Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 23:32
pisałem kilka razy - v-b reak jest mocny i bardzo dobry. Najlepszy dowód, ze w następnej konstrukcji sam go zakładam i nie z oszczędności. Przestań człowiek męczyć tyłek. Wyłączam z obserwacji ten wątek. nie chce mi się już prostować wypowiedzi co ja pisałem, zaprzeczałem itd. Innych oszukasz, siebie oszukasz, fizyki nie oszukasz

Producent człowieku nie przewidział, ze założysz silnik 8 kg z 4 kg obracających bezwładnie magnesów po promieniu 15 cm. Nie da się jakoś wyłączyć ludzi niekumatych? Przecież to już pisałem...
Producent nie przewidział zastosowania w widelcu pod v-brake silnika 8kg i 4kg obracających się magnesów po promieniu 15cm prawda czy fałsz? :P innych możesz oszukać, siebie nie musisz bo ty w to co pleciesz wierzysz fanatycznie ale fizyki nie oszukasz v-brakie i tarczówki podlegają tym samym prawom fizyki i zaklinanie rzeczywistości nic nie zmieni w tym że V-brake jest dobry i tani a tarczowy hydrauliczny jest drogi i lepszy :P a to że ty używasz v-brake to żaden dowód na to że jest lepszy wręcz przeciwnie w twoim rowerze elektrycznym się nie spisał zwłaszcza że cie zglebił bo nie mogłeś zapanować nad siła hamowania ,czym nie omieszkałeś sie pochwalić :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 23:42
nota bene mnie by wystarczyło przemyślenie sprawy po przeczytaniu tego watku. Cienka aluminiowa rurka ma przyjąć uderzenie blisko centrum pochodzące z ciężkiej bezwładnej masy. Dla mnie oczywiste, że będą naprężenia potężne i może złamać. To jest dla mnie oczywiste bez dowodów. Dla tych co mają problem z ego nie będzie zrozumiałe nawet z dowodami
Po pierwsze rozsądny człowiek nie w każda ramę roweru pcha mxusa 3k turbo lub inny silnik ważący 8kg silnik zwyczajnie żadna rama z cienkich rurek typu hard tail sie do tego nie nadaje i nie poprawi tego rezygnacja z tarczówki na rzecz v-brake co jak widać nie jest dla ciebie oczywiste skoro piszesz o cienkiej rureczce która ma połamać silnik do spólki z tarczówką ale v-brake już krzywdy ma mu nie zrobić . Tu zwyczajnie rozsądek nie pozwala ciężkich i mocarnych silników zakładać bo prędzej nie hamulec nie ważne jaki a masa nieresorowana i przeciążenia generowane przez silnik uszkodzi "widelczyk" . hamulec nie wie czy masa jest w piaście czy na siodełku dla niego liczy sie jej wielkość. btw mocowanie hamulca tarczowego w widelcach tylnich jest ulokowane blisko osi w trójkącie w najmocniejszym miejscu widelca czego o piwotach na środku cienkiej rureczki przyspawanych powiedzieć sie nie da.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Inc0 pisze:
31 sie 2018, 23:56
v-brakie i tarczówki podlegają tym samym prawom fizyki
Po raz czwarty już - moment siły odgiania na widelcu jest 2-3 razy większy gdy tarcza.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Najpopularniejszy silnik bezprzekładniowy, NineContinent waży 6,5 kg. Czyli magnesów ma ze 3 kg.
Problem łamania ramy nie wystąpi przy silniku przekładniowym. Jest zdecydowanie lżejszy, a przede wszystkim nie ma magnesów na obwodzie. Zupełnie inna konstrukcja - kreci się wirnik o małej średnicy
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
01 wrz 2018, 10:52
Najpopularniejszy silnik bezprzekładniowy, NineContinent waży 6,5 kg. Czyli magnesów ma ze 3 kg.
Problem łamania ramy nie wystąpi przy silniku przekładniowym. Jest zdecydowanie lżejszy, a przede wszystkim nie ma magnesów na obwodzie. Zupełnie inna konstrukcja - kreci się wirnik o małej średnicy
Taki problem nie występuje ani przy silniku przekładniowym ani przy silniku bezprzekładniowym ( jedynie słabowity widelec może pokrzywić mocny mid ) problem ten egzystuje co najwyżej w twojej głowie. Nie masz pojęcia o zagadnienu które poruszasz przez 6 stron , tylko jojczysz że v-brake przedni cie przerzucił wiec tarczowy tylni jest be.. a nawet hamulec tarczowy połamie widelec tylni przy hamowaniu bo w kole jest silnik który wazy 8kilo i ma 4kilo wirujących magnesów i wali młotem... :roll: bzdura! Gro sił przy hamowaniu bierze na siebie przedni hamulec ( nie zapanowałeś nad siła hamowania co jest nie łatwe w v-brake i zglebiłeś ,gdybyś miał tarczówkę z przodu miałbyś większe szanse zapanować nad siła hamowania bo ten typ hamulca ma o wiele płynniejsza modulacje siły hamowania)jedynie niewielka cześć siły hamowania przypada na tylni hamulec który pełni role pomocnicza wiec niema tam sił które ci nie dają spać po nocach i ty tego zwyczajnie nie wiesz! Posługujesz się wiekiem w dyskusji jakby to był merytoryczny argument i podpierasz swoje twierdzenia jakimiś mglistymi prawami fizyki, znajomością motocykli i bóg wie czego jeszcze. Gdybyś miał do czynienia z motocyklami to byś wiedział że tylni hamulec to pic na wodę mało istotny dodatek przy hamowaniu a wręcz jest niebezpieczny przy gwałtownym hamowaniu ,liczy się tylko przedni który musi być mocny i musi ta moc być pod kontrola żeby nie wylecieć w stylu V i nie wylądować z telemarkiem na twarzy , te same zasady odnoszą się w dużej mierze do rowerów i w większym stopniu do ciężkich e-bike ale ty o takich podstawowych rzeczach nie masz pojęcia czemu z uporem dajesz dowód w każdej swojej wypowiedzi .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Goliath »

Proponuję by "admin" przeniósł ostatnie kilkadziesiąt postów kolegów /Inc0 oraz sambor/ do oddzielnego wątku pt:
"Tarczówka vs. V-brake - rozważania i dyskusje" :D

Do tego Waszego "kociołka" doleję jeszcze swojej oliwy... i opiszę przypadek który przytrafił mi się niedawno podczas używania V-brake.

Zjeżdżałem z dość długiego /ok. 5,5 km/ i stromego zjazdu który zaczyna się w miejscowości Brzeziny /Zakopane/ przez miejscowość Murzasichle aż do trasy Tatrzańskiej.
Przy masie roweru i mojej :mrgreen: dość szybko nabierałem prędkości. 8-)
Z powodu luzów na przednim widelcu hamowałem używając tylko tylnego hamulca V-brake. :|
Hamulce "brzytwa" więc nie bałem się o swoje bezpieczeństwo w tej kwestii. :)
Niestety pod koniec tego zjazdu nagle usłyszałem jak schodzi mi powietrze z tylnego koła. :roll:
Bezpiecznie wyhamowałem i zjechałem na trawiaste pobocze. :?
Kiedy dotknąłem obręczy tylnego koła okazało się że jest tak gorąca aż "parzy" :oops:
Po schłodzeniu, zabraliśmy się za wymianę dętki. Byliśmy przygotowani na taką ewentualność. :D
Po odkręceniu koła i zdjęciu opony okazało się, że opaska która zakrywała otwory na nyple stopiła się od wysokiej temperatury,
a dętka pod ciśnieniem zrobiła swoje wypychając zmiękczoną opaskę przez otwory "nyplowe".
Efekt był oczywisty i widoczny na załącznikach :?
Ale nie to było najgorsze... :roll: :(
Szybka akcja... stara dętka poszła na paski zakrywające otwory nyplowe, nowa dętka, wszystko do kupy - koło zrobione :D
Okazało się, że dość duże zmiany temperatury obręczy /rozszerzalność cieplna/ dały o sobie znać w postaci grających szprych.
Cała perfekcyjna robota kolegi Tatara /który zaplatał koło i 2 razy dociągał szprychy - pozdrawiam przy okazji :D / poszła w hmm... :|

Może to dość skrajny przypadek... ale jednak, przy tarczówkach nie "scentrował" bym koła :?

Swoją drogą 8-)
Panowie... fajnie się czyta Wasze "teksty", ale niepotrzebnie śmiecimy wątek kolegi ExplainPreciously dotyczący budowy jego sprzętu ;)
Załączniki
opaska 2.jpg
opaska.jpg
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Goliath pisze:
01 wrz 2018, 17:53
....
Może to dość skrajny przypadek... ale jednak, przy tarczówkach nie "scentrował" bym koła :?

Swoją drogą 8-)
Panowie... fajnie się czyta Wasze "teksty", ale niepotrzebnie śmiecimy wątek kolegi ExplainPreciously dotyczący budowy jego sprzętu ;)
kazda złapana guma przy znacznej prędkości niesie z sobą niebezpieczeństwo wywrotki... przy tarczówce nie złapałbyś tak kuriozalnej gumy ale pewnie zaraz ktoś się odgryzie że połamałbyś widelec i tak czy owak byś zglebił ..taka karma XD
Co robić admin jest głuchy na maja prośbę kilka stron temu wyartykułowana, może teraz zechce się nad nią pochylić i cały ten spam wydzielić do hydeparku w nowy temat np pt " O wyższości lotów w stylu v-brake nad tarczowym łamaczem sztućców " ;)
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2018, 19:19 przez Inc0, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

Goliath pisze:
01 wrz 2018, 17:53
Proponuję by "admin" przeniósł ostatnie kilkadziesiąt postów kolegów /Inc0 oraz sambor/ do oddzielnego wątku pt:
"Tarczówka vs. V-brake - rozważania i dyskusje" :D

Swoją drogą 8-)
Panowie... fajnie się czyta Wasze "teksty", ale niepotrzebnie śmiecimy wątek kolegi ExplainPreciously dotyczący budowy jego sprzętu ;)
:lol: Oj dokładnie, wraca człowiek do wątku po niecałych 2 dniach a tu 6 stron postów "o budowie mojego rowerku" :P
( przynajmniej wiem jakich hamulców użyć :D )

To może wracając, nie obijałem się przez te 2 dni, przeforsowałem dużą część naszych polskich i nie naszych chińskich portali, kilka blogów stronek i udało mi się przetestować 2 rowerki mtb z mojej docelowej półki cenowej, no dobra jeden z mojej, drugi nieco droższy :roll:

Doszedłem do takich o to wniosków, jestem niemal pewien, że jak już kupuje górala to z tylnym i przednim amorem.

Zamierzam skompletować taki zestaw. Proszę napisać czy wszystko jest kompatybilne i niczego nie brakuje, bo mam sporo rzeczy na przecenach więc zależy na czasie :)

1. Silnik z kołem https://nexun.pl/shop/outlet/261-mxus-3 ... ne-01.html

2. Sterownik https://nexun.pl/shop/sterowniki/215-gt ... v-45a.html

3. wyświetlacz https://nexun.pl/shop/wyswietlacze/227- ... 3648v.html

4. manetka https://nexun.pl/shop/manetki-przyciski ... salna.html

tak, specjalnie nie zamierzam kupować czujnika pedałowania - jeśli to możliwe ( podpowiedzcie )
+ koszt czujników hamowania, lub manetek hamowania ok. 50-90zł
ale to mi gdzieś umnsknęło doradzcie co kupić :|


5. Czy ta bateria się nada? Nie tyle pod względem pojemności, tylko żeby dawał wystarczające napięcie ( czy coś :lol: ) - poza tym jest na przecenie 32% i patrząc po innych ofertach to to nie fake przecena. Link: https://pl.aliexpress.com/item/Oryginal ... autifyAB=0

( Jeśli o czymś nie zapomniałem ) to tyle z elektryki, rower wybiorę prawdopodobnie któryś z tych:

https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-btw ... w5xj7.html

https://www.olx.pl/oferta/rower-haro-so ... vmu83.html

Haro na lepszym osprzęcie i chyba mój faworyt, B'twin nowszy, na gorszym osprzęcie ale zawsze to opcja...

Serdecznie dziękuję za każde odpowiedzi i bardzo proszę o nie tak szybko jak to możliwe bo dużo z moich znalezisk to ostatnie sztuki...
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Silnik ok , sterownik GT 1500 ok, wyświetlacz KT, jeśli się nie mylę, nie będzie współpracować z tym sterownikiem, wiec albo olać wyświetlacz albo zmienić sterownik na któryś z serii KT ( ja bym wybrał ten https://nexun.pl/shop/sterowniki/218-kt ... sinus.html + zasilanie z pakietu 48v ), pass lepiej mieć bo policja może się przyczepić do tego co widać że niema a być powinno , do mocy sie nie przyczepia bo jej jako takiej nie widać chyba że pokarzesz "kozacko" jaka moc drzemie w mxusie .
Odradzałbym ci zakup baterii z chin to duże ryzyko , duże pakiety ogniw li-jon źle/niechlujnie wykonane mogą skutkować nie tylko źle wydanymi pieniędzmi na baterie ale , odpukać spalonym garażem/domem/mieszkaniem w najlepszej opcji tylko rowerem. Na forum są osoby które wykonają dla ciebie pakiet w dowolnej konfiguracji i kształcie i dodatkowo doradza ci jaki powinien być żeby cie zadowolić i są to sprawdzeni fachowcy, ja mam bateryjki od kolegi Glebor- polecam .
Czujniki + magnesy do klamek tarczówek hydraulicznych to wydatek około 20pln + trochę główkowania jak je przymocować . Klamki z czujnikami podejdą tylko do v-brake lub tarczówek mechanicznych.
rowerki które wytypowałeś generalnie się nadają ale nie grzeszą zbyt duża ilością miejsca na pakiet zwłaszcza b-twin pod tym względem wypada słabo Sugeruje szukać czegoś z większym trójkątem w ramie/miejscem na pakiet li-ion lub zrobić skrzynkę na dwa rzędy ogniw tu przykłądowy wynik wyszukwania uzywek do 1500pln na alledrogo https://allegro.pl/kategoria/rowery-mtb ... C5%BCywane
sezon sie kończy beda ciekawe oferty , szukaj czegos w ten deseń
https://allegro.pl/univega-alpina-sl-3- ... ml#thumb/5
https://allegro.pl/full-aluminiowy-koba ... 88467.html
https://allegro.pl/full-aluminiowy-koba ... ml#thumb/5
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

Inc0 pisze:
01 wrz 2018, 19:37
zmienić sterownik na któryś z serii KT ( ja bym wybrał ten https://nexun.pl/shop/sterowniki/218-kt ... sinus.html + zasilanie z pakietu 48v ), Na forum są osoby które wykonają ci pakiet w dowolnej konfiguracji i kształcie i dodatkowo doradza ci jaki powinien być żeby cie zadowolić i są to sprawdzeni fachowcy, ja mam bateryjki od kolegi Glebor- polecam .

Dzięki za pomoc, mam kilka zapytań,
sterownik kt, spoko, cenowo to samo :P
ale o co chodzi z "+ zasilanie pakietu 58v" - w sensie nie rozumiem o czym mówisz hah

Co do pakietu, hm, no tak, ryzyko jest, nie zaprzeczam, ale niestety nie wiem czy na takich fachowców chociażby forumowiczów mnie stać :?
Ile taki pakiecik który by pasował do mojego silnika i miał załóżmy to 17ah by kosztował szacunkowo?
Opinie te pakiety miały niby dobre ale zakładając że większość opinii ludzie piszą zaraz po założeniu pakietu na rower to mogą być one mało wartościowe ;)
A na przykład pakiety z Ebaya, nie składane przez chinskie rączki, dałyby radę?
Bo wychodzi na to, że kupowanie jakichkolwiek niespresonalizowanych pakietów nie ma sensu :)

Ps. A co jakbym nie zainstalował wyświetlacza?
Oprócz braku pomiaru prędkości, temperatury...
Wiem że działać będzie, ale czego z istotnych funkcji zabraknie?

Edit. O ja cię nie mogę, ale ceny wywalił, chyba będę kolejnym klientem Glebora :lol: za 17,5ah 48v niecałe 1500zł
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Dzjohnyj »

Zasilanie pakietu, to po prostu ładowarka
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

Dzjohnyj pisze:
01 wrz 2018, 20:24
Zasilanie pakietu, to po prostu ładowarka
O boże haha :mrgreen: Rzeczywiście
dawidombra
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: dawidombra »

Musisz szukać czegoś o bardziej klasycznym wyglądzie ale full, im trójkąt większy tym lepiej, Amor lepiej w pionie tak ogólnie pod montaż skrzynki, torby czy co tam planujesz.
Ten rower wisi już ze 3mce brałem go pod uwagę ale trafił się bliżej lepszy. ( i droższy)


https://www.olx.pl/oferta/zadbany-rower ... uOmZr.html

Mam bardzo jak nie ciut mniejsza ramę upchano tam skrzynkę ( sterownik i pakiet 20 i coś tam Ah). właśnie wróciłem z traski no czad ten Ebike jest. Strzeliłem ponad 50km po jakiś lasach nie specjalnie wiem gdzie byłem :) Łapy bolą, nogi bolą i banan na gębie non stop. Zaraz go podpinam do ładowania bo jutro dzień piękny.
Opcjonalnie przed zakupem możesz jechać z tektórką i zrobić szablon ramy a potem wydrukuj sobie te szablony pakietów i sterownika i zabawa w układanie tego w tym posiadanym trójkącie. Takie wycinanki jak dzieci w przedszkolu mają :)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Pisząc zasilane 48v miałem na myśli napięcie znamionowe baterii, ładowarką e-bike raczej odradzam zasilać ;) . mój e-bike ma sterownik gt 1500 i nie mam wyświetlacza , mam funkcje tempomat, hamulec rekuperacyjny, 3poziomy zasilania(50%/100% i 120%) low-brake( odciecie silnika gdy hamujesz) ,pass i manetkę oraz revers /wsteczny bieg mój e-bike to trajka wiec się przydaje w zwykłym rowerze raczej zbędne,jak widać podstawowe funkcje są dostępne bez konieczności posiadania wyświetlacza, poziom energii baterii monitoruje wyłącznie woltomierzem , nie mam ograniczenia prędkości do 25km/h ustawienia stopnia siły wspomagania pass , monitorowania temperatury silnika i pewnie jeszcze cos o czym doczytasz w szczegółowym opisie wyświetlacza. Edyty nie skomentuje :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
dawidombra
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: dawidombra »

Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

O kurna, Panowie, dramat :oops:
Budżet dość, że mały to spadł o kolejnego tysiaka :cry:
Aktualnie mam do wydania na całość 3000zł...
Będę myślał co da się zrobić, przez tą noc, może kolejny dzień jak coś wymyślę to będę pisał...
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

za 3k pln nie zrobisz nic sensownego o mocy ponad 1kW możesz polować na używanego gotowca DIY w tej cenie da sie cos kupić ale raczej na hard tail lub zbudować e-bike od podstaw samodzielnie wówczas może się uda tu polecam przstudiowac temat henia
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Kolego INC, sugerujesz mi kłamstwo że widelce się nie łamią? Wymyśliłem to?
Nieładnie. Skończyłem dyskusję pod tym wątkiem.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Nie trawię ludzi, którzy będą do upartego zaprzeczać. Ja rozumiem, że nie każdy może rozumieć dźwignię, moment siły itp. Ale wystarczyła odrobina dobrej woli na przykładach, które podałem z kręcącym się kołem. Nie! Taki gość będzie do bólu zaprzeczał i nie cofnie się nawet przed zarzutem kłamstwa. Będzię plótł te bzdury jak to wszystko jest obliczone przez inżynierów i całkiem ignorował masę silnika. Jak masz mocną ramę, to się ciesz i śpij spokojnie i nie wkurzaj i nie męcz na forum. Do polityki idź człowieku.

Jest tu opcja "lista wrogów". Nie lubię mieć wrogów, ale zdaje się, że to jedyny sposób na świety spokój. Jeśli to działa tak, że nie widzimy wzajemnie swoich postów, to kolega INC bedzie też miał świąty spokój i zachowa wiarę w inżynierów i mocne widelce.

To się wydarzyło w maju, zdaje się po niewielkim przebiegu po założeniu silnika.
Załączniki
31781828_1783017835088621_5578822377568993280_o.jpg
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Sam, ty masz masz jakąś paranoje nie pałam do ciebie nienawiścią chętnie bym z tobą podyskutował przy kufelku ale żeby cie uważać za wroga i na liste ignorowanych wciągać nigdy w życiu ;) . Nigdzie nie napisałem że kłamiesz co najwyżej zasugerowałem że wprowadzasz w błąd , żeby pisać że kłamiesz musiałbym mieć pewność że siejesz swoje bajki w złej wierze a jedyna osoba która może mieć te pewność w 100% to ty SAM wiec jak masz te pewność?. Za to nie brakuje ci braku konsekwencji ..ile to już razy kończyłeś dyskusje na ten temat?
Foto świadczy o wszystkim i o niczym każdy je zinterpretuje jak mu wygodnie i niekoniecznie będzie mieć 100% racji .Hamulec tylni obojętnie jaki jest będzie zawsze zbyt mało skuteczny by wygenerować siły zdolne do połamania wahacza dlatego podpinanie tego foto pod "teorie" łamania wahaczy przez tarczówki to zwykła manipulacja. Ja tu widzę złamany wahacz z cienkościennych profili ze stopu aluminium który pękł moim zdaniem nie dlatego że producent zamontował w nim hamulec tarczowy ale dlatego (zważywszy jak szybko się to stało) pękniecie pojawiło się dużo wcześniej przed elektryfikacja . Albo właściciel przegiął w "akrobacjach" i przekroczył limit wytrzymałości konstrukcji/masy i pękło z powodu zmęczenia materiału ,nie nowość przy stopach aluminium we współczesnych rowerach odchudzanych do granic możliwości by chwalić się można było niska masa . A może ktoś przegiął i do zbyt słabej ramy wsadził zbyt ciężki i mocny silnik , zasuwał i skakał na kole przyspieszał i hamował na maxa regenem to i oś mocowana stalową blokada obrotu przenosiła "twardo" naprężenia raz w jedna raz w druga stronę przez uchwyt hamulca i wymęczyła wahacz (wielo przegubowy przez co bardziej podatny na takie uszkodzenia gdyby to był klasyczny prawdopodobnie to foto nigdy by nie powstało)wrabiając w zbrodnie bogu ducha winien hamulec tarczowy, a kolega Sam skrzętnie i od razu skojarzył to do swoich traumatycznych przeżyć z hamulcem v-brake ... żeby było ciekawiej przednim v-brake a na foto jest..tylni chyba że ten rower jeździł tyłem do przodu to przepraszam;P. Jeśli mam komuś ufac SAM, bez urazy ,to wole inżynierom niż paranoikom. Kto wierzy w rewelacje SAMa i się wystrychał tego czym SAM straszy niech odkręca tarczówki i zakłada v-brake..ups nie ma w ramie piwotów -spawać czym prędzej:P SAM jeździj sobie na v-brake ile chcesz to całkiem niezły typ hamulca tylko uwaga przy zjazdach gdy zaczyna walić spalenizna sprawdź czy kolo ci się nie zaczyna jarać XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: elektrotonus »

Ja w swoim e-bike z zamontowanym silnikiem, skrzynką, jeszcze bez baterii z zamontowanymi hamulcami deore V-break z klockami merida miałem okazję przejechać sie siłą nóg pedałując w delikatnym deszczu. Rower praktycznie nie zwalniał. Dlatego decyzja o montażu do roweru o masie własnej ok 35 kg hamulców tarczowych ale na linkę AVID BB7 była najlepszą decyzją.

Po roku jeżdżenia chciałbym dać większe tarcze 200 mm na przód. Będąc w górach na sporym zjeździe rower sam chciał dynamicznie przyspieszać. By go zahamować musiałem trzymać klamki dosyć mocno. Mimo prędkości ok 8-10 km/h po 1.5 km zjeździe czułem swąd klocków. Dlatego w nowej konstrukcji założe inne klamki lub mocne hamulce hydrauliczne.

V-break do roweru o masie 15 kg wystarczają, do ebike ważącego drugie tyle już nie. Oczywiście masa kierowcy nie jest bez znaczenia ;-)
Dlatego w tej dyskusji bardziej skłaniam się do argumentacji kolegi z piwem niż z królikiem ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
GiantTrance3KW
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: GiantTrance3KW »

elektrotonus pisze:
05 wrz 2018, 16:18
Ja w swoim e-bike z zamontowanym silnikiem, skrzynką, jeszcze bez baterii z zamontowanymi hamulcami deore V-break z klockami merida miałem okazję przejechać sie siłą nóg pedałując w delikatnym deszczu. Rower praktycznie nie zwalniał. Dlatego decyzja o montażu do roweru o masie własnej ok 35 kg hamulców tarczowych ale na linkę AVID BB7 była najlepszą decyzją.

Po roku jeżdżenia chciałbym dać większe tarcze 200 mm na przód. Będąc w górach na sporym zjeździe rower sam chciał dynamicznie przyspieszać. By go zahamować musiałem trzymać klamki dosyć mocno. Mimo prędkości ok 8-10 km/h po 1.5 km zjeździe czułem swąd klocków. Dlatego w nowej konstrukcji założe inne klamki lub mocne hamulce hydrauliczne.

V-break do roweru o masie 15 kg wystarczają, do ebike ważącego drugie tyle już nie. Oczywiście masa kierowcy nie jest bez znaczenia ;-)
Dlatego w tej dyskusji bardziej skłaniam się do argumentacji kolegi z piwem niż z królikiem ;-)
Dobre hamulce to podstawa. Trzeba jeszcze oprócz masy uwzględnić moce i do jakich prędkości się rozpędzamy.. ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Z troski o zdrowie naszego nieocenionego kolegi Sambora który jak wiadomo prędzej znowu przeleci nad kierownica orząc twarzą asfalt niż tarczówką skala swoja maszynę takie rozwiązanie znalazłem dla niego w sieci ;) http://www.kingindustries.ca/SABS.htm
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
GiantTrance3KW
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: GiantTrance3KW »

Inc0 pisze:
09 wrz 2018, 10:10
Z troski o zdrowie naszego nieocenionego kolegi Sambora który jak wiadomo prędzej znowu przeleci nad kierownica orząc twarzą asfalt niż tarczówką skala swoja maszynę takie rozwiązanie znalazłem dla niego w sieci ;) http://www.kingindustries.ca/SABS.htm
Dobre ;)
Patrząc na ten rysunek poglądowy typu "instrukcja z "Ikei" coś bardzo znajomy obrazek.. właśnie ze ścieżek rowerowych po których się przemieszczam, i tak zawsze się zastanawiam dlaczego te ludziki stoją w miejscu jak posągi.. :D nawet jak ten ludzik z roweru dzwoni od dawna, a pod koniec to już pewnie wydaje jakieś nieartykułowane dźwięki.. :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

GiantTrance3KW pisze:
09 wrz 2018, 12:11
... właśnie ze ścieżek rowerowych po których się przemieszczam, i tak zawsze się zastanawiam dlaczego te ludziki stoją w miejscu jak posągi.. :D nawet jak ten ludzik z roweru dzwoni od dawna, a pod koniec to już pewnie wydaje jakieś nieartykułowane dźwięki.. :D
.... smartfon-zombie XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
ODPOWIEDZ