Rower w zestawem do konwesji "bionx"

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
joachim56
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 sie 2018, 5:27

Rower w zestawem do konwesji "bionx"

Post autor: joachim56 »

Jeszcze raz Witam. O swoich planach napisalem tutaj: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=44&t=1477
Po przewertowniu tego wątku: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=5&t=346 doszedłem do wniosku, że "na początek" to chyba faktycznie, lepiej bedzie rozejrzeć się za jakim gotowcem. Oczywiście w wesji "budżet".
Z forumowych dyskusji doszedłem do wniosku, że jakieś perspektywy ma gotowy e-bike z silnikiem Bionx. Jak fabryczne sterowanie trafi.. to zawsze mozna wydłubać orginalny sterownik z koła, zastąpić go zewnętrznym etc. ..
Zdarzyła się taka sztuka: Obrazek
Jak widać, zestaw bionx zamontowany w treku, 250wat, Bateria 10s6p 37volt, 9,6 Ah. Napęd jako wspomaganie. I tak jak tylko oryginalny system będzie działał, ma zostać. Wynika to ze specyfiki mojego użytkowania.
Sorry za przydługi wstęp, bo w sumie nie o tym chciałem pisać.

Chodzi o baterię, a w zasadzie o wymianę ogniw. Obecny zasięg na wspomaganiu to 30km na trzecim stopniu. Czyli słabo. Doświadczeni w temacie może coś podpowiedzą.
W tym blogu: https://syonyk.blogspot.com/2015/06/bio ... rdown.html gość już trochę wyjaśnił. Moja bateria jest dokładnie taka sama. Ogniwa w baterii to Sony US18650V o pojemności 1600mAh, 60 szt.
Na tym samym, blogu w innym dziale: https://syonyk.blogspot.com/2015/08/reb ... -pack.html
gość wziął się za ich wymienianie na ogniwa Sony US18650V3 o pojemności 2250mAh. Używki można w Polsce znależć.
Bms-a tam nie ma, cała idea opiera się na specyfice chemii w ogniwach li-mn- podobno napięcia w nich się nie rozjeżdżają.

A więc pytanie, a raczej pytania:

-Brnąć w to czyli wymienić moje ogniwa na te nowsze Sony US18650V3,
czy zrobić tak jak to obecnie można : nabyć używane ogniwa od dostawców na forum, maksymalnej pojemności w okolicach 3000mAh, do tego ten Bms: https://pl.aliexpress.com/item/Deligree ... autifyAB=0 akurat ten ma wspólne przewódy na ładowanie i rozładowanie. Hamowaniem silnikiem niech oryginalny sterownik sie zajmuje- działa to w bionxie świetnie. W ogóle moim zdaniem wspomaganie w systemie Bionx działa perfekcyjnie, gdyby nie ten zasięg..............
Bateria ze zględu na brak miejsca na bms w obudowie musiałaby być mniejsza, 10s5p- ciasno w tej obudowie- bardzo.
Powstałoby około 20mm miejsca z długości na bms. Ponadto całość może udałoby się zapakować w koszyk- pomierzę to jeszcze.
Sumaryczna pojemność i tak będzie większa od fabryczne, i to o wiele.

-Czy na czas wymiany ogniw podłączyć całość pod zewnętrzne zasilanie, jak to na forum pisano, czy dla tego układu jest to zbędne?.

Sorry za lamerskie w sumie pytania, ale chodzi mi o nadanie "kierunków" co dalej.
Doświadczeni forumowicze może coś podpowiedzą......
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Rower w zestawem do konwesji "bionx"

Post autor: GrzegorzS »

Albo wymieniasz same ogniwa o ile potrafisz, albo przerabiasz całość na uniwersalna elektryfikację.
Ja preferuje tą drugą wersję.
Jak ty chcesz zamontować tego bms-a do oryginalnej instalacji?
tu masz przykład przeróbki:
https://www.olx.pl/oferta/rower-elektry ... vz1Pc.html
ODPOWIEDZ