu, żaden producent samochodów oraz markowych motocykli go nie użył(pomijam skutery bo to nie powinno istnieć:) wieksza masa nieamortyzowana to zło.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Falcon z silnikiem w tylnym kole jest bardziej żywotny, mniej awaryjny, więcej wytrzyma.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
LMX nie weźmie Falcona bez masła, bo po dociągnięciu do 45km/h zostanie w tyle.wwojciech pisze: ↑11 kwie 2018, 21:20Niech stanie do boju Falcon 5kW i LMX w wersji z pedalami o tej samej mocy.
LMX bez masła weźmie Falcona. Plus Falcona za brak przeniesienia napędu- więc parę zł zostaje co roku w kieszeni.
Ale trakcja, rozklad masy, przyspieszenie, mniejsze zużycie prądu(silnik pracuje w bardziej sprawnych zakresach) jest na plus dla LMXa.
Lepiej po dziurach będzie się toczyło lekkie koło, czy koło ważące 15kg?
Pomimo wielu zalet bezpośredniego napędu, żaden producent samochodów oraz markowych motocykli go nie użył(pomijam skutery bo to nie powinno istnieć:) wieksza masa nieamortyzowana to zło.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Oj Pany Pany
Jazda na ebajku to nie tylko podjazdy pod górki i szuranie po piasku bączków.
To też codzienna jazda, komfort, bezawaryjność, pewność działania, brak strachu że nie wrócę z lasu, że mi się łańcuch nie oberwie i nie urwie mi nogi, to zasięg, głośność to 100 różnych czynników.
To że MID jest lepszy w 10% a gorszy w 90...
Ten mid powstaje na moc max 6kW, dokładnie tyle ile mam Falcona na hubie, będą mocowo identyczne aby były do wzajemnego przyrównywania.
Jazda na ebajku to nie tylko podjazdy pod górki i szuranie po piasku bączków.
To też codzienna jazda, komfort, bezawaryjność, pewność działania, brak strachu że nie wrócę z lasu, że mi się łańcuch nie oberwie i nie urwie mi nogi, to zasięg, głośność to 100 różnych czynników.
To że MID jest lepszy w 10% a gorszy w 90...
Ten mid powstaje na moc max 6kW, dokładnie tyle ile mam Falcona na hubie, będą mocowo identyczne aby były do wzajemnego przyrównywania.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
MID bez "biegów" jest właściwie bez sensu. Ma wady tak MID'a (hałas, kłopot z łańcuchem, zębatkami), jak i HUB'a (mniejsza sprawność poniżej/powyżej optymalnych obciążeń). Moim zdaniem taki MID ma sens tylko wówczas, gdy na korbie i kole, mamy po dwie zębatki, które umożliwiają odpowiednie dobranie prędkości silnika do "obciążenia".
- Tomek
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:11
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Aha już to widzę zmiana biegów, to jest dobre dla mida 200W a nie dla 6kW co przyśpiesza tak jak HUB szybciej na najwyższym biegu niż zdążycie to przełączać
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Mid bez biegów jest poprostu nie midem... Rób sobie co chcesz. Twój wybór twoja wolność. Ale to takie okłamywanie rzeczywistości... Moim celem nie jest nikogo obrazanie ale tak uważam jak napisalem. Z mojej strony EOT. Pozdrawiam.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tas,a co byś powiedział,gdyby w midzie z silnikiem 1kw dać przekładnię NuVinci ?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Nie fochamy się.
Zdajesz sobie sprawę jak trudno zrobić MIDa takiej mocy z biegami? Otóż nie da się tego zrobić amatorsko i hobbistycznie.
Co z tego, że rzucisz "bez biegów ten Twój mid to badziew" a ja rzucę "zbudujesz takiego MIDa z biegami to będziemy dyskutować co lepsze, a do tego czasu... wiesz..."
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Cenię sobie huby ale tez mówienie ze 90% jest lepszy? Dla Ciebie hałas łańcucha jest na minus, dla mnie jest ok. Czyli to jest porównanie co bardziej komu pasuje. Odniosłem się wcześniej tylko i wyłącznie do osiągów i jazdy. Nie do użytkowania.
Odnośnie stałego przełożenia- mówienie ze zachowa się tak samo jak hub jest błędem. Wystarczy zadać sobie odrobinę trudu by porównać charakterystyki silników. Jaka jest sprawność przy niskich obrotach(rozpedzanie się) huba przy napędzie 1:1 a mida 1:3.
Czekamy na testy:) one wszystko powiedzą.
Odnośnie stałego przełożenia- mówienie ze zachowa się tak samo jak hub jest błędem. Wystarczy zadać sobie odrobinę trudu by porównać charakterystyki silników. Jaka jest sprawność przy niskich obrotach(rozpedzanie się) huba przy napędzie 1:1 a mida 1:3.
Czekamy na testy:) one wszystko powiedzą.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
wwojciech, jakby MID był lepszy to byśmy mieli na świecie 100 MIDów na 1 HUBa. Ale przykro mi to powiedzieć - jest odwrotnietas pisze: ↑12 kwie 2018, 17:01Oj Pany Pany
Jazda na ebajku to nie tylko podjazdy pod górki i szuranie po piasku bączków.
To też codzienna jazda, komfort, bezawaryjność, pewność działania, brak strachu że nie wrócę z lasu, że mi się łańcuch nie oberwie i nie urwie mi nogi, to zasięg, głośność to 100 różnych czynników.
To że MID jest lepszy w 10% a gorszy w 90...
Ten mid powstaje na moc max 6kW, dokładnie tyle ile mam Falcona na hubie, będą mocowo identyczne aby były do wzajemnego przyrównywania.
Nie mam klapek na oczach, nie patrzę tylko na sprawność przy małych prędkościach jak niektórzy, patrzę na całokształt konstrukcji. CA-ŁO-KSZTAŁT.
Ile było opisów mocnych MIDów na starym forum? Dużo? No dużo. Taka ciekawostka. Większość właścicieli już dawno jeździ na HUBach albo takie właśnie buduje.
Ciągnik rolniczy tez jest lepszy niż osobówka bo można podpiąć większą przyczepkę niż do Opla, a mimo to jakoś nie widzę natłoku ciągników pod biedronką 1 zaleta to dużo za mało aby przeważyć 5 wad
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Ja jestem osobiście zwolennikiem Midów. W swoim gronie znajomych jest również przewaga Mid nad huba. I nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że Mid jest lepszy tylko w 10% Oczywiście najpierw należy ustalić jaki jest wyznacznik 'lepszości' w tych dwóch kategoriach i czym sugeruje się jeździec wybierając rower oparty o dany napęd oraz jakie przeznaczanie będzie jednośladu. Najlepszym rozwiązaniem jest przetestowanie obu na własnej skórze.
Do wyższości cech Mid'a nad Hubem zaliczyłbym:
-przede wszystkim większy moment obrotowy przy tej samej mocy nominalnej
-mniejszy pobór prądu (z reguły)
-mniejsza waga
-lepsze wyważenie roweru
-bardziej 'rowerowe' odczucie z jazdy
-płynniejsze dawkowanie wspomagania
-'bezproblemowa' wymiana dętki
-często wkomponowany w konstrukcję ramy
-dla osób chcących poruszać się 'legalnie' w limicie 250W jest bezkonkurencyjny w porównaniu do huba 250W
-z reguły montowany w bardziej zaawansowanych technologicznie ebajkach
Przewaga Huba nad Mid'em:
-teoretycznie większa trwałość na dłuższą metę
-niższa cena zakupu z reguły
-mniej skomplikowana konstrukcja
-mniej hałaśliwy podczas użytkowania
-często występuje z manetką gazu
-lepszy przy wyższych prędkościach (>60km/h)
Gdybym miał na szybko ocenić to MID jest polecany dla osób lubiących pedałować, a HUB głównie dla tych poruszających się za pomocą manetki
Z uwagi na wagę roweru (20-25kg) takim Midem MTB na Boschu, Brose, Yamaszce czy Bafangu dużo łatwiej robić ewolucje na trasie w lasku. Ciężkim hubem przy wadze z reguły powyżej 35kg już jest inaczej. Warto też napomknąć, że nie bez powodu najdroższe ebajki są oferowane z silnikiem centralnym.
Do wyższości cech Mid'a nad Hubem zaliczyłbym:
-przede wszystkim większy moment obrotowy przy tej samej mocy nominalnej
-mniejszy pobór prądu (z reguły)
-mniejsza waga
-lepsze wyważenie roweru
-bardziej 'rowerowe' odczucie z jazdy
-płynniejsze dawkowanie wspomagania
-'bezproblemowa' wymiana dętki
-często wkomponowany w konstrukcję ramy
-dla osób chcących poruszać się 'legalnie' w limicie 250W jest bezkonkurencyjny w porównaniu do huba 250W
-z reguły montowany w bardziej zaawansowanych technologicznie ebajkach
Przewaga Huba nad Mid'em:
-teoretycznie większa trwałość na dłuższą metę
-niższa cena zakupu z reguły
-mniej skomplikowana konstrukcja
-mniej hałaśliwy podczas użytkowania
-często występuje z manetką gazu
-lepszy przy wyższych prędkościach (>60km/h)
Gdybym miał na szybko ocenić to MID jest polecany dla osób lubiących pedałować, a HUB głównie dla tych poruszających się za pomocą manetki
Z uwagi na wagę roweru (20-25kg) takim Midem MTB na Boschu, Brose, Yamaszce czy Bafangu dużo łatwiej robić ewolucje na trasie w lasku. Ciężkim hubem przy wadze z reguły powyżej 35kg już jest inaczej. Warto też napomknąć, że nie bez powodu najdroższe ebajki są oferowane z silnikiem centralnym.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Wśród fabrycznych rowerow, szczegolnie w 2018 r widać wyraznie inny trend. O ceniam ze, MID-ow jest juz 25- 30%, przednich 50 %, tylnych 20%. Z czego przyrost MID jest bardzo widoczny i w przyszłym roku z pewnością będzie ich jeszcze więcej.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Przy HUB-ach (zabezpieczonych termicznie) producenci hajbajków itp by zbankrutowali jak Mercedes modelem W124
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
O ile w słabszych konstrukcjach taki mid to jest dobry pomysł o tyle w mocniejszych ponad 5kw rodzi się dużo problemów z użytkowaniem. Sam 100 razy wolałbym mida z jego zaletami do używania w górach. Jednak nie ma tak dobrze.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Temat jest MID 6kW vs HUB 6kW, może porozmawiajmy o tym
Na dobry początek proponuję policzyć ile mamy 6kW HUBów na forum vs 6kW midów na forum.
Dlaczego teraz wyskakujecie z MIDami 250? Czy ja kwestionuję takie? Nie, w ogóle się do nich nie odnoszę. Ja się odnoszę do tego co jest tematem.
Wysuwam twierdzenie, że samorówbka 6kW MID jest gorszy od samoróbki 6kW HUBa jako całościowy pojazd.
Dowodem na to jest to, że użytkowanych midów 6kW jest około 0szt a HUBów około 100szt. I to nie jest moje zdanie tylko obserwacja rzeczywistości
Skoro MID ma tyle wad, że nikt go nie wybiera jako cel budowy to jak go można nazywać lepszym?
Na dobry początek proponuję policzyć ile mamy 6kW HUBów na forum vs 6kW midów na forum.
Dlaczego teraz wyskakujecie z MIDami 250? Czy ja kwestionuję takie? Nie, w ogóle się do nich nie odnoszę. Ja się odnoszę do tego co jest tematem.
Wysuwam twierdzenie, że samorówbka 6kW MID jest gorszy od samoróbki 6kW HUBa jako całościowy pojazd.
Dowodem na to jest to, że użytkowanych midów 6kW jest około 0szt a HUBów około 100szt. I to nie jest moje zdanie tylko obserwacja rzeczywistości
Skoro MID ma tyle wad, że nikt go nie wybiera jako cel budowy to jak go można nazywać lepszym?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
To może mid z dodatkowym hubem w przednim kole?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Gdyby ktoś chciał poskakać, mam na myśli ekstremalny przejazd po terenie to tylne koło bez zaplecionego w nie silnika więcej zniesie? Tak myślę bo ani w terenie nie jeżdzę ani nawet midem nie jeździłem
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jak jest to zrobione w motocyklach, jak się upuszcza gazu to się wyprzęga koło ze skrzyni? Zastanawiam się jak to bedzie skoro potrzebuję napinacza a silnik jest na stałe spięty to czy mi się nie będzie łańcuch majtać przy odpuszczaniu gazu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
HUB ( silnik w tylnym kole ) jest zdecydowanie lepszy od MID'a ( napędu centralnego) bo:
1. Jest praktycznie bezawaryjny ( nie musisz notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
2. Więcej można wsadzić ogniw, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg.
3. Ma zdecydowanie większa żywotność ( niczym stare, szwedzkie volvo )
4. Ma prostą konstrukcję, którą każdy może złożyć, a i serwis jest prosty.
5. Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha )
6. No i najważniejsze HUB jest BEZPIECZNIEJSZY od MID'a bo:
a. Łańcuch gdy się urwie, nie urwie Ci nogi
b. Nie spustoszy połowy konstrukcji
c. HUB'em wrócisz na silniku do domu, a nie będziesz pchał jak MIDa ( MID bez łańcucha nigdzie nie pojedzie, a łańcuch bardzo lubi się w MID'zie rwać
Producencie znanych firm budują MID' y bo takie jest zapotrzebowanie rynku, a rynek generalnie w większości krajów nie dopuszcza prawnie rowerów dużej mocy do użytkowania na drodze, tylko zezwala na użytkowanie eko-ciot 250W gdzie MID' y w miarę dobrze się sprawują i co najważniejsze generują zysk dla firm, bo wymagają częstego serwisowania - coś trzeba podciągnąć, coś trzeba przesmarować coś znowu się uperdoliło. I to najczęściej tak wyliczą żeby się oczywiście schrzaniło po gwarancji, żeby sobie popasożytować na kliencie.
HUB - tak
MID - nie
1. Jest praktycznie bezawaryjny ( nie musisz notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
2. Więcej można wsadzić ogniw, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg.
3. Ma zdecydowanie większa żywotność ( niczym stare, szwedzkie volvo )
4. Ma prostą konstrukcję, którą każdy może złożyć, a i serwis jest prosty.
5. Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha )
6. No i najważniejsze HUB jest BEZPIECZNIEJSZY od MID'a bo:
a. Łańcuch gdy się urwie, nie urwie Ci nogi
b. Nie spustoszy połowy konstrukcji
c. HUB'em wrócisz na silniku do domu, a nie będziesz pchał jak MIDa ( MID bez łańcucha nigdzie nie pojedzie, a łańcuch bardzo lubi się w MID'zie rwać
Producencie znanych firm budują MID' y bo takie jest zapotrzebowanie rynku, a rynek generalnie w większości krajów nie dopuszcza prawnie rowerów dużej mocy do użytkowania na drodze, tylko zezwala na użytkowanie eko-ciot 250W gdzie MID' y w miarę dobrze się sprawują i co najważniejsze generują zysk dla firm, bo wymagają częstego serwisowania - coś trzeba podciągnąć, coś trzeba przesmarować coś znowu się uperdoliło. I to najczęściej tak wyliczą żeby się oczywiście schrzaniło po gwarancji, żeby sobie popasożytować na kliencie.
HUB - tak
MID - nie
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jestem jak najbardziej za tym. aby rynek midów szedł do przodu. Jak będzie można zrobić mida 6kw i sprawdzi się to w górach to jak najbardziej. Taka prawda to ten silnik z tyłu to samo zło, ale jest to zło, które obecnie sprawdza się lepiej niż kombinowanie z silnikiem centralnym. Jest prostsze mniej kłopotliwe i się po prostu sprawdza dla zwykłego użytkownika amatorskiej jazdy enduro jak ja.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Najbliższy jest Tombe który ma pedalca w Bielsku z revoltem niecałe 5kW. Ma tak samo falcona w domu. Może warto żeby się odezwal, choć po jego postach wynika ze połowę słabszy jedzie tak samo jak falcon.
Gdzie możesz kupic mida? Wszystko importowane. Revolt z izraela. Cena jak za mxusa k5. Jesli ktoś ma poświęcić tygodnie na projektowanie to wiadomo że wybierze to co jest na miejscu dostępne i proste do złożenia. Ludzie nie potrafią sobie rozgiac widelca czy podpilowac gniazdo a co dopiero ogarnąć mocnego mida.
Najdziwniejsze jest to że jeśli twierdzisz że Twój mid jest jedynym to czemu w tej chwili przed ukonczeniem twierdzisz że jest gorszy? Gdzieś zagubiles obiektywnosc i ten mid niema najmniejszego sensu.
Gdzie możesz kupic mida? Wszystko importowane. Revolt z izraela. Cena jak za mxusa k5. Jesli ktoś ma poświęcić tygodnie na projektowanie to wiadomo że wybierze to co jest na miejscu dostępne i proste do złożenia. Ludzie nie potrafią sobie rozgiac widelca czy podpilowac gniazdo a co dopiero ogarnąć mocnego mida.
Najdziwniejsze jest to że jeśli twierdzisz że Twój mid jest jedynym to czemu w tej chwili przed ukonczeniem twierdzisz że jest gorszy? Gdzieś zagubiles obiektywnosc i ten mid niema najmniejszego sensu.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
@ wwojciech,
Tas nie zagubił obiektywności bo za nim rozpoczął konstrukcję zawsze twierdził, że MID jest gorszy od HUBA. Nie oglądałeś widocznie jego starych blogów i nie czytałeś wypowiedzi z przed lat. Robi MIDA pewnie z ciekawości by potwierdzić swoje założenia. Może filmik nakręci z testów
Tas nie zagubił obiektywności bo za nim rozpoczął konstrukcję zawsze twierdził, że MID jest gorszy od HUBA. Nie oglądałeś widocznie jego starych blogów i nie czytałeś wypowiedzi z przed lat. Robi MIDA pewnie z ciekawości by potwierdzić swoje założenia. Może filmik nakręci z testów
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jeździłem na midzie Tombe, a chwilę potem na falconie Tasa. Zbyt dużo zmiennych aby porównać te konstrukcje obiektywnie - napięcie, sterownik, moc. Falcon rzecz jasna miał większego kopa na qs'ie bo parametry aczkolwiek pojechać na takim midzie to było ciekawe doświadczenie. Na pewno bym się nie zdecydował chociażby ze względu na ten furkot łańcucha oraz komplikacje budowy
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jeśli kiedyś będę budował mida elektrycznego na ramie motocyklowej to mam w planach zainwestować w wał napędowy zapożyczony z motocykli bmw Potrafi znieść lepiej moment obrotowy niż łańcuch i w elektrykach to zbawienie dla midów tylko jeszcze nikt o tym nie mówi
Wiem. Lepiej zbudować 15 hubów niż kombinować takie cuś . Ale już mi się rodzi projekt w głowie ,zresztą nie zdzierżałbym tego głośnego łańcucha
Tas ma racje ,nie zbywajcie się z nim bo macie szczyptę jego doświadczeń . Mid 6Kw to jest jakiś dziw a nie bezawaryjny Hub Falcon . Ale z chęcią się na nim przejadę
Wiem. Lepiej zbudować 15 hubów niż kombinować takie cuś . Ale już mi się rodzi projekt w głowie ,zresztą nie zdzierżałbym tego głośnego łańcucha
Tas ma racje ,nie zbywajcie się z nim bo macie szczyptę jego doświadczeń . Mid 6Kw to jest jakiś dziw a nie bezawaryjny Hub Falcon . Ale z chęcią się na nim przejadę
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Wiesz, mam możliwość zbudować taką konstrukcję "z ciekawości" to czemu by nie, wszyscy na tym skorzystamy. Projekt na pewno będzie szeroko komentowany, porównywany z innymi. Nigdy nie mówiłem, że jako pierwsza wersja to tego typu konstrukcja wyjdzie od razu dobrze. Prawdopodobnie nie wyjdzie i będzie potrzeba powstania v2 i v3.
Trzeba przestać gadać a zacząć coś robić
Tymczasem dalsze prace nad linią łańcucha + przymiarki do odpowiedniego napinacza. Damper do testów mam niestety 220 a potrzebuję 240
Trzeba przestać gadać a zacząć coś robić
Tymczasem dalsze prace nad linią łańcucha + przymiarki do odpowiedniego napinacza. Damper do testów mam niestety 220 a potrzebuję 240
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Przecież zmianę biegów możesz robić na "postoju" Jedziesz czarną trasą na Skrzyczne, jedynka. Śpieszysz się na spotkanie na Żarze, czwóreczka
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Wariator od skutera i skrzynia biegów, na dodatek automatyczna Przy okazji uwolnil bym się od łańcucha
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Łańcuch hałasuje? Ciężki? Chlapie smarem? Niebezpieczny w razie zrywki? He, he... zdaje mi się, że jest rozwiązanie.
Tas, Ty na pewno to znasz - bo ja niedawno natrafiłem - czy przy takim super-mid-e-rowerze (jestem jak najdalszy od kpiny) nie warto zainwestować?:
http://www.gatescarbondrive.com/
https://www.beatbike.pl/page/belt-drive
Poza tym, co do zmiany przełożeń: nie wiem jakie moce może przenosić i jaką wytrzymałość/trwałość ma piasta NuVinci - ale czy nie nadawałaby się do Twojego 6kW projektu?
Tas, Ty na pewno to znasz - bo ja niedawno natrafiłem - czy przy takim super-mid-e-rowerze (jestem jak najdalszy od kpiny) nie warto zainwestować?:
http://www.gatescarbondrive.com/
https://www.beatbike.pl/page/belt-drive
Poza tym, co do zmiany przełożeń: nie wiem jakie moce może przenosić i jaką wytrzymałość/trwałość ma piasta NuVinci - ale czy nie nadawałaby się do Twojego 6kW projektu?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 22:23 przez Pavyan, łącznie zmieniany 1 raz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Chyba sobie żartujesz
To ja się boję żeby mi łańcuch 420 nogi nie urwał a ty proponujesz jakieś parciano-gumowe coś
Da się to to zrobić na pasku, ale ja na 1 stopniu przekładni mam już 120Nm a na drugim 190Nm a to troszeczkę zawęża możliwe rozwiązania technologiczne
To ja się boję żeby mi łańcuch 420 nogi nie urwał a ty proponujesz jakieś parciano-gumowe coś
Da się to to zrobić na pasku, ale ja na 1 stopniu przekładni mam już 120Nm a na drugim 190Nm a to troszeczkę zawęża możliwe rozwiązania technologiczne
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jeśli tak, to nieświadomie - ale to dobrze, że jest wesoło
Za drogi gips? Czy nie wyrobi mocowo?
Za drogi gips? Czy nie wyrobi mocowo?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 16:54
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Trudno powiedzieć co jest lepsze a co gorsze skoro nie ma ani jednego falcona mid. Może i mid ma wady ale w sklepowych konstrukcjach, w tej konkretnej Marcinowej konstrukcji może sie sprawdzać.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Problem jest, że dla ludzi takich jak tas( w pewnej części też zaliczam się do tego grona)używa się bajka po szlakach górskich, gdzie trasy rzędu 100km są normalne a często jest to dużo więcej. Przez co np ja robie na swoich elektrykach ponad 10k km rocznie. Przy takim użytkowaniu liczy się niezawodność, gdzie taki hub zawsze będzie miał przewagę. W sumie mocy nie brakuję, gdyż i tak w górach nie osiąga się dużych prędkości, ani nie ora się szlaków, gdzie bywają ludzie i trzeba się z nimi liczyć. Nie powiem, czasem przy małej prędkości przydałoby się mocy, ale przeważnie wystarczy poprowadzić bajka kawałek, a później przy sile rozpędu i tak da się pokonać górę(może nie zawsze). Dla mnie ważniejsze niż sprawność, która mid ma przy małych prędkościach to masa nie amortyzowana.
Jednak nie wierze(mogę się mylić), że da się zrobić takiego mida, który przejdzie mi po górach 5-6k km w ciągu roku i będzie z nim w porządku. HUB ma wady, ale wiem, co się po nim można spodziewać jest przewidywalny, pewnie więcej wad niż zalet, ale zawsze te wady mnie nie zaskoczą. Jestem na nie przygotowany i mogę szybko je eliminować .
To jest moja opinie na ten temat i dotyczy to mojego użytkowania bajka. Przypuszczam, że większość osób mieszkający na południu co mają dostęp do terenów górskich i korzystają z tego przywileju są podobnego zdania.
Jednak nie wierze(mogę się mylić), że da się zrobić takiego mida, który przejdzie mi po górach 5-6k km w ciągu roku i będzie z nim w porządku. HUB ma wady, ale wiem, co się po nim można spodziewać jest przewidywalny, pewnie więcej wad niż zalet, ale zawsze te wady mnie nie zaskoczą. Jestem na nie przygotowany i mogę szybko je eliminować .
To jest moja opinie na ten temat i dotyczy to mojego użytkowania bajka. Przypuszczam, że większość osób mieszkający na południu co mają dostęp do terenów górskich i korzystają z tego przywileju są podobnego zdania.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Heniu proszę Cię napisz jakieś konkrety a nie że Tas w swoim filmiku powiedział że HUB lepszy i kropka:) miej swoje zdanie.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
W obręczy moto nie ma problemu z pekajacymi szprychami a takie tylko używam w swoim falconach.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tu masz bardzo "słabego" HUBa z nieamortyzowanym tyłem i pękającymi szprychamiwwojciech pisze: ↑27 kwie 2018, 10:32Heniu proszę Cię napisz jakieś konkrety a nie że Tas w swoim filmiku powiedział że HUB lepszy i kropka:) miej swoje zdanie.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
[youtube][/youtube]
---edit---
Dyskusja HUB, czy MID - który lepszy? przeniesiona tutaj:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=817