Ultra lekka elektryfikacja

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: WojtekErnest »

Pamietaj ze bedziesz b.czesto jechal na max, ruszal z max prądem. Nie radze robic mniej niz 3P a nawet 4P.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: PoulN »

sannis pisze:
25 wrz 2018, 18:30
PoulN pisze:
25 wrz 2018, 18:22
Oo właśnie taki Q128 był by idealny, jeszcze jakby używkę dostać, bylo by taniej...
No to zdradzę Ci tajemnicę:
https://bmsbattery.com/ebike-kit/775-q1 ... e-kit.html

I idź na kompromis i zrób 3P:)
I chyba nic lepszego/ tańszego nie znajde.

Przeznaczenie, to spokojne przemieszczanie, w zasadzie korba + manetka od czasu do czasu np. pod wiatr :) lub najlepiej PAS na średnim wspomaganiu,.. i tu chyba 2p da radę z VTC5 na max parę-naście km zasięgu? bo prądowo przeciążone niebędą.., ale jeśli jest coś, o czym nie wiem, to i te 3p przełknę
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 965
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: Yin »

PoulN pisze:
25 wrz 2018, 20:32
bo prądowo przeciążone niebędą.., ale jeśli jest coś, o czym nie wiem, to i te 3p przełknę
Przełknij te 4p albo lepiej i 5.

Przeczytaj:
http://ebike.nexun.pl/liion-jak-zbudowac-akumulator/

Szczególnie punkt z obalaniem mitu.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: PoulN »

Przeczytałem cały blog ;)
Nie chcę uprawiać jakiejś herezji, ale skoro ogniwa te mają maksymalny ciągły rozładowania 20A, to 8,5A chyba nie powinno wpłynąć drastycznie na ich żywotność..?

12:50 min, o dokładnie takiej samej wartości nawet jest mowa ;)

Robiąc ew. 10s3p, przy 17A, wychodzi juz 5,5A na ogniwo, więc już ze spoorym zapasem..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 965
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: Yin »

Im większy zapas przyjmiesz na ogniwo tym dłużej bateria Ci posłuży. Moim zdaniem różnica wagowa w na 1 czy 2p w konfiguracji na 10s jest na tyle mała zarówno wagowo jak i cenowo że szedłbym bez wahania w więcej p. Druga sprawa to noty katalogowe dla pojedynczych ogniw a dla baterii - w rowerowym aku ogniwa grzeją się od siebie więc mają gorsze warunku pracy niż w warunkach laboratoryjnych. Kolejna sprawa to zawyżanie prądów przez producentów, poszukaj testów Tasa. No ale to Twoja maszyna, zawsze możesz opisać dla potomnych ile taka (10s3p) konfiguracja wytrzymała.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: PoulN »

Właśnie poradami/ opiniami Tas'a się tu posiłkuję np. link do filmu Tab'y powyżej ;)

Tak, wiem producenci zawsze podają parametry przy pracy ogniwa w "pojedynkę", w pakiecie ze względu na temp. trzeba brać poprawkę stąd 50% przy planowaniu..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: Rugos »

Już nie przesadzajcie, 3p na VTC 5 przy 17A nawet się nie zająknie. Te ogniwa na luzie wytrzymują 7-8A w pakiecie. 2p to rzeczywiście mało ale 3p na luzie wystarczy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: tkoko »

Jeżeli ma to być "rowerek po bułki", to silnik przekładniowy z wolnobiegiem 200-250watt na przednie koło ~2kg (mniej wat to najczęściej lżejszy silnik i mniejszy pobór prądu), bateria taka jak zamierzasz, PAS i LCD. Całość razem ze sterownikiem ~1.5kg. Osobiście połączyłbym baterię ze sterownikiem i BMS'em w jedną część zamontowaną pod tylnym bagażnikiem, z możliwością wyjmowania całości. Jeżdżąc na PAS'ie trwałość baterii jest porównywalna do nieużywanej baterii (opis w innym wątku).
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: elektrotonus »

Mi padła jedna cela z baterii 13S3p na panasonikach PF. Rower z silnikiem przekładniowym. Sterownik mały, więc zakładam, że max 15 A. Jak naprawię pakiet to w końcu podepnę watomierz by poznać ile A zasysa faktycznie.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: WojtekErnest »

No bo to zależy ILE czasu idzie max prąd. Im słabszy silnik/sterownik, no to 'watownica' w głowie działa :-) i jęzdzimy na full. A wtedy przy 17A aku 3P
wcale nie będzie letnie...
Fabrycznych pakietów 10S3P czyli 42V/17A -> do silników 250W, z mocą chwilową 600 W, nie spotkałem.
Mimo że mają PAS, 4P to minimum.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Ultra lekka elektryfikacja

Post autor: ximad »

Ja mam 4p z sanyo GA i sterownik 20a, zazwyczaj podczas jazdy idzie ok 450-500w czyli ok12a, po dość płaskim mieście.
Nie wyobrażam sobie mieć mniejszego pakietu ze względu na zasięg (teraz trase mam ok 22km i aku spada do połowy i już prędkość max spada znacznie) i przysiad napięcia jak się robi zimniej, w tym tygodniu jechałem przy 3 stopniach rankiem i czułem że gorzej sobie aku radzi niż jak było 20+ stopni. Przy 3p przysiad pewnie będzie większy, chyba że Twoje ogniwa lepiej sobie radzą w takich warunkach.

Co do samego zestawu to ja właśnie jeżdżę takim dość mały silnikiem przekładniowym, prawie go nie widać, aku starałem się zespolić z ramą żeby nie rzucało się w oczy i generalnie nikt nie zwraca na rower uwagi, jest dosyć dyskretna elektryfikacja.
Jednak kosztem dźwięku, przekładniówke słychać i nic na to nie poradzisz.
ODPOWIEDZ