Mocny MID na bazie Falcona v2

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: TomaS »

Vector sprzedaje ramy na hubo-mida
http://www.vectorebike.com/bikes/vortex.html
Ale to brzydkie :D
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Jak jest to zrobione w motocyklach, jak się upuszcza gazu to się wyprzęga koło ze skrzyni? Zastanawiam się jak to bedzie skoro potrzebuję napinacza a silnik jest na stałe spięty to czy mi się nie będzie łańcuch majtać przy odpuszczaniu gazu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

HUB ( silnik w tylnym kole ) jest zdecydowanie lepszy od MID'a ( napędu centralnego) bo:

1. Jest praktycznie bezawaryjny ( nie musisz notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
2. Więcej można wsadzić ogniw, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg.
3. Ma zdecydowanie większa żywotność ( niczym stare, szwedzkie volvo )
4. Ma prostą konstrukcję, którą każdy może złożyć, a i serwis jest prosty.
5. Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha )
6. No i najważniejsze HUB jest BEZPIECZNIEJSZY od MID'a bo:

a. Łańcuch gdy się urwie, nie urwie Ci nogi
b. Nie spustoszy połowy konstrukcji
c. HUB'em wrócisz na silniku do domu, a nie będziesz pchał jak MIDa ( MID bez łańcucha nigdzie nie pojedzie, a łańcuch bardzo lubi się w MID'zie rwać

Producencie znanych firm budują MID' y bo takie jest zapotrzebowanie rynku, a rynek generalnie w większości krajów nie dopuszcza prawnie rowerów dużej mocy do użytkowania na drodze, tylko zezwala na użytkowanie eko-ciot 250W gdzie MID' y w miarę dobrze się sprawują i co najważniejsze generują zysk dla firm, bo wymagają częstego serwisowania - coś trzeba podciągnąć, coś trzeba przesmarować coś znowu się uperdoliło. I to najczęściej tak wyliczą żeby się oczywiście schrzaniło po gwarancji, żeby sobie popasożytować na kliencie.

HUB - tak
MID - nie
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: ap0f1s »

Jestem jak najbardziej za tym. aby rynek midów szedł do przodu. Jak będzie można zrobić mida 6kw i sprawdzi się to w górach to jak najbardziej. Taka prawda to ten silnik z tyłu to samo zło, ale jest to zło, które obecnie sprawdza się lepiej niż kombinowanie z silnikiem centralnym. Jest prostsze mniej kłopotliwe i się po prostu sprawdza dla zwykłego użytkownika amatorskiej jazdy enduro jak ja.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: wwojciech »

Najbliższy jest Tombe który ma pedalca w Bielsku z revoltem niecałe 5kW. Ma tak samo falcona w domu. Może warto żeby się odezwal, choć po jego postach wynika ze połowę słabszy jedzie tak samo jak falcon.

Gdzie możesz kupic mida? Wszystko importowane. Revolt z izraela. Cena jak za mxusa k5. Jesli ktoś ma poświęcić tygodnie na projektowanie to wiadomo że wybierze to co jest na miejscu dostępne i proste do złożenia. Ludzie nie potrafią sobie rozgiac widelca czy podpilowac gniazdo a co dopiero ogarnąć mocnego mida.
Najdziwniejsze jest to że jeśli twierdzisz że Twój mid jest jedynym to czemu w tej chwili przed ukonczeniem twierdzisz że jest gorszy? Gdzieś zagubiles obiektywnosc i ten mid niema najmniejszego sensu.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

@ wwojciech,
Tas nie zagubił obiektywności bo za nim rozpoczął konstrukcję zawsze twierdził, że MID jest gorszy od HUBA. Nie oglądałeś widocznie jego starych blogów i nie czytałeś wypowiedzi z przed lat. Robi MIDA pewnie z ciekawości by potwierdzić swoje założenia. Może filmik nakręci z testów ;)
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Sietas »

Jeździłem na midzie Tombe, a chwilę potem na falconie Tasa. Zbyt dużo zmiennych aby porównać te konstrukcje obiektywnie - napięcie, sterownik, moc. Falcon rzecz jasna miał większego kopa na qs'ie bo parametry aczkolwiek pojechać na takim midzie to było ciekawe doświadczenie. Na pewno bym się nie zdecydował chociażby ze względu na ten furkot łańcucha oraz komplikacje budowy
Awatar użytkownika
MateuszSz
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
Lokalizacja: Koniaków

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: MateuszSz »

Jeśli kiedyś będę budował mida elektrycznego na ramie motocyklowej to mam w planach zainwestować w wał napędowy zapożyczony z motocykli bmw Potrafi znieść lepiej moment obrotowy niż łańcuch i w elektrykach to zbawienie dla midów tylko jeszcze nikt o tym nie mówi :)
Wiem. Lepiej zbudować 15 hubów niż kombinować takie cuś . Ale już mi się rodzi projekt w głowie ,zresztą nie zdzierżałbym tego głośnego łańcucha 8-)
Tas ma racje ,nie zbywajcie się z nim bo macie szczyptę jego doświadczeń . Mid 6Kw to jest jakiś dziw a nie bezawaryjny Hub Falcon . Ale z chęcią się na nim przejadę :P
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Wiesz, mam możliwość zbudować taką konstrukcję "z ciekawości" to czemu by nie, wszyscy na tym skorzystamy. Projekt na pewno będzie szeroko komentowany, porównywany z innymi. Nigdy nie mówiłem, że jako pierwsza wersja to tego typu konstrukcja wyjdzie od razu dobrze. Prawdopodobnie nie wyjdzie i będzie potrzeba powstania v2 i v3.
Trzeba przestać gadać a zacząć coś robić :)

Tymczasem dalsze prace nad linią łańcucha + przymiarki do odpowiedniego napinacza. Damper do testów mam niestety 220 a potrzebuję 240

Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tkoko »

tas pisze:
12 kwie 2018, 22:30
Aha już to widzę zmiana biegów, to jest dobre dla mida 200W a nie dla 6kW co przyśpiesza tak jak HUB szybciej na najwyższym biegu niż zdążycie to przełączać ;)
Przecież zmianę biegów możesz robić na "postoju" :D Jedziesz czarną trasą na Skrzyczne, jedynka. Śpieszysz się na spotkanie na Żarze, czwóreczka :lol:
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tatar »

tkoko pisze:
13 kwie 2018, 17:58
tas pisze:
12 kwie 2018, 22:30
Aha już to widzę zmiana biegów, to jest dobre dla mida 200W a nie dla 6kW co przyśpiesza tak jak HUB szybciej na najwyższym biegu niż zdążycie to przełączać ;)
Przecież zmianę biegów możesz robić na "postoju" :D Jedziesz czarną trasą na Skrzyczne, jedynka. Śpieszysz się na spotkanie na Żarze, czwóreczka :lol:
Wariator od skutera i skrzynia biegów, na dodatek automatyczna :D Przy okazji uwolnil bym się od łańcucha
Pavyan
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Pavyan »

Łańcuch hałasuje? Ciężki? Chlapie smarem? Niebezpieczny w razie zrywki? He, he... zdaje mi się, że jest rozwiązanie.
Tas, Ty na pewno to znasz - bo ja niedawno natrafiłem - czy przy takim super-mid-e-rowerze (jestem jak najdalszy od kpiny) nie warto zainwestować?:
http://www.gatescarbondrive.com/
https://www.beatbike.pl/page/belt-drive
Poza tym, co do zmiany przełożeń: nie wiem jakie moce może przenosić i jaką wytrzymałość/trwałość ma piasta NuVinci - ale czy nie nadawałaby się do Twojego 6kW projektu?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 22:23 przez Pavyan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Chyba sobie żartujesz :D
To ja się boję żeby mi łańcuch 420 nogi nie urwał a ty proponujesz jakieś parciano-gumowe coś :P

Da się to to zrobić na pasku, ale ja na 1 stopniu przekładni mam już 120Nm a na drugim 190Nm a to troszeczkę zawęża możliwe rozwiązania technologiczne :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Pavyan
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Pavyan »

Jeśli tak, to nieświadomie - ale to dobrze, że jest wesoło :D
Za drogi gips? Czy nie wyrobi mocowo?
Monsterelcykler P
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 kwie 2018, 16:54

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Monsterelcykler P »

Trudno powiedzieć co jest lepsze a co gorsze skoro nie ma ani jednego falcona mid. Może i mid ma wady ale w sklepowych konstrukcjach, w tej konkretnej Marcinowej konstrukcji może sie sprawdzać.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: ap0f1s »

Problem jest, że dla ludzi takich jak tas( w pewnej części też zaliczam się do tego grona)używa się bajka po szlakach górskich, gdzie trasy rzędu 100km są normalne a często jest to dużo więcej. Przez co np ja robie na swoich elektrykach ponad 10k km rocznie. Przy takim użytkowaniu liczy się niezawodność, gdzie taki hub zawsze będzie miał przewagę. W sumie mocy nie brakuję, gdyż i tak w górach nie osiąga się dużych prędkości, ani nie ora się szlaków, gdzie bywają ludzie i trzeba się z nimi liczyć. Nie powiem, czasem przy małej prędkości przydałoby się mocy, ale przeważnie wystarczy poprowadzić bajka kawałek, a później przy sile rozpędu i tak da się pokonać górę(może nie zawsze). Dla mnie ważniejsze niż sprawność, która mid ma przy małych prędkościach to masa nie amortyzowana.
Jednak nie wierze(mogę się mylić), że da się zrobić takiego mida, który przejdzie mi po górach 5-6k km w ciągu roku i będzie z nim w porządku. HUB ma wady, ale wiem, co się po nim można spodziewać jest przewidywalny, pewnie więcej wad niż zalet, ale zawsze te wady mnie nie zaskoczą. Jestem na nie przygotowany i mogę szybko je eliminować .

To jest moja opinie na ten temat i dotyczy to mojego użytkowania bajka. Przypuszczam, że większość osób mieszkający na południu co mają dostęp do terenów górskich i korzystają z tego przywileju są podobnego zdania.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

ap0f1s pisze:
26 kwie 2018, 21:06
(...)
HUB ma wady, ale wiem, co się po nim można spodziewać jest przewidywalny, pewnie więcej wad niż zalet, ale zawsze te wady mnie nie zaskoczą.
(...)
Czemu tak piszesz? Naprawdę ma więcej wad niż zalet HUB?
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: wwojciech »

Heniu proszę Cię napisz jakieś konkrety a nie że Tas w swoim filmiku powiedział że HUB lepszy i kropka:) miej swoje zdanie.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: ap0f1s »

W obręczy moto nie ma problemu z pekajacymi szprychami a takie tylko używam w swoim falconach.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

wwojciech pisze:
27 kwie 2018, 10:32
Heniu proszę Cię napisz jakieś konkrety a nie że Tas w swoim filmiku powiedział że HUB lepszy i kropka:) miej swoje zdanie.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
Tu masz bardzo "słabego" HUBa z nieamortyzowanym tyłem i pękającymi szprychami 8-)

[youtube][/youtube]

---edit---
Dyskusja HUB, czy MID - który lepszy? przeniesiona tutaj:

http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=817
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Oki, temat MIDA zarzucam, nie da się zbudować go tak jak zakładałem, tj w formie "zrób to sam"
Im dalej w las to ciemniej, grzęznę w wycinaniu na frezarce, toczeniu piast, braku wysprzęglania napędu.
To nie ma kompletnie sensu :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Sietas »

Weź się nie wgłupiaj, tylko dwa lata budowy i się poddajesz?
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: leszcz »

Tak jest!

Każdy ma swoje Westerplatte.
Każdy z Was, młodzi Przyjaciele, znajduje też w życiu jakieś swoje Westerplatte, jakiś wymiar zadań, które trzeba podjąć i wypełnić, jakąś słuszną sprawę, o którą nie można nie walczyć, jakiś obowiązek, powinność, od której nie można się uchylić, nie można zdezerterować. Wreszcie, jakiś porządek prawd i wartości, które trzeba utrzymać i obronić, tak jak to Westerplatte. Utrzymać i obronić, w sobie i wokół siebie, obronić dla siebie i dla innych
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Chłopaki, źle mnie zrozumieliście. Nie piszę, że się nie da, da się to zrobić.
Ale mnie nie interesuje budowa czegoś czego żaden z was nie powtórzy. Albo się da w sposób w jaki 100 innych ludków tego dokona albo cała budowa nie ma kompletnie żadnego sensu :)
Nie mniej jednak nie próżnuję i postaram się jednak pokazać coś ciekawego za jakiś czas, być może nawet zjawię się tym na zlocie :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: elektrotonus »

Tas, może znajdziesz czas na dalsze filmy wideoporadniki oraz artykuły do Twojego Bloga ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tatar »

Rezygnacja z budowy po dwóch latach ,musi budzić żdziwienie,Warto czasami zrobić przerwę i spojrzeć na problem z innej perspektywy.Nie ma rzeczy niemożliwych. :)
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Sietas »

tas pisze:
28 gru 2018, 14:09
Ale mnie nie interesuje budowa czegoś czego żaden z was nie powtórzy
Ja nie dam rady? Potrzymaj mi piwo

Tas chciał zrobić mida typu puzzle i byłem tego bardzo ciekaw czy da się to wykonać w prosty sposób mając co do tego wątpliwości
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Tas napisz proszę czy podłączałeś Sabvoton'a pod Revolt'a RV-160Sh, jeśli tak to jak przechodził kalibrację ? Czy musiałeś dużo kombinować z kablami fazowymi i od halotronów ?
Ile wpisywałeś par magnesów ? Czy stosowałeś BMS'a z LCD ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

1. podłączałem i działał normalnie, kalibracja przeszła, magnesy po prostu policzyłem bo je widać :)
2. Nic nie musiałem kombinować z hallami i fazami, normalne podłaczenie jak każdego innego silnika
3. Żadnych BMSów z LCD nie używam, moje konstrukcje są minimalistyczne a dzięi temu bezawaryjne :P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Ok. Jaki sterownik, nastawy ? Testowałeś osiągi ? Moja wersja ma przełożenie 1:5, Revolt RV-160Sh KV=52, zasilanie li-pol 22S, Sabvoton 96120 UnLock. Przyspieszenie mizerne bo sterownik duży prąd daje dopiero jak się silnik rozkręci powyżej 2k rpm.
uuuuuuuurrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuuuuu.jpg
20190108_133027.jpg
20190108_133131.jpg
Załączniki
20190108_133006.jpg
20190108_133006.jpg
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

masz sterownik z soft startem, daj zrzut programu konfiguracyjnego bo może się uda odblokować pełen ogień :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

@ radasss,
O ja pierniczę! Ale kolega zawyżył poziom! Szok! :o
Już kolegę bardzo lubię :D
Nie przeszkadzam w dalszej dyskusji mistrzów, tylko się przysłuchuję.
Poprosiłbym tylko więcej fotek, jak można.
Ależ objawienie :shock:
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

temp.JPG
temp.JPG (32.66 KiB) Przejrzano 7422 razy
motor.JPG
motor.JPG (27.45 KiB) Przejrzano 7422 razy
debug.JPG
func.JPG
basic.JPG
basic.JPG (29.86 KiB) Przejrzano 7422 razy
Program w wersji - MQCON V2.1 20180122 updated, temp sensor optional z Twoich linków.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

throttle.JPG
throttle.JPG (27.72 KiB) Przejrzano 7422 razy
główne okno.JPG
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 20:20 przez radasss, łącznie zmieniany 1 raz.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Umbur »

O ile dobrze pamiętam, powinno pomóc zmniejszenie Accelerate time.
Możesz jeszcze zwiększyć Low speed set.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

a to masz odblokowany sterownik? Na takim nie da się usunąć soft startu i takie sterowniki przyśpieszają gorzej niż te fabryczne "zablokowane" :(
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Rugos »

Czyli na zablokowanym sabku 72150 na 150A będę przyśpieszał szybciej jak na odblokowanym przy 180A?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

Ja przepraszam, że się jednak odezwę, ale temat strasznie mnie interesuje.
Krótkie pytanie:
A nie lepiej dać najmocniejszy jaki jest dostępny na rynku sterownik kwadratowy? Co z tego, że buczy, nawet fanie i bezpieczniej bo słychać pojazd trochę. Kwadratowy ma też lepszego kopa. Ilu amperowy sterownik kwadratowy jest najmocniejszy obecnie na rynku?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

W tym pojeździe łańcuch wystarczająco głośno pracuje. Nie trzeba się bawić w sterowniki "kwadratowe".
warsztatmotocykli.pl
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: wwojciech »

wzorzec?
Będziesz moze swojego rejestrował? Revolt nie daje tabliczki znamionowej, przynajmniej na moim niema.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Rugos »

tas pisze:
18 sty 2019, 20:38
a to masz odblokowany sterownik? Na takim nie da się usunąć soft startu i takie sterowniki przyśpieszają gorzej niż te fabryczne "zablokowane" :(
Rugos pisze:
18 sty 2019, 20:44
Czyli na zablokowanym sabku 72150 na 150A będę przyśpieszał szybciej jak na odblokowanym przy 180A?

Ponawiam pytanie, właśnie mi płynie z Chin odblokowany i nie wiem czy dobrze zrobiłem :(
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

na "Zablokowanym" to dość proste, dajesz maksymalny prąd międzyfazowy i już
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Na razie jest tak mizernie, że aż boli ;-( Mój RHR na 80 A DC przyspiesza dużo lepiej. Grzebię w nastawach, ale Sabek co najwyżej wywali błąd nr 8 czyli przeciążenie prądowe, a miało być tak pięknie na MID'ie.
warsztatmotocykli.pl
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: Rugos »

tas pisze:
19 sty 2019, 15:28
na "Zablokowanym" to dość proste, dajesz maksymalny prąd międzyfazowy i już
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów
Piszesz że nie mają limitów, czyli są dwa rodzaje odblokowanych? Na 200A i bez limitu?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Obawiam się, że określenie "unlocked" jest o kant d... potłuc. Producent dba o swoje interesy i nie sprzedaje tego co by klient oczekiwał. Odblokowany nie powinien mieć implementowanego softstartu a jednak jakieś takie g... ma i co ja biedny mam począć ? Kupić kolejny sterownik ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: EV-Maniak »

@ radasss,
Nie poddawaj sie. Napisz do Sietasa, on sie zna na sterownikach.
A moze nowego, fabrycznego softa wgrac by spowrotem byl zablokowany?
Ludziska, pomozcie chlopu 😉

Co to jest dokladnie za rama w Twojej konstrukcji? To jest amelanium?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: tas »

Rugos było kilka wersji odblokowanych, były wersje bez limitu, były takie co przyjmowały do 450A międzyfazowego na fabrycznych tranzystorach.
Mam całe pudło tego badziewia co ludkowie kupowali od kiedy się to pojawiło bo myśleli że to jest ostateczne rozwiązanie kwestii watowicy a po 2 miesiącach wybuchały na starcie pod górkę, niezrozumiałe zasady aktywacji małej mocy przy małym rpm itd.

radasss witaj w świecie MIDa, wlasnie dlatego nie buduje mojego :) Nie dotarło to do prób z silnikiem pod obciążeniem. Ale się jeszcze nie poddawaj, jest jeszcze dużo to zrobienia. Po pierwsze trzeba spróbować dezaktywować softstart.

1. Zmniejsz opóźnienie startu manetki na 30ms
2. Zwiększ prąd międzyfazowy manetki na 300A

daj znać
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Problem może być związany ze zbyt małą indukcyjnością między fazami ? Sterownik ASI BAC 8000 wymaga minimum 60 mikrohenrów. Z tym, że Revolt ma tak na oko o rząd wielkości więcej, ale rezystancja to tylko 17 miliomów.

Tas a zablokowany Sabek 72150 na zasilaniu 22S z Revolt'em ma szansę działać poprawnie ? MOSFE'ty są tam na 100 V !!!
Odp. na pytania kolegów:
- pojazd będzie legalnie rejestrowany na motorower
- rama stalowa Aprilia SX 50 - 2012 r.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: equid »

Można by spróbować użyć do mida sterownika Kelly, z tego co go testowałem z przerosnieta bezszczotka modelarska (70kv) to bez obciążenia od razu rozkrecal się do max obrotów. A poza tym to można jeszcze normalnie w programie zmieniać sofstart. Samego sterownik jeszcze nie testowałem pod obciążeniem i na razie nie mogę go polecić ale za niedługo już będę więcej w stanie powiedziec
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

Post autor: radasss »

Zastanawiam się nad http://kellycontroller.com/kls7230s24v- ... -1343.html
Tas - nie idzie Twoimi zalecanymi ustawieniami wyłączyć softstartu.
warsztatmotocykli.pl
ODPOWIEDZ