Czujnik PAS do starego holendra.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Leży i tylko kurz na nim osiada,więc jeżeli potrzebny ,dostaniesz gratis Wyślij na maila adres.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 2018, 9:58
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Serdeczne podziękowania dla kolegi tatar. To naprawdę piękna sprawa. Mam jeszcze takie pytania do doświadczonych użytkowników. Jaki mielibyście pomysł skutecznego unieruchomienia tego obracającego się dysku. Nie chciałbym zakładać obudowy łańcucha (która ma otwory do ustalenia) z przyczyn praktycznych. Łatwiej jest kontrolować stan łańcucha, rozpiąć go i przemyć. Myślałem uchwycić go plastikową obejmą, ale nie ma żadnych wystających kształtów.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Wykorzystaj metalowe mocowanie od osłony łańcucha-taka blacha zakładana pod miskę suportu.Jeden otwór ustalający.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 2018, 9:58
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Może być.PAS wysłałem Pocztą Polską/priorytet/,więc jutro u Ciebie.Nic mi nie jesteś winien, wpłać za przesyłkę na konto naszego corocznego zlotu i jesteśmy kwita
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Odkopię bo podobne klimaty - wpadł w ręce fabryczny rowerek 28" na podzespołach DAPU (silnik, sterownik, pas - wszędzie logo DAPU)
Bateryjka (36v) działa, "panel kontrolny" się włącza (można ustawić siłę wspomagania) no i to by było na tyle. Silnik nie rusza / nie wspomaga.
Jest tam taki PAS na 4 przewody (czerwony, czarny, brązowy, niebieski)
I na logikę on pierwszy podejrzany.
Na włączonej bateryjce napięcia są 5V lub 2.5V.
Jak dziada sprawdzić ?
Bateryjka (36v) działa, "panel kontrolny" się włącza (można ustawić siłę wspomagania) no i to by było na tyle. Silnik nie rusza / nie wspomaga.
Jest tam taki PAS na 4 przewody (czerwony, czarny, brązowy, niebieski)
I na logikę on pierwszy podejrzany.
Na włączonej bateryjce napięcia są 5V lub 2.5V.
Jak dziada sprawdzić ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
W module PAS mogą ew. paść czujniki Hall'a (choć trzeba im w tym dopomóc). Jeżeli chcesz mieć pewność, że ten element jest sprawny, zainstaluj nowe czujniki w miejsce obecnych (oznaczenia modelu znajdziesz na starych elementach). Niemniej nie jest to zalecana metoda, może się okazać, że cały moduł PAS jest sprawny, a problem leży w innym miejscu. Możesz też podłączyć zasilanie do tego modułu i sprawdzać, co się dzieje na wyjściach przy przesuwaniu obok czujników magnesu. Testuj ruch magnesu w obie strony.
-
- Forumowicz
- Posty: 4991
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Ze zdjęcia wynika że są tam dwa hale. Aby je sprawdzić, podłącz napięcie do modułu (zapewne ~4V), znajdź na nóżkach obu hali "+" i "-", a następnie do wolnej nóżki i masy podłącz miernik, i przyłóż magnes, jednym lub drugim biegunem. Jeżeli napięcie na tej nóżce (w obu halach) zmienia się po dotknięciu magnesa, to raczej czujnik PAS jest sprawny.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 gru 2020, 14:49
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
Czy ktoś wie czy ten czujnik hala moge zastąpić jakimś inny mczujnikiem??? obsluży inny mój sterownik??Rysiekkk pisze: ↑13 sie 2020, 7:30Odkopię bo podobne klimaty - wpadł w ręce fabryczny rowerek 28" na podzespołach DAPU (silnik, sterownik, pas - wszędzie logo DAPU)
Bateryjka (36v) działa, "panel kontrolny" się włącza (można ustawić siłę wspomagania) no i to by było na tyle. Silnik nie rusza / nie wspomaga.
Jest tam taki PAS na 4 przewody (czerwony, czarny, brązowy, niebieski)
I na logikę on pierwszy podejrzany.
Na włączonej bateryjce napięcia są 5V lub 2.5V.
Jak dziada sprawdzić ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Czujnik PAS do starego holendra.
To mogą być takie czujniki Hall'a:
https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet ... SS441.html
Możesz podłączyć do samego czujnika zasilanie +5V (no i masę), a na wyjściu podłączasz multimetr (napięcie stałe) i obserwuj wyniki przesuwając przed Hall'em jakiś magnes (bardzo dobre są małe neodymowe). Przesuwasz prostopadle do wyprowadzeń czujnika, najpierw w lewo, potem w prawo. Są czujniki reagujące tylko na jeden kierunek. Większość jednak reaguje na oba kierunki i wtedy stosuje się dwa Hall'e oraz prosty układ logiczny wykrywający poprawny kierunek obrotu koła/pedałów. Na forum jest mój projekt takiego modułu czujnika Hall pod suport pedałowy Octalink. Czujnik może także reagować tylko na konkretną stronę magnesu (wtedy nazywamy go unipolarnym).
https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet ... SS441.html
Możesz podłączyć do samego czujnika zasilanie +5V (no i masę), a na wyjściu podłączasz multimetr (napięcie stałe) i obserwuj wyniki przesuwając przed Hall'em jakiś magnes (bardzo dobre są małe neodymowe). Przesuwasz prostopadle do wyprowadzeń czujnika, najpierw w lewo, potem w prawo. Są czujniki reagujące tylko na jeden kierunek. Większość jednak reaguje na oba kierunki i wtedy stosuje się dwa Hall'e oraz prosty układ logiczny wykrywający poprawny kierunek obrotu koła/pedałów. Na forum jest mój projekt takiego modułu czujnika Hall pod suport pedałowy Octalink. Czujnik może także reagować tylko na konkretną stronę magnesu (wtedy nazywamy go unipolarnym).