Mocny MID na bazie Falcona v2

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Sietas »

Czy ja dobrze rozumiem, że to masz sabka unlock z soft startem? Skąd takie cudactwa się bierze bo jeszcze czegoś takiego nie widziałem?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Umbur »

Okazuje się, że Chińczyk potrafi zawsze zaskoczyć. :D
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Też sądziłem, że odblokowany znaczy odblokowany a jak zmieniam ustawienia to na razie max DC jaki widziałem na LCD to jakieś 70 A i to po rozkręceniu się Revolt'a do ok. 2 k RPM. Na starcie pod górkę mam całe 30 A - petarda !
Jakiś konkretny sterownik możecie polecić pod ten silnik ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

@ Radass,
Napisz do tego gościa po angielsku i się zapytaj jaki ma sterownik do upalania, może coś podpowie. Widać, że to jakiś niezły maniak. Chwali się, że ma MIDA 80 kW... https://www.jambon-beurre-motorcycle.co ... cdirttrack
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

radasss pisze:
20 sty 2019, 14:44
Zastanawiam się nad http://kellycontroller.com/kls7230s24v- ... -1343.html
Tas - nie idzie Twoimi zalecanymi ustawieniami wyłączyć softstartu.
Mam ten sterownik i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę w stanie coś więcej o nim powiedzieć jak odpale bajka. Jak na razie nie zrobił na mnie jakoś szczególnie dobrego wrażenia ale jeszcze zobaczę jak się będzie sprawował pod obciążeniem przy ok 6kw mocy (pakiet 16s i Ok 90A-100A z aku)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Zasilanie 22S Kokam, Revolt RV-160-Sh, KV=52, Sabvoton 96120 Unlocked - fazowy max 330A. Taki udało się ustawić i nie wywala błędu overcurrent. Zaobserwowany max DC - ok. 90A. Czyli ok 7,5 kW wpychane w silnik co stanowi 1/2 jego chwilowych możliwości. Po kilku przyspieszeniach nabiera temperatury ok. 130 st. C.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Tombe
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 21 lut 2018, 10:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Tombe »

Tak dla informacji, porada z firmy Revolt:
150°C is not safe, the motor can handle 150°C only for few minutes.
I don't suggest to use the motor above 125°C, the motor can handle 125°C continuously.

Regards
Alexey.K
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

120 st. C jest zawarte w specyfikacji silnika na stronie Revolt'a tak, że mam stosownie to zabezpieczone w Sabku. A w Twojej konstrukcji jak sprawuje się Revolt ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Taka wskazówka, zamontuj wentylator do obudowy, to jest outrunner, będziesz miec rewelacyjne chłodzenie łopatkami :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Chciałbym wskazówkę jak dostarczyć przez 10 pierwszych sekund rozruchu 15 kW, najlepiej z tego Sabka, którego mam ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Tombe
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 21 lut 2018, 10:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Tombe »

radasss pisze:
22 sty 2019, 15:58
120 st. C jest zawarte w specyfikacji silnika na stronie Revolt'a tak, że mam stosownie to zabezpieczone w Sabku. A w Twojej konstrukcji jak sprawuje się Revolt ?
Revolt 120Pro / 63V / 70A / max temp ustawiona na 125 st.C i miał odcinkę po ok 20-30min jazy pod górę.
Bez dobrego chłodzenia raczej tak będzie.
Ze sterownikiem Kelly, podczas ruszania, nie zrywa na jedno koło ale przyśpieszenie jest spore.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Rugos »

Wracając do dyskusji z przed kilku stron. Pisałem z chińczykiem i te sabvotony (72150 unlocked 200A)co wysyłają nie mają soft startu. Więc jest w takim razie kilka wersji tych odblokowanych.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Dajesz gaz, masz 5-30A na starcie = miękki start
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Bartosh
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2018, 14:03

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Bartosh »

Radasss, jako że masz ustawione Motor direction na 1, zmianę opóźnienia przy RUSZANIU powinieneś zrobić w polu Decelerate time. Najlepiej zmień oba opóźnienia na 10ms i testuj na WOT (masz mały prąd przy połowie wychylenia manetki). Druga sprawa, wpisz we wszystkie trzech polach wartości prądu fazowego 600, zatwierdź, przełącz zakładkę i sprawdź na ile zbije sterownik. IMHO za mała różnica między max i protected, ale to tylko w razie wywalania błędu, wyczujesz.

Daj znać jak to działa, bo nie wyobrażam sobie, żeby przy takich wartościach max ph to aż tak muliło :-(

P.S. Bardzo fajna konstrukcja.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Co do sterownika kelly 7230.
Jak bym mial podsumować ten konkretny sterownik to za ta cene jest ok ale nic więcej.
Działać, dziala spoko, FOC jest i działa w miare dobrze.
Programowanie z PC jest chyba jedna z lepszych rzeczy w tym sterowniku. Duzo funkcji do ustawiania, łączeniem sie z PC nie ma żadnych problemów.
Jeżeli chodzi o opcje w tym sterowniku to jest ich sporo ale w rowerze za dużo się z nich nie użyje. Z tych ciekawszych, to jest manetka do płynnego hamowania, jest wsteczny, jest 3speed, jest abs przy hamowaniu i działa całkiem fajnie :D i to chyba wszystko z tych ciekawszych .
Z innych ciekawych funkcji jest możliwość podpięcia potencjometr zamiast manetki halotronowej, jest również opcja zwana FOOT SWITCH która fajnie sie sprawdza przy zastosowaniu wyłącznika termicznego w silniku.
W programie można modyfikować softstart ale niestety nie da sie go całkowicie wyłączyć. Na minimalnym ustawieniu rower bez problemu podnosi przednie koło ale dopiero przy jakiś 20km/h

A co do jego wad to:
-Wszystkie wejścia sygnałowe sa sterowane na +12v zamiast masą
-Sam algorytm sterowania silnikiem jest troszke gorszy w odczuci z jazdy w porównaniu do sabka
- Podczas jazdy jeśli pości sie manetkę i doda sie po chwili gazu następuje lekkie przyhamowanie silnika
- Tempomat to jet cos bynajmniej mocno dziwnego. Działa tylko przy maksymalnym wychyleniu manetki i przytrzymaniu jej przez chwile w jednym miejscu :?
- Brak funkcji antykradzieżowej.
- Zdarzyło mi sie już kilka razy ze jakoś dziwnie dawkował moc pomimo największego trybu na 3speedzie i max na manetce ale to jeszcze bede testował ta kwestie

Podsumowując, jeśli ktoś mam mało miejsca w rowerze to całkiem spoko opcja za w maire dobre pieniądze , choć jesli mamy miejsce na wsadzenie sabka to raczej bym sie na niego zdecydował :)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

equid - Używasz nadal Kelly ? Pojawiły się jakieś dodatkowe problemy ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Teraz już nie, ale ponad 1k km przejechałem na nim to o oprócz przegrzewania sie nie było z nim więcej problemów.
Musi on mieć dobre chłodzenie jesli chce sie go jakos normalnie wykorzystywać, u mnie był zabudowany i bardzo szybko mi zaczynał ograniczać moc.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Nie masz go może na sprzedaż ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Ja nie, ale wiem kto by chyba miał tego samego do sprzedania jesli chcesz ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: pxl666 »

Hm a co sądzicie o tym ?

Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Saku »

Czyli narazie kuberg jest jedyny w okolicy dobrym MID :?

Jak dla mnie za slaby...
Załączniki
kuberg-freerider-elektryczny-najnowszy-model-507737933.jpg
Na starum forum mialem 400 postów :-(
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

equid pisze:
23 cze 2019, 21:24
wiem kto jesli chcesz ;)
Daj namiar :?:
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

radasss pisze:
24 cze 2019, 7:45
equid pisze:
23 cze 2019, 21:24
wiem kto jesli chcesz ;)
Daj namiar :?:
Napisz do forumowicza z nickiem Eryk w tej sprawie
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

equid - jaki maksymalny pobór prądu z baterii udało Ci się zaobserwować, przez ile czasu, gdy używałeś Kelly KLS7230S ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Według watomrza samorobki 120A przy ustawieniu 100a w programie i pokazywał tyle przy przyspieszeniu a potem na max prędkość koło 60A poboru
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: MixhaL »

Saku pisze:
23 cze 2019, 23:12
Czyli narazie kuberg jest jedyny w okolicy dobrym MID :?

Jak dla mnie za slaby...
Za słaby?
Jak narazie nie powstał taki hub który by miał zbliżony moment do niego i się nie przegrzał od razu.
Może jakby w qs273 dać 600-800A z baterii może efekt by był podobny.
I najważniejsze, lepsze rozłożenie masy - łatwiejsze panowanie nad rowerem i większy fun.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Daj jakiś namiar na filmik pokazujący jak to bardzo przyspiesza bo nie mogę znaleść.
warsztatmotocykli.pl
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: pumexior »

W kwestii mocnych midów jest też Ukrainiec, czyli E-kross Pozitiff. Qs205 hub wsadony jako mid, 12kW z tego ciągną, ale są też zdjęcia w sieci że planują tam wsadzić QSa 3kW mid, a wtedy pewnie będzie można zwiększyć moc do jakichś 16kW mniej więcej. Są w sieci filmy jak męczą to w hard enduro, a to dość dobra rekomendacja moim zdaniem ;)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Ciekawe z qs205 v1 ciągną 12kw, jakoś nie chce mi sie uwierzyć żeby jakoś szczególnie długo to jeździło do wyłączenia termika ;)
Mi ten silnik przy 8kw w hubie zamieniał sie w frytkownice :lol:
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: pumexior »

Też mam 8kW w tym silniku i wiem o czym mowa, jednak w midzie silnik po przełożeniu po pierwsze pracuje lżej, a po 2 sprawność osiąga przy mniejszej prędkości. No bo gdzie najłatwiej zagotować huba? Na podjeździe, na którym nie złapiemy optymalnej prędkości przez nachylenie lub nierówny teren. Jeśli teren jest odpowiedni i można jechać te 30 km/h to nawet takiego qs205 ciężko jest zagotować do odcięcia, tymczasem tutaj ta prędkość optymalna wypada niżej, o ile niżej to już kwestia przełożenia, bo standardowo są trzy do wyboru.
Przy czym to wciąż tylko teoria - nie wiem, nie jeździłem, choć chętnie bym to zrobił :D
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Tu sie jak najbardziej z tobą zgodze i sam chętnie bym takiego mido huba przetestował, choć obstawiam ze ten fabryczny mid qs będzie lepszy pod względem wagi do mocy ;)
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: BeneQ »

Temat zdechł czyżby brakowało ludzi z wyobraźnią ?
Rama Falcon 2 z pakietem 14s20p i Bafangiem 1000Watt to mogła by być ciekawa konstrukcja na góry
jestem ciekaw jak się ma sprawa 1000Watt z mida do 3000Wat w hubie , gdzieś słyszałem że te watty są różnie dziwnie naliczane i mid jest mocniejszy przy tych samych wattach
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tkoko »

BeneQ pisze:
02 sie 2021, 1:28
......, gdzieś słyszałem że te watty są różnie dziwnie naliczane i mid jest mocniejszy przy tych samych wattach
Waty każdego DOWOLNEGO silnika są takie same. Różna jest tylko moc/Nm na kole wynikająca z przełożenia/prędkości na kole. Im większe przełożenie a mniejsza prędkość koła/jazdy w MID'zie tym więcej Nm na kole kosztem bardzo małej prędkości jazdy.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Nie brak wyobraźni zatrzymał projekt tylko bezsens MIDa tego typu projektu :)
Ostatnio zmieniony 02 sie 2021, 8:31 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: BeneQ »

OK ,to jak myślicie 1000Watowy Bafang 160Nm z pakietem 14s20p 3600Wh będzie się sprawdzał w górach przy podjazdach ?
czy takie cuś w ogóle z manetki będzie szło jak mid MXUS 3k czy słabiej .
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Te 160Nm to ma przy ilu km/h? 3? 5?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tkoko »

BeneQ pisze:
02 sie 2021, 12:47
OK ,to jak myślicie 1000Watowy Bafang 160Nm z pakietem 14s20p 3600Wh będzie się sprawdzał w górach przy podjazdach ?
czy takie cuś w ogóle z manetki będzie szło jak mid MXUS 3k czy słabiej .
3K - 3-5 kW / 50 A ciągłego, Bafang - 1 kW / 30 A moc ciągła
3K - 7 kW /90 A maks, Bafang - 1.5 kW, moc w porywach
3k 100 Nm, w zależności od nawoju przy 30 - 50 km/godz, Bafang 160 Nm na korbie przy 120 - 140 RPM, po przełożeniu "szosowym" 4:1 (44/11T) 40 Nm na kole, prędkość ~45 km/god. Przy przełożeniu "górskim" 1:1 (44/44T) ~11km/godz i 160 Nm na kole.
Co tu chcesz porównywać.
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: BeneQ »

tkoko

Biję się w pierś i przyznaję do błędu , przywróciłeś mnie na jasną stronę mocy ;)
ODPOWIEDZ