Coś jest nie tak. Pomocy

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Cześć
Od kilku dni jeżdżę. Testuję bardziej.
I tak pierwszego dnia wszystko było ok po za 1 małym szczegółem mianowicie przy ruszaniu z miejsca z manetki silnik się odstawiał. Musiałem lekko się toczyć żeby pojechać. Jak koło miałem w powietrzu bez obciążenia to kręcił bez problemu.

Drugiego dnia lcd3 przestał pokazywać prędkość w momencie gdy puszczałem manetkę. Nie liczy też przy puszczonej manetce czasu i dystansu.
Nie działa regen ale jak pomału odpuszczam manetkę to w pewnym momencie czuję wyraźne hamowanie silnikiem. Dodam że bez naciskania na hamulec.

No a dzisiaj zauważyłem, że przy uniesionym w powietrzu kole rozkręca się tylko 45km/h, na początku kręcił do 72.

O co może chodzić?
Poucinam wszystkie kable i polutuję wszystko jeszcze raz od początku ale boję się że to nie pomoże
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Z tą prędkością to spanikowałem. Jest tak że prędkość do jakiej manetka rozkręca koło zależy od poziomu asysty. Na 5 jest ok
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Dzjohnyj »

Silnik przekładniowy?
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Goliath »

sprawdzałeś halle ??
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Bezprzekładniowy. Halli nie sprawdzałem. Ale chodzi o kolejność czy o to czy są sprawne?
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Dzjohnyj »

Sprawne, bo prędkość jest brana właśnie z jednego z nich.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

No tak ale jak jadę na manetce to pokazuje dopiero jak ją odpuszczę to pokazuje 0.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Umbur »

Michalp71 pisze:
17 lip 2018, 12:47
No tak ale jak jadę na manetce to pokazuje dopiero jak ją odpuszczę to pokazuje 0.
Pytałem wcześniej na czacie czy nie powinieneś tam mieć podłączonego kontaktronu żeby poprawnie pokazywał prędkość i dystans. Jeżeli miałeś takowy, może się przestawił i coś nie styka. Jeżeli to kwestia halli, zrób mu na nowo samonaukę.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Mam sinusa więc nie mam samonauki. O kontaktronie nic nie wiem. To może być coś z hallem. Albo zimny lut, przetary przewód albo sam hall uszkodzony.
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: janukar »

Obawiam się, że ten typ tak ma (brak wskazania prędkości po puszczeniu manetki).
W każdym razie mam ten sam efekt (sinus KT36/48 plus LCD3).
Gdyby coś było nie tak z halami, to raczej sterownik nie działałby wcale.
Nie każdy sterownik ma też dodatkowe wejście do podłączenia kontaktronu.
Czy jesteś pewny, że wyświetlanie prędkości działało na początku?
Nie działa regen ale jak pomału odpuszczam manetkę to w pewnym momencie czuję wyraźne hamowanie silnikiem. Dodam że bez naciskania na hamulec.
Podejrzewam, że mamy sterowniki z tą samą wersją softu.
U mnie też działa hamowanie po delikatnym odpuszczaniu manetki.
Im bardziej odpuszcza się manetkę tym bardziej hamuje,
ale po puszczeniu do zera, przestaje hamować.
Nie da się tego wyłączyć. Parametr C13 ma wpływ tylko na hamowanie uruchamiane klamką.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Janukar to co piszesz daje mi nadzieję, że wszystko zrobiłem ok i wszystko jest jak być powinno. Chociaż moim zdaniem tak nie powinno być.
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: janukar »

No niestety, też nie bardzo mi się to podoba, ale w sterownikach z Chin chyba trzeba być przygotowanym na niespodzianki. Akurat z tymi małymi niespodziankami da się żyć. Dla mnie ważniejsze jest to, że np. działa u mnie pomiar temperatury z silnika, a nie w każdym sterowniku tak jest ;) Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, fajnie to pracuje, płynnie i cichutko.
Torque
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Torque »

Ja mam sterownik KT60SVPRCK + LCD3 i nie mam takich problemów. Prędkość mi pokazuje nawet jak pcham rower i nie zauważyłem żadnego hamowania przy puszczeniu manetki. Z tego co wiem najważniejszy jest parametr P1. Macie go poprawnie ustawionego?
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

P1 czyli ilość magnesów w silniku. Ja mam 46.
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: fugu »

Ja też mam taki problem. Zrobiłem już ze200km i pokazuje mi tylko dystans kiedy używałem manetki. Jak nie używam manetki to nie mam dystansu.ż przyhamowywaniem też jest problem. Nie zamontowałem czujnika PAS i tak mi chodzi po głowie czy on nie daje napięcia na prędkościomierz
Torque
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Torque »

Ja też nie mam czujnika PAS a u mnie wszystko działa.
Gregs
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Gregs »

Panowie, a czy w swoich sterownikach macie wyjście dodatkowe na czujnik obrotów? Jeżeli jest możliwość pomiaru temperatury, to biały kabelek z silnika (który jest standardowo podłączony do czujnika prędkości i magnesu wklejonego w silniku) służy do pomiaru temperatury. W niektórych silnikach i sterownikach halotrony błędnie wskazują obroty. Wyjściem jest dodatkowy czujnik obrotów przymocowany do widelca i magnes przykręcany do szprychy. U mnie to działało.
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: fugu »

Torque na jakim napięciu jeżdzisz? Ja mam 36v i może to jest przyczyna
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Ja jeżdżę na 60V. Jedyny sens w nie liczeniu dystansu na jeździe bez manetki jest taki, że liczy nam km przejechane wyłącznie na prądzie. Co daje jakiś obraz możliwości baterii ale wiadomo, że w zależności od stylu jazdy z 50 km na prądzie może wyjść wycieczka np 200km. Wolałbym, żeby liczył km przez cały czas.
Ja dodatkowo nie czuję regena przy hamowaniu.
Czujnika PAS też jeszcze nie założyłem .

A jeszcze raz o co chodzi z tym białym kabelkiem od temperatury?
Gregs
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Gregs »

Michalp71 pisze:
24 lip 2018, 11:04
A jeszcze raz o co chodzi z tym białym kabelkiem od temperatury?
Chodzi o to, że standardowo z silnika wychodzą trzy przewody fazowe (grubsze) i dodatkowo 6 przewodów cieńszych (w silnikach bez magnesu do liczenia obrotów jest tylko 5 przewodów- brak białego). Pięć kabelków jest od hallotronów (masa, zasilanie i trzy sygnałowe). Dodatkowo jest szósty (biały) przewód.
I właśnie ten biały przewód jest od czujnika obrotów. Jeżeli silnik ma zainstalowany czujnik temperatury, to biały przewód jest podłączony do czujnika temperatury (zamiast do czujnika obrotów), a obroty są liczone z hallotronów i to może być przyczyną różnych "cudów".
Oczywiście można dodać licznik rowerowy ale to kolejny wyświetlacz na kierownicy (u mnie już nie ma miejsca), albo podłączyć zewnętrzny czujnik obrotów ) z magnesikiem na założonym na szprychę i podłączony w sterowniku do wtyczki od zewnętrznego czujnika obrotów (zasada działania jak licznika rowerowego, a wskazania na wyświetlaczu KT-LCD.
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

Ok kumam.
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: fugu »

Tylko my tu rozmawiamy o sterowniku sinus 36/48 KT oraz o wyświetlaczu KT- LCD3. Gdzie w tym sterowniku występuje przewód cujnika prędkości?
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: fugu »

Po raz trzeci wpisuję i mam nadzieję ,że nie zniknie. O ile rozumiem to temat dotyczy sterownika sinus KT 36/48 i wyświetlacza KT-LCD3. Gdzie w tym sterowniku występuje przewód czujnika prędkości? Nie będę sknerzył i go dokupię.Ale co dalej?
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: maciek72 »

Biały przewód w kostce z halami.
MACIEK
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: fugu »

Biały w złączce halli jest według instrukcji do czujnika temperatury (nexun)i tak podłączyłem i działa. Więc jak można w to miejsce dawać czujnik prędkości?
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: maciek72 »

Może mamy inne sterowniki
MACIEK
Gregs
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Gregs »

fugu pisze:
26 lip 2018, 21:58
Biały w złączce halli jest według instrukcji do czujnika temperatury (nexun)i tak podłączyłem i działa. Więc jak można w to miejsce dawać czujnik prędkości?
Ano tak, że oryginalnie w silnikach biały przewód był podłączony do czujnika prędkości. Na życzenie importerów, albo przez samych importerów wprowadzono przeróbkę podłączając biały przewód w silniku zamiast do czujnika obrotów (nie wiem czy go zostawili, czy całkiem usunęli) do czujnika temperatury. Prawidłowo powinien być dodatkowy przewód w kablu z silnika, ale to zbyt daleko idąca modyfikacja (jak na chińczyków) wymagająca wyprodukowania kabla z dziesięcioma przewodami. Dlatego tylko zmienili funkcję białego przewodu.
W wielu sterownikach jest dodatkowa wiązka z wtyczką do zewnętrznego czujnika prędkości.
Może Kolega Tas by się wypowiedział, czy w sterownikach do silników z czujnikami temperatury jest modyfikacja przewodów, bo standardowo biały przewód w sterowniku ma za zadanie odbierać sygnał z czujnika obrotów. Ale są też sterowniki (mające wiązkę do zewnętrznego czujnika prędkości) w których we wtyczce halotronowej brak jest białego przewodu i jest ich tylko pięć zamiast sześciu.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Yasiu77 »

w sterownikach kt ponoć czujnik temperatury podłączało się też do pola lutowniczego "tem x4" lub "x4" U mnie w kt też jest ale nie testowałem https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: tas »

Jeśli biały przewód występuje we wtyku 3 przewodowym wtedy to jest do hallotronowego czujnika prędkości
Jeśli jest w złączu od czujników halla lub jest to pojedynczy biały przewód wtedy jest czujnikiem temp
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Michalp71
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Michalp71 »

U mnie biały jest od czujnika temperatury
Gregs
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: Gregs »

tas pisze:
05 sie 2018, 10:53
Jeśli biały przewód występuje we wtyku 3 przewodowym wtedy to jest do hallotronowego czujnika prędkości
Jeśli jest w złączu od czujników halla lub jest to pojedynczy biały przewód wtedy jest czujnikiem temp
Nie bardzo rozumiem.
A jak jest biały przewód od czujnika prędkości w kostce z hallotronami i jest potrójna kostka z białym przewodem (do czujnika prędkości)?
HTB1MoktMXXXXXXmXVXXq6xXFXXXx.jpg
HTB1MoktMXXXXXXmXVXXq6xXFXXXx.jpg
Załączniki
HTB1zrcwMXXXXXXsXVXXq6xXFXXXH.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Coś jest nie tak. Pomocy

Post autor: tas »

To wtedy potrójna złączka jest od hallotronowego czujnika prędkości na koło, a w hallu jest od temperatury (standard) chyba że importer zamówi sobie inaczej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ