Dwie baterie jeden ebajk

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Piotr82
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2018, 11:18

Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: Piotr82 »

Witam
Chcę się zapytać czy to dozwolone i czy nie będzie konfliktów, przepięć, iskrzeń, przepaleń np. ze sterownikiem. Oczywiście jazda polega na wyjeżdzeniu jednej baterii i przełączenie na drugą. Oczywiste.
Ps, filmik wszystko wytłumaczy.

Pozdrawiam
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: maciek72 »

Masz Piotrek dwie niezależne baterie.Raz wpinasz jedną raz drugą. To chyba tak samo jak z bidonówkami, możesz wyjąć jedną (rozładowaną) a wpiąć sobie drugą (naładowaną)
Ten wskaźnik naładowania który masz też chyba pokazuje procenty na podstawie voltów więc też ok.
Pewno jak miałbyś jakiś watomierz co zlicza ładowanie i rozładowanie to by zdurniał ale to inna bajka.
Acha no i przełącznik musi być odpowiedni bo jak podpinasz nową baterie to przeskakuje spora iskra i z czasem słaby przełącznik zniszczy.
MACIEK
Piotr82
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2018, 11:18

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: Piotr82 »

Dziękuję. Teraz testy :D
Pozdrawiam
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: maciek72 »

Powodzenia,pozdrawiam.
Fajnie by Piotrku było jak byś podzielił sie wrażeniami,wynikami testów.Opisz swoją maszyne,rozwiązania,może staną sie inspiracją dla innych,nowych ebaikerow.
MACIEK
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: Inc0 »

skoro już masz wieźć druga dużą baterie na bagażniku nie lepiej z obu równolegle czerpać energie raz że wówczas obciążenie rozłoży się na większa ilość ogniw dwa nie musisz sobie zawracać gitary przepinaniem w czasie jazdy kabli miedzy bateriami?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: maciek72 »

Może taki zestaw jest tylko na wyprawy a na codzień będzie jeździć na aku ze skrzynki. Myśle.
MACIEK
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: WojtekErnest »

Zamiast fizycznie przepinac, można użyć przekaźnika z wysokopradowymi stykami. Przełączac oczywiście na postoju
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: maciek72 »

Napisz Wojtek jaki dokładnie może jskiś link z odpowiednim i jak to zrealizować.Była by to cenna informacja.
MACIEK
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: verre »

WojtekErnest pisze:
11 lip 2018, 13:07
Zamiast fizycznie przepinac, można użyć przekaźnika z wysokopradowymi stykami. Przełączac oczywiście na postoju
można pójść krok dalej i zmontować SZR-a :D (układ Samoczynnego Załączania Rezerwy) w celu zapewnienia ciągłości zasilania w przypadku nieodpowiedniego działania lub awarii podstawowego akumulatora, taki układ automatycznie reaguje na każdą przerwę w dostawie energii uruchamiając zasilanie awaryjne
😁😁😁😁😁...😁😁😁
ravkill
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:09

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: ravkill »

Skoro masz 2 baterie z BMS'ami, obie 13s, po prostu podłącz je równolegle. Zyskasz zasięg. To nie jest tak, że zasieg całości = zasięg na jednej batce jednej + zasięg 2giej. Po prostu zmniejszasz prąd z pojedyńczego ogniwa, zwiększasz jego sprawność i żywotność. W starym rowerze miałem dokładnie podobny układ - tyle że 2x 14s5p...
Piotr82
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2018, 11:18

Re: Dwie baterie jeden ebajk

Post autor: Piotr82 »

Już wyjaśniam. Pierwsza robiona przez chłopaków z Bielska to 13s9p na ogniwach Sony 15Ah, druga swoją z ogniw sanyo 13s15p niecałe 27Ah. Ja składam baterie z ogniw laptopowych i dopiero się uczę. Bateria kosztowała mnie około 400zl. Pierwszy problem to że nie da się wykorzystać baterii do zera. Cele mają tyle samo ale ogniwa w celach od 2200 do 1600 i jeśli te słabsze mają już zero to te mocniejsze oddają prąd i ładują te słabsze.
Wniosek. Lepiej robić z tych samych ogniw. Proszę bez komętarzy typu to podstawy.
Dlaczego nie połączyłem dwóch, bo ta moja jak się popsuje to nic się nie dzieje. Nie będę narażał tą z ogniw Sony. A oczywiście że chce zwiększyć zasięg. Choć robi się nie wygodnie po godzinnej i pół jeździe.
Drugi wniosek waga wpływa na rower. Niby oczywiste, ale nie byłem tego tak realnie świadom. Kiedyś myślałem założę bagażnik,sakwy. Zrobię mega baterie i 200km idzie jechać 50 na h. Teraz wiem i czuje że tylne koło jest mocno obciążone i mam wrażenie że jak zrobił bym jakiś extremalny zakręt to koło tylnie się złamie.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ