to nie leci liniowo na lince 0,1mm2 nie puścisz bezpiecznie 1A
Polecam zajrzeć do "tabeli obciążalności prądowej przewodów"
Nie leci liniowo, ale to nieliniowość w drugą stronę Na większe prądy jeszcze większe przekroje, bo 5 razy grubszy kabel nie oddaje 5 razy łatwiej ciepła.
kurde nie wiem jak to zacytować
podana przez Ciebie tabela nie ma sensu, wszelkie tabele jakie znajdziesz w sieci czy książkach dotyczą "długotrwałej obciążalności" , nie ma czegoś takiego jak "praca przerywana" bo niby co to znaczy? Jak przerywana, ile razy na godzine/ dobę/ sekunde? wszystko musi być sprecyzowane!?
edit:
wszystko ma znaczenie
Ale w tym konkretnym przypadku jak googlowałem to 0.75 mm2 kabel wytrzymuje do 5A na 6v więc by dał radę, ale kupiłem już 1,5mm2 i moje pytanie ponawiam... trzeba przerabiać połączenie akumulator- przełącznik silników równolegle/szeregowo czy zostawić na tych 0,75mm?
Bo dalej nie ma instalacji to i tak zrobię ją z 1,5 mm.
Rób na 1,5mm2 będziesz miał z zapasem, a korona ci z głowy nie spadnie, jak dasz grubsze przewody. W elektryce grubsze przewody, to nie grzech. Najwyżej trochę drożej wyjdzie, za to spadki napięcia na przewodach będą mniejsze
właśnie, spadek napięcia w instalacjach elektrycznych , niskiego napięcia, to chyba okolice 4% tylko, że sprawa dotyczy kilku dziesięcio metrowych odcinków, w rowerach konstruowanych przez nas nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, ale uwaga, henio zaraz będzie psioczył na dodatkowe miligramy
Ok, więc sprawa wygląda tak:
kabli w całej instalacji nie zmieniłem, wiązałoby się to z rozkręceniem ałego pojazdu (jego tej skoruby na pół. To nie wchodzi w grę gdy dziecko obok czeka na nowy pocisk;-)
Zmieniłem na 1,5 mm kable od przełącznika szybko-wolno do silników. Muszę jeszcze takie króciutkie kabelki - silniczek wtyczka przy silniczku (ok 4 cm) zmienić na 1,5 mm by było choć część jednakowo zrobione, ale córcia już się wściekała i musiałem jej oddać sprzęt. Reszta instalacji pójdzie w zimie na wymianę. Ogólnie spadek mocy przy akumulatorze a przy silnikach w trakcie pracy to 0,2 V. Więc chyba nie ma tragedii.
I gitara. Jak się za dużo rozbiera, to się popsuje.
Patrzę na kabelki od silnika który kupiłem w zestawie ze sterownikiem 25A. kabelki fazowe silnika cienkie... Na oko 1,5mm2. W fazy idzie 17A prąd skuteczny. Z pewnością się będą grzać. Straty z racji krótkiego odcinka nieistotne. Izolacja z tych "żelazkowych" odporna na temperaturę, więc wytrzyma.
Na razie, minęło kilka tygodni, moja córa szaleje na moto już zaliczyła stłuczkę z moim motocyklem, civicem dziadka i moją motorynką ale kable jak zaglądałem całe.
Się zobaczy, zimą jeździć nie będzie albo się wezmę za zmianę kabelkologii... albo odpuszcże jak nie będzie przesłanek, że coś im dolega....
Teraz to się zastanwiam czy na 12 v nie przejść zimą:-)
Można też równolegle do istniejących kabelków dolutować drugie 0,75. Regulację obrotów można wyjąć ze starej wkrętarki (są mniejsze prądy i oszczędza zębatki).
Witam a podłączenie pedału gazu ten jest tam przycisk taki jak przód tył 6 pinow tylko jest to przełącznik który wraca, ktoś mógłby mi narysować schemat podłączenia? Dzięki odrazu
Musisz znaleźć wspólny zacisk (może być środkowy), używając miernika z piszczkiem. Potem nie wspólne łączysz na krzyż i do nich podpinasz silnik, albo aku, a wspólne odwrotnie (jak aku do wspólnych to silnik do skrzyżowanych).