Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

Cześć,
wpadłem na taki pomysł, że na wszelki jakby ktoś nie chciał czytać całego postu to to co najbardziej istotne będę podkreślał żeby się odznaczało, to troszkę ułatwi wychwycanie ważnego info, z postu który może być dość długi. Zapraszam do lektury
:)

A więc sytuacja jest taka, iż zdecydowałem się na zakup pierwszego roweru elektrycznego.
Bedę używał go do mtb, ale wiem, po zobaczeniu budżetu powiecie "pfff, panie, elektryczne mtb za takie piniondze???" no tak, zgadza się, a więc "rekreacyjne mtb" :lol: - rama raczej nie pęknie ( ale do tego przejdę potem :P ), co do budżetu, budżet wynosi max. 4000zł
Nie jeżdżę jak na razie na żadne wyścigi, jednak lubię conajmniej raz w tygodniu trzasnąć 60km, a w resztę tygodnia robię prawie codziennie 20km w tych odcnikach 50% to zazwyczaj jazda po lesie, zazwyczaj w miarę ostra.

Jakie plany?
No to tak, tu jeszcze nic nie jest pewne co do zakupu, jeszcze może mnie do czegoś "namówicie", na razie moja wiedza ogranicza się do przesiedzenie ostatnich 20 godzin na wszystkich możliwych forach elektro rowerowych, i wstępnego szukania, więc raczej każdy będzie miał pojęcie większe ode mnie :D

Wstępnie zamierzam kupić najlepiej nowy rower górski, a następnie dokupić jakiś kit do przeróbki i baterię.

W tym momencie podzielimy może to na dwie kategorie, bo rower to jedna sprawa a cały napęd i bateria to druga ale zacznijmy od roweru.


Jaki rower wybrać?
I od tego momentu momentu przestaje podkreślać bo tu już czytania dużo nie będzie, a wszystko raczej istotne.

A więc przeznaczenie już znacie, ale co do budżetu, no właśnie 4000zł na całość, czyli na rower zostanie szacunkowo 1500zł, ale może być o stówe więcej stówe mniej, zależy jaki napęd z baterią dobierzemy :)

Pierwszy wybór padł na tego sławnego "króla allegro" Kands Energy 1300,
niby wybór oklepany, ale zobaczcie
Przerzutki Alivio z przodu i z tyłu - check
mtb jest? na powiedzmy :P (- check)
rozmiar ramy dopasowany do mnie - check
polska firma - check
Cena 1300zł na promocji- check

No generalnie reszta podzespołów też była niezła, do zobaczenia pod tym linkiem: https://www.emag.pl/rower-gorski-26-kan ... RlEALw_wcB
( mam go w lepszej cenie i w innym sklepie, ale model ten sam )

Ale teraz tak, może ktoś miał z nim doświadczenie, może ktoś coś o jego trwałości, a szczególnie o jego ramie??

Jaki napęd i baterię wybrać?

Pewien minusów i zalet, świadomie wybrałem napęd bezpośredni w tylnej piaście. Moc jaką potrzebuję nie jest jeszcze pewna, za to pewien jestem, że chcę, aby potrafił mnie pociągnąć mnie 50-60km/h ( przy mojej masie ok. 70kg + masa roweru ) i poza budżetem na sam napęd i baterię czyli ok. 2500zł miał zasięg conajmniej 50km przy takich w miarę przyzwoitych prędkościach ( nie wdrążając się w szczegóły ).

Jak na razie myślałem o takim zestawie do montaży, który aktualnie jeszcze jest kilka dni na przecenie, może warto -
https://pl.aliexpress.com/item/Front-or ... autifyAB=0

Jedyną moją wątpliwością tu jest to, że od razu dostaję napęd z wmontowaną obręczą niby to plus, ale miałbym wątpliwości co do zestawu takiej obręczy z moim powiedzmy Kands 1300 jeśli chodzi o szerokość akcpetowalnej przez ramę. Mamy tam do wybrania "zwykłą" obręcz w rozmiarze 26" a szerokości nie ma, trzeba się spytać sprzedawcy, oraz jako drug obręcz MTX 39 też 26" ale no z tego co pamiętam to to jest w ciul szeroka obręcz, jednak mogę się mylić. - powiedzcie co o tym całym zestawiku sądzicie.

Do tego 1500w silnika, zalecaną mamy moc 48v, znalazłem taką baterię trójkątną, mątowaną na jakieś mocowania do ramy, nie te na kubek, ale nie istotne, myślałem o wielkości 20ah, sprzedawca mówi, że można im powiedzieć, a oni tą swoją plastikową obudową zrobią o takiej wielkości, żeby zmieścił się w niej sterownik. Tu macie link: https://pl.aliexpress.com/item/US-EU-Fr ... autifyAB=0

Powiedzcie co sądzicie.

Dzięki za przeczytanie posta, oraz jeszcze bardziej za odpowiedzi!
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Dzjohnyj »

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to klamkomanetki. Mimo wszystko proponowałbym szukać czegoś z hamulcami hydraulicznymi - zwiększona masa daje się we znaki.
Druga sprawa - nie myślałeś może nad zakupem roweru używanego? W tej samej cenie dostaniesz coś lepszego (w szczególności przytoczone wcześniej hamulce).
I ostatnie - zakup z Chin nie koniecznie musi się opłacać. W tym przypadku wychodzi ponad 300$ (1200), a należy jeszcze doliczyć opłaty celne i VAT (sprzedawca nie zapewnia wysyłki z ominięciem UC). Wbrew pozorom zakup zestawu w Nexunie wyjdzie podobnie (ew. możesz w Chinach kupić sterownik, chociaż wydaje mi się, że GT1500 byłby idealny).
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: equid »

Nie wiem czy by nie było lepiej u tasa elektryczny zestaw skompletować. Cenowo wyjdzie chyba podobnie a przynajmniej gwarancja i serwis w Polsce.

Gdyby cie interesował używany rower to mam takiego do sprzedania z o wiele lepszym osprzętem, cena bedzie niższa niż w ogłoszeniu ;) https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski- ... vhZ0o.html
A jeśli chciałbyś gotowego elektryka to mógłbym też go od razu dla ciebie zelektryfikować i chyba dało by nawet rade za 4k pln za całość to zrobić
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

silnik mxus 30h +gt1500 +manetka +czujnik pass + obrecz z zaplotem pi razy drzwi z 1300-1400 w nexunie tak wyjdzie , by było taniej to trzeba szukać używanych podzespołów np :gdzies w dziale giełda ktoś oferował praktycznie nową baterie za tysiaka. Warto rozważyć sugestie kolegów i poszukać używanego fula (czas ku temu najodpowiedniejszy bo sezon dobiega powoli do końca) amortyzacje z tyłu docenisz na wertepach zwłaszcza że chcesz pomykać 50-60km/h no i taka prędkość , mogę się mylić ,w trosce o własne i innych użytkowników dróg bezpieczeństwo zobowiązuje do zastosowania dobrych hamulców tarczowych hydraulicznych o ile tylni może być słabszy bo regen zrobi robotę to przedni dobrze by był mocny
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

Dzjohnyj pisze:
29 sie 2018, 11:12
I ostatnie - zakup z Chin nie koniecznie musi się opłacać. W tym przypadku wychodzi ponad 300$ (1200), a należy jeszcze doliczyć opłaty celne i VAT (sprzedawca nie zapewnia wysyłki z ominięciem UC)
Z całym postem się zgodzę i rady wezmę sobie do serca :) ale z opłatami celnymi różnie to jest, nawet jak nie zapewnia, to z większości państwo z aliexpress jest bardzo zdesperowane i da się z nimi wiele uzgodnić i to już wiem z praktyki, że do wielu wystarczy napisać, żeby wysłali paczuszkę oznaczoną jako "prezent" i nie zatrzymują - ale różnie to bywa więc, tak, zgadza się :?
equid pisze:
29 sie 2018, 11:20
Nie wiem czy by nie było lepiej u tasa elektryczny zestaw skompletować. Cenowo wyjdzie chyba podobnie a przynajmniej gwarancja i serwis w Polsce.
Co to jest "tas(-a)"?? Jak wspominałem jest nowy w tematach więc nie mam pojęcia :lol:
equid pisze:
29 sie 2018, 11:20
Gdyby cie interesował używany rower to mam takiego do sprzedania z o wiele lepszym osprzętem, cena bedzie niższa niż w ogłoszeniu ;) https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski- ... vhZ0o.html
A jeśli chciałbyś gotowego elektryka to mógłbym też go od razu dla ciebie zelektryfikować i chyba dało by nawet rade za 4k pln za całość to zrobić
Kurcze, wiesz że spodobała mi się bardzo propozycja, jak możesz napisz w prywatnej wiadomości lub na maila wymiary ramy, bo zgaduję, że nie jesteś gdzieś w okręgu Torunia (?), a mam obawy co do wielkości ramy.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: equid »

ExplainPreciously pisze:
29 sie 2018, 14:13
equid pisze:
29 sie 2018, 11:20
Nie wiem czy by nie było lepiej u tasa elektryczny zestaw skompletować. Cenowo wyjdzie chyba podobnie a przynajmniej gwarancja i serwis w Polsce.
Co to jest "tas(-a)"?? Jak wspominałem jest nowy w tematach więc nie mam pojęcia :lol:
equid pisze:
29 sie 2018, 11:20
Gdyby cie interesował używany rower to mam takiego do sprzedania z o wiele lepszym osprzętem, cena bedzie niższa niż w ogłoszeniu ;) https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski- ... vhZ0o.html
A jeśli chciałbyś gotowego elektryka to mógłbym też go od razu dla ciebie zelektryfikować i chyba dało by nawet rade za 4k pln za całość to zrobić
Kurcze, wiesz że spodobała mi się bardzo propozycja, jak możesz napisz w prywatnej wiadomości lub na maila wymiary ramy, bo zgaduję, że nie jesteś gdzieś w okręgu Torunia (?), a mam obawy co do wielkości ramy.
Tas to jest nik jakim posługuje się właściciel tego sklepu https://nexun.pl/shop/ oraz autor tego bloga o budowie rowerów elektrycznych http://ebike.nexun.pl/

Jestem z śląska więc troche daleko od Torunia ;) . Poszło PW.
dawidombra
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 maja 2018, 12:45

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: dawidombra »

Budżet taki trochę mały, bardziej na elektryfikacje już posiadanego roweru. Przechodzilem ten temat 2mce temu wyszło ok 8tys :( i to przy zakupie używanego roweru. Nie wiem czy jechałeś kiedyś na elektryku dłużej niż 5minut i w chociaż lekkim terenie ( byle leśna droga). To co się dzieje z rowerem przy nawet 25-30km/h po lesie to szok jest. Moja 1 rada taka MUSI MIEĆ HYDRAULICZNE HAMULCE. 2ga porada rama hardtail to słabe do elektryka pomyśl poważnie nad jakimś używanym fullem. Trochę trzeba poszukać bo konstrukcje różne a my szukamy fulla i dużo miejsca w ramie na,, prąd" . Różnica w jeździe, komforcie we wszystkim między fullem a hardtail jest mniej więcej taka jak fiatem 126p a powiedzmy Mercedesem w124 ( podobna epoka, zakładam że większość miała kontakt z maluchem i taksówką). Przejedz się na jakimś fullu nawet Btwin z Decathlona to zrozumiesz. Jeśli chodzi o zakupy u skośnych to podpisuje się pod resztą - szału niema i różnie bywa, kupiłem na próbę kilka pierdół cześć owszem dotarła a część nie, a ich gwarancja zwrotu kasy to między bajki można wsadzić bo marnych 50-70zł do dzisiaj się nie mogę doprosic.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: WojtekErnest »

ExplainPreciously pisze:
29 sie 2018, 14:13
?...ale z opłatami ceciężarzeżnie to jest, nawet jak nie zapewnia, to z większości państwo z aliexpress jest bardzo zdesperowane i da się z nimi wiele uzgodnić i to już wiem z praktyki, że do wielu wystarczy napisać, żeby wysłali paczuszkę oznaczoną jako "prezent" i nie zatrzymują - ale różnie to bywa więc, tak, zgadza się :?
No i kluczem do tych rozważań jest "paczuszka". Paczuszka - prezent o malych wymiarach i ciezarze, najczesciej ujdzie jako gift ale kpl zestaw o wadze kilku/nastu kg na pewno nie, bo będzie otwierana.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

WojtekErnest pisze:
30 sie 2018, 5:12
ExplainPreciously pisze:
29 sie 2018, 14:13
?...ale z opłatami ceciężarzeżnie to jest, nawet jak nie zapewnia, to z większości państwo z aliexpress jest bardzo zdesperowane i da się z nimi wiele uzgodnić i to już wiem z praktyki, że do wielu wystarczy napisać, żeby wysłali paczuszkę oznaczoną jako "prezent" i nie zatrzymują - ale różnie to bywa więc, tak, zgadza się :?
No i kluczem do tych rozważań jest "paczuszka". Paczuszka - prezent o malych wymiarach i ciezarze, najczesciej ujdzie jako gift ale kpl zestaw o wadze kilku/nastu kg na pewno nie, bo będzie otwierana.
Pfff, skromny prezencik od chinczyka :lol:
Awatar użytkownika
ExplainPreciously
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2018, 23:21

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: ExplainPreciously »

dawidombra pisze:
29 sie 2018, 23:36
Budżet taki trochę mały, bardziej na elektryfikacje już posiadanego roweru. Przechodzilem ten temat 2mce temu wyszło ok 8tys :( i to przy zakupie używanego roweru. Nie wiem czy jechałeś kiedyś na elektryku dłużej niż 5minut i w chociaż lekkim terenie ( byle leśna droga). To co się dzieje z rowerem przy nawet 25-30km/h po lesie to szok jest. Moja 1 rada taka MUSI MIEĆ HYDRAULICZNE HAMULCE. 2ga porada rama hardtail to słabe do elektryka pomyśl poważnie nad jakimś używanym fullem. Trochę trzeba poszukać bo konstrukcje różne a my szukamy fulla i dużo miejsca w ramie na,, prąd" . Różnica w jeździe, komforcie we wszystkim między fullem a hardtail jest mniej więcej taka jak fiatem 126p a powiedzmy Mercedesem w124 ( podobna epoka, zakładam że większość miała kontakt z maluchem i taksówką). Przejedz się na jakimś fullu nawet Btwin z Decathlona to zrozumiesz. Jeśli chodzi o zakupy u skośnych to podpisuje się pod resztą - szału niema i różnie bywa, kupiłem na próbę kilka pierdół cześć owszem dotarła a część nie, a ich gwarancja zwrotu kasy to między bajki można wsadzić bo marnych 50-70zł do dzisiaj się nie mogę doprosic.
Tak, jechałem, na miejskim po lesie, ale on był całkowicie twardy ( w sensie z przodu nie miał amortyzatora ) i powiem ci że najprzyjemniej nie było, ale jednak do wytrzymania, a po wstaniu z siodełka to już w ogóle w porządku, ale no błagam to był całkiem twardy i miejski :P
Wiesz co, zdaję sobie sprawę, że do wygodnej jazdy może i lepiej jakby nie był hardtailem, ale o fulla w budżecie do 1500zł i w przyzwoitym stanie to można pomarzyć z tego co się orientuję :roll:
Jeśli chodzi o hydrualiczne to wiem, wiem, teraz tylko takich szukam.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Ten zestaw z Ali wychodzi za 1200 zł. raczej na pewno doliczą 22% VAT i cło. Taniej, za 1280 zł, wyjdzie podobny, jeśli nie identyczny zestaw od Glebora http://epojazdy.blogspot.com/p/s1300.html
Jak on to robi, że tak tanio - nie wiem. I masz gwarancję, możliwość wymiany.
Chcąc ograniczyć koszty musisz poprzestać na 48V. Na 60V pakujesz się w droższą elektronikę - BMS, sterownik, ładowarkę. Zestaw od Glebora zasuwa 50 km/h przy 48V baterii.
Gdybyś miał pytania - pisz do mnie. Glebor wyjeżdża na 2 tygodnie urlopu.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Co do hamulcy. Jest dość powszechne mniemanie, że V-breaki są słabe. Zapytaj jednak doświadczonych ebajkerów, niemal każdy powie - najlepsze są v-ki. To samo mówi mój kolega zawodowy serwisant rowerów.
Na miękkich gumkach hamują wzorowo - mnie przerzuciły niedawno przez kierownicę gdy ostro pocisnąłem (na oba!). Mój rower ma wielką baterię i waży 33 kg. Mam gumki Barradine za 20 zł. V-ki na słabych, twardych gumkach hamują słabo, w niskich temperaturach niemal wcale.

Z tarczami jest wiele problemów. Mi-in ostre hamowanie potrafi zagotować płyn i trzeba odpowietrzać. Klocki błyskawicznie się zdzierają. Na gumkach Barradine zobiłem 6 tys.km i są zdarte w połowie.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: verre »

Sambor ja się z tym zgadzam, też uwazam że lepsze dobre fałbrejki niż byle jakie tarczówki, proste.
😁😁😁😁😁...😁😁😁
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Jeszcze w kwestii rozmiaru ramy. Zakładasz elektrykę i wszystko się zmienia. Oto rozmiar ramy nie ma znaczenia, a właściwie ma tyle, że odwrotnie, im mniejsza tym wygodniej.
Okazuje się bowiem, że nie musisz już ostro pedałować, kłaść się na kierownicę. Masz pochyloną sylwetkę, choć trochę- zaczynają drętwieć nadgarstki.
Ja podniosłem w góralu mostek na maks i było mało. Podłożyłem podkładki na rurę amora- mało. Dopiero mocno gięta kierownica załatwiła sprawę. Zelektryfikowalem kilka rowerów, każdy testowałem. Najwygodniej się jeździ na wysokiej damce holenderskiej. Świetnie mi się jeździło też na małej ramie, też damce. No i na moim po wymianie kierownicy. Im mniejsza rama tym dosiad bardziej wyprostowany
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

trudno z tym polemizować ze dobre v-brake będą lepsze od słabych tarczówek jednak dobra tarczówka jest lepsza moim zdaniem od najlepszego v-brake zwłaszcza do pojazdu o masie 30-40kg rozwijającego v-max= 50km/h i więcej ( siła , modulacja , odporność na warunki pogodowe i zanieczyszczenia .. lans :D )
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

W takim pojeździe licz się że złamaniem widelca właśnie przez hamulec tarczowy. Widziałem takie połamane. Przemyśl sobie masę kręcących bezwładnie magnesów punkt mocowania tarczy i moment siły z jakim wali podczas hamowania w punkt bliski środkowi koła. Nie chce mi się tego dokładnie tłumaczyć, tym bardziej że fizykę nie każdy pojmuje
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Opisałem to kiedyś na grupie FB pod zdjęciem złamanego widelca w punkcie mocowania tarczy. Zamiast lajków za uświadomienie przyczyny odezwały się mądrale, którym nie sposób wytłumaczyć mechanikę
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

V-BREAK mocowany jest 2-3 razy dalej od osi, a co za tym idzie moment siły wyginajacej widelec jest 2-3 razy mniejszy. Do tego dochodzi gwałtowność działania hamulca tarczowego. To niemal uderzenie młotkiem. A na kole 2-4 kg krecacych się magnesów. To jest mlot
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: elektrotonus »

To dlaczego w mocnych elektrykach nigdzie nie ma w V-break ? Poza tym V-breake na mokro słabo działa. Zgodzę się, że słabe tarcze są słabe ale jeśli nawet podstawowe tarczówki na linkę będą hamować tarczą 180-200 mm nic się nie złamie , będzie bezpieczniej.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

No właśnie.. nierozumienie fizyki. Na siły działające na widelec nie wpływa rozmiar tarczy, a punkt mocowania tarczy na widelcu. Mocne elektryki to Falcony z mocnymi, stalowymi widelcami. Przewidziane są w nich takie obciążenia.

V= break działa na mokro niemal bez różnicy. Nie działa w błocie jak się ktoś tapla w błocie po kostki. Ale nie wyciągajmy kolejnych argumentów, bo zaraz się zacznie wojna - moje najmojsze!
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 19:15 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Zacznijmy od tego że hamulce tarczowe i v-brake maja swoje zastosowania a dyskusja o mojszej mojszosci w oderwaniu od zastosowania jest jałowa tu mamy konkret e-bike o masie 30kg lub więcej , rozpędzającej sie do 50km/h nie montuje sie z pały gdzie popadnie tylko w przystosowanych do tego ramach/widelcach ..uważasz że inzynierowie którzy je projektowali to głąby???
sambor pisze:
31 sie 2018, 19:04
No właśnie.. nierozumienie fizyki. Na siły działające na widelec nie wpływa rozmiar tarczy, a punkt mocowania tarczy na widelcu.
Tarcza jest mocowana do piasty :roll: zacisk do widelca ale to szczegół bo siły które tak bardzo cie odsterczaja zostały przewidziane w projekcie widelca a firmy które je produkują podpisują sie pod tym własna reputacja i gdyby to zawaliły czekałaby je niezbyt różowo się rysująca przyszłość.
sambor pisze:
31 sie 2018, 18:33
V-BREAK mocowany jest 2-3 razy dalej od osi, a co za tym idzie moment siły wyginajacej widelec jest 2-3 razy mniejszy. Do tego dochodzi gwałtowność działania hamulca tarczowego. To niemal uderzenie młotkiem. ...
a o rozpychaniu widelca przez v-brake nie wspomnisz??
sambor pisze:
31 sie 2018, 16:56
Co do hamulcy. Jest dość powszechne mniemanie, że V-breaki są słabe. ....
Na miękkich gumkach hamują wzorowo - mnie przerzuciły niedawno przez kierownicę gdy ostro pocisnąłem (na oba!)....
hm...Gwałtowność działania tarczówki to wada ale to samo u v-brake to juz zaleta??
sambor pisze:
31 sie 2018, 16:56
V-ki na słabych, twardych gumkach hamują słabo, w niskich temperaturach niemal wcale.
i tu trafiasz w słaby punkt v-brake - wrażliwość na warunki atmosferyczne
sambor pisze:
31 sie 2018, 16:56
Z tarczami jest wiele problemów. Mi-in ostre hamowanie potrafi zagotować płyn i trzeba odpowietrzać. Klocki błyskawicznie się zdzierają. Na gumkach Barradine zobiłem 6 tys.km i są zdarte w połowie.
Przesadzasz z ta problematycznością hamulcy tarczowych użytkując normalnie a nawet sportowo trzeba naprawdę chcieć by zagotować olej,
zuzycie klocków zalezy mi od stylu jazdy ,jakości podzespołów w tym klocków tez , wyczynowa jazda to inna bajka ....w której nie widać v-brake...
P.S tak po za konkursem możesz w jednym poście zawrzeć swoje przemyślenia , nie ma potrzeby pisać po 3 posty jedn pod drugim , opcja edycji jest ogólnie dostępna dla każdego :)
P.S2oba typy hamulców maja swoje zastosowania a dyskusja o mojszej mojszosci w oderwaniu od zastosowania jest jałowa tu mamy konkret e-bike o masie 30kg lub więcej , rozpędzającej sie do 50km/h
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 19:25 przez Inc0, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Nie widziałem i nie słyszałem o rozepchniętym widelcu przez V-break :) Od tego jest podkówka w widelcu, nie ma możliwości jej rozepchnięcia.
Gotowanie oleju ma miejsce w małych tarczach, które nie mają jak odprowadzić ciepła.
Wyczynowa jazda to pewnie masz na myśli jazda po błocku bezdroży
Mój kumpel ma tarcze, zrobił na klockach kilkaset km w miesiąc i zdarł. Ja zrobię na v-kach 10 tys.
W kolejnym rowerze nie mam z przodu piwotów i muszę założyć tarcze. Ale z tyłu zakładam v-ki. Nie mam ochoty na ten wynalazek. Kupiłem 2 komplety tarcz i jeden będzie se leżał na półce. Ryszard założył mi klamki v-break

I jak tu dyskutować z nie rozumiejącymi dynamiki. Inżynierowie nie projektowali widelców pod silnik 8 kg z 4 kg bezwładnych magnesów. Zanim coś napiszesz, to pomyśl. Wszystko już napisałem i tylko sie powtarzam. Nie wdaję się w tłumaczenie marudom od marudzenia a nie rozumienia

Mój ebajk rozpędza się 60 z masą 33 kg i nie ma problemu z hamowaniem, a od dziecka jeżdżę skuterem i motocyklem i wiem co piszę. Ale jak ktoś chce, to niech uważa inaczej. Jak złamie widelec to będzie wiedział czemu, albo będzie zaprzeczał bo mu tak wygodniej.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 19:48 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 19:24
Nie widziałem i nie słyszałem o rozepchniętym widelcu przez V-break :) Od tego jest podkówka w widelcu, nie ma możliwości jej rozepchnięcia.
Obeznany z fizyka jesteś wiec o akcji i reakcji słyszałeś?
sambor pisze:
31 sie 2018, 19:24
Gotowanie oleju ma miejsce w małych tarczach, które nie mają jak odprowadzić ciepła.
Wyczynowa jazda to pewnie masz na myśli jazda po błocku bezdroży
zjazd z przełęczy alpejskiej wystarczy twoim zdaniem ? jesli chcesz to podlinkuje ci temat z opinia o v-brake autora filmu
sambor pisze:
31 sie 2018, 19:24
Mój kumpel ma tarcze, zrobił na klockach kilkaset km w miesiąc i zdarł. Ja zrobię na v-kach 10 tys.
obawiam sie że w szybkim e-bike na v-brake mozna nie dożyc w dobrym zdrowiu przebiegu kocków rzedu 10tys km bo jednak skutecznośc hamowania w kazdych warunkach to podstawa bezpieczeństwa
sambor pisze:
31 sie 2018, 19:24
W kolejnym rowerze nie mam z przodu piwotów i muszę założyć tarcze. Ale z tyłu zakładam v-ki. Nie mam ochoty na ten wynalazek
Nie wiem w czym problem widelec pod v-brake kosztuje grosze opchnij ten co masz i jeszcze ci zostanie na podkowe.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

zajmij się sobą
nie chciałem tego wcale tłumaczyć, wszędzie, nawet na tym forum znajdą się tacy, co rozwodnią sens i mało kto wyniesie z tego pożytek
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 19:56 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 19:24

I jak tu dyskutować z nie rozumiejącymi dynamiki. Inżynierowie nie projektowali widelców pod silnik 8 kg z 4 kg bezwładnych magnesów. Zanim coś napiszesz, to pomyśl. Wszystko już napisałem i tylko sie powtarzam. Nie wdaję się w tłumaczenie marudom od marudzenia a nie rozumienia

...
Podziel sie swoja wiedza bo nie kazdy ma po trzy fakultety z mechaniki .ale ty co robisz ano odstawiasz klasyke erystyki gdy brakuje argumentu to ciach oklepany tekścik typu z "głupkami nie dyskutuje" XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

słuchaj, nie zrozumiałeś dynamiki, to nie dyskutuj już, prosiłem żebyś sobie przemyślał już w pierwszym poście o łamaniu widelca
zrób dziecinny eksperyment - zakręć kołem i spróbuj je zatrzymać łapiąc za oś. Zrozumiesz jaka jest różnica momentu siły blisko osi i na obwodzie
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 20:04 przez Anonymous, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Każdy z hamulców ma swoje zalety i wady i nie ma sensu się licytować który lepszy bo tak naprawde przeznaczenie determinuje zastosowanie konkretnego hamulca
Inc0 pisze:
31 sie 2018, 19:46
.... skuteczność hamowania w każdych warunkach to podstawa bezpieczeństwa
....
chyba w tym jednym się zgadzamy ..prawda?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 19:58
słuchaj, nie zrozumiałeś dynamiki, to nie dyskutuj już, prosiłem żebyś sobie przemyślał już w pierwszym poście o łamaniu widelca
zrób dziecinny eksperyment - zakręć kołem i spróbuj je zatrzymać łapiąc za oś. Zrozumiesz jaka jest różnica momentu siły na osi i na obwodzie
to teraz ja ci coś wytłumacze v brake ma o wiele mniejsza siłe nacisku od hamulca tarczowego hydraulicznego bo energia ( nacisk 4 lub 3 palców reki)która działa bezpośrednio na styku klocek obręcz jest pomniejszona o energie utracona na pokonanie oporów /tarcia linki i pancerza oraz tracona jest na ugięcie widelca i jednocześnie skręcenie piwotów i tu żadna podkówka tego zjawiska nie zlikwiduje całkowicie ( btw twierdzisz że nie słyszałeś o tym a wiesz jak temu zaradzic :P ), v-brakee ratuje jedynie fakt że ta siła która pozostała jest przyłożona na obwodzie obręczy (dźwignia!) wykonanej z aluminium wiec ma dobra przyczepność do niej gumowy klocek niestety te przyczepność bardzo psuje woda i błoto . Jak to wygląda w hydraulicznej tarczówce energia nacisku jest przekazywana za pośrednictwem płynu hydraulicznego wiec straty na tarcie są niemierzalne i do styku klocka z tarcza dociera niemal cała ta energia dlatego tarcza nie musi mieć średnicy równej obręczy by skutecznie zatrzymać rower a najlepsze jest to że można zatrzymać skutecznie a nawet postawić rower "na koło" jednym palcem :)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Dziękuję, ja to wszystko wiem i myślę, że większość o tym wie. Sam uprawiasz erystykę, piszesz zanim przemyślisz, czyli byle dyskutować. Kilka postów wyżej napiusałem że v-break przerzucił mnie przez kierownicę mimo ciężkiego 33 kg roweru, który niełatwo poderwać. Czytaj, myśl, potem pisz. Mam 53 lata więc nie ucz mnie bezpieczeństwa
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 20:31 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Wytłumacz mi bo tego nie mogę pojąc jak to jest że to co jest zaleta v-brake jest wada tarczówki? bo najpierw piszesz że tarczówka jest gwałtowna co jest ewidentnie niesprawiedliwe że względu na łatwą modulacje siły hamowania w hydraulicznych systemach hamulcowych ,a za chwile z duma opowiadasz że v-brake cie przewalił przez kierownice razem z 33kilo e-bike jak dla mnie to świadczy o kiepskiej modulacji tego hamulca. I prosze cie wyciąganie jako argument w dyskusji swego słusznego wieku jest ...... słabe , forum jest by sie spierać dyskutować, pomagać sobie wzajemnie .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wit54
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 06 mar 2018, 19:44

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: wit54 »

A to nie jest tak, że siłą wyginającą widelec jest głównie siła tarcia opony o podłoże? A ta jest przy obu rodzajach hamulca taka sama jak się koło zablokuje. Ale to tak na chłopski rozum, bo fizykiem nie jestem:)
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

ta siła to bezwładność masy całego roweru i rowerzysty. Wszystko jedno co kręci kołem. Nie zatrzymasz go chwytając za oś. Dzwignia to dzwignia. Dżwignia bliżej osi jest znacznie większa niż v-break na obręczy.
A druga siła to bezwładność obracającej się masy silnika. Magnesy obracają się i ważą np 4 kg, To jest młot, który wali w tarczę, a tarcza w mocowanie na widelcu. Młot, bo tarcza jest gwałtowna w hamowaniu. Ludzie czytajcie proszę... Może niejasno napisałem, to rozpisuję to samo jeszcze raz
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Jeszcze inaczej. Odwróć rower, zakręć kołem lekko. Włóż palec w szprychy blisko obręczy. Potem włóż blisko osi. Uwaga! może go złamać przy osi.

Taka sama sila jak na palec działa na widelec. Im bliżej środka tym większa.

Lepiej użyj patyka
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:17 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Tak to jest jedaa z sił ,ona działa na widelec w kierunku zgodnym z kierunkiem jazdy / z kierunkiem działania siły opóznienia- odwrotności przyspieszenia. Gdy nacisk klocka na obręcz wywołuje dzwignia v-brake , dystans piwot-klocek jest dźwignia zwielokrotniająca siły nacisku na obręcz ( akcja) i powoduje jednocześnie powstanie siły nacisku o przeciwnym kierunku ( reakcja) na piwoty i dalej widelec który wygina się na boki a że piwoty są umieszczone nie w osi goleni dodatkowo występuje skręcenie osi powita tak że traci ona równoległość do obręczy. im siły te bardziej odkształcają widelec tym więcej energii nie jest pożytkowane na wytworzenie siły hamowania . W zacisku hamulca tarczowego te siły występują również ale ich działanie jest ograniczone do korpusu zacisku który jest bardzo sztywny i straty z tego tytułu są wielokrotnie niższe
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

ja te energie nie spożytkowaną na hamowanie mam gdzieś, skoro v-break potrafił mnie przerzucić przez kierownicę. Za mocny jest i się przez to potłukłem i za dużo siły mam w łapach. Więcej by sie mogło zmarnować tej energii...
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 21:04
ta siła to bezwładność masy całego roweru i rowerzysty. Wszystko jedno co kręci kołem. Nie zatrzymasz go chwytając za oś. Dzwignia to dzwignia. Dżwignia bliżej osi jest znacznie większa niż v-break na obręczy.
A druga siła to bezwładność obracającej się masy silnika. Magnesy obracają się i ważą np 4 kg, To jest młot, który wali w tarczę, a tarcza w mocowanie na widelcu. Młot, bo tarcza jest gwałtowna w hamowaniu. Ludzie czytajcie proszę... Może niejasno napisałem, to rozpisuję to samo jeszcze raz
magnesy waża te 4 kilo i obracają się i wala w tarcze tak jak tego usilnie chcesz jesli jest tarcza ale jesli jest piwot to wala w piwot
A jednak rower o identycznej masie rozpędzony do identycznej predkosci w identycznych warunkach majac hamulce tarczowe hydrauliczne wyhamuje skuteczniej niz w identycznej sytuacji identyczny rower ale z hamulcami v-brake
Obrazowo i w uproszczeniu tak mniej więcej wygląda siła hamowania tych hamulców: v brake ma niska siłe nacisku 2 jednostki i przykłąda ja do duzej dzwigni 10 jednostek co daje siłe 2x10=20 hamulec tarczowy hydrauliczny ma ogromna siłe nacisku 10 jednostek i przykłada ja do o wiele mniejszej dzwigni 5 jednostek suma sumarum 10x5=50 dlatego jakby kolega sambor nie czarował hydrauliczne układy hamulcowe sa skuteczniejsze od v-brake
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 21:20
ja te energie nie spożytkowaną na hamowanie mam gdzieś, skoro v-break potrafił mnie przerzucić przez kierownicę. Za mocny jest i się przez to potłukłem i za dużo siły mam w łapach. Więcej by sie mogło zmarnować tej energii...
HA tu jest pies pogrzebany ,skoro masz tyle pary ze wyciskasz wodę z kamieni to może .. hamuj na flinstona :D a swojej traumy z v-brake który przez licha modulacje siły hamowania nie jednego sponiewierał nie przenoś na tarczowe hamulce mi odpowiada hamowanie dwoma palcami i płynne dozowanie bez wysiłku siły hamowania , nie przekonuje ciebie już więcej bo rozumiem już twoja niechec do hamulców tarczowych choc nie rozumiem jak pobijany przez v-brake je dalej tak hołubisz, to jakiś toksyczny związek czy jak ;)
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:33 przez Inc0, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Wali w piwot, ale nie złamie widelca, bo siła jest 2-3 razy mniejsza. Wyłączę zaraz komputer, bo już mnie wkurza pisanie 3-ci raz tego samego. Skoro v-break na dobrych klockach potrafił mnie na prostej, asfaltowej ścieżce przerzucić przez kierownicę, to nic nie może skuteczniej hamować, żadna wymyślna 50 cm tarcza, bo się po prostu nie da. Już było za mocno. A hamuję zawsze obydwoma klamkami i wszystkich tego uczę.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Ja Tobie nie każę zmieniać hamulców, więc przestań pisać te filozofie. Idź spać spokojnie. Nie pojadę do Ciebie z nakazem założenia v-ek
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 21:33
Wali w piwot, ale nie złamie widelca, bo siła jest 2-3 razy mniejsza. Wyłączę zaraz komputer, bo już mnie wkurza pisanie 3-ci raz tego samego. Skoro v-break na dobrych klockach potrafił mnie na prostej, asfaltowej ścieżce przerzucić przez kierownicę, to nic nie może skuteczniej hamować, żadna wymyślna 50 cm tarcza, bo się po prostu nie da. Już było za mocno. A hamuję zawsze obydwoma klamkami i wszystkich tego uczę.
skoro zwykłe hamulce blokują koła w samochodzie to nic nie możne skuteczniej hamować po co mi abs tak wygląda twoje rozumowanie.
po pierwsze rozmiar max tarczy w rowerowej to fi=203mm i bliżej do tych twoich wymyślnych 50cm jest v-brejkowej obręczy :P a ze przeleciałeś przez kierownice na v-brake to nie dowód na UBP (Ultimate Brake Power) vbrake a raczej ewidentny brak kontroli nad siła hamowania . Pomyśl ! gdybyś miał i umiał się posługiwać tak wymyślnym urządzeniem jak hamulec hydrauliczny nie zaliczył byś tylez efektownej co nieprzyjemniej w skutkach "akrobacji" i nie było by tej całej dysputy.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

A kto tu mówi o ABS? Ja pi...
Jestem pewien, ze na tarczach przerzuciło by mnie tak samo, przy mniejszej sile na klamki, ułamek sekundy wcześniej. Znam hamowanie tarczami z motocykli
Po prostu fizyka tak działa - do pewnego momentu możesz hamować, potem tracisz na tylnym kole przyczepność, a masa musi polecieć do przodu, przez kierownicę. Koniec kropka, żadna modulacja nie pomoże, żaden ABS
Skomplikowana konstrukcja hydraulicznych hamulców to wada, nie zaleta
Dyskusja toczy się pod postem dot wyboru ramy, hamulców itd. Dopisałem o problemach z tarczami, w szczególności o łamaniu widelca.
Musiało Cię to dotknąć, bo wg moich postów v-ki nie ustępują tarczom jeśli chodzi o skuteczność hamowania, a wydałeś na nie pewnie kilka stów i nie możesz się może pogodzić z myślą, że nie są więcej warte od v-ek za 30 zł. Idź spać, nie produkuj już tych filozofii
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 22:16 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

Ah ta Polska zazdrość i zawiść :D . Tak mam tarczówki które kosztowały pare setek i wiesz co są warte każdej złotóweczki, nigdy mnie nie zawiodły a ni w błocie ani w deszczu ani na mrozie i przy długich stromych zjazdach nie zagotowały nigdy oleju ani nie wali z nich spalona guma :P a w szczególności nie rzuciły mnie facjata o asfalt co jakoś dziwnym trafem się tobie zdarzyło na v-brake za 30pln jak widac w zestawie zabrakło modulacji siły hamowania ale za te kase nie mozna zbyt wiele oczekiwać. Jeśli nie kumasz przykładu z abs to nie świadczy za dobrze o twojej umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Cieszę się. Widziałeś jak motocykliści staja na przednim kole? Fizyka. Jak Ci zajedzie drogę auto to przelecisz przez kierownicę, Gwarantuję Ci, ale nie życzę
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

20 lat jeżdżę na motocyklach :P i nie tłumacz sie z twojej kraksy rowerowej motocykowymi przypadkami zwłascza że tam v-brejków ponoc naj naj naj skuteczniejszych jakos nie uświadczy same paskudne łamacze widelcy tarczówy hydrauliczne ..o zgrozo wielo tłoczkowe i z abs ..obrzydliwośc :P
może admin wydzieli w jakies ustronne miejsce gdzie bedziemy kontynuować tą "kołysankę" , żeby nie zawalać koledze tematu off topem na 5 stron o wyższości "nurkowania w asfalt przez kierownice" nad "łamaniem widelca za parę setek"
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Nurkowanie przez kierownicę miałem raz w życiu bo hamowałem raptownie z powodu auta. To samo czeka każdy rower bez względu na hamulce, chyba że są są po prostu słabe. Nurkowanie to dowód ich skuteczności. Hamulec tarczowy nie ma żadnej cudownej mocy by nie przerzucić przez kierownicę gdy pociśniesz. Ja jeżdże motocyklami trzydzieści kilka lat jeśli już mamy porówywnać

Słusznie niech admin zwróci uwagę na mnożenie filoficznych postów. Ja już zwracałem uwagę. Łamanie widelcy to fakt ale mało kto rozumie dlaczego się łamią., a kolega nie potrafi znieść że tarcze mają tę wadę

Weź tru się człowieku odezwij z poradą, zaraz Cię ktoś zje... bo on ma to i to jest THE BEST!!! Będzie kluczył, wymyslał póki nie udowodni
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

nie tłumacz sie juz zmiażdzyłes klamke i poleciałes na twarz koniec epopei masz tu instruktazyk pierwszy z brzegu z YT z troski żeby ci sie to wiecej nie przytrafiło :P ofc to żaden to cud że tarczówki maja dobra a na pewno lepsza modulacje niz v-brake one poprostu tak maja z natury . No cóż może dlatego nie rozumiem dlaczego tarczówki łamią widelce bo nigdy mnie to nie spotkało ani nikogo kogo znam i o tym nie słyszałem taka to plaga ,podobnie jak ty nigdy nie słyszałes o modulacji siły hamowania dlatego zglebiwszy sie z v-brake z wielka gracja jak mniemam :P nie potrzebujesz tarczówek ok twój wybór ale nie wciskaj kitu że v-brake zawsze i wszędzie .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

Człowiek, porada ma być obiektywna. Ja mam w nosie na czym kto jeżdzi. Mam w nosie na czym sam jeżdżę ( w sensie ego). Znam i tarczówki i ich nie chcę, kupiłem je i nie zakładam, bo się dało założyć z tyłu piwoty. I mam pewność, że mi nie złamią ramy. Ty bronisz tarczówek jak niepodłegości Ukrainy. Nie znajdę Ci linku do złamanych widelcy, bo mam w nosie na czym kto jeździ. Niech się sam martwi jak złamie. Jak znajdzie ten wątek to zrozumie, jak nie znajdzie, to jego problem. Świata nie zbawię. Dobranoc
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: Inc0 »

sambor pisze:
31 sie 2018, 22:55
Człowiek, porada ma być obiektywna.
Najpierw wymagaj od siebie i się sam wysil na obiektywizm i nie doradzaj ludziom nieodpowiednich hamulców do szybkich i nie lekkich konstrukcji jakimi są e-bike tylko dlatego że sam takie masz i mimo tego że cie sponiewierały. Gdyby rzecz była jakie hamulce do roweru miejskiego trekingowego bez wahania v-brake bym polecił w pierwszej kolejności a jak kasy zbywa tarczówki czemu nie? bo co? bo za mocne? sam sobie przeczysz raz mówisz że nie ma mocniejszych niż v-brake a za chwile że tarczówki sa za mocne dlatego v-brake , że lamia niby wahacze/widelce jesli widelec ma możliwość zamontowania tarczówki to producent przewidział juz w procesie projektowania siły jakie generuje ten typ hamulca i określił jak duża tarcze dopuszcza w swojej konstrukcji co jest zawarte w instrukcji obsługi .
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

pisałem kilka razy - v-b reak jest mocny i bardzo dobry. Najlepszy dowód, ze w następnej konstrukcji sam go zakładam i nie z oszczędności. Przestań człowiek męczyć tyłek. Wyłączam z obserwacji ten wątek. nie chce mi się już prostować wypowiedzi co ja pisałem, że sobie zaprzeczałem itd. Innych oszukasz, siebie oszukasz, fizyki nie oszukasz

Producent człowieku nie przewidział, ze założysz silnik 8 kg z 4 kg obracających bezwładnie magnesów po promieniu 15 cm. Nie da się jakoś wyłączyć ludzi niekumatych? Przecież to już pisałem...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 23:55 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Rower Elektryczny 1500w - dopinanie szczegółów przed zakupem

Post autor: sambor »

nota bene mnie by wystarczyło przemyślenie sprawy po przeczytaniu tego watku. Cienka aluminiowa rurka ma przyjąć uderzenie blisko centrum pochodzące z ciężkiej bezwładnej masy. Dla mnie oczywiste, że będą naprężenia potężne i może złamać. To jest dla mnie oczywiste bez dowodów. Dla tych co mają problem z ego nie będzie zrozumiałe nawet z dowodami
ODPOWIEDZ