Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2018, 22:39
- Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa
Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Witam,
Ogólnie tematem interesuję się już dłuższy czas, śledzę forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie?
Silnik Bionx 1gen przerobiony, do tego kontroler 48V do 35A 800w Jazda tylko na manetce po równym terenie, dojazdy do pracy. Chciałbym mieć minimum 35km zasięgu.I teraz pytanie co do baterii? Czy pakiet 13s5p będzie ok czy lepiej zaopatrzeć się w 13s6p ogniwa LGGBMG1 2900 mAh lub jak budżet pozwoli to Sanyo 3450mAh. mam ograniczone miejsce co do baterii.
Proszę doświadczone osoby o komentarz
Pozdrawiam
Ogólnie tematem interesuję się już dłuższy czas, śledzę forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie?
Silnik Bionx 1gen przerobiony, do tego kontroler 48V do 35A 800w Jazda tylko na manetce po równym terenie, dojazdy do pracy. Chciałbym mieć minimum 35km zasięgu.I teraz pytanie co do baterii? Czy pakiet 13s5p będzie ok czy lepiej zaopatrzeć się w 13s6p ogniwa LGGBMG1 2900 mAh lub jak budżet pozwoli to Sanyo 3450mAh. mam ograniczone miejsce co do baterii.
Proszę doświadczone osoby o komentarz
Pozdrawiam
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Żeby miec 35 km zasiegu to wystarczy pakiet 500Wh.Ale w rowerze 20'' trudno jest sensownie upchnac wiecej jak 60-65 ogniw. I wystarcza pakiet 10S.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Pierwsza generacja Bionxa była trochę ,,paliwożerna'',może więc pojemniejsza bateria?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Ż drugiej strony na 20'' szybko jechać się nie da..
Będę coś podobnego (Tranz) składał więc sprawdzę z dwoma różnymi pakietami, czyli 10S5P i 10S6P. Chociaż jeśli skladaczek będzie miał przerzutke w piascie, i zebatke 16-18z, to da się 'parę' km tym zrobić:-)
Będę coś podobnego (Tranz) składał więc sprawdzę z dwoma różnymi pakietami, czyli 10S5P i 10S6P. Chociaż jeśli skladaczek będzie miał przerzutke w piascie, i zebatke 16-18z, to da się 'parę' km tym zrobić:-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Szybko może aż tak nie,Ja na swoim 20''osiągam/gdybym chciał /coś ok.60km/h,a nie jest to granica możliwości
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Pod pionowa ścianę to on teraz wjedzie/po modyfikacjach/
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Bionx i który kontroler wybrać na koło 20" ?
Na podstawie moich doświadczeń:
- przerobiony silnik Bionx "okrąglak" (rozumiem, że to 1 gen.) + aku 10s5p realnie ok. 16Ah (ogniwa NCR18650B) + sterownik blokowy 25A max. (realnie 21A),
- prędkość max. nieco ponad 35 km/h przy kole 26" (przy pakiecie 48V i kole 20" powinieneś mieć podobną prędkość),
- dojazdy do pracy, po płaskim 50/50 twarda droga szutrowa i asfalt,
- dystans tam i z powrotem ok. 25-26 km; prędkości do 25-27km/h max.
- zużycie 4,5-6 Ah w zależności od wspomagania, wiatru...
Przy spokojnej jeździe z jakimś tam wspomaganiem, trasa ok. 50km na powyższym zestawie to nie problem.
Moim zdaniem, jeżeli będziesz rozsądnie operował manetką, to pakiet 13s5p starczy spokojnie (jeżeli chodzi o zasięg),
ale prądowo, przy mocniejszym 'gazowaniu' na tym sterowniku (35A) to przyda się nawet 7-8p.
LG MG1 nie są bardzo 'wysoko-prądowe' i 3A ciągłego prądu raczej bym nie przekraczał.
Jeszcze jedno:
ten silnik może być trochę słaby mechanicznie na zasilanie 48V i 35A.
- przerobiony silnik Bionx "okrąglak" (rozumiem, że to 1 gen.) + aku 10s5p realnie ok. 16Ah (ogniwa NCR18650B) + sterownik blokowy 25A max. (realnie 21A),
- prędkość max. nieco ponad 35 km/h przy kole 26" (przy pakiecie 48V i kole 20" powinieneś mieć podobną prędkość),
- dojazdy do pracy, po płaskim 50/50 twarda droga szutrowa i asfalt,
- dystans tam i z powrotem ok. 25-26 km; prędkości do 25-27km/h max.
- zużycie 4,5-6 Ah w zależności od wspomagania, wiatru...
Przy spokojnej jeździe z jakimś tam wspomaganiem, trasa ok. 50km na powyższym zestawie to nie problem.
Moim zdaniem, jeżeli będziesz rozsądnie operował manetką, to pakiet 13s5p starczy spokojnie (jeżeli chodzi o zasięg),
ale prądowo, przy mocniejszym 'gazowaniu' na tym sterowniku (35A) to przyda się nawet 7-8p.
LG MG1 nie są bardzo 'wysoko-prądowe' i 3A ciągłego prądu raczej bym nie przekraczał.
Jeszcze jedno:
ten silnik może być trochę słaby mechanicznie na zasilanie 48V i 35A.