Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing
: 11 lut 2020, 5:55
Witam Wszystkich.
Potrzebuję porady odnośnie wspomnianego e-motoru.
Postaram się wszystko opisać po kolei.
Kilka tygodni temu napisał do mnie właściciel elektrycznego crosa Oset 24.0 racing.
Taki jak tu: https://osetbikes.com/gb/bikes/oset-24-0-racing/
Postanowił kupić nową baterię gdyż oryginalna 48V20Ah wystarcza na 10 minut zabawy po czym traci moc.
Producent podaje parametry silnika na poziomie 48V i 1400W mocy.
Zaproponowałem baterię 52V48Ah, pakiet 14S14P na ogniwach Sanyo NCR18650GA i BMS 70A z Bluetooth.
Teoretycznie silnik 48V 1400W z tą baterią powinien latać (sam mam HUBa 1500W i baterię 52V17Ah wyciąga 62km/h).
Gdy bateria była gotowa klient przyjechał wraz z motorem na montaż baterii.
Po zamontowaniu przyszła kolej na testy.
Uruchomił motocykl, przekręcił manetkę na maksa i przejechał 150 metrów .
Po czym psikus. Motor się wyłączył a klient stwierdził że od startu nie ma czym jechać (stara bateria ma więcej mocy).
Po kilku sekundach udało się zresetować wszystko, start, 150 metrów jazdy i znowu porażka .
Uruchomiłem aplikację aby sprawdzić co się stało.
Motor ruszył a ja dostałem zawału.
Silnik 1400W przy napięciu 52V pobierał 127A!!! Jak mnie uczyli matematyki to wyliczyłem że silnik potrzebuje 6600W!!!
BMS tego nie wytrzymuje i się wyłączył.
Teraz seria moich pytań.
Czy realnym jest aby silnik miał tylko 20% sprawności?
Gdzie się podziewa 5200W, chyba nie idzie tak po prostu w eter???
Silniki 5000W orają ziemie przy starcie a ten przy 6600W ledwo jedzie.
Czy jest sens wymieniać baterię na taką z BMS 320A i ogniwa wysoko prądowe Samsung 40T?
Czy lepiej doradzić wymianę silnika na inny?
Na jaki?
BLDC?
Jaki model?
Może coś takiego będzie lepsze?
https://www.ebay.co.uk/itm/48V-1800W-Br ... 79f6ef0eab
Proszę o sugestie co może być nie tak.
Potrzebuję porady odnośnie wspomnianego e-motoru.
Postaram się wszystko opisać po kolei.
Kilka tygodni temu napisał do mnie właściciel elektrycznego crosa Oset 24.0 racing.
Taki jak tu: https://osetbikes.com/gb/bikes/oset-24-0-racing/
Postanowił kupić nową baterię gdyż oryginalna 48V20Ah wystarcza na 10 minut zabawy po czym traci moc.
Producent podaje parametry silnika na poziomie 48V i 1400W mocy.
Zaproponowałem baterię 52V48Ah, pakiet 14S14P na ogniwach Sanyo NCR18650GA i BMS 70A z Bluetooth.
Teoretycznie silnik 48V 1400W z tą baterią powinien latać (sam mam HUBa 1500W i baterię 52V17Ah wyciąga 62km/h).
Gdy bateria była gotowa klient przyjechał wraz z motorem na montaż baterii.
Po zamontowaniu przyszła kolej na testy.
Uruchomił motocykl, przekręcił manetkę na maksa i przejechał 150 metrów .
Po czym psikus. Motor się wyłączył a klient stwierdził że od startu nie ma czym jechać (stara bateria ma więcej mocy).
Po kilku sekundach udało się zresetować wszystko, start, 150 metrów jazdy i znowu porażka .
Uruchomiłem aplikację aby sprawdzić co się stało.
Motor ruszył a ja dostałem zawału.
Silnik 1400W przy napięciu 52V pobierał 127A!!! Jak mnie uczyli matematyki to wyliczyłem że silnik potrzebuje 6600W!!!
BMS tego nie wytrzymuje i się wyłączył.
Teraz seria moich pytań.
Czy realnym jest aby silnik miał tylko 20% sprawności?
Gdzie się podziewa 5200W, chyba nie idzie tak po prostu w eter???
Silniki 5000W orają ziemie przy starcie a ten przy 6600W ledwo jedzie.
Czy jest sens wymieniać baterię na taką z BMS 320A i ogniwa wysoko prądowe Samsung 40T?
Czy lepiej doradzić wymianę silnika na inny?
Na jaki?
BLDC?
Jaki model?
Może coś takiego będzie lepsze?
https://www.ebay.co.uk/itm/48V-1800W-Br ... 79f6ef0eab
Proszę o sugestie co może być nie tak.