2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
elbow
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 1:36

2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: elbow »

Tydzień temu przypadkiem na kanał Tasa na YT. I tak zaczęła się mega potężna zajawka na ebike - chce go zrobić sam :)
Chciałbym prosić was o pomoc od podstaw, i myślę że tu zadam większość pytań, jednak nie wszystkie na raz bo to będzie pozbawione sensu.

Mój budżet to 2000 zł - oczywiście na sam rower(bazę) elektryka to juz inny budżet będzie :) (max 2500zł - ale wolał bym 500zł wydać na ewentualny serwis po zakupie)
Skłaniam się raczej ku rowerom używanym, bo raczej nic w tej cenie porządnego ze sklepu nie znajdę prawda?
Raczej hardtail (przymierzałem się do fulla, wygoda super, jednak myślę że waga z całą elektryką może być lekko problematyczna dla mnie)

Trasy jakie planuje jeździć to jakieś niezbyt/średnio wymagające trasy leśne 50%, miasto 30-40%, cięższe trasy 10-20% tak by mniej więcej rozkładała się moja jazda w terenie.
Będę chciał zbudować coś z minimalnym zasięgiem około 70km i prędkością max 40-50km/h (to chyba istotna informacja, żeby zawęzić poszukiwania o rowery z małym światłem ramy).
Sam ważę 75kg, wzrost 176cm


Czy są jakieś konkretne polecane rowery dobre pod baze? Konkretne modele hardtaili? a może jednak full używany w takiej cenie?
Jeśli nie to na co zwrócić uwagę? Co w tym segmencie cenowym jest najistotniejsze?

Z góry dziękuję za pomoc!

@edit
Nie wiem czy to istotne, ale na co dzień mieszkam w Holandii, nie wiem czy tutaj wybór rowerów będzie większy czy nei ale to całkiem prawdopodobne bo tu rower posiada każdy więc szansa na coś z rynku wtórnego może jest większa?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: Yasiu77 »

W Holandii to chyba:
"powyżej 25 km/h powinien mieć niebieską rejestrację i powinien być zarejestrowany w RDW (Państwowej Służby Ruchu) oraz posiadać ubezpieczenie WA (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej).

Do tego osoba poruszająca się z tą prędkością musi mieć kask ochronny na głowie.

Według holenderskiej policji w terenie zabudowanym, jeśli przekroczymy prędkość rowerem elektrycznym na ścieżce 45 km/h możemy spodziewać się mandatu w wysokości 180 euro."

Nie wiem czy możesz tam sobie jeździć na mocniejszej konstrukcji.

Ale o co chodzi że waga fulla jest problematyczna? Przy elektryku nie ma znaczenia czy waży 2 kg mniej czy więcej. Trzeba polować na używki ale też trzeba mieć o tym jakieś pojęcie i tu nie pomogę. Do słabszych konwersji nada się prawie każdy ale do mocniejszych trzeba szukać wytrzymałych ram. Musisz na początku wiedzieć jaki chcesz i możesz mieć silnik i do niego dobierzesz resztę. Tam raczej macie płasko?
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: TomaS »

Holandia ? problemu z używkami (rowerami i nie tylko :-D ) nie będzie.
Masa ramy roweru i osprzętu dla mocniejszego elektryka jest wręcz wskazana. Rama musi być cięższa (czyli nie cieniowana) Szukaj ramy typu jak mam w podpisie carrera. Z racji konstrukcji zawieszenia jest więcej miejsca na baterię.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
elbow
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 1:36

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: elbow »

Co do prawa wiem mniej więcej jak ono wygląda w teori ;) W praktyce, kontrole co baaaardzo żadko, bardzo wyrywkowo, i polegają raczej na tym że policjant sprawdzi czy rower nie jest za szybki tj. do 25 km/h.
To bym rozwiązał raczej przełącznikiem (bo takowe również da się zrobić by na przełączniku zablokować rower do 25km/h? wydaje mi się że już gdzieś to widziałem)

Do tego mieszkam w małym miasteczku, policji za specjalnie tu nie widuje na ulicach :) a trasa w 50% miasto to raczej mam na myśli dojazdy do ścieżek leśnych niż takie o śmiganie po mieście. A w lesie raczej nikt tego nie kontroluje. Sprawa wygląda tak że rowere tu jeździ każdy więc oni nie mają czasu na kontrolowanie tego ;D tak mi się wydaje.
Generalnie u mnie jest wszędzie płasko jeśli chodzi o miasta, nawet w lasach jest tak jakby bardziej płasko.

Jeszcze mam pytanie co do fullów bo w zasadzie nigdy się nad tym nie zastanawiałem, czy te dampery można zablokować żeby podczas jazdy po mieście nie pompowało?

Co do silnika, hmmmm to widocznie zacząłem ze złej strony. Myślałem że najpierw znajdę ramę, później silnik kupie.
Ale (tak wiem nie są to zestawy za specjalnie polecane tu na forum to tylko poglądowo jeśli chodzi o osiagi) będę celował pewnie w coś około zestawu do konwersji roweru Rapid S-1000 z ebikera.

A osprzęt jaki czesto widzę tutaj na używanych fullach to:
Przedni amortyzator: rockshox / SR Suntour / fox racing
damper: rockshox / fox racing
Przód: Deodre XT / sram
Tył: Deodre XTR / sram
Hamulce: tarczowe XT / avid / shimano

Mniej więcej takich sprzętów mogę sie spodziewać tutaj w moim przedziale cenowym, jak myślicie, można je brać czy powinienem szukać jeszcze czegoś innego?

Tutaj przykładowy rower w tutejszego "allegro"
Obrazek
Np moge kupic ta koge za 1300zł
Hamulce, manetki, przerzutki, korba wszytsko shimano LT/XT
damper i przedni widelec fox racing
Po wymianie wszytskich łożysk układu zawieszenia, kilka miesiecy temu wymienione klocki hamulcowe przód i tył (a mało jeżdzone ostatnio bo pytałem)
Do wymiany jeszcze zębatki i łańcuch
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: Inc0 »

sa dampery z blokada skoku i w takim dumperze możesz sobie zablokować skok żeby nie tracic energii na uginanie sprężyny dumpera gdy bedziesz cisnać podjazdy na górkach..tylko jaki to ma sens w elektryku z azymutem na s1000??? odpowiem żaden :) . Ta koga wyglada bardzo fajnie jako baza na elektryka duży trójkąt w ramie full zawieszenie dobry osprzęt jeśli jest sprawny w 100% to super
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
elbow
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 1:36

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: elbow »

Koge mi sprzątnęli sprzed nosa jak już do auta wsiadałem :)
Także jestem wciąż w trakcie poszukiwań.
Mam jeszcze jedno pytanie w takim wypadku, czy pod elektryka powinienem kupować koniecznie rower na kołąch 26"?
Bo o wieleeee wiekszy wybór mam tutaj jeśli brałbym pod uwagę też 27.5"

Gdzieś juz czytałem/słuchałem że silnik się bardziej męczy i ciezko o dobre osiągi na większych kołach. To urban legend, czy faktycznie silniki są robione po 26"?

@edit
A co do zablokowania dampera to tylko takie pytanie było ;) po prostu zanim go zelektryfikuje to pośmigam sobie nim chwile i to tak dla zaspokojenia wlasnej ciekawosci ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: Inc0 »

blokady dumpera sa stosowane na podjazdach zwłaszcza stromych blokuje się sprężynę z przodu i z tyłu i nie ma efektu uginania sie zawieszenia przy naciskaniu na pedała całym ciężarem ciała czyli cała moc idzie na koło .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: WojtekErnest »

elbow pisze:
07 cze 2018, 18:16
Co do prawa wiem mniej więcej jak ono wygląda w teori ;) W praktyce, kontrole co baaaardzo żadko, bardzo wyrywkowo, i polegają raczej na tym że policjant sprawdzi czy rower nie jest za szybki tj. do 25 km/h.
..
Do tego mieszkam w małym miasteczku, policji za specjalnie tu nie widuje na ulicach :) a trasa w 50% miasto to raczej mam na myśli dojazdy do ścieżek leśnych niż takie o śmiganie po mieście. A w lesie raczej nikt tego nie kontroluje. Sprawa wygląda tak że rowere tu jeździ każdy więc oni nie mają czasu na kontrolowanie tego ;D tak mi się wydaje.
Zasięgnij informacji na forach holenderskich. Pamiętaj ze robiony rower z tak dużą baterią w ramie, od razu rzuca się w oczy.
Bo fabrycznych takich nie ma.
A w Holandii nie zarejestrujesz robionego roweru nawet jak byś chciał.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
elbow
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 1:36

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: elbow »

kolega jezdzi elektrykiem wlasnej roboty, tyle ze nie mtb tylko miejskim, z jego doswiadczej od prawie 1,5 roku nie mial zadnej kontroli i nikt sie nigdy tym nie zainteresowal nawet. Ale dzieki za rade, poszukam holenderskich for jakis o ebike. A moze masz jakies konkretne(wiem, malo prawdopodobne ze ktos z polski czyta holenderskie forum ale moze jednak).

Ktos moze zechce cos podpowiedziec jak z tym rozmiarem kol i silnikiem?
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: maciek72 »

Można by było wszystko schowac w sakwach, nawet silnika nie było by widac ale troche ciężko na tyle.
MACIEK
elbow
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2018, 1:36

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: elbow »

hehe nie zrozumielismy sie :)
chodzilo mi o pytanie odnosnie silnika i kola z poprzedniego mojego posta a mianowicie
Mam jeszcze jedno pytanie w takim wypadku, czy pod elektryka powinienem kupować koniecznie rower na kołąch 26"?
Bo o wieleeee wiekszy wybór mam tutaj jeśli brałbym pod uwagę też 27.5"

Gdzieś juz czytałem/słuchałem że silnik się bardziej męczy i ciezko o dobre osiągi na większych kołach. To urban legend, czy faktycznie silniki są robione po 26"?
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: 2500zł od czego zacząć? Rama pod budowe

Post autor: maciek72 »

Są tu na forum łebscy faceci to Ci doradzą.Z mojej wiedzy koło 27.5 nie jrst żadną przeszkodą.
MACIEK
ODPOWIEDZ