Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: Maran_hand »

WojtekErnest pisze:
03 lis 2018, 4:11
Czyli AntyWatownica w natarciu. :-)
Coś w tym jest. Im niższa temperatura na zewnątrz tym bardziej człowiek docenia fakt, że jego rower nie jest zbyt szybki :) Ja przesiadłem się na dużo słabszy sprzęt i zmianę sobię chwalę. Pewnie z nadejściem wiosny odmieni mi się.. Mam nadzieję, że jak za pół roku wsiądę na tego mocniejszego to powiem - WOW! ale on zapie.. :)
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: WojtekErnest »

Temperatura, liscie, ślisko, szybko ciemno i jest jak piszesz.
A że nie ma uniwersalnego roweru rowniez EV, to wyraźnie widac.
I dlatego ciągle nam mało i robimy kolejne konstrukcje. Taka nasza fajna 'obsesja' :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

WojtekErnest pisze:
07 lis 2018, 4:11
A że nie ma uniwersalnego roweru rowniez EV, to wyraźnie widac.
I dlatego ciągle nam mało i robimy kolejne konstrukcje. Taka nasza fajna 'obsesja' :-)
Podpisuję się pod tym oburącz i obunóż.
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Po tygodniu jazdy z napędem w tylnym kole jestem szczerze zadowolony z efektu.
Całe szczęście, że nie zacząłem od niego rok temu, bo pewnie na falkusia bym się nie rzucał (kto wymyślił ten skrót ? - teraz mi się kojarzy gorzej ta nazwa).
Zasadniczo nie używam korb, ale jak zakręciłem na starcie, to nie odczułem różnicy z analogiem.
Teraz zamierzam zamienić jeden kontroler 1500W na 2 mniejsze po 500W, bo dołożę drugi taki silnik tranzx do przedniego koła. Czyli napęd na wszystkie koła :) .
Aku będzie typu 14S5P 14Ah.
Zestaw można w razie czego szybko przełożyć do drugiego roweru, albo używać jako zestaw pracujących części zamiennych w jakiejś dłuższej trasie.
Pewnie na deser wrzucę PAS, żeby nie było krzyku.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

Krzyku o PAS nie będzie,ale sądzę,że napęd na oba koła z PAS-m,traci sens /pomijam kwestię,że sygnał z czujnika PAS nie do końca jest sygnałem analogowym i może zakłócać wysterowanie dwóch sterowników w jednostce czasu/ :D
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: Yin »

ZatrybJam pisze:
12 lis 2018, 10:11
Teraz zamierzam zamienić jeden kontroler 1500W na 2 mniejsze po 500W, bo dołożę drugi taki silnik tranzx do przedniego koła. Czyli napęd na wszystkie koła :) .
Też o czymś takim myślałem w moim mieszczuchu / zimówce. Teraz mam tam z tyłu 350W w przekładniówce od Glebora. Śmiga to bardzo fajnie jest lekkie i nie ma wielkiego apetytu na prąd. Ale dodanie silnika z przodu dało by imho:
-Mniejsze zużycie obu silników
-Większą szybkość na podjazdach
-Większą dynamikę ruszania
-Lepsze radzenie sobie zimą w zaspach ( chyba że przednie koło z napędem by się ślizgało? )
-Jeśli by dać dwa bez przekładniowe huby to powinny się mniej/ wolniej grzać ( pytanie o ile?)

Wadą była by większa waga całości i większa konsumpcja wh.

Tu jest kilka fajnych konstrukcji na dwóch silnikach:
https://www.electricbike.com/2wd-fatbike/
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

No właśnie, jeszcze nie mierzyłem tego sygnału, ale na oko wygląda to jako zestaw magnesów rozmieszczonych na obwodzie, które podczas kręcenia dają jakieś impulsy z czujnika. (Sorry za moją ignorancję w tym temacie, ale będę to dopiero badał). Jeśli te impulsy trafią synchronicznie do obydwu sterowników, to chyba dobrze.
Bardziej ciekawi mnie jak będzie z analogowym sygnałem manetki jednocześnie na dwóch sterownikach. Każdy będzie żył swoim życiem i nic nie wie o istnieniu drugiego. Czy pobierana moc rozłoży się równomiernie? Przydadzą się 2 watomierze.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

Sie uspokój.Sterowniki na wejściu manetki łączysz;czarny z czarnym,czerwony z czerwonym,sygnałowy z sygnałowym i podłączasz manetkę.To wszystko.Zwykłe połączenie równoległe Najlepiej połącz tylko przewody sygnałowe obu sterowników/zwykle kolor zielony/ a plus i minus/czarny,czerwony /daj na manetkę z jednego:D
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Ja jestem spokojny, ale czy tak samo zareaguje mój rumak, gdy jeden sterownik uzna, że jeszcze nie czas, a drugi każe mu wyrwać do przodu?
Najbardziej podobają mi się pierwsze chwile objeżdżania takich cudaków, kiedy robi się za pilota oblatywacza.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

Spokój przede wszystkim :D Warunkiem powodzenia ,dwa jednakie sterowniki ,tudzież silniki :)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Jaki spokój? Jak pierwszy raz objeżdżałem falkusia rok temu, to nigdy nie zapomnę smaku błota - emocje i dzika radość nie pozwalała zamknąć gęby.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

To daj sobie spokój ze spokojem ;)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

No to na spokojnie.
Wymieniłem kontroler LH1500 16-20S/45A 1500W na 2x KT36/48SVPRCL, 10-14S/30A 500W (wektorowe) doszedł drugi silnik tranzX 250W z przekładnią i sprzęgłem z przodu.
Rower płynnie rusza i nabiera prędkości.
W poprzedniej konfiguracji trochę szarpało jak jeździłem na aku 14S3P, bo sterownik lubił pociągnąć, a aku miało trochę za niskie napięcie na ten sterownik - powinno być min 16S.
Objeżdżę nową konfigurację w tym tygodniu, ale boję się rozpędzać, bo dziś było lodowisko.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

Fakt.Ślisko było,ale napisz o wrażeniach z jazdy w porównaniu do napędu na jedno koło :)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

3 ogniwa 1.5Ah raczej nadają się do hulajnogi niż do dwusilnikowca 28", ale zobaczymy jak poleci ze skrzynką 8P, a może 15P? Silniki i kontrolery są zimne, ale małe aku 3P siada na pod górkę.
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Pomiary aku 14S3P:
638W pik, 17,26A pik...i odcięcie napięciowe sterowników.
Z obliczeń ogniwa siadają na:
638/17.26/14=2.64 [V]
Pewnie ma wpływ temperatura,.kiedy aku czeka 10h w 0stC.
Następne testy w weekend na aku 14S8P.
Czas na globalne ocieplenie silników i sterowników.
Tylko jak to ciepło doprowadzić do rękawiczek i pod tyłek?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: WojtekErnest »

Skoro najcaesciej jest 6A na ogniwo, no to b.saybko spada napięcie i je de facto zarzynasz.
A przy tej temperaturze spadki napiecia jeszcze bardziej widoczne. Czyli energii Ci starczy tak na 20-30 min
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Dzięki za komentarz, to by się zgadzało.
Aku pełni rolę dawcy doświadczenia dla projektowanego do tego setupu.
Eksperyment ma na celu porównanie:
a) 1 silnik, a 2,
b) 1 sterownik 1500W, a 2 x 500W,
c) temperatura aku 20stC, a 0stC
Na zimnym aku, 2 silnikach i sterownikach dynamika spadła.
Jutro zrobię testy na ciepłym aku 14S8P.
Mam przeczucia, że to będzie działać.
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

10km bez pedałowania.
Świetna jazda, jak aku może rzygnąć prądem sterownikowi.
Średnia 30km/h.
Aku 14S8P 17Ah
Zużycie:
2.86Ah
141.8 Wh
21.9A pik
1159W pik
U start 59V
U stop 54.96V
Silniki i sterowniki ledwo wyczuwalne ciepło.
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: Witt »

Czy do przekładniówek nie prowadzi się halli? i widzę że fazowy podpiąłeś złączką hermetyczną, tym kablem 3 pinowym do ledów? Czy to oryginalna złączka z tego silnika?
Jak patrzę na Twoją skrzynkę, to od razu przypomina mi się mój pierwszy:) kupiłem największą z możliwych skrzynkę hermetyczną z Kradexa:) i tak sobie jeździłem ze 3 miesiące.
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Przekładniówki, to parka tranzX 250W/24V, miały oberżnięte kable, 3fazy+6cienkich, +5V, masa, 3 halle i nieużytek biały.
Dorobiłem wtyki hermetyczne, żeby można było szybko zmieniać konfigurację roweru.
Skrzynka to zwykły blaszak do instalacji z zamkiem na kluczyk. Zintegrowałem ją z bagażnikiem, też, żeby razem z nim szybko przekładać do innych pojazdów.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: WojtekErnest »

tatar pisze:
30 lis 2018, 22:43
Próba wygłąda wiarygodnie, bo hamował jeden silnik, lekko obracał, obracał w inną stronę aby miały rózne pozycje startowe i wszystko na stole działa :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Dzięki za filmik, pewnie i moje by się dało ruszyć z jednego kontrolera bez halli. Kiedyś podpiąłem 2 różne silniki, ale z jednego tylko halle, a z drugiego tylko fazy.
Jak kręciłem wirnikiem tego z hallami, to mi się obracał ten bez halli.
Mój rower na 2 kontrolerach jeździ świetnie, ale z takiej konfiguracji mam dodatkowy bonus, bo w parę minut przekładam kontroler i koło do drugiego roweru i mogę jechać w parze z kimś.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: tatar »

Na stole,wszystko niby ok.,będę musiał zobaczyć tę konfigurację od strony praktycznej z chwilą ,gdy zdobędę bliżniaczy silnik. :)
Awatar użytkownika
ZatrybJam
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09

Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje

Post autor: ZatrybJam »

Może mi coś umknęło w treści tego filmu, ale będzie to działać, gdy sterownik umie pracować w trybie bez halli.
Mam podobny sterownik do tego na filmie i nijak mi się nie udało zmusić do startu silnika bez podłączonych halli. Taki sterownik powinien ruszyć silnik, gdy wstępnie nadamy mu obroty. Dlatego dołoźyłem halle do silnika, o którym pisałem w innym wątku.
ODPOWIEDZ