Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
Hej.
Kolejny raz - rower dla dziecka.
Córka wyrosła już ze swojego roweru 24" który został skonstruowany w jesieni 2019 a wyglądał tak:
https://photos.app.goo.gl/YGpHSYkFNHy6jpg28
był używany głównie wycieczkowo
https://photos.app.goo.gl/jtYTvWe9TDWA1JU3A
Rower 24" został rozebrany i przywrócony do stanu oryginalnego - analogowego.
Zrodził się pomysł na elektryfikację aktualnego roweru córki - Haibike Seet HardLife - 27,5" w rozmiarze XS (*zdjęcie z dnia zakupu):
https://photos.app.goo.gl/8sfJ8Ct7aLyAmNd39
którego używała już w zeszłym roku do jazdy po ścieżkach enduro w okolicy w lekko zmienionej konfiguracji (napęd 1x10 + hamulce hydrauliczne + sztyca opuszczana) - narzekając że ciągle pod górkę
https://photos.app.goo.gl/N27npaUgqemGjUhj9
Elektryfikacja z założeniem że nie ma to być demon prędkości = blokada do 25km/h, dziecko ma nie narzekać podczas jazdy pod górkę (bo u nas albo pod górkę albo z górki... zawsze), Córka 10 letnia (no 10.5 aktualnie ) więc lekka, mocy dużej nie potrzebuje
Długo zastanawiałem się co robić...
- czy przerabiać go na MID-a (z małą nową baterią)... najlepsza opcja ale koszty.
- czy zostać ze starą baterią i sterownikiem, przeplatać silnik TranzX w większe przednie koło + wymienić widelec (i zrezygnować z tarczówki)... ale szkoda było hamulca i rozgrzebywanie aż tak roweru.
- czy zostać ze starą baterią i sterownikiem ale kupić nowy silnik w tylnym kołe..
Po przymiarce torba z baterią i sterownikiem ledwo zmieściła się w ramie - mniej miejsca w 27,5" XS niż było w 24" - ale jakoś udało się upchnąć.
Wybrałem 3 opcję, zamówiłem silnik wpleciony w tylne koło - wybór padł na silnik XOFO XFC - z tarczówką i wolnobiegiem - 2,8kg.
Bateria i sterownik zostały z wcześniejszego roweru KT36/48ZWSR 7A (14+1A peak) połączony z KT LCD3
Napęd 2x7 - jak już wcześniej wspominałem nie zależało mi na dużych prędkościach więc na silnik nakręciłem wolnobieg Sunrace MFM3007DV 14T-34T - jedyny dostępny obecnie z rozsądnym stopniowaniem - 14-16-18-21-24-28-34 - większość nie ma 28-ki.
Silnik malutki więc chowa się za 34t , starałem się zachować jak najbardziej "clean look" roweru.
https://photos.app.goo.gl/TCmoEmpJ8HTrkMqv9
https://photos.app.goo.gl/WNFWHViNFm1pQDaGA
https://photos.app.goo.gl/snpXJUirM3HbBQrc7
W tak małą ramę udało się upchnąć opony 27,5+ o szerokości 2.8 (zdjęte z innego roweru)
https://photos.app.goo.gl/snpXJUirM3HbBQrc7
Rower zważony przed zmianą opon na większe miał równe 20kg
W planach jeszcze 2 małe zmiany:
- leży mi (z innego roweru) korba z hollowtech - będzie podmiana - ale muszę nabyć nowe kółko z magnesami do czujnika PAS
- podmiana amortyzatora na powietrzny z nieużywanego obecnie roweru
ps. linki do zdjęć - powinny przetrwać dłużej - w poprzedniej relacji znikły mi wszystkie wklejone zdjęcia :-/
Kolejny raz - rower dla dziecka.
Córka wyrosła już ze swojego roweru 24" który został skonstruowany w jesieni 2019 a wyglądał tak:
https://photos.app.goo.gl/YGpHSYkFNHy6jpg28
był używany głównie wycieczkowo
https://photos.app.goo.gl/jtYTvWe9TDWA1JU3A
Rower 24" został rozebrany i przywrócony do stanu oryginalnego - analogowego.
Zrodził się pomysł na elektryfikację aktualnego roweru córki - Haibike Seet HardLife - 27,5" w rozmiarze XS (*zdjęcie z dnia zakupu):
https://photos.app.goo.gl/8sfJ8Ct7aLyAmNd39
którego używała już w zeszłym roku do jazdy po ścieżkach enduro w okolicy w lekko zmienionej konfiguracji (napęd 1x10 + hamulce hydrauliczne + sztyca opuszczana) - narzekając że ciągle pod górkę
https://photos.app.goo.gl/N27npaUgqemGjUhj9
Elektryfikacja z założeniem że nie ma to być demon prędkości = blokada do 25km/h, dziecko ma nie narzekać podczas jazdy pod górkę (bo u nas albo pod górkę albo z górki... zawsze), Córka 10 letnia (no 10.5 aktualnie ) więc lekka, mocy dużej nie potrzebuje
Długo zastanawiałem się co robić...
- czy przerabiać go na MID-a (z małą nową baterią)... najlepsza opcja ale koszty.
- czy zostać ze starą baterią i sterownikiem, przeplatać silnik TranzX w większe przednie koło + wymienić widelec (i zrezygnować z tarczówki)... ale szkoda było hamulca i rozgrzebywanie aż tak roweru.
- czy zostać ze starą baterią i sterownikiem ale kupić nowy silnik w tylnym kołe..
Po przymiarce torba z baterią i sterownikiem ledwo zmieściła się w ramie - mniej miejsca w 27,5" XS niż było w 24" - ale jakoś udało się upchnąć.
Wybrałem 3 opcję, zamówiłem silnik wpleciony w tylne koło - wybór padł na silnik XOFO XFC - z tarczówką i wolnobiegiem - 2,8kg.
Bateria i sterownik zostały z wcześniejszego roweru KT36/48ZWSR 7A (14+1A peak) połączony z KT LCD3
Napęd 2x7 - jak już wcześniej wspominałem nie zależało mi na dużych prędkościach więc na silnik nakręciłem wolnobieg Sunrace MFM3007DV 14T-34T - jedyny dostępny obecnie z rozsądnym stopniowaniem - 14-16-18-21-24-28-34 - większość nie ma 28-ki.
Silnik malutki więc chowa się za 34t , starałem się zachować jak najbardziej "clean look" roweru.
https://photos.app.goo.gl/TCmoEmpJ8HTrkMqv9
https://photos.app.goo.gl/WNFWHViNFm1pQDaGA
https://photos.app.goo.gl/snpXJUirM3HbBQrc7
W tak małą ramę udało się upchnąć opony 27,5+ o szerokości 2.8 (zdjęte z innego roweru)
https://photos.app.goo.gl/snpXJUirM3HbBQrc7
Rower zważony przed zmianą opon na większe miał równe 20kg
W planach jeszcze 2 małe zmiany:
- leży mi (z innego roweru) korba z hollowtech - będzie podmiana - ale muszę nabyć nowe kółko z magnesami do czujnika PAS
- podmiana amortyzatora na powietrzny z nieużywanego obecnie roweru
ps. linki do zdjęć - powinny przetrwać dłużej - w poprzedniej relacji znikły mi wszystkie wklejone zdjęcia :-/
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
Budżet Decathlon zakupiłem kiedyś dla siebie z myślą że i tak zepsuję przez moją wagę, więc nie kupuję z prowadzeniem linki do kierownicy, bo będzie łatwiej zdemontować i oddać na gwarancji...
Ale moją wytrzymała już 3 lata, to córce taką sama kupiłem.
Cena Czyni Cuda 319,99zł
A przy okazji zapomniałem napisać.
Dziś porównywałem prędkość z moim rowerem oraz z GPS vs ta na wyświetlaczu - dopiero po ustawieniu wielkości koła na 24" zaczęło pokazywać +-realną prędkość... lekko się zdziwiłem.
Ale moją wytrzymała już 3 lata, to córce taką sama kupiłem.
Cena Czyni Cuda 319,99zł
A przy okazji zapomniałem napisać.
Dziś porównywałem prędkość z moim rowerem oraz z GPS vs ta na wyświetlaczu - dopiero po ustawieniu wielkości koła na 24" zaczęło pokazywać +-realną prędkość... lekko się zdziwiłem.
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
Musisz zmienić "motor magnetic pole ratio" na "właściwe". W "P1" musisz zwiększyć/zmniejszyć wartość tak, by przy odpowiedniej średnicy koła mieć prawidłowe wskazania.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
to tania nie jest , ja z wew prowadzeniem linki dałem niewiele powyżej 300Azmadan pisze: ↑17 kwie 2023, 1:02Budżet Decathlon zakupiłem kiedyś dla siebie z myślą że i tak zepsuję przez moją wagę, więc nie kupuję z prowadzeniem linki do kierownicy, bo będzie łatwiej zdemontować i oddać na gwarancji...
Ale moją wytrzymała już 3 lata, to córce taką sama kupiłem.
Cena Czyni Cuda 319,99zł
A przy okazji zapomniałem napisać.
Dziś porównywałem prędkość z moim rowerem oraz z GPS vs ta na wyświetlaczu - dopiero po ustawieniu wielkości koła na 24" zaczęło pokazywać +-realną prędkość... lekko się zdziwiłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
Historia z wczoraj.
Jedziemy sobie rodzinnie na wycieczkę - w połowie Córka coś z tyłu zostaje i mówi na światłach że jej silnik przerywa.
Zatrzymujemy się - restart ;-P i jadę z nią chwilę równolegle powoli - jest ok, ale po chwili przy wyższej prędkości Córka zostaje z tyłu.
Historia się powtarza - przy mniejszej prędkości OK... a przy większej przerywa (ustawienie wspomagania na 4 albo 5).
Szybkie sprawdzenie PAS - sprawdzenie czy coś gdzieś nie nie rozłącza na wtyczkach - all OK.
No to jedziemy dalej - na 1-2-3 jest OK, pod górkę normalnie podjeżdża.
Na płaskim na 4-5 przerywa.
Do domu niedaleko i już w miarę z górki - pod domem mnie olśniło.
Na wyświetlaczu bateria pokazana na full - a my już po kilku wyjściach na rower... bez doładowywania...
Na ile V ustawić odcinanie sterownika? Bateria zeszła do 31,8V.
Jedziemy sobie rodzinnie na wycieczkę - w połowie Córka coś z tyłu zostaje i mówi na światłach że jej silnik przerywa.
Zatrzymujemy się - restart ;-P i jadę z nią chwilę równolegle powoli - jest ok, ale po chwili przy wyższej prędkości Córka zostaje z tyłu.
Historia się powtarza - przy mniejszej prędkości OK... a przy większej przerywa (ustawienie wspomagania na 4 albo 5).
Szybkie sprawdzenie PAS - sprawdzenie czy coś gdzieś nie nie rozłącza na wtyczkach - all OK.
No to jedziemy dalej - na 1-2-3 jest OK, pod górkę normalnie podjeżdża.
Na płaskim na 4-5 przerywa.
Do domu niedaleko i już w miarę z górki - pod domem mnie olśniło.
Na wyświetlaczu bateria pokazana na full - a my już po kilku wyjściach na rower... bez doładowywania...
Na ile V ustawić odcinanie sterownika? Bateria zeszła do 31,8V.
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
Ustawiłbym w "P15" 30 do 29, zależy od tego przy jakim napięciu BMS odcina baterię.
Spróbuj zmniejszyć wartość w "P13", jeżeli można.
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Haibike Seet HardLife 27,5" XS dla dziecka
Mam KT-LCD3 i nie mam P15 i P13
Zakładam że chodziło Ci o pobawienie się ustawieniami:
C5: Ograniczanie mocy sterownika i zachowanie podczas ruszania
C12: Regulacja minimalnego napięcia wyłączenia sterownika LVC
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice