Mocny MID na bazie Falcona v2
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jak jest to zrobione w motocyklach, jak się upuszcza gazu to się wyprzęga koło ze skrzyni? Zastanawiam się jak to bedzie skoro potrzebuję napinacza a silnik jest na stałe spięty to czy mi się nie będzie łańcuch majtać przy odpuszczaniu gazu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
HUB ( silnik w tylnym kole ) jest zdecydowanie lepszy od MID'a ( napędu centralnego) bo:
1. Jest praktycznie bezawaryjny ( nie musisz notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
2. Więcej można wsadzić ogniw, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg.
3. Ma zdecydowanie większa żywotność ( niczym stare, szwedzkie volvo )
4. Ma prostą konstrukcję, którą każdy może złożyć, a i serwis jest prosty.
5. Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha )
6. No i najważniejsze HUB jest BEZPIECZNIEJSZY od MID'a bo:
a. Łańcuch gdy się urwie, nie urwie Ci nogi
b. Nie spustoszy połowy konstrukcji
c. HUB'em wrócisz na silniku do domu, a nie będziesz pchał jak MIDa ( MID bez łańcucha nigdzie nie pojedzie, a łańcuch bardzo lubi się w MID'zie rwać
Producencie znanych firm budują MID' y bo takie jest zapotrzebowanie rynku, a rynek generalnie w większości krajów nie dopuszcza prawnie rowerów dużej mocy do użytkowania na drodze, tylko zezwala na użytkowanie eko-ciot 250W gdzie MID' y w miarę dobrze się sprawują i co najważniejsze generują zysk dla firm, bo wymagają częstego serwisowania - coś trzeba podciągnąć, coś trzeba przesmarować coś znowu się uperdoliło. I to najczęściej tak wyliczą żeby się oczywiście schrzaniło po gwarancji, żeby sobie popasożytować na kliencie.
HUB - tak
MID - nie
1. Jest praktycznie bezawaryjny ( nie musisz notorycznie doglądać sprzętu, tylko cieszysz się z jazdy )
2. Więcej można wsadzić ogniw, a to przekłada się na osiągi: większą moc, prędkość, zasięg.
3. Ma zdecydowanie większa żywotność ( niczym stare, szwedzkie volvo )
4. Ma prostą konstrukcję, którą każdy może złożyć, a i serwis jest prosty.
5. Jest bez głośny ( nie słychać łańcucha )
6. No i najważniejsze HUB jest BEZPIECZNIEJSZY od MID'a bo:
a. Łańcuch gdy się urwie, nie urwie Ci nogi
b. Nie spustoszy połowy konstrukcji
c. HUB'em wrócisz na silniku do domu, a nie będziesz pchał jak MIDa ( MID bez łańcucha nigdzie nie pojedzie, a łańcuch bardzo lubi się w MID'zie rwać
Producencie znanych firm budują MID' y bo takie jest zapotrzebowanie rynku, a rynek generalnie w większości krajów nie dopuszcza prawnie rowerów dużej mocy do użytkowania na drodze, tylko zezwala na użytkowanie eko-ciot 250W gdzie MID' y w miarę dobrze się sprawują i co najważniejsze generują zysk dla firm, bo wymagają częstego serwisowania - coś trzeba podciągnąć, coś trzeba przesmarować coś znowu się uperdoliło. I to najczęściej tak wyliczą żeby się oczywiście schrzaniło po gwarancji, żeby sobie popasożytować na kliencie.
HUB - tak
MID - nie
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jestem jak najbardziej za tym. aby rynek midów szedł do przodu. Jak będzie można zrobić mida 6kw i sprawdzi się to w górach to jak najbardziej. Taka prawda to ten silnik z tyłu to samo zło, ale jest to zło, które obecnie sprawdza się lepiej niż kombinowanie z silnikiem centralnym. Jest prostsze mniej kłopotliwe i się po prostu sprawdza dla zwykłego użytkownika amatorskiej jazdy enduro jak ja.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Najbliższy jest Tombe który ma pedalca w Bielsku z revoltem niecałe 5kW. Ma tak samo falcona w domu. Może warto żeby się odezwal, choć po jego postach wynika ze połowę słabszy jedzie tak samo jak falcon.
Gdzie możesz kupic mida? Wszystko importowane. Revolt z izraela. Cena jak za mxusa k5. Jesli ktoś ma poświęcić tygodnie na projektowanie to wiadomo że wybierze to co jest na miejscu dostępne i proste do złożenia. Ludzie nie potrafią sobie rozgiac widelca czy podpilowac gniazdo a co dopiero ogarnąć mocnego mida.
Najdziwniejsze jest to że jeśli twierdzisz że Twój mid jest jedynym to czemu w tej chwili przed ukonczeniem twierdzisz że jest gorszy? Gdzieś zagubiles obiektywnosc i ten mid niema najmniejszego sensu.
Gdzie możesz kupic mida? Wszystko importowane. Revolt z izraela. Cena jak za mxusa k5. Jesli ktoś ma poświęcić tygodnie na projektowanie to wiadomo że wybierze to co jest na miejscu dostępne i proste do złożenia. Ludzie nie potrafią sobie rozgiac widelca czy podpilowac gniazdo a co dopiero ogarnąć mocnego mida.
Najdziwniejsze jest to że jeśli twierdzisz że Twój mid jest jedynym to czemu w tej chwili przed ukonczeniem twierdzisz że jest gorszy? Gdzieś zagubiles obiektywnosc i ten mid niema najmniejszego sensu.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
@ wwojciech,
Tas nie zagubił obiektywności bo za nim rozpoczął konstrukcję zawsze twierdził, że MID jest gorszy od HUBA. Nie oglądałeś widocznie jego starych blogów i nie czytałeś wypowiedzi z przed lat. Robi MIDA pewnie z ciekawości by potwierdzić swoje założenia. Może filmik nakręci z testów
Tas nie zagubił obiektywności bo za nim rozpoczął konstrukcję zawsze twierdził, że MID jest gorszy od HUBA. Nie oglądałeś widocznie jego starych blogów i nie czytałeś wypowiedzi z przed lat. Robi MIDA pewnie z ciekawości by potwierdzić swoje założenia. Może filmik nakręci z testów
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jeździłem na midzie Tombe, a chwilę potem na falconie Tasa. Zbyt dużo zmiennych aby porównać te konstrukcje obiektywnie - napięcie, sterownik, moc. Falcon rzecz jasna miał większego kopa na qs'ie bo parametry aczkolwiek pojechać na takim midzie to było ciekawe doświadczenie. Na pewno bym się nie zdecydował chociażby ze względu na ten furkot łańcucha oraz komplikacje budowy
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jeśli kiedyś będę budował mida elektrycznego na ramie motocyklowej to mam w planach zainwestować w wał napędowy zapożyczony z motocykli bmw Potrafi znieść lepiej moment obrotowy niż łańcuch i w elektrykach to zbawienie dla midów tylko jeszcze nikt o tym nie mówi
Wiem. Lepiej zbudować 15 hubów niż kombinować takie cuś . Ale już mi się rodzi projekt w głowie ,zresztą nie zdzierżałbym tego głośnego łańcucha
Tas ma racje ,nie zbywajcie się z nim bo macie szczyptę jego doświadczeń . Mid 6Kw to jest jakiś dziw a nie bezawaryjny Hub Falcon . Ale z chęcią się na nim przejadę
Wiem. Lepiej zbudować 15 hubów niż kombinować takie cuś . Ale już mi się rodzi projekt w głowie ,zresztą nie zdzierżałbym tego głośnego łańcucha
Tas ma racje ,nie zbywajcie się z nim bo macie szczyptę jego doświadczeń . Mid 6Kw to jest jakiś dziw a nie bezawaryjny Hub Falcon . Ale z chęcią się na nim przejadę
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Wiesz, mam możliwość zbudować taką konstrukcję "z ciekawości" to czemu by nie, wszyscy na tym skorzystamy. Projekt na pewno będzie szeroko komentowany, porównywany z innymi. Nigdy nie mówiłem, że jako pierwsza wersja to tego typu konstrukcja wyjdzie od razu dobrze. Prawdopodobnie nie wyjdzie i będzie potrzeba powstania v2 i v3.
Trzeba przestać gadać a zacząć coś robić
Tymczasem dalsze prace nad linią łańcucha + przymiarki do odpowiedniego napinacza. Damper do testów mam niestety 220 a potrzebuję 240
Trzeba przestać gadać a zacząć coś robić
Tymczasem dalsze prace nad linią łańcucha + przymiarki do odpowiedniego napinacza. Damper do testów mam niestety 220 a potrzebuję 240
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Przecież zmianę biegów możesz robić na "postoju" Jedziesz czarną trasą na Skrzyczne, jedynka. Śpieszysz się na spotkanie na Żarze, czwóreczka
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Wariator od skutera i skrzynia biegów, na dodatek automatyczna Przy okazji uwolnil bym się od łańcucha
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Łańcuch hałasuje? Ciężki? Chlapie smarem? Niebezpieczny w razie zrywki? He, he... zdaje mi się, że jest rozwiązanie.
Tas, Ty na pewno to znasz - bo ja niedawno natrafiłem - czy przy takim super-mid-e-rowerze (jestem jak najdalszy od kpiny) nie warto zainwestować?:
http://www.gatescarbondrive.com/
https://www.beatbike.pl/page/belt-drive
Poza tym, co do zmiany przełożeń: nie wiem jakie moce może przenosić i jaką wytrzymałość/trwałość ma piasta NuVinci - ale czy nie nadawałaby się do Twojego 6kW projektu?
Tas, Ty na pewno to znasz - bo ja niedawno natrafiłem - czy przy takim super-mid-e-rowerze (jestem jak najdalszy od kpiny) nie warto zainwestować?:
http://www.gatescarbondrive.com/
https://www.beatbike.pl/page/belt-drive
Poza tym, co do zmiany przełożeń: nie wiem jakie moce może przenosić i jaką wytrzymałość/trwałość ma piasta NuVinci - ale czy nie nadawałaby się do Twojego 6kW projektu?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 22:23 przez Pavyan, łącznie zmieniany 1 raz.
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Chyba sobie żartujesz
To ja się boję żeby mi łańcuch 420 nogi nie urwał a ty proponujesz jakieś parciano-gumowe coś
Da się to to zrobić na pasku, ale ja na 1 stopniu przekładni mam już 120Nm a na drugim 190Nm a to troszeczkę zawęża możliwe rozwiązania technologiczne
To ja się boję żeby mi łańcuch 420 nogi nie urwał a ty proponujesz jakieś parciano-gumowe coś
Da się to to zrobić na pasku, ale ja na 1 stopniu przekładni mam już 120Nm a na drugim 190Nm a to troszeczkę zawęża możliwe rozwiązania technologiczne
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Jeśli tak, to nieświadomie - ale to dobrze, że jest wesoło
Za drogi gips? Czy nie wyrobi mocowo?
Za drogi gips? Czy nie wyrobi mocowo?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 16:54
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Trudno powiedzieć co jest lepsze a co gorsze skoro nie ma ani jednego falcona mid. Może i mid ma wady ale w sklepowych konstrukcjach, w tej konkretnej Marcinowej konstrukcji może sie sprawdzać.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Problem jest, że dla ludzi takich jak tas( w pewnej części też zaliczam się do tego grona)używa się bajka po szlakach górskich, gdzie trasy rzędu 100km są normalne a często jest to dużo więcej. Przez co np ja robie na swoich elektrykach ponad 10k km rocznie. Przy takim użytkowaniu liczy się niezawodność, gdzie taki hub zawsze będzie miał przewagę. W sumie mocy nie brakuję, gdyż i tak w górach nie osiąga się dużych prędkości, ani nie ora się szlaków, gdzie bywają ludzie i trzeba się z nimi liczyć. Nie powiem, czasem przy małej prędkości przydałoby się mocy, ale przeważnie wystarczy poprowadzić bajka kawałek, a później przy sile rozpędu i tak da się pokonać górę(może nie zawsze). Dla mnie ważniejsze niż sprawność, która mid ma przy małych prędkościach to masa nie amortyzowana.
Jednak nie wierze(mogę się mylić), że da się zrobić takiego mida, który przejdzie mi po górach 5-6k km w ciągu roku i będzie z nim w porządku. HUB ma wady, ale wiem, co się po nim można spodziewać jest przewidywalny, pewnie więcej wad niż zalet, ale zawsze te wady mnie nie zaskoczą. Jestem na nie przygotowany i mogę szybko je eliminować .
To jest moja opinie na ten temat i dotyczy to mojego użytkowania bajka. Przypuszczam, że większość osób mieszkający na południu co mają dostęp do terenów górskich i korzystają z tego przywileju są podobnego zdania.
Jednak nie wierze(mogę się mylić), że da się zrobić takiego mida, który przejdzie mi po górach 5-6k km w ciągu roku i będzie z nim w porządku. HUB ma wady, ale wiem, co się po nim można spodziewać jest przewidywalny, pewnie więcej wad niż zalet, ale zawsze te wady mnie nie zaskoczą. Jestem na nie przygotowany i mogę szybko je eliminować .
To jest moja opinie na ten temat i dotyczy to mojego użytkowania bajka. Przypuszczam, że większość osób mieszkający na południu co mają dostęp do terenów górskich i korzystają z tego przywileju są podobnego zdania.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Heniu proszę Cię napisz jakieś konkrety a nie że Tas w swoim filmiku powiedział że HUB lepszy i kropka:) miej swoje zdanie.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
W obręczy moto nie ma problemu z pekajacymi szprychami a takie tylko używam w swoim falconach.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tu masz bardzo "słabego" HUBa z nieamortyzowanym tyłem i pękającymi szprychamiwwojciech pisze: ↑27 kwie 2018, 10:32Heniu proszę Cię napisz jakieś konkrety a nie że Tas w swoim filmiku powiedział że HUB lepszy i kropka:) miej swoje zdanie.
Pękające szprychy są przewidywalnym zachowaniem i niezawodnością huba?
Mysle że warto przenieść tą rozmowę do innego tematu bo niepotrzebnie zasmieca się główny cel tego wątku.
[youtube][/youtube]
---edit---
Dyskusja HUB, czy MID - który lepszy? przeniesiona tutaj:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=817
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Oki, temat MIDA zarzucam, nie da się zbudować go tak jak zakładałem, tj w formie "zrób to sam"
Im dalej w las to ciemniej, grzęznę w wycinaniu na frezarce, toczeniu piast, braku wysprzęglania napędu.
To nie ma kompletnie sensu
Im dalej w las to ciemniej, grzęznę w wycinaniu na frezarce, toczeniu piast, braku wysprzęglania napędu.
To nie ma kompletnie sensu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tak jest!
Każdy ma swoje Westerplatte.
Każdy ma swoje Westerplatte.
Każdy z Was, młodzi Przyjaciele, znajduje też w życiu jakieś swoje Westerplatte, jakiś wymiar zadań, które trzeba podjąć i wypełnić, jakąś słuszną sprawę, o którą nie można nie walczyć, jakiś obowiązek, powinność, od której nie można się uchylić, nie można zdezerterować. Wreszcie, jakiś porządek prawd i wartości, które trzeba utrzymać i obronić, tak jak to Westerplatte. Utrzymać i obronić, w sobie i wokół siebie, obronić dla siebie i dla innych
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Chłopaki, źle mnie zrozumieliście. Nie piszę, że się nie da, da się to zrobić.
Ale mnie nie interesuje budowa czegoś czego żaden z was nie powtórzy. Albo się da w sposób w jaki 100 innych ludków tego dokona albo cała budowa nie ma kompletnie żadnego sensu
Nie mniej jednak nie próżnuję i postaram się jednak pokazać coś ciekawego za jakiś czas, być może nawet zjawię się tym na zlocie
Ale mnie nie interesuje budowa czegoś czego żaden z was nie powtórzy. Albo się da w sposób w jaki 100 innych ludków tego dokona albo cała budowa nie ma kompletnie żadnego sensu
Nie mniej jednak nie próżnuję i postaram się jednak pokazać coś ciekawego za jakiś czas, być może nawet zjawię się tym na zlocie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tas, może znajdziesz czas na dalsze filmy wideoporadniki oraz artykuły do Twojego Bloga ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Rezygnacja z budowy po dwóch latach ,musi budzić żdziwienie,Warto czasami zrobić przerwę i spojrzeć na problem z innej perspektywy.Nie ma rzeczy niemożliwych.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Ja nie dam rady? Potrzymaj mi piwo
Tas chciał zrobić mida typu puzzle i byłem tego bardzo ciekaw czy da się to wykonać w prosty sposób mając co do tego wątpliwości
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Tas napisz proszę czy podłączałeś Sabvoton'a pod Revolt'a RV-160Sh, jeśli tak to jak przechodził kalibrację ? Czy musiałeś dużo kombinować z kablami fazowymi i od halotronów ?
Ile wpisywałeś par magnesów ? Czy stosowałeś BMS'a z LCD ?
Ile wpisywałeś par magnesów ? Czy stosowałeś BMS'a z LCD ?
warsztatmotocykli.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
1. podłączałem i działał normalnie, kalibracja przeszła, magnesy po prostu policzyłem bo je widać
2. Nic nie musiałem kombinować z hallami i fazami, normalne podłaczenie jak każdego innego silnika
3. Żadnych BMSów z LCD nie używam, moje konstrukcje są minimalistyczne a dzięi temu bezawaryjne
2. Nic nie musiałem kombinować z hallami i fazami, normalne podłaczenie jak każdego innego silnika
3. Żadnych BMSów z LCD nie używam, moje konstrukcje są minimalistyczne a dzięi temu bezawaryjne
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Ok. Jaki sterownik, nastawy ? Testowałeś osiągi ? Moja wersja ma przełożenie 1:5, Revolt RV-160Sh KV=52, zasilanie li-pol 22S, Sabvoton 96120 UnLock. Przyspieszenie mizerne bo sterownik duży prąd daje dopiero jak się silnik rozkręci powyżej 2k rpm.
warsztatmotocykli.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
masz sterownik z soft startem, daj zrzut programu konfiguracyjnego bo może się uda odblokować pełen ogień
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
@ radasss,
O ja pierniczę! Ale kolega zawyżył poziom! Szok!
Już kolegę bardzo lubię
Nie przeszkadzam w dalszej dyskusji mistrzów, tylko się przysłuchuję.
Poprosiłbym tylko więcej fotek, jak można.
Ależ objawienie
O ja pierniczę! Ale kolega zawyżył poziom! Szok!
Już kolegę bardzo lubię
Nie przeszkadzam w dalszej dyskusji mistrzów, tylko się przysłuchuję.
Poprosiłbym tylko więcej fotek, jak można.
Ależ objawienie
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Program w wersji - MQCON V2.1 20180122 updated, temp sensor optional z Twoich linków.
warsztatmotocykli.pl
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 20:20 przez radasss, łącznie zmieniany 1 raz.
warsztatmotocykli.pl
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
O ile dobrze pamiętam, powinno pomóc zmniejszenie Accelerate time.
Możesz jeszcze zwiększyć Low speed set.
Możesz jeszcze zwiększyć Low speed set.
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
a to masz odblokowany sterownik? Na takim nie da się usunąć soft startu i takie sterowniki przyśpieszają gorzej niż te fabryczne "zablokowane"
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Czyli na zablokowanym sabku 72150 na 150A będę przyśpieszał szybciej jak na odblokowanym przy 180A?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Ja przepraszam, że się jednak odezwę, ale temat strasznie mnie interesuje.
Krótkie pytanie:
A nie lepiej dać najmocniejszy jaki jest dostępny na rynku sterownik kwadratowy? Co z tego, że buczy, nawet fanie i bezpieczniej bo słychać pojazd trochę. Kwadratowy ma też lepszego kopa. Ilu amperowy sterownik kwadratowy jest najmocniejszy obecnie na rynku?
Krótkie pytanie:
A nie lepiej dać najmocniejszy jaki jest dostępny na rynku sterownik kwadratowy? Co z tego, że buczy, nawet fanie i bezpieczniej bo słychać pojazd trochę. Kwadratowy ma też lepszego kopa. Ilu amperowy sterownik kwadratowy jest najmocniejszy obecnie na rynku?
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
W tym pojeździe łańcuch wystarczająco głośno pracuje. Nie trzeba się bawić w sterowniki "kwadratowe".
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
wzorzec?
Będziesz moze swojego rejestrował? Revolt nie daje tabliczki znamionowej, przynajmniej na moim niema.
Będziesz moze swojego rejestrował? Revolt nie daje tabliczki znamionowej, przynajmniej na moim niema.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Ponawiam pytanie, właśnie mi płynie z Chin odblokowany i nie wiem czy dobrze zrobiłem
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
na "Zablokowanym" to dość proste, dajesz maksymalny prąd międzyfazowy i już
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Na razie jest tak mizernie, że aż boli ;-( Mój RHR na 80 A DC przyspiesza dużo lepiej. Grzebię w nastawach, ale Sabek co najwyżej wywali błąd nr 8 czyli przeciążenie prądowe, a miało być tak pięknie na MID'ie.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Piszesz że nie mają limitów, czyli są dwa rodzaje odblokowanych? Na 200A i bez limitu?tas pisze: ↑19 sty 2019, 15:28na "Zablokowanym" to dość proste, dajesz maksymalny prąd międzyfazowy i już
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Obawiam się, że określenie "unlocked" jest o kant d... potłuc. Producent dba o swoje interesy i nie sprzedaje tego co by klient oczekiwał. Odblokowany nie powinien mieć implementowanego softstartu a jednak jakieś takie g... ma i co ja biedny mam począć ? Kupić kolejny sterownik ?
warsztatmotocykli.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
@ radasss,
Nie poddawaj sie. Napisz do Sietasa, on sie zna na sterownikach.
A moze nowego, fabrycznego softa wgrac by spowrotem byl zablokowany?
Ludziska, pomozcie chlopu
Co to jest dokladnie za rama w Twojej konstrukcji? To jest amelanium?
Nie poddawaj sie. Napisz do Sietasa, on sie zna na sterownikach.
A moze nowego, fabrycznego softa wgrac by spowrotem byl zablokowany?
Ludziska, pomozcie chlopu
Co to jest dokladnie za rama w Twojej konstrukcji? To jest amelanium?
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Rugos było kilka wersji odblokowanych, były wersje bez limitu, były takie co przyjmowały do 450A międzyfazowego na fabrycznych tranzystorach.
Mam całe pudło tego badziewia co ludkowie kupowali od kiedy się to pojawiło bo myśleli że to jest ostateczne rozwiązanie kwestii watowicy a po 2 miesiącach wybuchały na starcie pod górkę, niezrozumiałe zasady aktywacji małej mocy przy małym rpm itd.
radasss witaj w świecie MIDa, wlasnie dlatego nie buduje mojego Nie dotarło to do prób z silnikiem pod obciążeniem. Ale się jeszcze nie poddawaj, jest jeszcze dużo to zrobienia. Po pierwsze trzeba spróbować dezaktywować softstart.
1. Zmniejsz opóźnienie startu manetki na 30ms
2. Zwiększ prąd międzyfazowy manetki na 300A
daj znać
Mam całe pudło tego badziewia co ludkowie kupowali od kiedy się to pojawiło bo myśleli że to jest ostateczne rozwiązanie kwestii watowicy a po 2 miesiącach wybuchały na starcie pod górkę, niezrozumiałe zasady aktywacji małej mocy przy małym rpm itd.
radasss witaj w świecie MIDa, wlasnie dlatego nie buduje mojego Nie dotarło to do prób z silnikiem pod obciążeniem. Ale się jeszcze nie poddawaj, jest jeszcze dużo to zrobienia. Po pierwsze trzeba spróbować dezaktywować softstart.
1. Zmniejsz opóźnienie startu manetki na 30ms
2. Zwiększ prąd międzyfazowy manetki na 300A
daj znać
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Problem może być związany ze zbyt małą indukcyjnością między fazami ? Sterownik ASI BAC 8000 wymaga minimum 60 mikrohenrów. Z tym, że Revolt ma tak na oko o rząd wielkości więcej, ale rezystancja to tylko 17 miliomów.
Tas a zablokowany Sabek 72150 na zasilaniu 22S z Revolt'em ma szansę działać poprawnie ? MOSFE'ty są tam na 100 V !!!
Odp. na pytania kolegów:
- pojazd będzie legalnie rejestrowany na motorower
- rama stalowa Aprilia SX 50 - 2012 r.
Tas a zablokowany Sabek 72150 na zasilaniu 22S z Revolt'em ma szansę działać poprawnie ? MOSFE'ty są tam na 100 V !!!
Odp. na pytania kolegów:
- pojazd będzie legalnie rejestrowany na motorower
- rama stalowa Aprilia SX 50 - 2012 r.
warsztatmotocykli.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Można by spróbować użyć do mida sterownika Kelly, z tego co go testowałem z przerosnieta bezszczotka modelarska (70kv) to bez obciążenia od razu rozkrecal się do max obrotów. A poza tym to można jeszcze normalnie w programie zmieniać sofstart. Samego sterownik jeszcze nie testowałem pod obciążeniem i na razie nie mogę go polecić ale za niedługo już będę więcej w stanie powiedziec
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocny MID na bazie Falcona v2
Zastanawiam się nad http://kellycontroller.com/kls7230s24v- ... -1343.html
Tas - nie idzie Twoimi zalecanymi ustawieniami wyłączyć softstartu.
Tas - nie idzie Twoimi zalecanymi ustawieniami wyłączyć softstartu.
warsztatmotocykli.pl