Chciałbym się z Wami podzielić moimi dylematami podczas niby prostej czynności – montowania czujnika PAS.
Zacznę od tego, że elektryfikuję rower Kross Level R3. Standardowo rower ma koła 27,5”. Ja zamontowałem koło 28” bo takie było w zestawie. Tu zaczynają się problemy bo niby koło spokojnie wchodzi ale jak zamontuje się przednią przerzutkę to jest już trochę ciasno. Część przerzutki zaczyna ocierać o oponę. Jednak przy jej maksymalnym wychyleniu jest ok ale można wtedy jeździć jedynie na największej tarczy. To nie jest takie złe jeśli chodzi o elektryki bo głównie korzysta się właśnie z tej tarczy. No ale ja lubię jak wszystko działa poprawnie. Dlaczego miałbym sobie ograniczać przerzucanie np. podczas wyładowania baterii, gdy przerzutki są bardziej potrzebne.
Do tego doszło zamontowanie pas. Okazało się że mój suport jest dość krótki – 114 mm zdaje się. Po założeniu czujnika PAS i przykręceniu korby wszystko się blokowało. Pojechałem więc do sklepu i kupiłem dłuższy suport. Wszystko super, jest miejsce na czujnik, nawet trochę luzu zostało ale przerzutka, mimo, że na maksa wychylona to chodzi jedynie na środkowej tarczy a przy prędkości 40km/h to już trzeba się trochę napedałować.
Teraz moje dyleamaty.
1. Zostawię wszystko jak jest – czyli mogę jeździć jedynie na środkowej tarczy z przodu
2. Poszukam przerzutki króra wychyli się bardziej niż ta którą mam, na dodatek nie będzie tak dochodziła do opony – na razie nie znalazłem, może ktoś pomoże
3. Wku**wie się i dam zapleść silnik na obręczy 27,5” zamontuje stary suport i po sprawie – chyba najbardziej pracochłonne i kosztowne.
Może ktoś miał podobne dylematy?
Na zdjęciach widać przerzutkę i zamontowaną tarczkę do PAS
Montowanie PAS i różne problemy i dylematy
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lip 2018, 21:18
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: Montowanie PAS i różne problemy i dylematy
Przerzutka ktora nie bedzie zajmowac miejsca miedzy oponą a ramą to np side swing, czyli linka ciagnie przerzutke w przod. Nie wiem czy rama pozwoli Ci poprowadzic linke od przodu.
Ewentualnie moze byc down lub top swing ale wybierz inny system mocowania, np e type jezeli suport ktory kupiles pozwala na taki montaz.
Generalnie musisz spojrzec na przerzutke i wybrac taka mtorej mechanizm jest po zewnetrznej stronie ramy a wokol rury podsiodlowej jest sama obejma.
Ewentualnie moze byc down lub top swing ale wybierz inny system mocowania, np e type jezeli suport ktory kupiles pozwala na taki montaz.
Generalnie musisz spojrzec na przerzutke i wybrac taka mtorej mechanizm jest po zewnetrznej stronie ramy a wokol rury podsiodlowej jest sama obejma.
-
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montowanie PAS i różne problemy i dylematy
A jeśli chodzi o tę przerzutkę, na pewno jest Ci potrzebna? Można pokusić się o jej zdjęcie i w razie konieczności ręcznie zmienić zębatki.
Co do szerokości wkładu supportu to mam podobnie (co prawda nie wymieniłem na dłuższy). Jedna z korb jest przez to gorzej dokręcona; w sobotę zgubiłem śrubę mocująca (wcześniej raz dokręcałem powstały luz).
Co do szerokości wkładu supportu to mam podobnie (co prawda nie wymieniłem na dłuższy). Jedna z korb jest przez to gorzej dokręcona; w sobotę zgubiłem śrubę mocująca (wcześniej raz dokręcałem powstały luz).
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Montowanie PAS i różne problemy i dylematy
Nie kombinuj zrób jak należy zapleć koło w obręcz dedykowana do twojego roweru , pomijam że to tanio nie wyjdzie ale sam sobie jesteś winny jeśli w rowerze są obręcze 27,5 to takie maja być nie większe (bo to nie tylko stwarza problemy takie jak opisałeś ale tez wpływa na geometrie pojazdu) i nie mniejsze ( no chyba że mniejszy rozmiar obręczy zdoła nadrobić profil opony)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lip 2018, 21:18
Re: Montowanie PAS i różne problemy i dylematy
Docelowo chyba faktycznie zrobię przeplot silnika ale muszę jeszcze pomyśleć jak zamontować tarczę do PAS na tym krótkim suporcie. Myślałem żeby wyciąć środek tej plastikowej tarczy i zamocować ją jakoś bezpośrednio na zębatce co da mi kilka mm ale musiałbym też odsunąć jakoś czujnik. Wygięcie blaszki nie starczy. Może trzeba będzie zrobić nową blaszkę. Pomyślę. Póki co odkręcę przerzutkę. Obawiam się tylko, że będzie mi łańcuch spadał.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Montowanie PAS i różne problemy i dylematy
ja podobny problem rozwiązałem tak
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.