Ultra lekka elektryfikacja
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Pamietaj ze bedziesz b.czesto jechal na max, ruszal z max prądem. Nie radze robic mniej niz 3P a nawet 4P.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Ultra lekka elektryfikacja
I chyba nic lepszego/ tańszego nie znajde.sannis pisze: ↑25 wrz 2018, 18:30No to zdradzę Ci tajemnicę:
https://bmsbattery.com/ebike-kit/775-q1 ... e-kit.html
I idź na kompromis i zrób 3P:)
Przeznaczenie, to spokojne przemieszczanie, w zasadzie korba + manetka od czasu do czasu np. pod wiatr lub najlepiej PAS na średnim wspomaganiu,.. i tu chyba 2p da radę z VTC5 na max parę-naście km zasięgu? bo prądowo przeciążone niebędą.., ale jeśli jest coś, o czym nie wiem, to i te 3p przełknę
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 965
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Przełknij te 4p albo lepiej i 5.
Przeczytaj:
http://ebike.nexun.pl/liion-jak-zbudowac-akumulator/
Szczególnie punkt z obalaniem mitu.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Przeczytałem cały blog
Nie chcę uprawiać jakiejś herezji, ale skoro ogniwa te mają maksymalny ciągły rozładowania 20A, to 8,5A chyba nie powinno wpłynąć drastycznie na ich żywotność..?
12:50 min, o dokładnie takiej samej wartości nawet jest mowa
Robiąc ew. 10s3p, przy 17A, wychodzi juz 5,5A na ogniwo, więc już ze spoorym zapasem..
Nie chcę uprawiać jakiejś herezji, ale skoro ogniwa te mają maksymalny ciągły rozładowania 20A, to 8,5A chyba nie powinno wpłynąć drastycznie na ich żywotność..?
12:50 min, o dokładnie takiej samej wartości nawet jest mowa
Robiąc ew. 10s3p, przy 17A, wychodzi juz 5,5A na ogniwo, więc już ze spoorym zapasem..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 965
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Im większy zapas przyjmiesz na ogniwo tym dłużej bateria Ci posłuży. Moim zdaniem różnica wagowa w na 1 czy 2p w konfiguracji na 10s jest na tyle mała zarówno wagowo jak i cenowo że szedłbym bez wahania w więcej p. Druga sprawa to noty katalogowe dla pojedynczych ogniw a dla baterii - w rowerowym aku ogniwa grzeją się od siebie więc mają gorsze warunku pracy niż w warunkach laboratoryjnych. Kolejna sprawa to zawyżanie prądów przez producentów, poszukaj testów Tasa. No ale to Twoja maszyna, zawsze możesz opisać dla potomnych ile taka (10s3p) konfiguracja wytrzymała.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Właśnie poradami/ opiniami Tas'a się tu posiłkuję np. link do filmu Tab'y powyżej
Tak, wiem producenci zawsze podają parametry przy pracy ogniwa w "pojedynkę", w pakiecie ze względu na temp. trzeba brać poprawkę stąd 50% przy planowaniu..
Tak, wiem producenci zawsze podają parametry przy pracy ogniwa w "pojedynkę", w pakiecie ze względu na temp. trzeba brać poprawkę stąd 50% przy planowaniu..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Już nie przesadzajcie, 3p na VTC 5 przy 17A nawet się nie zająknie. Te ogniwa na luzie wytrzymują 7-8A w pakiecie. 2p to rzeczywiście mało ale 3p na luzie wystarczy.
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Jeżeli ma to być "rowerek po bułki", to silnik przekładniowy z wolnobiegiem 200-250watt na przednie koło ~2kg (mniej wat to najczęściej lżejszy silnik i mniejszy pobór prądu), bateria taka jak zamierzasz, PAS i LCD. Całość razem ze sterownikiem ~1.5kg. Osobiście połączyłbym baterię ze sterownikiem i BMS'em w jedną część zamontowaną pod tylnym bagażnikiem, z możliwością wyjmowania całości. Jeżdżąc na PAS'ie trwałość baterii jest porównywalna do nieużywanej baterii (opis w innym wątku).
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Mi padła jedna cela z baterii 13S3p na panasonikach PF. Rower z silnikiem przekładniowym. Sterownik mały, więc zakładam, że max 15 A. Jak naprawię pakiet to w końcu podepnę watomierz by poznać ile A zasysa faktycznie.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ultra lekka elektryfikacja
No bo to zależy ILE czasu idzie max prąd. Im słabszy silnik/sterownik, no to 'watownica' w głowie działa i jęzdzimy na full. A wtedy przy 17A aku 3P
wcale nie będzie letnie...
Fabrycznych pakietów 10S3P czyli 42V/17A -> do silników 250W, z mocą chwilową 600 W, nie spotkałem.
Mimo że mają PAS, 4P to minimum.
wcale nie będzie letnie...
Fabrycznych pakietów 10S3P czyli 42V/17A -> do silników 250W, z mocą chwilową 600 W, nie spotkałem.
Mimo że mają PAS, 4P to minimum.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
- Lokalizacja: Poznań
Re: Ultra lekka elektryfikacja
Ja mam 4p z sanyo GA i sterownik 20a, zazwyczaj podczas jazdy idzie ok 450-500w czyli ok12a, po dość płaskim mieście.
Nie wyobrażam sobie mieć mniejszego pakietu ze względu na zasięg (teraz trase mam ok 22km i aku spada do połowy i już prędkość max spada znacznie) i przysiad napięcia jak się robi zimniej, w tym tygodniu jechałem przy 3 stopniach rankiem i czułem że gorzej sobie aku radzi niż jak było 20+ stopni. Przy 3p przysiad pewnie będzie większy, chyba że Twoje ogniwa lepiej sobie radzą w takich warunkach.
Co do samego zestawu to ja właśnie jeżdżę takim dość mały silnikiem przekładniowym, prawie go nie widać, aku starałem się zespolić z ramą żeby nie rzucało się w oczy i generalnie nikt nie zwraca na rower uwagi, jest dosyć dyskretna elektryfikacja.
Jednak kosztem dźwięku, przekładniówke słychać i nic na to nie poradzisz.
Nie wyobrażam sobie mieć mniejszego pakietu ze względu na zasięg (teraz trase mam ok 22km i aku spada do połowy i już prędkość max spada znacznie) i przysiad napięcia jak się robi zimniej, w tym tygodniu jechałem przy 3 stopniach rankiem i czułem że gorzej sobie aku radzi niż jak było 20+ stopni. Przy 3p przysiad pewnie będzie większy, chyba że Twoje ogniwa lepiej sobie radzą w takich warunkach.
Co do samego zestawu to ja właśnie jeżdżę takim dość mały silnikiem przekładniowym, prawie go nie widać, aku starałem się zespolić z ramą żeby nie rzucało się w oczy i generalnie nikt nie zwraca na rower uwagi, jest dosyć dyskretna elektryfikacja.
Jednak kosztem dźwięku, przekładniówke słychać i nic na to nie poradzisz.