Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

W sumie ponad 10 roboczogodzin, ale się udało. Mod dodatkowej baterii z silnikiem Boscha do rydwana po mieście :)
Łatwo nie było, ale efekt cieszy.

Teraz do dyspozycji jest 1000Wh zamiast 500.

Rower dodatkowo został zchipowany.
Z nominalniej mocy 250W da się sporo wyciągnąć.
Obecny zasięg na 2 bateriach przy prędkości 42-55km/h to 85km w maksymalnym trybie wspomagania turbo.

W trybie kagańca (25km/h) zmierzony zasięg na maksymalnym trybie wspomagania turbo wyniósł 138km (testy po równej asfaltowej powierzchni).

Polecam również lampkę (1100lm/18W), która przede wszystkim dzięki systemie luster ma odcięcie i NIE OŚLEPIA uczestników drogi jadących z naprzeciwka.
Tryb świecenia do jazdy dziennej jest bardzo przydatny do poruszaniu się po jezdni prędkościami rzędu 45-50km/h. Zauważyłem, że kierowcy bardziej traktują mnie jako uczestnika ruchu niż poprzednio :)

Waga roweru z dwoma bateriami wynosi ~27kg.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: WojtekErnest »

Wyrównujesz aku przed polaczeniem, jakas separacja, czy bardziej wyrafinowany sposob ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

WojtekErnest pisze:
15 sie 2018, 16:57
Wyrównujesz aku przed polaczeniem, jakas separacja, czy bardziej wyrafinowany sposob ?
Nie ma takiej potrzeby. Bosch jest przystosowany do 2 baterii. Firma Riese Muller ma w ofercie ebajki fabryczne z dwoma bateriami. Prąd pobierany jest na przemian, raz z jednej raz z drugiej. Nigdy jednocześnie
Pawelj
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 15 sie 2018, 17:34

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Pawelj »

Tak korzystając z okazji czy ktoś wie kto mógłby pomóc odblokować Romet Erm 200 z silnikiem Shimano w po,banku lub okolicach
Paweł- nowy użytkownik Tel 664013909
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

kup chipa w de i sam zobie zrób, proste :)
Co do boscha, miałeś gniazdo drugiej baterii??? Ciekawe bo nie widziałem takiego. A jeśli dokładałeś, to jak jest rozwiązana zmiana aku?
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Kajman pisze:
15 sie 2018, 17:49
kup chipa w de i sam zobie zrób, proste :)
Co do boscha, miałeś gniazdo drugiej baterii??? Ciekawe bo nie widziałem takiego. A jeśli dokładałeś, to jak jest rozwiązana zmiana aku?
Wszystkie części można kupić w niemieckich sklepach online, ale słono sobie liczą. Głupi kabel z wtyczką ok. 150zł. Silnik pobiera prąd z aku na przemian, średnio po 4-5% z tego co zauważyłem.
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Dzjohnyj »

Czy ten cud techniki, zwany 'lampką' posiada jakieś firmowe oznaczenie? Może przydać się potomnym, skoro tak dobrze działa.
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Dzjohnyj pisze:
15 sie 2018, 19:15
Czy ten cud techniki, zwany 'lampką' posiada jakieś firmowe oznaczenie? Może przydać się potomnym, skoro tak dobrze działa.
Nazwa to: Supernova M99 Pure+(1100lm)
Podobne modele to M99 Pure z 500lm, lub M99 PRO z 1500lm (w trybie świateł długich)
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

Nie warta tej kasy niestety.
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Dzjohnyj »

Aż poczułem mówienie w kieszeni ;)
Mogę się jednak pocieszać, że Convoy też nie jest lekceważony przez innych uczestników ruchu i spełnia swoje zadanie (kolimator).
Castiel233
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 sie 2018, 21:42

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Castiel233 »

Czy mógłbyś podać link skąd zamawiałeś Y-cable do konwersji? Najważniejsze pytanie jednak jest takie, czy wszystko zaczęło działać na zasadzie plug&play czy jednak musiałaeś wgrać nowe oprogramowanie do sterownika? Masz te dwie charakterystyczne ikony z dwiema bateriami w menu na wyświetlaczu?
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Castiel233 pisze:
15 sie 2018, 21:46
Czy mógłbyś podać link skąd zamawiałeś Y-cable do konwersji? Najważniejsze pytanie jednak jest takie, czy wszystko zaczęło działać na zasadzie plug&play czy jednak musiałaeś wgrać nowe oprogramowanie do sterownika? Masz te dwie charakterystyczne ikony z dwiema bateriami w menu na wyświetlaczu?
Elektrofahrrad24, jednak musisz pamiętać by silnik był po 2017r. 2 ikony poziomu baterii są na Intuvi nawet bez aktualizacji. Jednak musisz mieć softa obu baterii tego samego wiec najlepiej zaktualizować u jakiegoś dealera Boscha.
Kajman pisze:
15 sie 2018, 19:40
Nie warta tej kasy niestety.

Czy warta czy nie to kwestia indywidualna. Faktem jest, że nie ma żadnej konkurencji w tym momencie. Mi udało sie kupić za 50% ceny dlatego była to atrakcyjna oferta.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

Jeśli chodzi o jasność świecenia to jest najwyżej średnia. Nie widzę wyższości nad modzonymi lampkami w podstawowej funkcji czyli świeceniu ;)
Castiel233
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 sie 2018, 21:42

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Castiel233 »

fineasz pisze:
15 sie 2018, 22:17
Castiel233 pisze:
15 sie 2018, 21:46
Czy mógłbyś podać link skąd zamawiałeś Y-cable do konwersji? Najważniejsze pytanie jednak jest takie, czy wszystko zaczęło działać na zasadzie plug&play czy jednak musiałaeś wgrać nowe oprogramowanie do sterownika? Masz te dwie charakterystyczne ikony z dwiema bateriami w menu na wyświetlaczu?
Elektrofahrrad24, jednak musisz pamiętać by silnik był po 2017r. 2 ikony poziomu baterii są na Intuvi nawet bez aktualizacji. Jednak musisz mieć softa obu baterii tego samego wiec najlepiej zaktualizować u jakiegoś dealera Boscha.
Kajman pisze:
15 sie 2018, 19:40
Nie warta tej kasy niestety.

Czy warta czy nie to kwestia indywidualna. Faktem jest, że nie ma żadnej konkurencji w tym momencie. Mi udało sie kupić za 50% ceny dlatego była to atrakcyjna oferta.
Ok, dzięki za odpowiedź!
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Kajman pisze:
15 sie 2018, 23:18
Jeśli chodzi o jasność świecenia to jest najwyżej średnia. Nie widzę wyższości nad modzonymi lampkami w podstawowej funkcji czyli świeceniu ;)
Owszem, że są z większą ilością lumenów tylko, że dają po oczach. O to tu się rozchodzi. W Niemczech lampy rowerowe bez certyfikatu Stvzo nie są dopuszczone do ruchu drogowego.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

Logika, trzeba dobrze ustawić i dobrać kolimator/reflektor w zależności o warunków. Ja zbudowałem/przebudowałem sobie lampki w teren i na ulicę osobno, w teren bardzo mocne i mocno rozpraszające (do 4k lumenów na kilku diodach), a na drogę bardziej skupione do 2-3000 lumenów. Dzienne światła mam osobno, idealnie do tego nadają się lampki xanes na COB, wyposażyłem całą rodzinę i w trakcie wycieczek rowerowych mam mnóstwo pytań od postronnych ludzi o miejsce zakupu. Bo w rowerze jak w aucie, wyznaję zasadę jeżdżenia na oświetleniu cały dzień. Zwłaszcza w ebika, który jest szybszy niż większośc się spodziewa. Ta lampka z tematu jest ładna, ale cena za osiągi niesatysfakcjonująca, a stvzo u nas nie obowiązuje ;) Za 50% ceny już lepiej, ale nadal za to byś zbudował coś znacznie ciekawszego, np na 4 diodach, z 2 rodzajami kolimatorów, 2x wąskim jako światła mijania i 2x szerokim+ 2x wąski jako drogowe np :) No ale to trzeba lubić dłubanie ;)
Co do Boscha, ciekawe ile ma poboru ta najnowsza jednostka, mój classic z "dzikim" softem (wersja przed kastracją momentu obrotowego z uwagi na pękające zębatki) bierze do 13-14A, co w sumie daje wynik na poziomie 520-550W.
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Kajman pisze:
16 sie 2018, 9:13
Logika, trzeba dobrze ustawić i dobrać kolimator/reflektor w zależności o warunków. Ja zbudowałem/przebudowałem sobie lampki w teren i na ulicę osobno, w teren bardzo mocne i mocno rozpraszające (do 4k lumenów na kilku diodach), a na drogę bardziej skupione do 2-3000 lumenów. Dzienne światła mam osobno, idealnie do tego nadają się lampki xanes na COB, wyposażyłem całą rodzinę i w trakcie wycieczek rowerowych mam mnóstwo pytań od postronnych ludzi o miejsce zakupu. Bo w rowerze jak w aucie, wyznaję zasadę jeżdżenia na oświetleniu cały dzień. Zwłaszcza w ebika, który jest szybszy niż większośc się spodziewa. Ta lampka z tematu jest ładna, ale cena za osiągi niesatysfakcjonująca, a stvzo u nas nie obowiązuje ;) Za 50% ceny już lepiej, ale nadal za to byś zbudował coś znacznie ciekawszego, np na 4 diodach, z 2 rodzajami kolimatorów, 2x wąskim jako światła mijania i 2x szerokim+ 2x wąski jako drogowe np :) No ale to trzeba lubić dłubanie ;)
Co do Boscha, ciekawe ile ma poboru ta najnowsza jednostka, mój classic z "dzikim" softem (wersja przed kastracją momentu obrotowego z uwagi na pękające zębatki) bierze do 13-14A, co w sumie daje wynik na poziomie 520-550W.
Miałem okazję ostatnio jechać na classicu. Odniosłem wrażenie, że tryb turbo wspomaga tak jak u mnie tryb tour. Z tym, że to był bez modyfikacji.
Na yt z silnika Brose 250W z zewnętrzym sterownikiem wyciągneli 1400W i jeszcze miał zapas mocy.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

Noo, ale ja mówię o fabrycznym sterowniku :) Dlagtego ciekawi mnie, ile bierze obecny, no musi więcej, nie ma bata, ale ciekawe ile.
Jak miałeś tryb turbo, to już wykastrowany sterownik :) Niewykastrowane mają najwyższy tryb który nazywa się Speed :)
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Kajman pisze:
16 sie 2018, 18:25
Noo, ale ja mówię o fabrycznym sterowniku :) Dlagtego ciekawi mnie, ile bierze obecny, no musi więcej, nie ma bata, ale ciekawe ile.
Jak miałeś tryb turbo, to już wykastrowany sterownik :) Niewykastrowane mają najwyższy tryb który nazywa się Speed :)
To był classic z Intuvią od nowego Boscha, stąd ten tryb
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

A to ciekawe, da się tak? Nawet nie wiedziałem :)
fineasz
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:26

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: fineasz »

Da się skoro taki był zamontowany, ale nie wspomagał dobrze. Nie wiem czy to taki urok tego silnika, ale w moim odczuciu sila wspomagania na turbo byla jak u mnie na tour.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Pegasus z silnikiem Boscha w systemie dual battery 1000Wh

Post autor: Kajman »

Raczej nie, jeździłem nowymi boschami, impulasmi i yamahami i nie ma jakiejś szczególnej różnicy. Może jednak kwestia tego wyświetlacza ze starszym sterownikiem, tam jest trochę różnic. No i jeśli miał zaktualizowany soft w sterowniku to -30% momentu niestety. Musi być pierwszy soft z fabryki do hmi bez walk assist.
ODPOWIEDZ