UWAGA!!! nie podłączać termika pod manetkę!

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

UWAGA!!! nie podłączać termika pod manetkę!

Post autor: Umbur »

Zauważyłem, że ostatnio coraz więcej osób podpina termiki pod sygnał manetki. Stąd natchnęła mnie taka rzecz.

W przypadku braku podłączonego hamowania regeneracyjnego na klamkach oraz przy jednoczesnym załączeniu tempomatu i odcięciu manetki przez termiki, można wpaść w spore kłopoty. Brak wtedy rozłączenia tempomatu czy to przez klamki czy przez manetkę. Przy znacznej prędkości wiadomo co może się wydarzyć.

Podłączajcie za każdym razem hamowanie regeneracyjne. Do tego z doświadczenia wiem, że najlepiej na klamkach, bo przy innych rozwiązaniach możecie nie zdążyć. ;)

Znam już co najmniej 3 przypadki, w których tempomat mało kogoś nie zabił.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: UWAGA!!!

Post autor: Umbur »

Poza tym zabezpieczenie termiczne nie zatrzyma sterownika przy załączonym tempomacie, przez co i tak można spalić silnik.
michale
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2018, 11:19

Re: UWAGA!!! nie podłączać termika pod manetkę!

Post autor: michale »

Cenne Info, też to przerabiałem
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: UWAGA!!! nie podłączać termika pod manetkę!

Post autor: sambor »

Nie mam tempomatu w jednym z rowerów, ale podłączyłem bezpiecznik termiczny w szereg zasilania manetki przy okazji wiosennej rekonstrukcji i po kilku dniach stała się rzecz dziwna. Podczas jazdy zaciął się gaz. Wyhamowałem, bo moc silnika raptem 700W, ale już nie ruszyłem.

Okazało się, że spalił się czujnik Halla w manetce. Jak mniemam przepięcie pochodziło z obwodu termika. Prawdopodobnie nie z samego termika, bo to przecież tylko włącznik/wyłącznik, ale z kabli, które wyłapały szpilki napięcia przewodów fazowych. Przewód do bezpiecznika sąsiaduje z na sporej długości z fazowymi i może magnetycznie być sprzęgnięty. Nie stało się to podczas ostrej jazdy, silnik był jeszcze zimny.

Nie wiem też w jaki sposób został bezpiecznik założony w moim Bionxie. Rozebrać go nie sposób - wymaga rozplatania. Jeśli została np. zrobiona jedna niewinna pętelka wokół któregoś z rdzeni cewek, to kop napięcia będzie fest
ODPOWIEDZ