Strona 2 z 3

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 15:06
autor: Rugos
tas pisze:
18 sty 2019, 20:38
a to masz odblokowany sterownik? Na takim nie da się usunąć soft startu i takie sterowniki przyśpieszają gorzej niż te fabryczne "zablokowane" :(
Rugos pisze:
18 sty 2019, 20:44
Czyli na zablokowanym sabku 72150 na 150A będę przyśpieszał szybciej jak na odblokowanym przy 180A?

Ponawiam pytanie, właśnie mi płynie z Chin odblokowany i nie wiem czy dobrze zrobiłem :(

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 15:28
autor: tas
na "Zablokowanym" to dość proste, dajesz maksymalny prąd międzyfazowy i już
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 16:04
autor: radasss
Na razie jest tak mizernie, że aż boli ;-( Mój RHR na 80 A DC przyspiesza dużo lepiej. Grzebię w nastawach, ale Sabek co najwyżej wywali błąd nr 8 czyli przeciążenie prądowe, a miało być tak pięknie na MID'ie.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 17:08
autor: Rugos
tas pisze:
19 sty 2019, 15:28
na "Zablokowanym" to dość proste, dajesz maksymalny prąd międzyfazowy i już
na odblokowanym to jest niezależnie od ustawionego prądu międzyfazowego
Musisz to sprawdzić, loteria, ale ogólnie tak, jeżdżą słabiej i wymagają znacznie wyższych nastaw prądów aby softsrat niwelować oraz się często psują bo nie mają limitów
Piszesz że nie mają limitów, czyli są dwa rodzaje odblokowanych? Na 200A i bez limitu?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 19:54
autor: radasss
Obawiam się, że określenie "unlocked" jest o kant d... potłuc. Producent dba o swoje interesy i nie sprzedaje tego co by klient oczekiwał. Odblokowany nie powinien mieć implementowanego softstartu a jednak jakieś takie g... ma i co ja biedny mam począć ? Kupić kolejny sterownik ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 21:26
autor: EV-Maniak
@ radasss,
Nie poddawaj sie. Napisz do Sietasa, on sie zna na sterownikach.
A moze nowego, fabrycznego softa wgrac by spowrotem byl zablokowany?
Ludziska, pomozcie chlopu 😉

Co to jest dokladnie za rama w Twojej konstrukcji? To jest amelanium?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 21:45
autor: tas
Rugos było kilka wersji odblokowanych, były wersje bez limitu, były takie co przyjmowały do 450A międzyfazowego na fabrycznych tranzystorach.
Mam całe pudło tego badziewia co ludkowie kupowali od kiedy się to pojawiło bo myśleli że to jest ostateczne rozwiązanie kwestii watowicy a po 2 miesiącach wybuchały na starcie pod górkę, niezrozumiałe zasady aktywacji małej mocy przy małym rpm itd.

radasss witaj w świecie MIDa, wlasnie dlatego nie buduje mojego :) Nie dotarło to do prób z silnikiem pod obciążeniem. Ale się jeszcze nie poddawaj, jest jeszcze dużo to zrobienia. Po pierwsze trzeba spróbować dezaktywować softstart.

1. Zmniejsz opóźnienie startu manetki na 30ms
2. Zwiększ prąd międzyfazowy manetki na 300A

daj znać

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 19 sty 2019, 22:28
autor: radasss
Problem może być związany ze zbyt małą indukcyjnością między fazami ? Sterownik ASI BAC 8000 wymaga minimum 60 mikrohenrów. Z tym, że Revolt ma tak na oko o rząd wielkości więcej, ale rezystancja to tylko 17 miliomów.

Tas a zablokowany Sabek 72150 na zasilaniu 22S z Revolt'em ma szansę działać poprawnie ? MOSFE'ty są tam na 100 V !!!
Odp. na pytania kolegów:
- pojazd będzie legalnie rejestrowany na motorower
- rama stalowa Aprilia SX 50 - 2012 r.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 20 sty 2019, 13:23
autor: equid
Można by spróbować użyć do mida sterownika Kelly, z tego co go testowałem z przerosnieta bezszczotka modelarska (70kv) to bez obciążenia od razu rozkrecal się do max obrotów. A poza tym to można jeszcze normalnie w programie zmieniać sofstart. Samego sterownik jeszcze nie testowałem pod obciążeniem i na razie nie mogę go polecić ale za niedługo już będę więcej w stanie powiedziec

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 20 sty 2019, 14:44
autor: radasss
Zastanawiam się nad http://kellycontroller.com/kls7230s24v- ... -1343.html
Tas - nie idzie Twoimi zalecanymi ustawieniami wyłączyć softstartu.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 20 sty 2019, 18:55
autor: Sietas
Czy ja dobrze rozumiem, że to masz sabka unlock z soft startem? Skąd takie cudactwa się bierze bo jeszcze czegoś takiego nie widziałem?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 20 sty 2019, 19:58
autor: Umbur
Okazuje się, że Chińczyk potrafi zawsze zaskoczyć. :D

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 20 sty 2019, 21:33
autor: radasss
Też sądziłem, że odblokowany znaczy odblokowany a jak zmieniam ustawienia to na razie max DC jaki widziałem na LCD to jakieś 70 A i to po rozkręceniu się Revolt'a do ok. 2 k RPM. Na starcie pod górkę mam całe 30 A - petarda !
Jakiś konkretny sterownik możecie polecić pod ten silnik ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 21 sty 2019, 12:32
autor: EV-Maniak
@ Radass,
Napisz do tego gościa po angielsku i się zapytaj jaki ma sterownik do upalania, może coś podpowie. Widać, że to jakiś niezły maniak. Chwali się, że ma MIDA 80 kW... https://www.jambon-beurre-motorcycle.co ... cdirttrack

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 21 sty 2019, 14:19
autor: equid
radasss pisze:
20 sty 2019, 14:44
Zastanawiam się nad http://kellycontroller.com/kls7230s24v- ... -1343.html
Tas - nie idzie Twoimi zalecanymi ustawieniami wyłączyć softstartu.
Mam ten sterownik i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę w stanie coś więcej o nim powiedzieć jak odpale bajka. Jak na razie nie zrobił na mnie jakoś szczególnie dobrego wrażenia ale jeszcze zobaczę jak się będzie sprawował pod obciążeniem przy ok 6kw mocy (pakiet 16s i Ok 90A-100A z aku)

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 15:03
autor: radasss
Zasilanie 22S Kokam, Revolt RV-160-Sh, KV=52, Sabvoton 96120 Unlocked - fazowy max 330A. Taki udało się ustawić i nie wywala błędu overcurrent. Zaobserwowany max DC - ok. 90A. Czyli ok 7,5 kW wpychane w silnik co stanowi 1/2 jego chwilowych możliwości. Po kilku przyspieszeniach nabiera temperatury ok. 130 st. C.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 15:51
autor: Tombe
Tak dla informacji, porada z firmy Revolt:
150°C is not safe, the motor can handle 150°C only for few minutes.
I don't suggest to use the motor above 125°C, the motor can handle 125°C continuously.

Regards
Alexey.K

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 15:58
autor: radasss
120 st. C jest zawarte w specyfikacji silnika na stronie Revolt'a tak, że mam stosownie to zabezpieczone w Sabku. A w Twojej konstrukcji jak sprawuje się Revolt ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 16:05
autor: tas
Taka wskazówka, zamontuj wentylator do obudowy, to jest outrunner, będziesz miec rewelacyjne chłodzenie łopatkami :)

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 16:43
autor: radasss
Chciałbym wskazówkę jak dostarczyć przez 10 pierwszych sekund rozruchu 15 kW, najlepiej z tego Sabka, którego mam ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 18:15
autor: Tombe
radasss pisze:
22 sty 2019, 15:58
120 st. C jest zawarte w specyfikacji silnika na stronie Revolt'a tak, że mam stosownie to zabezpieczone w Sabku. A w Twojej konstrukcji jak sprawuje się Revolt ?
Revolt 120Pro / 63V / 70A / max temp ustawiona na 125 st.C i miał odcinkę po ok 20-30min jazy pod górę.
Bez dobrego chłodzenia raczej tak będzie.
Ze sterownikiem Kelly, podczas ruszania, nie zrywa na jedno koło ale przyśpieszenie jest spore.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 19:46
autor: Rugos
Wracając do dyskusji z przed kilku stron. Pisałem z chińczykiem i te sabvotony (72150 unlocked 200A)co wysyłają nie mają soft startu. Więc jest w takim razie kilka wersji tych odblokowanych.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 22 sty 2019, 21:13
autor: tas
Dajesz gaz, masz 5-30A na starcie = miękki start

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 29 sty 2019, 16:28
autor: Bartosh
Radasss, jako że masz ustawione Motor direction na 1, zmianę opóźnienia przy RUSZANIU powinieneś zrobić w polu Decelerate time. Najlepiej zmień oba opóźnienia na 10ms i testuj na WOT (masz mały prąd przy połowie wychylenia manetki). Druga sprawa, wpisz we wszystkie trzech polach wartości prądu fazowego 600, zatwierdź, przełącz zakładkę i sprawdź na ile zbije sterownik. IMHO za mała różnica między max i protected, ale to tylko w razie wywalania błędu, wyczujesz.

Daj znać jak to działa, bo nie wyobrażam sobie, żeby przy takich wartościach max ph to aż tak muliło :-(

P.S. Bardzo fajna konstrukcja.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 12 lut 2019, 18:54
autor: equid
Co do sterownika kelly 7230.
Jak bym mial podsumować ten konkretny sterownik to za ta cene jest ok ale nic więcej.
Działać, dziala spoko, FOC jest i działa w miare dobrze.
Programowanie z PC jest chyba jedna z lepszych rzeczy w tym sterowniku. Duzo funkcji do ustawiania, łączeniem sie z PC nie ma żadnych problemów.
Jeżeli chodzi o opcje w tym sterowniku to jest ich sporo ale w rowerze za dużo się z nich nie użyje. Z tych ciekawszych, to jest manetka do płynnego hamowania, jest wsteczny, jest 3speed, jest abs przy hamowaniu i działa całkiem fajnie :D i to chyba wszystko z tych ciekawszych .
Z innych ciekawych funkcji jest możliwość podpięcia potencjometr zamiast manetki halotronowej, jest również opcja zwana FOOT SWITCH która fajnie sie sprawdza przy zastosowaniu wyłącznika termicznego w silniku.
W programie można modyfikować softstart ale niestety nie da sie go całkowicie wyłączyć. Na minimalnym ustawieniu rower bez problemu podnosi przednie koło ale dopiero przy jakiś 20km/h

A co do jego wad to:
-Wszystkie wejścia sygnałowe sa sterowane na +12v zamiast masą
-Sam algorytm sterowania silnikiem jest troszke gorszy w odczuci z jazdy w porównaniu do sabka
- Podczas jazdy jeśli pości sie manetkę i doda sie po chwili gazu następuje lekkie przyhamowanie silnika
- Tempomat to jet cos bynajmniej mocno dziwnego. Działa tylko przy maksymalnym wychyleniu manetki i przytrzymaniu jej przez chwile w jednym miejscu :?
- Brak funkcji antykradzieżowej.
- Zdarzyło mi sie już kilka razy ze jakoś dziwnie dawkował moc pomimo największego trybu na 3speedzie i max na manetce ale to jeszcze bede testował ta kwestie

Podsumowując, jeśli ktoś mam mało miejsca w rowerze to całkiem spoko opcja za w maire dobre pieniądze , choć jesli mamy miejsce na wsadzenie sabka to raczej bym sie na niego zdecydował :)

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 23 cze 2019, 13:59
autor: radasss
equid - Używasz nadal Kelly ? Pojawiły się jakieś dodatkowe problemy ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 23 cze 2019, 14:06
autor: equid
Teraz już nie, ale ponad 1k km przejechałem na nim to o oprócz przegrzewania sie nie było z nim więcej problemów.
Musi on mieć dobre chłodzenie jesli chce sie go jakos normalnie wykorzystywać, u mnie był zabudowany i bardzo szybko mi zaczynał ograniczać moc.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 23 cze 2019, 15:26
autor: radasss
Nie masz go może na sprzedaż ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 23 cze 2019, 21:24
autor: equid
Ja nie, ale wiem kto by chyba miał tego samego do sprzedania jesli chcesz ;)

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 23 cze 2019, 21:35
autor: pxl666
Hm a co sądzicie o tym ?


Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 23 cze 2019, 23:12
autor: Saku
Czyli narazie kuberg jest jedyny w okolicy dobrym MID :?

Jak dla mnie za slaby...

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 24 cze 2019, 7:45
autor: radasss
equid pisze:
23 cze 2019, 21:24
wiem kto jesli chcesz ;)
Daj namiar :?:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 24 cze 2019, 12:27
autor: equid
radasss pisze:
24 cze 2019, 7:45
equid pisze:
23 cze 2019, 21:24
wiem kto jesli chcesz ;)
Daj namiar :?:
Napisz do forumowicza z nickiem Eryk w tej sprawie

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 24 cze 2019, 15:33
autor: radasss
equid - jaki maksymalny pobór prądu z baterii udało Ci się zaobserwować, przez ile czasu, gdy używałeś Kelly KLS7230S ?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 24 cze 2019, 17:36
autor: equid
Według watomrza samorobki 120A przy ustawieniu 100a w programie i pokazywał tyle przy przyspieszeniu a potem na max prędkość koło 60A poboru

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 25 cze 2019, 8:17
autor: MixhaL
Saku pisze:
23 cze 2019, 23:12
Czyli narazie kuberg jest jedyny w okolicy dobrym MID :?

Jak dla mnie za slaby...
Za słaby?
Jak narazie nie powstał taki hub który by miał zbliżony moment do niego i się nie przegrzał od razu.
Może jakby w qs273 dać 600-800A z baterii może efekt by był podobny.
I najważniejsze, lepsze rozłożenie masy - łatwiejsze panowanie nad rowerem i większy fun.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 25 cze 2019, 21:08
autor: radasss
Daj jakiś namiar na filmik pokazujący jak to bardzo przyspiesza bo nie mogę znaleść.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 25 cze 2019, 21:53
autor: pumexior
W kwestii mocnych midów jest też Ukrainiec, czyli E-kross Pozitiff. Qs205 hub wsadony jako mid, 12kW z tego ciągną, ale są też zdjęcia w sieci że planują tam wsadzić QSa 3kW mid, a wtedy pewnie będzie można zwiększyć moc do jakichś 16kW mniej więcej. Są w sieci filmy jak męczą to w hard enduro, a to dość dobra rekomendacja moim zdaniem ;)
Obrazek
Obrazek

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 25 cze 2019, 22:31
autor: equid
Ciekawe z qs205 v1 ciągną 12kw, jakoś nie chce mi sie uwierzyć żeby jakoś szczególnie długo to jeździło do wyłączenia termika ;)
Mi ten silnik przy 8kw w hubie zamieniał sie w frytkownice :lol:

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 25 cze 2019, 22:55
autor: pumexior
Też mam 8kW w tym silniku i wiem o czym mowa, jednak w midzie silnik po przełożeniu po pierwsze pracuje lżej, a po 2 sprawność osiąga przy mniejszej prędkości. No bo gdzie najłatwiej zagotować huba? Na podjeździe, na którym nie złapiemy optymalnej prędkości przez nachylenie lub nierówny teren. Jeśli teren jest odpowiedni i można jechać te 30 km/h to nawet takiego qs205 ciężko jest zagotować do odcięcia, tymczasem tutaj ta prędkość optymalna wypada niżej, o ile niżej to już kwestia przełożenia, bo standardowo są trzy do wyboru.
Przy czym to wciąż tylko teoria - nie wiem, nie jeździłem, choć chętnie bym to zrobił :D

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 26 cze 2019, 6:48
autor: equid
Tu sie jak najbardziej z tobą zgodze i sam chętnie bym takiego mido huba przetestował, choć obstawiam ze ten fabryczny mid qs będzie lepszy pod względem wagi do mocy ;)

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 1:28
autor: BeneQ
Temat zdechł czyżby brakowało ludzi z wyobraźnią ?
Rama Falcon 2 z pakietem 14s20p i Bafangiem 1000Watt to mogła by być ciekawa konstrukcja na góry
jestem ciekaw jak się ma sprawa 1000Watt z mida do 3000Wat w hubie , gdzieś słyszałem że te watty są różnie dziwnie naliczane i mid jest mocniejszy przy tych samych wattach

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 8:04
autor: tkoko
BeneQ pisze:
02 sie 2021, 1:28
......, gdzieś słyszałem że te watty są różnie dziwnie naliczane i mid jest mocniejszy przy tych samych wattach
Waty każdego DOWOLNEGO silnika są takie same. Różna jest tylko moc/Nm na kole wynikająca z przełożenia/prędkości na kole. Im większe przełożenie a mniejsza prędkość koła/jazdy w MID'zie tym więcej Nm na kole kosztem bardzo małej prędkości jazdy.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 8:06
autor: tas
Nie brak wyobraźni zatrzymał projekt tylko bezsens MIDa tego typu projektu :)

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 12:47
autor: BeneQ
OK ,to jak myślicie 1000Watowy Bafang 160Nm z pakietem 14s20p 3600Wh będzie się sprawdzał w górach przy podjazdach ?
czy takie cuś w ogóle z manetki będzie szło jak mid MXUS 3k czy słabiej .

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 12:56
autor: tas
Te 160Nm to ma przy ilu km/h? 3? 5?

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 14:18
autor: tkoko
BeneQ pisze:
02 sie 2021, 12:47
OK ,to jak myślicie 1000Watowy Bafang 160Nm z pakietem 14s20p 3600Wh będzie się sprawdzał w górach przy podjazdach ?
czy takie cuś w ogóle z manetki będzie szło jak mid MXUS 3k czy słabiej .
3K - 3-5 kW / 50 A ciągłego, Bafang - 1 kW / 30 A moc ciągła
3K - 7 kW /90 A maks, Bafang - 1.5 kW, moc w porywach
3k 100 Nm, w zależności od nawoju przy 30 - 50 km/godz, Bafang 160 Nm na korbie przy 120 - 140 RPM, po przełożeniu "szosowym" 4:1 (44/11T) 40 Nm na kole, prędkość ~45 km/god. Przy przełożeniu "górskim" 1:1 (44/44T) ~11km/godz i 160 Nm na kole.
Co tu chcesz porównywać.

Re: Mocny MID na bazie Falcona v2

: 02 sie 2021, 22:54
autor: BeneQ
tkoko

Biję się w pierś i przyznaję do błędu , przywróciłeś mnie na jasną stronę mocy ;)