Podejrzewam, że największym problemem w przeróbce spalinowego na elektryczny będzie napęd. Po za tym po co wyważać otwarte drzwi? Według mnie lepiej wziąć na warsztat gotowego elektryka i go ulepszyć po przez zwiększenie zasięgu, mocy itd
Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
To jest foto z testu zderzeniowego ze stałą betonową przeszkodą przy prędkości 90km/h.Nie przesadzajmy z wytrzymałością Smarta.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
A widzisz Tatar, umknęło Ci to co najważniejsze. Zwróć uwagę że przodu nie ma ale kabina cała co znaczy że Smart daje radę
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
..przód jest ... w kabinie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zabezpiecza smart przed uderzeniem ale przez brak strefy zgniotu odbierajacej energię uderzenia, można bez obrażeń zewnętrznych zginąć od uszkodzeń wewnętrznych.
Ciekawe jakby zniosła oryginalna elektronika i silnik oszukanie bocznikow pomiarowych np z leafa:)
Ciekawe jakby zniosła oryginalna elektronika i silnik oszukanie bocznikow pomiarowych np z leafa:)
-
- Forumowicz
- Posty: 228
- Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Miałem temat z dwoma silnikami.
Potrzeba dwóch sterowników, jeden duży akku i manetke.. dalej schemat znany z e - rowerów..
Potrzeba dwóch sterowników, jeden duży akku i manetke.. dalej schemat znany z e - rowerów..
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2018, 8:44
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Tak na temat smarta- z 4 lata temu było znane zdarzenie gdy smart nie wyrobił na zakręcie i uderzył w latarnie. Kierowca zginął na miejscu. Co dziwniejsze, jego samochód właśnie nie był jakoś bardzo rozbity, a kabina była cała. Faceta wyrzuciło przez boczne okno że wystawała głowa i ramiona, mimo że miał zapięte pasy. Prawdopodobnie siła uderzenia skręciła mu kark, ale nie wiem jakie były oficjalne przyczyny. Z drugiej strony, jazda takim smartem jest bezpieczniejsza niż jazda motorem, albo rowerem po ulicy- przynajmniej ja tak uważam Choć w sumie, taki smart połamie Cię od góry do dołu i uszkodzi narządy wewnętrzne, a wypadkując takim e-bikiem albo motorem masz szanse przekoziołkować w jakieś miękkie miejsce
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 3:36
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zgadza się, klatkę Tridon trudno zgnieść od dowolnej strony. Ale bardzo krótka strefa zgniotu to mankament, jasiek trochę pomaga w razie najgorszego. Sprawę pogarsza ciężka bryła zespołu napędowego z tyłu.
Wiecie, że duży procent ludzi uwierzyło w to zderzenie z wiewiórką ? Taki mamy kumaty naród
Cieplej, ciszej i na głowę nie kapie A szanse wyjścia z kolizji cało to trudno jednoznacznie ocenić - lepiej przydzwonić Smartem czy bajkiem
Najlepiej wcale nie przydzwaniać.
Smart jest bardzo wdzięcznym pojazdem do zaprądowania. Duża pusta przestrzeń pod podłogą nad osłonami wydaje się być dobrym, bezpiecznym miejscem dla nawet dużej baterii, a komora silnika pomieści bez trudu nawet kilka silników elektrycznych wraz z oryginalną przekładnią (to automat z elektrycznym napędem zmiany biegów). Po wyrzuceniu niepotrzebnych gratów ubędzie coś około 100 kg (dotyczy Diesla), więc nawet duża bateria go nie przeciąży. Sam z siebie jest ciężki - ta klatka dość pancerna jest...
Byłoby kilka spraw do poprawienia w konstrukcji, żeby to ładnie jeżdziło jako elektryk. Silniki bajkowe DD w przednich kołach raczej nie dadzą rady z taką masą, przyspieszenie będzie słabe i ekonomia też.
Za to dużo lepiej rokuje silnik elektryczny w miejsce spalinowego, jeszcze lepiej z przekładnią wstępną, np. zębatą walcową śrubową w kąpieli olejowej. Wbrew pozorom, to nie jest taki duży problem, a daje wszystkie korzyści wynikające z użycia kilku silników, np. trzech inrunnerów BLDC po ok. 4...6 kW ciągłej.
Robiłem kiedyś pomiary zapotrzebowań mocy trakcyjnych dla samochodu elektrycznego, na kilku popularnych i mniej popularnych w Kraju pojazdach.
Ciężka limuzyna 1750 kg real potrzebowała na płaskiej, równej, suchej i czystej nawierzchni 12,6 kW dla utrzymania 25 m/s. Po eliminacji niekorzystnych wpływów, które w spaliniaku niewiele zmieniają lub są akceptowalne (albo użytkownik nie ma o nich pojęcia) tę wartość dało się znacząco zmniejszyć.
Zmorą jest ta trzecia potęga w równaniu funkcji moc vrs. prędkość... Gdy pogodzić się z niewyścigowym stylem jazdy, to da się przełknąć i to.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Zwykłą suszarką do włosów? Zamontować gdzieś pod deską, rurką pociągnąć do dwóch zrobionych w desce wylotów, przyciski przenieść na kokpit. Tym sposobem mamy nawiew ziemnego powietrza na przednią szybę z możliwością jego podgrzania w kilku trybach. A przy okazji i ogrzewanie wnętrza. Druga korzyść, jak się szyby odmrożą mamy już rozgrzany aku, można startować z piskiem. Prościej chyba się nie da
Sam pakiet trzeba by było umieścić w szczelnej skrzynce wyłożonej matami grzewczymi z termostatem tak by temperatura zawsze była na lekkim plusie. Oczywiście wszystko to kosztuje jakąś ilość energii ale jeśli ktoś ma do pracy kilka czy nawet kilkanaście km a po powrocie do domu ma możliwość naładowania akumulatora to przestaje być to problemem a w ogólnym rozrachunku podróżuje komfortowo i za grosze.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Smart pozwala nie zginąć od zgniecenia ale przez brak strefy zgniotu zgininiemy od obrażeń wewnętrznych. Przy 1750kg juz 30kW silnik daje radę i można jeździć bezstresowo. A z napędem czym więcej kombinacji tym mniejsza szansa na rejestrację. Lepiej użyć silnik z hybrydy czy innego elektryka. Są tanie i mocne.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Jaki samochód najlepiej przerobić na elektryka? Podatne auta na modyfikację
Dlatego w mojej ocenie, biorąc pod uwagę cenę zakupu, możliwości przeróbki itd jedyny słuszny wybór to Twizy. Nie trzeba przy nim zmieniać żadnej mechaniki, robić przebudowy napędu i wielu innych rzeczy. Trzeba podłubać "tylko" w elektronice