Parę pytań na początek.

Nie wiesz jaki silnik lub kontroler wybrać? Jesteś nowy? Zacznij od tego działu
Awatar użytkownika
Batory
Posty: 67
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: Batory » 15 maja 2018, 20:18

WojtekErnest pisze:
12 maja 2018, 3:59
dłuższy czas ładowania ogniw dużym prądem.
Mam zwykłą standardową ładowarkę 3A od 44V do 54,6V ładuje 7,5 godziny. To przy takiej ładowarce chyba te 3A nie są szkodliwym prądem?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 516
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: WojtekErnest » 15 maja 2018, 20:48

Jeżeli masz 8P to 3A jest małym prądem. Staraj się jeśli to możliwe ładować częściej, bo ładowanie będzie trwało krócej a balansowania nawet po zakończeniu ładowania będzie dokładniejsze.
Wcześniej : Pomógł 64 razy, postów 2,9+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
Batory
Posty: 67
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: Batory » 16 maja 2018, 23:38

WojtekErnest pisze:
15 maja 2018, 20:48
Jeżeli masz 8P to 3A jest małym prądem. Staraj się jeśli to możliwe ładować częściej, bo ładowanie będzie trwało krócej a balansowania nawet po zakończeniu ładowania będzie dokładniejsze.
Ok, tak zrobię bo właśnie nie wiedziałem czy lepiej ładować częściej czy jeździć jak najdłużej na jednym ładowaniu? A jeśli chodzi o te balansowanie to lepiej jak ładowarka będzie podłączona do baterii, czy lepiej po zakończeniu ładowania od razu odłączyć ładowarkę?
Akumulator mam od lutego tego roku i po odłączeniu ładowarki na wyświetlaczu pokazuje mi 54,5V to powinienem balansować taki akumulator czy raczej mogę spokojnie go użytkować? Zrobiłem na nim niecałe 2 tys kilometrów i nie wiem czy nie za bardzo go eksploatuje ale zawsze staram się pedałować i raczej jeżdżę 80% po drogach asfaltowych, choć czasem kusi mnie jazda po leśnych pagórkach :-) Wiem pewnie ktoś pomyśli: dorwał się jak dziecko do zabawki, ale pogoda jest wyjątkowo łaskawa i nie mogę usiedzieć w domu, tak mnie ciągnie na rower :-)
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B

GiantTrance3KW
Posty: 32
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: GiantTrance3KW » 17 maja 2018, 9:43

Spokojnie można odłączyć ładowarkę z gniazda jeśli już sama się wyłączy oczywiście ;) i poczekać na pełny balans najzdrowiej dla aku ;)
To że chce Ci się robić więcej km na ebajku wcale mnie nie dziwi :D Tak trzymaj !!!

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 516
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: WojtekErnest » 17 maja 2018, 10:30

Batory pisze:
16 maja 2018, 23:38
A jeśli chodzi o te balansowanie to lepiej jak ładowarka będzie podłączona do baterii, czy lepiej po zakończeniu ładowania od razu odłączyć ładowarkę?
Akumulator mam od lutego tego roku i po odłączeniu ładowarki na wyświetlaczu pokazuje mi 54,5V to powinienem balansować taki akumulator czy raczej mogę spokojnie go użytkować?
Trochę to zależy od ładowarki i współpracy z BMS. Niektóre ładowarki zapalają 'zielone' światło a mimo to jeszcze doładowują np prądem 0,05-0,15A bo
ogniwa (niektóre) są niedoładowane. W takim przypadku dobrze jest odczekać kolejne kilkadziesiąt min aby ten proces się rzeczywiście skończył.
Inne wraz z zielonym światłem przerywają ładowanie. Można to sprawdzić włączając między ładowarkę a AKU/BMS watomierz. Wtedy dowiesz się więcej o przebiegu ładowania prąd/napięcie szczególnie w końcowej fazie procesu.
Wcześniej : Pomógł 64 razy, postów 2,9+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

GiantTrance3KW
Posty: 32
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: GiantTrance3KW » 17 maja 2018, 10:41

WojtekErnest pisze:
17 maja 2018, 10:30
Batory pisze:
16 maja 2018, 23:38
A jeśli chodzi o te balansowanie to lepiej jak ładowarka będzie podłączona do baterii, czy lepiej po zakończeniu ładowania od razu odłączyć ładowarkę?
Akumulator mam od lutego tego roku i po odłączeniu ładowarki na wyświetlaczu pokazuje mi 54,5V to powinienem balansować taki akumulator czy raczej mogę spokojnie go użytkować?
Trochę to zależy od ładowarki i współpracy z BMS. Niektóre ładowarki zapalają 'zielone' światło a mimo to jeszcze doładowują np prądem 0,05-0,15A bo
ogniwa (niektóre) są niedoładowane. W takim przypadku dobrze jest odczekać kolejne kilkadziesiąt min aby ten proces się rzeczywiście skończył.
Inne wraz z zielonym światłem przerywają ładowanie. Można to sprawdzić włączając między ładowarkę a AKU/BMS watomierz. Wtedy dowiesz się więcej o przebiegu ładowania prąd/napięcie szczególnie w końcowej fazie procesu.
To jest bardzo ciekawa kwestia ;) Sam zauważyłem że ładowarka po wyłączeniu i zapaleniu zielonej diody na wyjściu napięcie spada z początkowych 67v do np 54v, a miałem w sumie 3 ładowarki do testów i na jednej nawet spadało do 36v co w ogóle wydało mi się trochę dziwne..no ale właśnie - czy zostawianie podpiętej ładowarki ma sens i czy na np li-po turnigy też działa to tak samo jak na li-jonach ?

xyz2a
Posty: 174
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: xyz2a » 17 maja 2018, 11:46

WojtekErnest pisze:
17 maja 2018, 10:30
Trochę to zależy od ładowarki i współpracy z BMS. Niektóre ładowarki zapalają 'zielone' światło a mimo to jeszcze doładowują np prądem 0,05-0,15A bo
ogniwa (niektóre) są niedoładowane. W takim przypadku dobrze jest odczekać kolejne kilkadziesiąt min aby ten proces się rzeczywiście skończył.
Inne wraz z zielonym światłem przerywają ładowanie. Można to sprawdzić włączając między ładowarkę a AKU/BMS watomierz. Wtedy dowiesz się więcej o przebiegu ładowania prąd/napięcie szczególnie w końcowej fazie procesu.
U mnie przeprowadziłem taki eksperyment - podłączyłem miernik do gniazdka 230V
Obrazek i do tego ładowarkę.
Po skończeniu ładowania (zapalenie zielonej lampki i wyłączenie wentylatora w ładowarce) było 0.645 KWh, a godzinę później było już 0.655 KWh.
Tylko że to jest już energia pobierana zarówno przez baterię jak i przez ładowarkę. Natomiast raz miałem ładowanie od zera (od 3.16 do 4.2V) i miernik wykazał 1.084 KWh
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 516
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: WojtekErnest » 17 maja 2018, 12:34

Pisząc WATOMIERZ miałem na myśli WATOMIERZ prądu stałego wpięty między Ładowarkę a AKU/BMS.
Twoje spostrzeżenie nieco inaczej ale potwierdzają że są pod koniec również skoki pobieranego prądu, bo niektóre ładowarki robią próbkowanie i np co kilka sek w końcowej fazie podnoszą prąd do 150 mA a potem zmniejszają lub schodzi do zera a ładowarka analizuje napięcie Aku i znów załącza małe ładowanie. To częściej wtedy gdy aku nie jest wyrównane, lub pod koniec fazy CV ładowanie było za dużym prądem.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2018, 8:57 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 64 razy, postów 2,9+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
Batory
Posty: 67
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: Batory » 08 cze 2018, 22:26

Witam,
To może kolejne pytanie w tym uniwersalnym temacie dla początkujących:

Dziwne zachowanie licznika przejechanych kilometrów na wyświetlaczu KT LCD 3.
Silnik przekładniowy 24V 250W, sterownik sinus, koło przednie, PAS.
Kiedy pedałuję licznik na wyświetlaczu pokazuje z jaką prędkością jadę, ale kiedy nie pedałuję, np. jadę z górki na wyświetlaczu pokazuje prędkość 0 km/h. I do tego licznik dystansu też nie liczy przejechanych km w trakcie kiedy nie pedałuję. Dochodzi do tego, że jak jedziemy w dwie osoby razem całą trasę to na koniec dystans pokonanych kilometrów u mnie jest o kilka kilometrów mniejszy, pewnie dlatego, że nie zawsze pedałowałem?
Czy miał ktoś może podobny problem?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B

Rugos
Posty: 143
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Parę pytań na początek.

Post autor: Rugos » 09 cze 2018, 8:52

Silnik bezprzekładniowy kiedy nie pedałujemy się wysprzęgla i jedzie się wtedy bezoporowo. Niestety wadą takiego rozwiązania jest właśnie brak zliczania odległości z halla bo wirnik silnika się nie kręci.

ODPOWIEDZ