Coś jest nie tak. Pomocy
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Janukar to co piszesz daje mi nadzieję, że wszystko zrobiłem ok i wszystko jest jak być powinno. Chociaż moim zdaniem tak nie powinno być.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
No niestety, też nie bardzo mi się to podoba, ale w sterownikach z Chin chyba trzeba być przygotowanym na niespodzianki. Akurat z tymi małymi niespodziankami da się żyć. Dla mnie ważniejsze jest to, że np. działa u mnie pomiar temperatury z silnika, a nie w każdym sterowniku tak jest Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, fajnie to pracuje, płynnie i cichutko.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ja mam sterownik KT60SVPRCK + LCD3 i nie mam takich problemów. Prędkość mi pokazuje nawet jak pcham rower i nie zauważyłem żadnego hamowania przy puszczeniu manetki. Z tego co wiem najważniejszy jest parametr P1. Macie go poprawnie ustawionego?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ja też mam taki problem. Zrobiłem już ze200km i pokazuje mi tylko dystans kiedy używałem manetki. Jak nie używam manetki to nie mam dystansu.ż przyhamowywaniem też jest problem. Nie zamontowałem czujnika PAS i tak mi chodzi po głowie czy on nie daje napięcia na prędkościomierz
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2018, 10:47
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Panowie, a czy w swoich sterownikach macie wyjście dodatkowe na czujnik obrotów? Jeżeli jest możliwość pomiaru temperatury, to biały kabelek z silnika (który jest standardowo podłączony do czujnika prędkości i magnesu wklejonego w silniku) służy do pomiaru temperatury. W niektórych silnikach i sterownikach halotrony błędnie wskazują obroty. Wyjściem jest dodatkowy czujnik obrotów przymocowany do widelca i magnes przykręcany do szprychy. U mnie to działało.
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ja jeżdżę na 60V. Jedyny sens w nie liczeniu dystansu na jeździe bez manetki jest taki, że liczy nam km przejechane wyłącznie na prądzie. Co daje jakiś obraz możliwości baterii ale wiadomo, że w zależności od stylu jazdy z 50 km na prądzie może wyjść wycieczka np 200km. Wolałbym, żeby liczył km przez cały czas.
Ja dodatkowo nie czuję regena przy hamowaniu.
Czujnika PAS też jeszcze nie założyłem .
A jeszcze raz o co chodzi z tym białym kabelkiem od temperatury?
Ja dodatkowo nie czuję regena przy hamowaniu.
Czujnika PAS też jeszcze nie założyłem .
A jeszcze raz o co chodzi z tym białym kabelkiem od temperatury?
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Chodzi o to, że standardowo z silnika wychodzą trzy przewody fazowe (grubsze) i dodatkowo 6 przewodów cieńszych (w silnikach bez magnesu do liczenia obrotów jest tylko 5 przewodów- brak białego). Pięć kabelków jest od hallotronów (masa, zasilanie i trzy sygnałowe). Dodatkowo jest szósty (biały) przewód.
I właśnie ten biały przewód jest od czujnika obrotów. Jeżeli silnik ma zainstalowany czujnik temperatury, to biały przewód jest podłączony do czujnika temperatury (zamiast do czujnika obrotów), a obroty są liczone z hallotronów i to może być przyczyną różnych "cudów".
Oczywiście można dodać licznik rowerowy ale to kolejny wyświetlacz na kierownicy (u mnie już nie ma miejsca), albo podłączyć zewnętrzny czujnik obrotów ) z magnesikiem na założonym na szprychę i podłączony w sterowniku do wtyczki od zewnętrznego czujnika obrotów (zasada działania jak licznika rowerowego, a wskazania na wyświetlaczu KT-LCD.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Tylko my tu rozmawiamy o sterowniku sinus 36/48 KT oraz o wyświetlaczu KT- LCD3. Gdzie w tym sterowniku występuje przewód cujnika prędkości?
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Po raz trzeci wpisuję i mam nadzieję ,że nie zniknie. O ile rozumiem to temat dotyczy sterownika sinus KT 36/48 i wyświetlacza KT-LCD3. Gdzie w tym sterowniku występuje przewód czujnika prędkości? Nie będę sknerzył i go dokupię.Ale co dalej?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Biały w złączce halli jest według instrukcji do czujnika temperatury (nexun)i tak podłączyłem i działa. Więc jak można w to miejsce dawać czujnik prędkości?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Ano tak, że oryginalnie w silnikach biały przewód był podłączony do czujnika prędkości. Na życzenie importerów, albo przez samych importerów wprowadzono przeróbkę podłączając biały przewód w silniku zamiast do czujnika obrotów (nie wiem czy go zostawili, czy całkiem usunęli) do czujnika temperatury. Prawidłowo powinien być dodatkowy przewód w kablu z silnika, ale to zbyt daleko idąca modyfikacja (jak na chińczyków) wymagająca wyprodukowania kabla z dziesięcioma przewodami. Dlatego tylko zmienili funkcję białego przewodu.
W wielu sterownikach jest dodatkowa wiązka z wtyczką do zewnętrznego czujnika prędkości.
Może Kolega Tas by się wypowiedział, czy w sterownikach do silników z czujnikami temperatury jest modyfikacja przewodów, bo standardowo biały przewód w sterowniku ma za zadanie odbierać sygnał z czujnika obrotów. Ale są też sterowniki (mające wiązkę do zewnętrznego czujnika prędkości) w których we wtyczce halotronowej brak jest białego przewodu i jest ich tylko pięć zamiast sześciu.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
w sterownikach kt ponoć czujnik temperatury podłączało się też do pola lutowniczego "tem x4" lub "x4" U mnie w kt też jest ale nie testowałem https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Jeśli biały przewód występuje we wtyku 3 przewodowym wtedy to jest do hallotronowego czujnika prędkości
Jeśli jest w złączu od czujników halla lub jest to pojedynczy biały przewód wtedy jest czujnikiem temp
Jeśli jest w złączu od czujników halla lub jest to pojedynczy biały przewód wtedy jest czujnikiem temp
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 15 mar 2018, 14:25
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
Nie bardzo rozumiem.
A jak jest biały przewód od czujnika prędkości w kostce z hallotronami i jest potrójna kostka z białym przewodem (do czujnika prędkości)?
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Coś jest nie tak. Pomocy
To wtedy potrójna złączka jest od hallotronowego czujnika prędkości na koło, a w hallu jest od temperatury (standard) chyba że importer zamówi sobie inaczej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl