Czujnik PAS

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Witam wszystkich, mam pytanie bo słyszałem że czujnik PAS może zadziałać bez displaya lecz czy wiadomo jak będzie wspomagać (mocno słabo czy średnio) , dzięki za pomoc (jeżeli taka będzie)
KRAKÓW
Awatar użytkownika
krzychu666
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Czujnik PAS

Post autor: krzychu666 »

tak mają sterowniki serii GT jedzie się bardzo źle bo przy każdym przekręceniu korby jedzie się coraz szybciej aż do Vmax /zależ jak masz ustawiony przełącznik prędkości,przełożenie / :P
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

krzychu666 pisze:
30 gru 2018, 16:27
tak mają sterowniki serii GT jedzie się bardzo źle bo przy każdym przekręceniu korby jedzie się coraz szybciej aż do Vmax /zależ jak masz ustawiony przełącznik prędkości,przełożenie / :P
Ja GT nie mam raczej , wszystko na sterowniku jest po chińsku.. a czy z tym sterownikiem by działało podobnie czy jest konieczny zakup displaya co w moim przypadku również innego sterownika
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik PAS

Post autor: tatar »

Jeżeli masz wejście na PAS,bez wtyczki do displeya,musi działać.Z jaką siłą będzie wspomagać trudno określić,zależy to od sterownika/ilość magnesów,budowa sterownika/
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Do displaya chyba nie mam, nie wygląda mi na to patrząc na przewody
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Ja nie chcę się bawić manetką wolę tylko PAS przy użyciu silnika 250w , siły mięśni też chcę używać (całkiem tania jest)
KRAKÓW
grafffik

Re: Czujnik PAS

Post autor: grafffik »

mówi się dziękuje za wytłumaczenie ;)
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Zapomniałem aczkolwiek w pierwszej wypowiedzi już podziękowałem :)
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik PAS

Post autor: tatar »

Silnik 250W,jeżeli jest przekładniowy,nie jest wbrew pozorom słabym silnikiem.Czasami warto pójść na kompromis i założyć/jeżeli kablotechnika sterownika pozwala/,i PAS i manetkę.Jedno i drugie ma swoje zalety.Z nogą w gipsie czy uszkodzonym chwilowo stawem ,raczej średnio się pedałuje,a możliwość wyboru rodzaju napędu jest. :D
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Właśnie odnalazłem schemat przewodów tego sterownika i wogóle on chyba ma tylko przewód do manetki :(
Załączniki
Screenshot_2018-12-27-16-36-21.png
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Kurde bombel no to narazie będzie manetka a później sterownik idzie out i kupię ten zestaw sterownik+ display LED, dzięki za pomoc
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Ostatnie pytania mam: czy muszę kupować manetkę ze stacyjką żeby to odpalać czy bez stacyjki, co to self study i to speed isghiel?
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Mariusz_p »

Self study - to samo nauka sterownika. Jak połączysz kabelki i podłączysz sterownik do zasilania sam wykryje ustawienia faz i halli w silniku. Bardzo przydatna opcja. Oszczędza czasu na szukaniu właściwej kombinacji.
Drugi przewód to prawdopodobnie ogranicznik mocy do ustawowych 25km/h ale ręki uciąć sobie nie dam. Chyba jakiś błąd w tłumaczeniu.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Dobra czyli jak będę odpalać ten system to podłączę to self study, czyli jak nie będę podłączać tego drugiego (speed coś tam) to będzie prędkość max taka jaką silnik zrobi na 100% swojej mocy tak? Bardzo bym był wdzięczny za info co do tej manetki czy musi być ze stacyjką czy nie ,Dzięki za info bo ja zielony w tym :D
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Mariusz_p »

Manetka ze stacyjką ma nic do tego. Stacyjka po prostu rozłącza działanie manetki. Manetka bez stacyjki też będzie działać bez problemu.
Co do kabelka to sam zobaczysz jak będzie działać. Normanie jest tak, że na nie połączonych sterownik daje maksa, ale może Chińczyk miał inną wizję :P
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Chodziło mi o manetkę z włącznikiem systemu widziałem tam prezentacje rapidów lub innych to tam system nie działał do póki nie włączyli jakimś przyciskiem, ja to myślałem że to potrzebny jakiś włącznik jest. To fajnie jeżeli to powinno zadziałać zwykła manetka bo te z włącznikami to są tak brzydkie (według mnie) :D
Załączniki
500_500_productGfx_1fd5cdc38ee752abc1ca130f1593febc.jpg
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Czujnik PAS

Post autor: Mariusz_p »

To działa na zasadzie włącz / wyłącz.. Wpinając stacyjkę lub przewód przełącznika od takie maneki do sterownika tak to właśnie będzie działało.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Dobra zamawiam zwykła manetkę i będzie grać gitara bez jakiś szmerów bajerów włączników i wyłączników, dzięki za pomoc ;)
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czujnik PAS

Post autor: Yasiu77 »

speed isghel to jest do pomiaru prędkości i możesz to pominąć. Do silnika podłączasz 3 x motor+ hall sensor, kolorami podłączasz
throttle to manetka- w kupionej u nas manetce możesz mieć zamiast zielonego biały
Power - wiadomo zasilanie czerwony gruby plus, czarny minus, czerwony cienki podłączany do grubego plusa to jest właśnie stacyjka czy np. włącznik. Warto jakiś jeden mieć by Ci ktoś nieupoważniony nie odjechał lub w coś wjechał :)
brake high -tu nie jestem pewien bo regeneracja stanem wysokim to powinien być jeden przewód a tu są dwa, to może być po ich zwarciu hamowanie regeneracyjne albo po prostu odcięcie zasilania sterownika ale to są raczej żółto czarne i to idzie do klamek hamulcowych . Zewrzesz później i zobaczysz czy hamuje koło czy po prostu wyłącza zasilanie

Jka wszystko podepniesz i dasz manetką gaz i koło np drży lub kręci w złą stronę to wtedy wykorzystujesz samonaukę, self study. Łączysz je na chwilę i koło powinno zmienić obroty a następnie rozłączasz i gotowe.

jak coś pokręciłem to proszę wybaczyć i poprawić. Nie jestem za dobry w te klocki no i już późno i parę % wpadło :P
tutaj o wiele jaśniej i więcej info :) http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryk ... ver-1500w/ Schematu szukaj
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Dzięki za dużo info, stacyjka jest przydatna, Póki co mój e bike będzie biedny ale z czasem będzie modyfikowany w właśnie wyświetlacz już LCD.Mam nadzieję że nie zachoruję na watowicę (tak?)
KRAKÓW
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Czujnik PAS

Post autor: tkoko »

Uporządkuję trochę informację na temat PAS'a
Po pierwsze, to sterownik musi mieć "funkcję" PAS, czyli musi mieć przewody do podłączenia PAS'a

Obrazek

Po drugie, sam "czujnik" PAS'a (np. liczba magnesów), musi być "dobrany" do konkretnego sterownika, gdyż sterownik z czujnikiem np. z 5 magnesami, inaczej będzie "reagował" niż np. z 12 magnesami. Tutaj najlepiej dobrać doświadczalnie liczbę magnesów do sterownika, i swoich preferencji jazdy (możemy mieć 12, 6, 4, 3 magnesy w tarczy)

Po trzecie, sam sterownik z PAS'em niekoniecznie potrzebuje wyświetlacza LCD lub LED, wystarczy że ma gniazdo 3 speed, LED, lub LCD. Tam po podaniu odpowiedniego napięcia (połączeniu odpowiednich przewodów) można uzyskać różny poziom wspomagania podczas jazdy (różną moc na silniku).

Po czwarte, wyłącznik na manetce służy do "wyłączenia" sterownika i podobnie jak w przypadku PAS'a sterownik musi mieć gniazdo do jego podłączenia. Sterowniki które mają gniazda LCD/LED mają wyłączanie bezpośrednio na gnieździe LCD/LED.

Jeszcze jedno. w starszych konstrukcjach występowały sterowniki z "pseudo PAS'ami" które uruchamiały manetkę.
Załączniki
sterownik.jpg
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Czujnik PAS

Post autor: Zxc843 »

Dzięki za skupienie i dodanie informacji o PAS'ie według mnie bardzo przydatna wypowiedź dla początkujących (czyli np. mnie)
KRAKÓW
ODPOWIEDZ