Strona 1 z 2

No to zaczynam

: 24 maja 2018, 12:15
autor: gekon
Witam. Zaczynam pomału swoją budowę i chciałbym byście mi pomogli w sumie ze wszystkim ;)
Silnik jaki planuje to taki
NINE CONTINENT RH2806 D (10X6) TYŁ KASETA
Sterownik GT 1500
Bateria jaka mi wejdzie to 16s9p i sterownik w środku skrzynki.
Chcę oczywiście zacząć budowę akumulatora i tu prośba...jakie ogniwa? Oczywiście chciałbym żeby były nie jakieś strasznie drogie bo z kasą mogę się nie wyrobić ;)
Czekam na jakieś sugestie :)
Dzięki

Re: No to zaczynam

: 24 maja 2018, 12:46
autor: Iceman
Fajnie się prezentuje ten rowerek ze skrzynką.
GT1500 daje 45A zatem 45/9 = 5A. Czyli szukałbym ogniw, które takie obciążenie będą znosić bez większych problemów. Myślę, że Sony VCt5, Sanyo GA, może LG MJ1.

Re: No to zaczynam

: 24 maja 2018, 12:56
autor: gekon
Ice pisze:
24 maja 2018, 12:46
Fajnie się prezentuje ten rowerek ze skrzynką.
GT1500 daje 45A zatem 45/9 = 5A. Czyli szukałbym ogniw, które takie obciążenie będą znosić bez większych problemów. Myślę, że Sony VCt5, Sanyo GA, może LG MJ1.
Też mierzę w tę co wymieniłeś.
Ktoś gdzieś coś ma ...tanio ;) i bms też bym kupił.

Re: No to zaczynam

: 25 maja 2018, 16:04
autor: gekon
Jak byście zbudowali baterię do tej skrzynki , by wszedł sterownik .Bateria to 16s9p. Ten trójkąt to mój pomysł, czy raczej w inny sposób to widzicie?


Re: No to zaczynam

: 25 maja 2018, 19:29
autor: Yasiu77
Uważaj żeby się zmieścił. Obrysowałeś skrzynkę bez uszczelki ale ona w środku jest mniejsza o grubość ścianki. Poza tym w środku muszą być blachy które mocujesz śrubami do opasek i ramy i znowu dochodzi z 2 mm, nie wspominając o nakrętkach w środku. A jak złożysz pakiet to trzeba go jeszcze zabezpieczyć, owinąć kaptonami, powertapami, dekturami, preszpanami czy innymi zmyślnymi izolatorami i w końcu nie wejdzie do obudowy. Niestety miałem ten problem. Musiałem zszlifować podkładki, bardziej wygładzić brzegi, wywalić część preszpanu no i jakoś wlazło ale nie jestem z siebie zadowolony. Zapiankowałem go i już chyba nigdy go ze środka nie ruszę tak siedzi.

Re: No to zaczynam

: 25 maja 2018, 20:12
autor: gekon
Tak ... zrobiłem tak samo jak tas na blogu i na filmie. Jest spory luz.

Re: No to zaczynam

: 25 maja 2018, 21:12
autor: Paff
Nie chciałbym być złym prorokiem ale nie wróżę świetlanej przyszłości temu projektowi. Miałem rower na identycznej ramie. Rama do dziś leży u mnie na strychu. Jej zaletą jest to, że jest wybitnie lekka. Niestety w ślad za tym idzie fakt, że jest niezwykle delikatna. Mój wahacz był naprawiany dwukrotnie ( w dwóch różnych miejscach ) a rower nigdy nie widział prądu. Jeździłem wyłącznie analogowo i wyłącznie rekreacyjnie. Co prawda nie jestem najlżejszy ale rower był też w słusznym rozmiarze. Żeby nie być gołosłownym:
trek.jpg
Zresztą podobne opinie znajdziesz w internecie na temat starszych teków SLR. Jeśli już masz skrzynkę i konieczność elektryfikacji tego roweru to rozważ może delikatny napęd z silnikiem przekładniowym np. od Glebora bo przy mocnym i stosunkowo ciężkim silniku ta przygoda może się szybko skończyć.

Re: No to zaczynam

: 25 maja 2018, 21:40
autor: sambor
Dzięki temu, że masz v-break możesz spokojnie dać 9Continent, który waży 6,5kg. Gdybyś miał tarcze, to wahacz nie zniósł by długo bezwładności masy magnesów i całego roweru. Całe uderzenie podczas hamowania przyjmował by wahacz w okolicy mocowania zacisku hamulca. Niedawno komuś pękł przy ciężkim silniku mxsus (9kg). Myślę, że będzie z tego fajny rower
V-break ma 2-3 razy mniejszy moment siły na wahaczu podczas hamowania. Jest mocowany 2-3 razy dalej osi koła

Re: No to zaczynam

: 26 maja 2018, 0:25
autor: tatar
@ Paff ma właściwe spostrzeżenia-wahacz i ciężki silnik,to raczej żle wróży

Re: No to zaczynam

: 26 maja 2018, 8:15
autor: gekon
Paff pisze:
25 maja 2018, 21:12
Nie chciałbym być złym prorokiem ale nie wróżę świetlanej przyszłości temu projektowi. Miałem rower na identycznej ramie. Rama do dziś leży u mnie na strychu. Jej zaletą jest to, że jest wybitnie lekka. Niestety w ślad za tym idzie fakt, że jest niezwykle delikatna. Mój wahacz był naprawiany dwukrotnie ( w dwóch różnych miejscach ) a rower nigdy nie widział prądu. Jeździłem wyłącznie analogowo i wyłącznie rekreacyjnie. Co prawda nie jestem najlżejszy ale rower był też w słusznym rozmiarze. Żeby nie być gołosłownym:
trek.jpgZresztą podobne opinie znajdziesz w internecie na temat starszych teków SLR. Jeśli już masz skrzynkę i konieczność elektryfikacji tego roweru to rozważ może delikatny napęd z silnikiem przekładniowym np. od Glebora bo przy mocnym i stosunkowo ciężkim silniku ta przygoda może się szybko skończyć.
Możesz dokładnie opisać w których miejscach miałeś te awarię na wachaczu?

Re: No to zaczynam

: 26 maja 2018, 8:57
autor: Paff
gekon pisze:
26 maja 2018, 8:15
Możesz dokładnie opisać w których miejscach miałeś te awarię na wachaczu?
Elementy wahacza w tym treku są klejone. Pierwsze miejsce to mufa łącznika lewej i prawej strony wahacza. Pękła równolegle do osi łącznika.
Drugie miejsce to łączenie tego samego elementu z ramieniem trójkąta. Tam nic nie pękło tylko puścił klej. Ewentualne naprawy komplikuje w dodatku obecność kleju który przeszkadza w spawaniu. Spawacz strasznie psioczył. Co prawda po tych awariach rower jeszcze jakiś czas mi służył ale straciłem zaufanie do tej ramy i przy pierwszej okazji wymieniłem na inną

Re: No to zaczynam

: 26 maja 2018, 9:22
autor: gekon
No to nie źle :(
Jeszcze nie zacząłem a już mi się nie chcę

Re: No to zaczynam

: 30 maja 2018, 9:00
autor: stanley
Będzie fajny rowerek

Re: No to zaczynam

: 31 maja 2018, 7:12
autor: verre
hmm, czyżby dyskwalifikacja treka ? nie chcę zakładać nowego wątku, więc zapytam tutaj: treki z aluminiową ramą nie wytrzymają? Posiadam Treka DS 3 z 2017 roku na 28 calach i Authora Horizona z 2009 też 28 cali, ten Author to chyba stalowa rama, który by się lepiej nadał na elektryka, pomożecie?

Re: No to zaczynam

: 31 maja 2018, 9:28
autor: Paff
verre pisze:
31 maja 2018, 7:12
hmm, czyżby dyskwalifikacja treka ? ...
Absolutnie, nie. Trek robi bardzo dobre rowery. Moje przygody, opinia i cała dyskusja dotyczy wyłącznie jednego modelu Trek Fuel SLR
i to sprzed ponad dekady. Aktualnie Trek daje ponoć dożywotnią gwarancję na swoje ramy.
Natomiast odnośnie Twoich rowerów do elektryfikacji przeznaczyłbym Authora. Tym sposobem do jazdy analogowej zostaje Ci lżejszy rower. Waga samego roweru przy napędzie elektrycznym nie jest tak istotna. Nie mniej doświadczeni w elektryfikacjach koledzy zalecają używać ram w pełni amortyzowanych.

Re: No to zaczynam

: 31 maja 2018, 11:07
autor: verre
Dziękuję Paff, wiem, że któregoś przerobię, może rzeczywiście lepiej przećwiczyć z Authorem, jak coś poniszczę to nie będzie tak żal :)

Re: No to zaczynam

: 31 maja 2018, 16:58
autor: Sietas
Trek od kiedy pamiętam ma dożywotnią gwarancję. Już czterokrotnie z niej korzystałem i zawsze odbywa się to bezproblemowo

Re: No to zaczynam

: 31 maja 2018, 17:14
autor: xyz2a
Sietas pisze:
31 maja 2018, 16:58
Trek od kiedy pamiętam ma dożywotnią gwarancję. Już czterokrotnie z niej korzystałem i zawsze odbywa się to bezproblemowo
Nawet jeśli wypiłujesz trochę ramy pod ośkę silnika?

Re: No to zaczynam

: 31 maja 2018, 18:33
autor: tas
piłowania można uniknąć dając jakieś konkretne ramiona blokujące

Re: No to zaczynam

: 01 cze 2018, 11:22
autor: Sietas
xyz2a pisze:
31 maja 2018, 17:14
Nawet jeśli wypiłujesz trochę ramy pod ośkę silnika?
Miałem wypiłowane haki pod silnik I nawet nikt nie zwrócił na to uwagi. Ramy to nawet nie odsyła sklep do producenta tylko robi zdjęcie i przesyła Trekowi. U mnie bardziej rzucał się w oczy lakier obdarty przez skrzynkę oraz ogólny stan ramy bo wyglądała na bardzo bardzo mocno wyeksploatowaną. Oczywiście może się trafić slużbista, który zbada I zauważy rozpiłowanie co uzna za przyczynę uszkodzenia ramy co jest raczej mało prawdopodobne. Najgorsza opcja to jak pękną haki, ale to jak pisze Tas - najlepiej dać odpowiednie ramiona zabezpieczające

Re: No to zaczynam

: 01 cze 2018, 11:39
autor: Paff
A nie uważasz, że czterokrotna konieczność wymiany ramy nawet jeśli finansowana przez producenta dyskwalifikuje taki produkt ?

Re: No to zaczynam

: 01 cze 2018, 13:08
autor: tatar
Nie,jeżeli się odpowiednio waży,odpowiednio mierzy i robi się odpowiednią ilość kilometrów z odpowiednim obciążeniem tudzież czasami silnikiem z odpowiednim pakietem w ramie :D

Re: No to zaczynam

: 01 cze 2018, 18:05
autor: Sietas
Mi to na rękę bo dosyć często mam nowe ramy, a gwarantuje że każda prędzej czy później zajadę. W 3/4 wypadkach był to efekt zmęczenia materiału. Ostatnią ramę po gwarancji odebrałem 28 kwietnia i do dziś mam nabite na niej 1380 km. Myślę, że 1 promil ludzi eksploatuje rowery w ten sposób dodając, że ja lekki nie jestem to muszą pękać

Re: No to zaczynam

: 05 cze 2018, 9:49
autor: gekon
Mógłby mi ktoś pomóc rozrysować tą baterię ? Chodzi o ułożenie ogniw 16s9c.

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 7:21
autor: gekon
Rozrysowalem ogniwa. Czy ktoś może mi powiedzieć czy tak będzie dobrze?

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 8:37
autor: Goliath
gekon pisze:
08 cze 2018, 7:21
Rozrysowalem ogniwa. Czy ktoś może mi powiedzieć czy tak będzie dobrze?
Myślę że będzie dobrze ;) Zachowaj tylko odpowiednią ilość połączeń między sekcjami... dla 45A będzie to min. 5 mostków 8-)

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 10:34
autor: gekon
Goliath pisze:
08 cze 2018, 8:37
gekon pisze:
08 cze 2018, 7:21
Rozrysowalem ogniwa. Czy ktoś może mi powiedzieć czy tak będzie dobrze?
Myślę że będzie dobrze ;) Zachowaj tylko odpowiednią ilość połączeń między sekcjami... dla 45A będzie to min. 5 mostków 8-)
Hmmm...to kurczę nie wszędzie jest 5 np.miedzy 15 a 16 jest trzy...chyba że się mylę

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 10:52
autor: Goliath
Możesz zgrzewać mostki "podwójnie" ;)

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 11:01
autor: gekon
Goliath pisze:
08 cze 2018, 10:52
Możesz zgrzewać mostki "podwójnie" ;)
No tak ;) dzięki

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 11:05
autor: elektrotonus
Super rozplanowanie, sam bym nie potrafił, serio. Teraz to wybór odp silnika ogniw i do roboty. Bms klasyczny czy z bluetooth?

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 11:09
autor: Goliath
gekon pisze:
08 cze 2018, 10:34
Hmmm...to kurczę nie wszędzie jest 5 np.miedzy 15 a 16 jest trzy...chyba że się mylę
wydaje mi się... że tam zmieścisz akurat 5 mostków ;)
Przepraszam za jakość załącznika - pisałem z fona ;)

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 11:24
autor: gekon
elektrotonus pisze:
08 cze 2018, 11:05
Super rozplanowanie, sam bym nie potrafił, serio. Teraz to wybór odp silnika ogniw i do roboty. Bms klasyczny czy z bluetooth?
Dzięki Łukasz :D robione w telefonie na kolanach w pracy.
Bms klasyczny...brak kasy
Rozmawiałem z Tasem...robi remanent w ogniwach w poniedziałek mam się dowiadywać.

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 11:25
autor: gekon
Goliath pisze:
08 cze 2018, 11:09
gekon pisze:
08 cze 2018, 10:34
Hmmm...to kurczę nie wszędzie jest 5 np.miedzy 15 a 16 jest trzy...chyba że się mylę
wydaje mi się... że tam zmieścisz akurat 5 mostków ;)
Przepraszam za jakość załącznika - pisałem z fona ;)
No faktycznie...nie pomyślałem.
Dzięki Goliath

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 12:13
autor: gekon
Powiedźcie mi jeszcze jaką najlepiej kupić taśmę? Jakiej szerokości i ile będę jej potrzebował na ten akumulator?

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 12:28
autor: Goliath
Najlepiej taśma z czystego niklu... i koniecznie szerokości 7mm /większa szerokość taśmy w koszyki plastra miodu nie wejdzie/.
Masz dwie gróbości taśmy do wyboru... 0,15 i 0,2 mm.
Co do długości potrzebnej taśmy na Twój akumulator ... to Tas na swoim blogu pisze:
"Ilość akumulatorów × 8 cm = potrzebna długość"

Re: No to zaczynam

: 08 cze 2018, 12:47
autor: gekon
Mam z 5m taśmy niklowanej...

Re: No to zaczynam

: 21 sie 2018, 11:08
autor: elektrotonus
Jakieś postępy czy na zimę zostawiłeś prace ?

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 16:50
autor: gekon
Witam. Trochę czasu upłynęło od ostatniego wpisu.
Brak czasu , brak kasy ,ale coś tam skleciłem :D
Jeszcze parę rzeczy do wymiany.
Siadelko , kierownica , pedały itp.
Regen do zrobienia.
GT1500
16s9p
Mxus 30h
Próbna jazda 52km,ale tylko chwilkę , bo myślałem że odlecę :D



Dodam tylko ,że to moja pierwsza jazda elektrykiem.
Nigdy nigdzie nie jeździłem rowerem elektrycznym , jestem w szoku :shock:
Chciałbym wam podziękować za pomocą ,za wskazówki i uwagi.
Szczególnie elektrotonusowi, dzięki Łukasz ;)

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 18:22
autor: GiantTrance3KW
SUPER !!! :D
Jest radość i moc na filmikach :D
Tak oto zaczyna się zupełnie nowy rozdział w Twoim życiu :) e-bike
Rower bardzo ładnie wyszedł ;)
Życzę wielu tys km bezawaryjnej jazdy pełnej wrażeń i odkrywania uroków jazdy ebajkiem w różnych sceneriach :)
Pozdrawiam

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 19:16
autor: elektrotonus
Etam, mnie też ktoś pomaga, taka natura forum ;-) Dokończ czujniki w linkach hamulcowych byś sobie krzywdy nie zrobił ;-)

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 19:36
autor: gekon
Dzięki.Szkoda , że już zimno.

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 20:05
autor: GiantTrance3KW
gekon pisze:
24 lis 2018, 19:36
Dzięki.Szkoda , że już zimno.
To nic że zimno , da się jeździć cały rok :D

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 20:18
autor: gekon
To że się da jeździć cały rok to ja wiem ;)
Ale jeździć ebikiem w zimę to jednak inna jazda ;)

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 20:25
autor: GiantTrance3KW
gekon pisze:
24 lis 2018, 20:18
To że się da jeździć cały rok to ja wiem ;)
Ale jeździć ebikiem w zimę to jednak inna jazda ;)
Inna nie oznacza że zła ;)
Polecam choć spróbować nieco, bo może też odkryje kolega uroki zimy z ebajkiem ;) to już nie jest zwykły rower więc zmieniają się możliwości - również te na plus w zimę :)

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 22:40
autor: tatar
Zimowi pływacy założyli Klub Morsów,u nas także można np,Klub Białego Niedżwiedzia ,albo żeby było elektrycznie Klub Ice Coolera:D

Re: No to zaczynam

: 24 lis 2018, 23:37
autor: gekon
Macie rację... trzeba się porządnie ubrać i rura.
Tylko , że najlepiej było by z ekipą parę Ebików wtedy zimę można fajnie przeżyć :D

Re: No to zaczynam

: 25 lis 2018, 6:23
autor: WojtekErnest
gekon pisze:
24 lis 2018, 23:37
Macie rację... trzeba się porządnie ubrać i rura.
O ile ubiór można dobrac, to wydaje się ze najslabszym elementem sa ręce.
Pewnie żadne 'analogowe' rękawice czyli bez podgrzewania nie są wystarczajace :-)

Re: No to zaczynam

: 25 lis 2018, 8:25
autor: tatar
Tas i jego ekipa jeżdzi cały rok i tam upatruj inspiracji zimowego stroju i wyposażenia :)

Re: No to zaczynam

: 25 lis 2018, 10:21
autor: mr_x
Ja mam niby zimowe do -10°C, ale jak ostatnio było -4°C to było mi zimno w palce. Przypuszczam, że one są dla analogowych rowerzystów, którzy męczą się podczas jazdy no i raczej nie jadą ponad 30km/h. :P

Re: No to zaczynam

: 25 lis 2018, 10:24
autor: tatar
Ale co gwarantuje Ci producent przy -10 ?