Riese & Müller

Przeróbki i naprawy pojazdów fabrycznych
Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 352
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Riese & Müller

Post autor: Kajman » 11 lip 2018, 13:12

no ja się zdziwiłem ostatnio, bo ktoś w jakimś tanim klonie Imaxa miał IR :)

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 861
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Riese & Müller

Post autor: WojtekErnest » 12 lip 2018, 18:31

Sądzę że ten segment najwyższy jest źle polaczony/rozłączony styk. Obciaz całość czymś, żarówki samochodowe i sprawdz czy szybciej spada napiecie od pozostalych
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Riese & Müller

Post autor: Paff » 12 lip 2018, 19:15

No właśnie zanim zabrałem się za wyrównywanie podłączyłem pakiet do roweru mimo różnic napięć żeby zobaczyć jak się napęd sprawuje przy 48V. Przejechałem może z półtora km. Zabrałem pakiet do domu i sprawdziłem. Wszystkie segmenty równo po 4,03V łącznie z tym podejrzanym.
W związku z tym podłączyłem ładowarkę pod całość. Po naładowaniu ( zielona dioda na ładowarce ) wszystkie segmenty równo po 4,17V. Mierzę marketowym miernikiem więc faktycznie może być inaczej ale na bank równo. Założyłem pakiet do roweru. Jutro jak pogoda dopisze planuję przejechać może koło 50km i sprawdzę ponownie sekcje. Rozłączony styk jest dość mało prawdopodobny. Baterię lutowałem a każde ogniwo łączy się z co najmniej dwoma innymi. Naprawdę małe szanse żebym któregoś ogniwa nie podlutował. No ale z drugiej strony cudów nie ma i każdy skutek ma swoją przyczynę.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 861
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Riese & Müller

Post autor: WojtekErnest » 12 lip 2018, 20:31

Paff pisze:
12 lip 2018, 19:15
. Wszystkie segmenty równo po 4,03V łącznie z tym podejrzanym.
No i to jest zastanawiające. Bo skoro te 4. 06 V i ten z 4.23 V spadły do 4 .03 V, to ten segment nie jest równy z pozostałymi
Sprawdź na dłuższym odcinku.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Riese & Müller

Post autor: Paff » 12 lip 2018, 20:41

Dzięki WojtekErnest. Taki mam plan. Z drugiej strony zastanawia, że przy doładowaniu wszystkie podniosły się równo. Cuda jakieś...

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 352
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Riese & Müller

Post autor: Kajman » 12 lip 2018, 21:11

coś gdzieś nie łączy
?

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Riese & Müller

Post autor: Paff » 13 lip 2018, 20:29

Trochę dziś udało się przejechać. Mniej niż planowałem. Raptem 25 km. Przegoniła mnie pogoda i uciekające powietrze z tylnego koła :evil:
Nie mniej starałem się rower trochę pomęczyć w miarę możliwości. Sytuacja wygląda następująco:
measurements_1.jpg
measurements 1
measurements_2.jpg
measurements 2
measurements_3.jpg
measurements 3
Czyli:
średnie zużycie energii w bieżącym cyklu 0,75kWh/100km
szacowany zasięg w bieżącym cyklu 121,8km
dotychczas przejechane w bieżącym cyklu 24,6km
całkowite zużycie energii 187,7Wh
całkowite zużycie energii 3,54Ah
maksymalna moc 721W
maksymalny prąd 14,5A
Sam napęd sprawuje się bardzo dobrze. Reanimowana przekładnia nawet nie jęknęła ;-). Napęd do ok 200W jest bezgłośny. Wraz ze wzrostem mocy powyżej tej wartości słychać go coraz bardziej.
Natomiast odnośnie baterii. Po teście baterię wyciągnąłem, zabrałem do domu, odłączyłem BMS i sprawdziłem cele. Wszystkie mają jednakowo 4,00V.
I teraz nasuwają się pytania:
Czy obciążenie było zbyt małe i test zbyt krótki żeby wykazać różnice i może powinienem pakiet rozładować w znacznie większym stopniu, czy jednak powinienem rozebrać pakiet, rozlutować grupy i organoleptycznie sprawdzić lutowanie w podejrzanej celi, czy może potraktować pierwsze pomiary po pierwszym ładowaniu jako wybryk ? Staram się do każdej pracy podchodzić dość pedantycznie i słowo daję nie wierzę, że mógłbym dwa lutowania na jednym ogniwie wykonać źle dlatego nie uśmiecha mi się rozbieranie pakietu z drugiej strony do pomiarów podchodziłem równie pedantycznie i mierzę każdą celę trzykrotnie i różnica przy pierwszych pomiarach nie była wyimaginowana.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 861
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Riese & Müller

Post autor: WojtekErnest » 13 lip 2018, 21:27

A może przy pierwszym użyciu ogniwa były po prostu znacznie więcej nierówne.
Lub jednak jest zamaskowany problem styku.
Nie masz wyjścia, musisz obserwować. Wyjeździj tak aby było średnio 3,5V.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Riese & Müller

Post autor: Paff » 13 lip 2018, 21:39

Dzięki za odpowiedź. Że muszę obserwować mam świadomość. Ale założyć baterię tak jak jest teraz i zjechać do 3,5V czy wcześniej naładować i sprawdzić jeszcze po naładowaniu ? Jak lepiej ? Mam nadzieję, że pogoda poprawi się na tyle, że da się pojeździć więcej. Jeszcze muszę dętkę zmienić a mimo, że to mid to przekładnia nuvinci pokazuje w tym przypadku minusy :?

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 352
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Riese & Müller

Post autor: Kajman » 14 lip 2018, 0:13

a jakie minusy? Teraz dojeździj to co masz w aku.

ODPOWIEDZ