Brutus V9
Moc silnika 90 Kw
Moment obrotowy 375 Nm
Akumulator 33.7 kWh
Prędkość maksymalna 185 km/h
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy 401 kg
Cena od 33 000 $ (z baterią 18.8 kWh)
Zasięg ? Na logikę pojazd tego typu powinien używany być na długich trasach.
Przyjmując że w Polsce będzie potrzebna do tego prędkość ok. 90 km/h, więc zużycie energii ok. 10 Kw/h starczy ?
Jak sądzicie, czy produkcja pojazdów elektrycznych jednośladowych wykorzystywanych do pokonywania
setek kilometrów ma sens ? W samochodach nie liczy się tak masa jak w motocyklach więc... ?
Re: Jednoślad z największym akumulatorem
: 31 mar 2018, 18:57
autor: tas
Wiesz jak to jest, ludzie marudzą, że samochody el. mają zasięg max 400km i to mało, a sami max to jadą do sąsiedniego miasta 150km
Budują rowery o zasięgach maksymalnych 200km a przez 3 lata nigdy nie zrobią takiej wycieczki i nie maja pojecia jaki jest max dystans jaki mogą przejechać.
Jasne, że można zrobić elektryka o zasięgu 800km ale musisz sobie odpowiedzieć na pytanie po co i dla kogo
Re: Jednoślad z największym akumulatorem
: 31 mar 2018, 19:02
autor: maluch1990
A jak sądzisz Tas, motocykl o tej wadze potrzebuje więcej czy mniej niż 10kw by utrzymać prędkość 90 km/h ?
Twoja odpowiedź wyznaczy średni zasięg.
Masz spore pojęcie o tej tematyce ; )
Jeden na 6Kw ebajku ma 14Wh/km, a drugi na tym samym ebajku na tej samej trasie ma 65Wh/km.
W tym tkwi problem, w człowieku, a nie w niemożności wyliczania zasięgów.
Re: Jednoślad z największym akumulatorem
: 01 kwie 2018, 7:16
autor: maluch1990
Skorzystałem z symulatora i rzeczywiście dane są bardzo uzależnione do przyspieszania, wzniesień czy wiatru. Ale ok 10 kW przy tych 90 km/h.
Lecz znając moc sterownika i pojemność akumulatorów można policzyć minimalny zasięg.
To jedyne co można policzyć lecz trzeba było by znać także sprawność silnika.
W sumie to jedynym co można zrobić to zmierzyć prąd na wyjściu sterownika i sprawdzić wynik na hamowni.
Wykres mocy na kole powinien dać najbardziej możliwie realne wyniki.
Z ciekawości spojrzałem na wykres danych testowy HPC XC-2 5000W. Zestaw posiada sterownik 90V 60A 5400W a rzeczywista moc na kole 4.48 kW i 158 Nm. Warto było by takie testy przeprowadzać szczególnie po zmianie mocy nominalnej silników ciekawe jak duże tworzą się straty cieplne ?
[youtube][/youtube]
Re: Jednoślad z największym akumulatorem
: 10 kwie 2018, 8:45
autor: scuda
Maluch1990 to mi właśnie chodziło po głowie, zmierzyć na hamowni kiedy podawana moc przekłada się na moc mechaniczną a kiedy zaczynają się straty cieplne. Mnie interesuje kiedy ninecontinent serii rh 7x9 zmienia się w grzałkę zamiast momentu dodawać. Ciekawe ile by kosztowała taka prosta hamownia dla rowerków ?